Toto je Google Home.

Toto je Google Home.

Toto je Google Home.

Toto je Google Home.

Jeho menší bratříček se nově jmenuje Nest Mini.

Jeho menší bratříček se nově jmenuje Nest Mini.

Amazon Echo. Foto: Amazon

Amazon Echo. | Foto: Amazon

Dostupné je v několika velikostech Foto: Amazon

Dostupné je v několika velikostech | Foto: Amazon

Toto je Google Home.
Jeho menší bratříček se nově jmenuje Nest Mini.
Amazon Echo. Foto: Amazon
Dostupné je v několika velikostech Foto: Amazon
7
Fotogalerie

Trh s chytrými reproduktory roste. Nejvíce nabral Amazon, Google se ale propadl

Trh s chytrou elektronikou celkově roste a odvětví chytrých reproduktorů není výjimkou. Ve třetím kvartálu došlo meziročně k 45% růstu a nejvíce se dařilo Amazonu. Na přední příčky se prodrali i Alibaba a Baidu, Google spadl až na čtvrtou pozici.

Analytická firma Canalys zveřejnila čísla prodejů chytrých reproduktorů u jednotlivých výrobců za třetí kvartál tohoto roku. Nejlépe si vedl Amazon, kterému se podařilo prodat přes 10 milionů jeho zařízení Echo. Tomu pomohly nejrůznější prodejní akce, díky čemuž si ukousnul 36,6% podíl z celkových prodaných kusů. Druhá je v žebříčku Alibaba s 3,9 miliony kusů, které pomohla hlavně Čína, kde je tento výrobce velmi populární. Daří se mu navíc spolupracovat s velkými značkami, které repráčky propagují.

cf4d4c42-db5c-4cfc-afa1-5ccce33eb321 
Celý trh vyrostl o 45 %, Google se přesto propadl.

Třetí pozici obsadila opět čínská firma v podobě Baidu s 3,7 miliony, je tedy velmi těsně za Alibabou. Google na ni ztrácí 0,2 milionu kusů a jedná se tak o zklamání. V loňském roce totiž prodal 5,9 milionů zařízení, letos pouze 3,4, což vytváří 40% meziroční propad. Kvůli tomu má také pouhý 12% podíl na prodaných kusech. V minulém roce Googlu značně pomohly nejrůznější akce, kdy svůj Home Mini rozdával zdarma či ve spolupráci s partnery, což zřejmě vede k nynějšímu propadu.

Displeje to nezachraňují

Canalys se zároveň podívali na podíl zařízení s displejem, kam se řadí například Amazon Echo Show, či Google Nest Hub. Ani zde se Googlu nepodařilo získat větší podíl – Amazon prodal 2,2 milionů zařízení, zatímco Google pouze 700 tisíc.

1340ea6b-014b-4d79-b1fe-489f70dd4a99 
Google nemá příliš velký podíl ani mezi chytrými displeji.

Menší prodeje mohou být způsobené několika faktory, mezi které může patřit i nedostatek důvěry mezi uživateli. Tomu by teoreticky mohl pomoci probíhající rebranding z řady Google Home na Google Nest, stejně tak i nově představené produkty. Amazon má ale oproti Googlu v domovském USA výhodu hlavně ve větší podpoře dalších produktů, kdy podporu pro Alexu přidávají výrobci do velkého množství zařízení.

Google nedávno představil novinky, včetně nového reproduktoru Nest Mini:

Zdroj: 9to5Google

Určitě si přečtěte

Články odjinud