Nějak se mi ten článek nezdá...starší TGV má rekord 574 Km/h. Na běžné lince neměl problém jezdit 370-380 Km/h. Ale nijak není zmíněné.
V Americe žádné rychlovlaky nemají?
Ne, jen se to tam planuje asi tak jako u nas.
Hele autore, rýpnu si do tebe. Proč by se o tom mělo zdát konkrétně Českým drahám? Regiojet a Leo Express a jiní menší dopravci nemají proč rychlejší vlaky než 160km/h? Protože nikdo nechce postavit rychlejší trať. Všichni dopravci by klidně koupili rychlejší vlaky, ale pokud to nemá kde jezdit, tak to asi nemá cenu. Buďme rádi, že máme aspoň to relativně pěkně vypadající Pendolino, když už nic.Jinak mi tady chybí ještě nějaké info o Thalys TGV.
Nesmyslným rozparcelováním ČSD, oddělením tratí od vlastní dopravy a dopravy nákladní od osobní je pochopitelně osobní doprava ztrátová a vyplatí se pouze na některých lukrativních tratích (například Praha - Ostrava - tam se cpou všichni dopravci). Jsou i lokální tratě, které by mohly být výhodnější než dálnice - pokud by se mohly provozovat a financovat dráhy jako celek.Ne vždy je privatizace všelékem - viz privatizace drah v UK.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2018 19:09
Také si myslím,že vysokorychlostní trať u nás nemá smysl. Odkud a kam by vedla? Smysl by možná měla z Prahy do Brna pro pár cestujících a nikde jinde nestavit. To ale zvládnou autobusy, Z Prahy do Ostravy ? Proč? A někam ke hranicím? Opět proč,vždyť tam není pokračování a sousedé nic takového zatím neplánují. Stačí proto oněch 160,které stejně nelze dodržet. Ještě před 25 lety byla podobná alternativa tehdejšími vládními činiteli zamítnuta a v rámci tehdejšího trendu byla prosazována automobilová doprava. Železnice byla stále v pozadí a bylo jí povoleno nakoupit několik souprav s naklápěcími vozovými skříněmi - tzv pendolína, které ovšem dnes patří spíše do muzea. A tratě? Zase nebyl z Prahy zájem. Jak dlouho se modernizuje I.hlavní tah?
Pendolino by asi bylo v pohodě. Co nechápu je, že si ČD objednaly jen šest nebo sedm souprav, přičemž to není vlak co jezdí jinde v Evropě, ale nově vyvinutý a certifikovaný. Hádám, že výroba 30ks a některých bez naklápění by zase o tolik dražší nebyla, ale z nějakého důvodu stát s 10M obyvateli potřebuje provozovat 20 typů lokomotiv, 15 typů souprav a 15 typů tramvají. Do muzea patří asi 90
Článek je odfláknutý. Třeba u TGV chybí rok zahájení provozu oproti ostatním a vůbec tech. info. Chybí dále mi údaje jako je výkon souprav a pod.
Tak u nás se sice jezdí až 160 Km/h, ale jen na některých koridorech a ještě né v celé délce. I když mohly by udělat další článek s titulkem Čistota japonských vlaků aneb o čem ČD jen sní😝
Zkus si vlézt Do vlaku v Holandsku, nebo Belgii. A ony i ICE na severu Německa jsou solidní hegeš.
A to konstatujete fakt nebo se snažíte omluvit ČD že nemá dostatek úklidového personálu nebo hůř nedokáže ho donutit dělat svojí práci?
Ono to souvisí s celkovou kulturností cestujících, proto bude Japonsko vždy nedostižným vzorem, bez ohledu na počet uklízeček. Všechno má svoje "ale". V Japonsku je ve veřejné dopravě pohoršující i volání z mobilu a to by se asi většině místních ČD bijců, co tak rádi dávají jiné za vzor, asi také nelíbilo. Nehledě na to, že úroveň čistoty v našich vlacích šla za poslední roky hodně nahoru.Podotýkám že nejsem železničář.
Česko je příliš malá země na vysokorychlostní vlaky. Tady by úplně stačilo kdyby to jezdilo všude 160 a místy 200km/h.
kdepak se 160ti by jsme stale byli opice co se chystaj slezt ze stromu... 200 bych videl jako povinost a idealni useky 250, aspon... jenze nase trate maj problemy hned 2 : prvni je "administrativni", kdy koleje a zabezpecovaci systemy to zvladaj aby po nich frcelo i tech 200 ale uredni siml z duvodu XYZ nepovoli, druhy ze tech idealnich useku, kde by tech 200 slo tady moc neni, proste moc zatacek... 😀 i proto je jen spravne budovat nove HST, v ramci moznosti co nejrovnejsi + samozrejme HST nesmi byt nicim krizovany, prejezdy nesmi existovat. Vyslovene se nabizi vedeni podel dalnic, jinde bezna vec. No a kde byl francouz v roce 1992... https://www.youtube.com/watch... to u nas snad jeste byla moderni pára 😁
Česko je naozaj malá zem na taký vlak . Taký vlak potrebuj postaviť trať iba pre ten vlak ! Ale čo bráni poprepájať Prahu , Berlín , Bratislavu ,Viedeň , Budapešť, Zahreb a až do Bukurešti a Istabulu . A aj peniaze by sa v EU fondoch určite našli . Ale radšej budeme stavať sci-fikanál na Morave s návratnosťou 200-300 rokov ....
Slováci žádný kanál na Moravě stavět nebudou, tím si můžeš být jistý.
A to ti kto povedal !? Že nebudeme? Nevidel si zemanovský projet. je tam jasná odbočka cez karpaty až k Váhu ! Alebo je Váh už česká řeka ? OI. aj odbočka z Moravy niekam k Dunaju je tam nakreslená . Ináč je to schi-fi fantasmaogria , niečo ako exoduss 1 miliona "zemšťanovô na mars! Pekne sa o to sníva .....
Ano, v Cechach se jezdi maximalne 160 km/h.Trate s urovnovymi prejezdy totiz vic nedovoluji. A fakt ne, nedaji se na stavajicich koridorech jen tak zrusit.TGV zrychluje na 300 km/h cca 18 km. Brzdit bude o neco mene, tak at se to dobre pocita, celkem 30 km. Jak dlouho by u nas vzhledem ke vzdlenostem zastavek tech 300 asi jelo? Fakt trvate na tom, ze se to vyplati A ZAPLATI??U nas neni problem rychlost, ale kapacita. Ta se ovsem rychlosti muze zvysit jen do jiste miry. Pridani dalsi koleje v kazdem smeru pro zastavkove vlaky, aby nemusely rychliky na koridorech poskakovat za nima na bloku, nase ucely pokryje daleko lepe...
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 12. 2018 22:02
za me samozrme nej vlak L0, uz jen proto kolik spotrebuje energie oproti nemecke trapnosti tansrapid :)Jinak z tech kolejovych n700 advanced prvni generace je muj nejoblibenejsi cim sem jel, ty novejsi uz jsou takovy obycejny
Těším se na budovaný maglev Chūō šinkansen, který svou provozní rychlostí 505 km/h natrhne triko i tomu šanghajskému 🙂 Za deset let by měl začít jezdit mezi Tokiem (resp. Šinagavou) a Nagojou, za dvacet pak až do Ósaky. Většina z cca 440 km tratě povede tunely skrz Japonské Alpy a tuto vzdálenost my měla souprava urazit za hodinu a něco.
Vaša naivnosť je obdivujúca ! Za10 rokov ! japonský šinkazen natrhne triko čínskemu šinkazenu a za 20 rokov ďaľší bude trhať čínske tričká ? A číňania budu 10 rokov a potom aj 20 rokov spať a špárať sa v nose ? vy vydíte číňanov stál ako dovavateľov lacných tričiek a tenisiek . A z toho majú ročne prebytok s USA stovky miliárd dolárov / nie korún/? PS. pred 20 rokmi o nejakom čínskom šinkazene nebolo ani chýru ....
Do Osaky jezdí už dnes Tokaido Šinkanzen (552 km, 285 km/h, Tokyo–Shin-Osaka:2 hod 22 min).Plánovaný Linear Chuo Shinkansen je do roku 2027, trasa do Osaky do roku 2045.
Mě se líbí ten italskej. U nás by vlaky do velkých měst pro ty co mají dobrá auta nedávaly smysl, kdyby ty mentosky konečně dodělaly D1. Ale jezdit pravidelne a tak rychle by to možná změnilo.
Tento chlapík mi poněkud otevřel oči co se Čínské ekonomiky a životní úrovně týče. Je vážně zajímavé jak se Čína za posledních 20 let zmohla. https://www.youtube.com/watch...
Maglev jim jezdi 437 km/h, obycejne rychlovlaky mezi mesty 300 km/h, z tohohle pohledu parada. Kazi to jen vsudypritomni Cinane :)
v Číně je rychlý maglev? Mám za to že pár desítek kilometrů rychlého maglevu je jen v Japonsku a v Číně je pár desítek km maglevu s rychlostí do 150Km/h.
Myslet znamena houno vedet.A vetsinou se doporucuje pred zapojenim do diskuse aspon precist coanek.
OK mají rychlý maglev v délce 30Km. Myslím že to ani nestojí za zmínku.
A maximalkou 437 jezdi jen dva kratke casove useky denne, dopoledne a odpoledne :) Ale jezdi a svezeni je to paradni
hned jsem si pomyslel, že to bude Cocik 😉
Dobrej zazobanec co? :) Ten musí mít plat snad 100 000 a více. Vzhledem k tomu že si skoro každý víkend dopřává nějaký ten letecký výlet s ubytováním na noc tak za 5000.
100 klacku bere nadprumernej programator v cechach.U cocika oritlac ... dost :)
Přesně, sleduju ho už nějakej rok a myslím si že to bude násobně víc.. Je to borec. Super pohled na činu, spíš na jejich tržiště a mobily a podobně dává taky Scoty z kanálu strange parts (typek co si postavil iPhone v Číně)
efektivita centralneho planovania
... žádná neexistuje. 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.