Opetovne opakuji, k cemu me bude propustit cloveka, kteremu je 55 a vice let, vyrostl za sociku a zna jen rustinu? Vyresim tim neco?
Rozhodne. Jestli ma tahle zeme o necem byt, tak se musi kazdy (vcetne 55-letych) naucit odpovednosti za sebe, za svuj zivot, za to, aby si nasel neco, cim by byl pro spolecnost uzitecny, tzn. neco, za co je nekdo ochotny zaplatit, at uz pujde o jeho praci, jeho sluzby nebo jeho vyrobky - tehdy a jen tehdy by mel dostavat vice penez nez jen naproste zivotni minimum.
V soukrome firme to je jine, tam clovek fime usetri penize a investuje je jinam, na draze to je jen hozeni problemu jinam(na socialku)....pujde na podporu nebo do duchodu a me to vyjde na stejne penize.
Vas? Kdo jste, Vy?
Jako Ceske drahy mate povinnost (jako kazda jina firma) byt co nejefektivnejsi. Pokud zamestnavate zbytecneho cloveka, tak mu platite nejmene minimalni mzdu, v realu urcite vic, plus za nej odvadite dane a pojistne, to jsou zbytecne naklady, tedy penize, o ktere v soukrome firme okradate vlastnika a ve statni firme o ne okradate take vlastnika, tj. stat potazmo vsechny obcany. A to, ze je neefektivni i jina firma nebo organizace, napr. vsechny, ktere zacinaji slovem Cesky/a/e ...Sporitelna, CEZ, Telecom, Posta, Armada, Cesky stat, samozrejme neni zadnym argumentem, proc by mely byt neefektivni i Ceske Drahy.
Jako Stat mu platite socialni minimum, ktere je rozhodne nizsi i nez ta minimalni mzda. Ale co hlavne, kdyz nepropustite zbytecneho zamestnance, nedate mu informaci/zpetnou vazbu, ze v oblasti drah neni uzitecny pro spolecnost a ze by se mel zamyslet, kde by uzitecny byt mohl a co od nej spolecnost potrebuje.
To, ze Ceske drahy mely byt uz davno soukrome a ze by do nich stat nemel davat ani korunu je uplne jiny pribeh. Ono totiz prakticky kazde konani statu je uz z principu neefektivni.
V oblasti kde je nezamestnanost okolo 10 procent asi tezko praci najde.
Otazka je, zda ji SKUTECNE hleda. A proc by ji mel hledat v te oblasti ? Rybarte tam, kde jsou ryby. V podsatate vsechno na svete je pouze otazka USILI.
Jeste k te privatizaci, v Anglii do toho sli, konec byl naprosty kolaps dopravy... , podobne problemy nedavno v Italii.
Mozna by bylo dobre, kdybyste se na to podival celosvetove, kde jsou drahy soukrome a jak efektivne funguji.
Pokud se podivam jak dopadla privatizace bank, jsem rad ze neco podobneho se zatim neprovedlo s CD.
Ironicke je, ze i ten nejhorsi zpusob privatizace je lepsi reseni, nez ponechat nejaky podnik v rukou statu.