Tržby v reklamě rostou... v internetové ovšem klesají

Diskuze čtenářů k článku

cc  |  29. 10. 2002 00:26  | 

...zasílání reklamních e-mailů.Zda to je správná cesta k profitu i zvýšení obliby Internetu jako reklamního média, si nejsem moc jistý.

Zadejte si radši k nám vyskakující okna a  bannery plovoucí přes články, kterých má každý plné zuby a už ze zásady na ně něklikne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no name  |  29. 10. 2002 09:42  | 

a nebo reklamni predobrazovky, ktere je sem tam videt i na zive.cz. nic proti progresivni reklame, taky me zivi, ale co je moc, to je moc. a neni to pouze reklama graficka. kouknete se na idnes.cz, kolik je tam vsude kolem dokola zbytecnych odkazu.

zajimave jsou mereni - kolik se prenese dat pro zobrazeni 1kB skutecne informace.

jak by tady obstaly predni ceske servery?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris  |  29. 10. 2002 10:30  | 

Nielsen uvádí, že pokles internetové reklamy je způsoben tím, že celostátně největší inzerenti (rychloobrátkové zboží) stále internetovou reklamu nepřijali za svou a podotýká, že jejich odmítavý postoj je dán více neznalostí než nedůvěrou (to bychom v roce 2002 už asi nečekali...).

-----------------------------------

V konferenci na webu se probiralo nedavno podobne tema a bylo otevreno jiz mnohokrat. Polemizovat o ucinosti, neucinosti ci predrazenosti intrenetove reklamy je pouze mlaceni prazdne slamy. KAZDE komunikacni medium ma svoji efektivitu v konkretnim pripade dle specifik a situace.

Zakladni problem je podle me v necem jinem .. a to lenosti, pohodlnosti a nezajmu vyslechnout a nedej boze se zamyslet nad efektivnim vyuziti uvnitr firem samotnych.

kdo chce byt informovany ma moznost, kdo nechce tomu zadna osveta ci prezetace nepomuze. Bohuzel nadesel cas, kdy si majitel firmy (nemajici cas na kontrolu provozu a chodu) bude muset najmout nezavislou firmu, ktera bude dohlizet na praci jeho podrizenych a jemu reportovat, protoze kdo z TOP managementu muze s naprosto cistym svedomim rict, ze jeho podrizeni (a drzme se marketingu - reklamy, propagace) pracuji maximalne efektivne, odborne atd.? Ruku na srdce

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Treepwood  |  29. 10. 2002 15:23  | 

Zájem o reklamu na internetu klesá, protože klesá její účinnost a cena zůstává.

A proč klesá účinnost? Protože jsou tady servery (se Žive.cz v čele), na kterých reklama zabírá více plochy než samotný obsah. Pak účinnost samozřejmě nemůže být stejná jako u serveru, který má na stránce 1, max. 2 bannery.

Návštěvní, pokud vůbec na banner klikne, tak klikne na jeden. Když jich je tam 10, tak mohou být sebe zajímavější, barevnější, interaktivnější a stejně jejich účinnost bude prostě desetinová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  29. 10. 2002 20:42  | 

Z něčeho žít musíme, čtenáři nás neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Treepwood  |  30. 10. 2002 16:11  | 

Samozrejme, ja nerikam, ze nemate reklamu zobrazovat vubec.

Ale ja treba bych si na Zive.cz urcite reklamu nezadal, protoze by se mezi temi ostatnimi proste ztratila a jeji ucinnost by sla k nule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pehucz  |  30. 10. 2002 01:26  | 

Když vidím reklamu,(třeba ty debilní flashové hnusy tady na Živě ještě nedávno otravující a hlavně hrozně zpomalující už beztoho děsně pomalé načítání stránek),mám vztek a schválně ignoruju server který si tu reklamu zadal.Myslím si že takto se chová plno jiných lidí také.Opravdu na webových stránkách často najdeme mnohem víc reklamního textu,odkazů a grafiky,než informací.Reklama mě vadí!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Odvářka  |  30. 10. 2002 09:07  | 

Marketing jsem měl sice jen jeden semestr, ale myslím, že jeden z důvodů, proč je internetová reklama méně učinná, je lepší sledovanost učinnosti. Když třeba kliknu na banner s reklamou na obchod a pak v něm nakoupím, tak je pomněrně jednoduché spočítat účinnost. Těžko, ale řeknu, že tolik lidí slyšelo reklamu v rádiu a tolik si na jejím základě šlo něco koupit. Je to poněkud zjednodušené, ale myslím, že na tom něco je.
Jinak přehnaná reklama mi taky vadí, třeba když si něco chci číst a vedle bliká banner jak o život. To pak řeším Mozillou, kde zadám, aby z toho servru netahala obrázky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk