Triline HOBBY AlfaD: sestava jako řemen

Diskuze čtenářů k článku

Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:19

Docela by mne zajimalo, za kolik byla. A take by mne zajimalo, proc vsichni porad tvrdi, ze jsou Macintoshe drahe. Nejspis jsou dve meritka....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Politzer  |  20. 04. 2001 19:19

Opakujeme to asi po milionté -- některé články o víkendu jsou převzaty z časopisu Computer (konkrétně tento z dvojčísla 15-16/00). ATComputers za takový článek samozřejmě neplatí nic -- zkrátka jsme se v redakci dozvěděli o této sestavě, půjčili si ji a otestovali. Není to opsaný prospekt, jsou to krátké zkušenosti s touto sestavou.

A k Macům: recenzovaná sestava je poněkud "nadupanější", Macintosh s takovou grafickou kartou, DVD apod. by stál nejméně 100 tisíc bez daně. Ale to není důvod být proti Macintoshům -- sám jsem jejich zastáncem a vím, že např. G4 nemá ve světě Intelu konkurenci. Jenže Macintoshe jsou zkrátka něco jiného; já bych si jej domů nikdy nepořídil, ani zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:19

Omlouvam se, ze to stale opakujete, jeste jsem to nikdy necetl. Kdyz se podivam na ostatni komentare, tak nas asi bude vic.
A k tem Macum - nemel jsem na mysli, ze byste proti nim neco mel. Vzdyt v clanku o nich ani nic neni. To bylo jen povzdechnuti nad skutecnosti, ze srovnatelne vykonny Mac vyjde oproti PC levnejsi a presto vetsina lidi tvrdi, ze Macy jsou drhy a u PC se nad cenou nepozastavuji. Jinak DVD maji v zakladu vsechny Macintoshe G4 (vcetne Kuby), nejvyssi modely dokonce DVD-RAM. Videokartu maji sice slabsi, ale zase maji vetsi disk (20-40 GB), mnohem vykonnejsi procesor s 1 MB cache L2, gigabitovy ethernet, modem, FireWire... V cene tedy neni monitor, ale pokud byste chteli dane PC rozsirit o tyto veci, tak se Apple stejne do te ceny vejde. Ceny zacinaji v teto konfiguraci od 73 tis, tedy hodne pod 100.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:19

Omlouvam se, ze to stale opakujete, jeste jsem to nikdy necetl. Kdyz se podivam na ostatni komentare, tak nas asi bude vic.
A k tem Macum - nemel jsem na mysli, ze byste proti nim neco mel. Vzdyt v clanku o nich ani nic neni. To bylo jen povzdechnuti nad skutecnosti, ze srovnatelne vykonny Mac vyjde oproti PC levnejsi a presto vetsina lidi tvrdi, ze Macy jsou drhy a u PC se nad cenou nepozastavuji. Jinak DVD maji v zakladu vsechny Macintoshe G4 (vcetne Kuby), nejvyssi modely dokonce DVD-RAM. Videokartu maji sice slabsi, ale zase maji vetsi disk (20-40 GB), mnohem vykonnejsi procesor s 1 MB cache L2, gigabitovy ethernet, modem, FireWire... V cene tedy neni monitor, ale pokud byste chteli dane PC rozsirit o tyto veci, tak se Apple stejne do te ceny vejde. Ceny zacinaji v teto konfiguraci od 73 tis (bez DPH), tedy hodne pod 100.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:19

jen nekolik poznamek: o 20% vice interni vyrovnavaci pameti... myslim ze by bylo lepe napsat ze Celerony maji o 32KB mene cache L1. Duron 64KB L1 + 128KB L2, Celeron 32KB L1 + 128KB L2. Take bych rad vedel jak je to s externi sbernici, celkem me to totiz matlo. Vsude se psalo ze vyrobne od Athlonu dale AMD pouziva 200MHz sbernici ale zakladni desky mely uveden takt jen 100MHz. Jak jsem pozdeji zjistil, tak on je takt opravdu jen 100MHz ale vyuziva se vzestupna i sestupna hrana signalu pro prenos dat, takze prakticky dojnasobek. Umi toto ale vyuzit pameti (DDR SDRAM nebo co...?), tohle jsem se totiz nikde nedocetl, jestli ano, pak dale treba na nekterych deskacj je 133MHz takt pameti (rekneme teda tech 2*133=266) pak ale pamet bezi asynchronne a rychleji nez sbernice mezi ni a procesorem, vyuzije se teto vlastnosti nebo je to zbytecnost? Dekuji za pripadnou odpoved. Neberte to jako rypani, ale trochu se o pocitace zajimam a myslim ze treba nektere ctenare by to mohlo zajimat stejne jako mne, jen nejsem zadny technik tak do toho tak moc nevidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cooler  |  20. 04. 2001 19:19

Takze s tou cache je to přesně tak. Jinak i přesto, že sběrnoce jede opravdu jen 100MHz, ale pouziva jak vzestupnou, tak i sestupnou hranu signalu, da se zcela s klidem mluvit o 200MHz. Je to stejne jako u pameti DDR.
Tato sestava na 100% pameti DDR nepouziva, protoze ty se zatim vyuzivaji jen u grafickych karet. Nicmene prave v techto dobach se tezce pracuje na vyvoji a pouziti DDR pameti jako operacni pameti. Na zive se toho jeste moc neobjevilo, ale mrkni se na www.techbox.cz , tam se o pripravovanych deskach, chipsetech a postojich ruznych spolecnosti dozvis mnohe!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Doškář  |  20. 04. 2001 19:19

Dokonale opsaný prospekt od Autocontu, chybí již jen objednací formulář.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor