Tux Paint: Malování pro mrňata

Diskuze čtenářů k článku

09. 03. 2010 22:12

Na základě téměř úplně stejného článečku , který vyšel na Živě asi před 3 lety jsem Tuxpaint stáhnul a nainstaloval dětem na win XP. Děti byly nadšené a dodnes si v něm občas kreslí. Je to nejlepší kreslení na PC pro nejmenší děti, co jsem viděl. Kromě kreslících nástrojů, nesrovnatelně lepších než v kreslení ve win, obsahuje aplikace knihovnu mnoha desítek obrázků (stamps). Pro každý obrázek v knihovně lze samostatně nastavit jeho aktuální zvětšení, zrcadlení a doprovodný zvuk při přetahování z knihovny na kreslící plochu. Snadno je možno přidávat do knihovny libovolné vlastní obrázky (png) a k nim zvuky (wav). Kreslení je pak mnohem zábavnější, když si děti vybírají z knihovny oblíbené postavy z pohádek nebo postavy svých kamarádů a předmětů ze svého okolí (vypreparovaných z fotek) a si pak si k tomu dokreslují okolí podle svých představ. Tuxpaint mi nikdy nespad ani nezamrzl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 22:05

Obdivuji lidi, co dokáží nakreslit takový traktor v bitmapovém editoru... já na to nemám asi představivost, nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:20

Dotaz na autora článku:

nemůžu najít, kde lze ztáhnout STAMPS (konkrétně bych chtěl knihovnu omalovánek). Kde autor našel třeba vzor >

Vše vidím na > a pro ztáhnutí Stampsů jděte na Downloads, ale tam žádné Stamps nejsou. Dík...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:22

Dotaz na autora článku (nějak jsem prve zkonil odkazy tal znovu):

nemůžu najít, kde lze ztáhnout STAMPS (konkrétně bych chtěl knihovnu omalovánek). Kde autor našel třeba vzor http://www.zive.cz/UploadedFiles/thumbs/ti_f... ...

Vše vidím na http://www.tuxpaint.org/stamps/... a pro ztáhnutí Stampsů jděte na Downloads, ale tam žádné Stamps nejsou. Dík...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:46

razítka stáhneš právě na té adrese, kterou jsi poslal. u každého obrázku je hned odkaz na stažení. nechoď nikam do downloads. co se omalovánek týče, tak ty jsem na webu taky nikde nenašel. asi tam budou jen ty, co jsou už obsažené v programu, což je i případ toho obrázku, na který odkazuješ. je jich tam ovšem jen pár bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 07:38

Ještě můj postřeh a zkušenosti s tímhle programem. Mám ho doma na Ubuntu a 4letý kluci i 6ti letá holčička si ho moc oblíbili. Začínali všichni s omalovánkami ale teď už razítkujou a malujou různý tvary. Jinak když je program samostatně funguje bez problémů, pokud ho pouštíte ze sady GCompris, tak tam má problémy se stabilitou a občas upadne. Asi problém s nadřazeným prostředím. Moje hodnocení je za 2. Jen kdyby ty barvy do tiskárny byly ještě levnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 11:36

Moje dcera (3 roky) se ho už naučila poměrně dobře používat. Mám ho na počítači s Ubuntu 9.10, ve fullscreenu, klasika z repozitářů. Nejde mi ale asi v polovině případů na konci ukončit, prostě to zamrzne a trvá i 10 minut než ho systém killne jako zombie. Nevíte někdo o tom, jak to opravit? Dělá to na různých HW konfiguracích, pokaždé v ubuntu 9.10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 07:38

Kupte si barevnou laserovku. Zjistíte, že je to násobně levnější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 07:04

Tux Paint znám,dobrý program na kreslení pro malé děti,pouštěl jsem ho malé sestře na XP.Ale když jsem přešel na Vistu,tak mi to nešlo rozchodit.Na stránkách výrobce programu byla jen verze pro XP.Zkoušel jsem i spuštění v kompatibilním režimu,odpověď chybové hlášeníTak se ptám,tento program jste spouštěli na 7 nebo na Vistách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 07:32

Jedinej kdo ho tu moh pouštět na zmiňovaných systémech je mr. Řepák teda pardon Řepka, viz první příspěvek. Ale ten se ani nenamáhal něco takového udělat, a hned tu vyzvracel svůj negativní názor Zkuste se ho zeptat jak to udělal. Bojím se ale že je zahleděn příliš do sebe, než aby Vám odpověděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 07:37

... tak to jsem fakt zvědavý na jeho reakci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:02

Asi by bolo na mieste utrusit nieco ironicke o spatnej kompatibilite Windows, ale radsej sa spytam na znenie tej chybovej hlasky

Inak, podla domovskej stranky je ta sranda s WinVista a Win7 kompatibilna, takze je mozne, ze "chybu" medzicasom odstranili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 17:28

Znění té chyby si už nepamatuju,já nemám taj vyspělou paměť na chyby jako vy linuxáci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 17:35

Hlavna vec, ze vies ako o pomoc poziadat

No nic, zelam ti s tym vela stastia, zjavne ho budes potrebovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:12

Tux paint mám na svém notebooku postupně XP, Visty, a teď 7 funguje naprosto skvěle a má šestiletá dcera ho miluje. Překvapilo mě co všechno se s ním naučila dělat, dnes si už zvládne i měnit parametry u rezítek, používat různé efekty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 11:28

Tux Paint mám nainstalovaný ve Win Vista (32bit.) i Win 7 (64bit.) a v obojím zcela bez problémů. Zkuste program stáhnout znovu - poslední verzi ze stránek autora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 17:31

Ok dík,máte pravdu.Program už je i pro Vistu,když jsem to zkoušel naposled tak nebyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 06:02

Nejsem si jistý,že je to jen pro děti.I dospělému (BFU) se to bude hodit,málokdo totiž umí zacházet s Gimpem nebo Photoshopem (a na ten je návodů požehnaně),takže pokud si bude takový jedinec chtít jen něco domalovat do obrázku nebo si udělat vlastní jednoduchý obrázek je tohle asi ideální.Chápu,že ve Windows už je malování,ale to je pro většinu BFU jak jsem zjistil dost nepochopitelný program (alespoň do WVista,s W7 nemám zkušenosti) i když někdy bych rád věděl co je pro BFU vlastně pochopitelné,včera jsem jednomu takovému jedinci přes 10 minut vysvětloval,že tu adresu musí psát do adresního řádku a ne do pole vyhledávače seznamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 22:01

No a nakonec budete asi vypadat jako totální idiot, protože milému BFU je naprosto jasné, že přes vyhledávací řádek to funguje taky, jenom vám to nepřipadá dost "košer"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 22:35

Já ho potřeboval navést do interního webu sítě a k tomu je vyhledávač úplně nanic,nemluvě o několika stránkách na které se prostě zadáním názvu do vyhledávače nedostanete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 07:34

Kdo omlouvá zadávání adresy do vyhledávacího řádku je lajdák nebo neumětel. To že to "taky funguje" nic neomlouvá, nemluvě o tom, že to vůbec nefunguje vždycky. Je to jako s pravopisem, nemusíte ho sice ovládat, ale pokud budete tvrdit, že ho k ničemu nepotřebujete, leccos to o vás vypovídá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 17:41

To tvrdíte vy. Já taky moc dobře vím, že e-mail není určen k posílání 10MB obrázků. A pravopis ovládám snad alespoň na té úrovni, aby to nikoho netrklo do očí.

Ale stejně jako budete někoho, kdo psát zkrátka neumí, přemlouvat, že je to špatně, stejně budete vypadat jako totální hnidopich, když budete tvrdit, že nemá zadávat adresu do vyhledávače.

Nebo v matematice budete používat rovnítko tam, kde to není možné. Není to správně, ale funguje to.

Zkrátka jde o to, že neznalý člověk vás v té chvíli považuje za perfekcionistu, kterému není nic dobré. Vím o tom své přesvědčit jednu slečnu v baru o tom, že "satanystka" je opravdu špatně, byl úkol nadlidský.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 01:40

Když pro mrňouse a do Windows, tak tablet a ArtRage (bývá jako bonus zdarma WACOMům). Hlavně sypání písečku nemá chybu, GUI je intuitivní a líbivé i pro dospělé. Zmiňovaný TuxPaint i jeho výsledky jsou proti tomu naprosto odpuzující...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

ArtRage rozhodně není vhodné pro takhle (od 3 let) malé děti. ArtRage je de facto simulátor běžných uměleckých nástrojů (např. vodové barvy, křída, airbrush, špachtle, vyřezané šablony...), což takhle malé děti nevyužijí, protože pravděpodobně nebudou chápat tak základní věci jako princip míchání a ředění barev. ArtRage a Tux Paint jsou naprosto rozdílně zaměřené aplikace pro odlišné skupiny uživatelů.

Navíc pokud se nepletu je k tabletům obvykle dodávána demo verze ArtRage (plná stojí několik set korun).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 20:29

Zajímavé - zkuste to své odborné moudro vysvětlit oběma mým potomkům (aktuálně 3 a 6 let), kteří si na tabletu v uvedeném ArtRage "sypali píseček" a malovali "nástroji pro umělce" už od svých dvou let - a při nabootovaném linuchu a pokusu opít je TuxPaintem mrčeli že tyhle blbé fixy nechtějí...

Co se dnešních tabletů týče - nevím co se k nim přibaluje, ale to co mám doma je verze 2 koupená kdysi "za body" přibalené k Wacomu a nijak omezená mi nepřijde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 09:06

Je nutné brát v úvahu, že se jedná primárně o kreslicí program pro děti. A výsledky mohou být i dobré. Stačí se podívat do galerie na stránkách programu (např. http://www.tuxpaint.org/gallery/... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2010 11:23

Ale vždyť to jsou programy z jiných kategorií? Pamatuji si, jak kdysi malá ve třech letech dostala svůj první počítač, tak právě TuxPaint byl velmi často v permanenci. Hlavně spousty razítek .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 20:37

Co to je za kecy "z jiných kategorií"? Za jiné kategorie považuju kráječe fotek ala Photoshop, organizéry typu Picasa a nebo nativně vektorové editory.

Je to na kreativní bitmapovou grafiku? ANO, oba.

Má to intuitivní GUI nehrající si na "Photoshop"? ANO, se zaťatýma i TuxPaint.

Možnost pořídit (za určitých okolností) zdarma? Ano, oba.

Má to dobře řešenou podporu přítlaku na tabletu (tj. správný přístup ke kreativnímu kreslení)? Jen ArtRage. Dál není o čem diskutovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 01:08

pchéé a není náhodou to samé (a lepší) klasické malování ve Windows?

nad některými kravskými programy zůstává rozum stát .. Windows malování je aspon už součástí Windows a nemusím nic pochybného instalovat a navíc je i bezpečnější než další soft do počítače

a ted určitě dostanu BANána za kritiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 01:35

Teďka jsme si to zkompiloval, a musím říct že je to pro malý děti rozhodně lepší a přívětivější než malování ve windows.

Na linuxu si žádný pochybný software stahovat nemusíš, vše máš v repozítářích(ano i tuhle kravinu).

PS: Fakt si ty souhlasný názory dáváš sám? Kamkoli příjdu a ty tam máš nový příspěvek, tak už je tam jednou souhlasím. Je to přinejmenším trapné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 07:20

až na ten GUI ten je jako by ho navrhovali "děti pro děti", je horší než XPčka s theme Luna (modrý hnus) a to je etalon počítačového kýče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 09:02

ale to jste vystihl naprosto přesně. To GUI fakt vypadá jako by ho navrhovali děti pro děti a to je v případě tohoto prográmku jeho výhoda. Tlačítka jsou větší, dítě se na ně lépe myškou trefí a věřte, že u dětí platí čím barevnější tím lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 01:42

Hoďte na toho blázna síť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 02:11

ou jéé další linuxák proti mě .. to je tučňáčí spiknutí tohleto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 03:39

Kdyz ti to udela radost, tak se proti tobe muzou spiknout i jabka.

P.S. Davat si sam hlasy je dost ubohe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 07:21

pochybný program ti vadí ale že používáš OS, který vyvýjí pochybná firma ti nevadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 13:28

a můžeš mi prosím říct co je na MS pochybného? .. daleko pochybnější je Linux, navíc ho vyrábí milion firem a ne jenom jedna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 20:43

Řepáku Řepáku... Než něco vypustíš do éteru, tak si alespoň něco přečti když už ani ten linux zkritizovat neumíš.

Žádný firmy linux nevyrábí. Linux vyvyjí komunita, k některým distribucím si můžeš/musíš koupit podporu, MS nemá produkt který by se dal srovnávat s distribucí "zdarma". Navíc když to vyrábí jen jedna firma, navíc si ani nemůžeš zkontrolovat zdrojáky a nikdo krom tý firmy neví co v tom vlastně je tak máš daleko větší šanci že tam nějakej ten software na slídění bude.

PS: Myslím že změna jména ti nepomůže. Každej si po přečtení jakéhokoli tvého příspěvku uvědomí že jedinej hlupák co dokáže něco takového napsat jsi ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 09:08

Kolik je ti let? Mozna to mnohe vysvetli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 12:19

Jsi dalsim argumentem pro zavedeni funkce ignore, takze jsi vlastne nesmirne uzitecnej, vaz si toho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 07:28

ty seš blbej jak daleko vidíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 08:47

Až na to, že malování ve windows nemá žádné funkce jako "razítko" nebo "magie", není vůbec zaměřené na děti a je to vlastně úplně jiný druh programu.

btw internet explorer je už součástí windows, proč jste si proboha doinstalovával pochybný chrome? Nebylo by bezpečnější zůstat u předinstalovaného IE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 11:33

Můj syn to v pěti vidí jinak. Po nainstalování Tučňáka (jak si Tux Paint nazval) přestal klasické malování ve Win. používat. Tux Paint nabízí mnohem víc možností, klasické malování ve Win. toho moc neumí (v porovnání s Tux Paint neumí skoro nic).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor