Třetí generace SSD od Intelu s kapacitou až 600 GB

Diskuze čtenářů k článku

avatar
12. 10. 2010 12:51

Take cekam na treti generaci. Tesim se az nahradim klasickej 1.8" disk. To rozhodne zadne rychlik neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 10:02

SSD disky jsou obecně výborná věc, ale neni SSD jako SSD... Koupil jsem Patriot disk, a měl jsem pocit, že zrychlení počítače nebylo zas až tak závratné, i když měl výkonný procesor. Pak jsem dělal jiný počítač, do něho jsem koupil OCZ Agility 2 a tak rychlý normální osobní počítač jsem ještě neviděl, jsem s ním maximálně spokojený a to ani nemá ten nejvýkonnější procesor, ale obyčejné dvoujádro i5-650... A to ten OCZ nebyl ani tak moc drahý... nějákých 6000 za 120 GB - pro instalaci OS + nějákých aplikací bohatě stačí, data mám na běžném disku, takže mkapacita mě nemusí trápit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 05:50

Jak poznám nové modely X-25M od druhé generace? Až budou na počátku roku v obchodech druhá i třetí generace disků dohromady, jak poznám, že mi prodejce nepodstrčil starší verzi, když budu chtít tu novou??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 07:50

Každý disk ma na sobě štítek s výrobním číslem, kde lze jednoduše zjistit o jaky typ a generaci se jedná. Navíc je tato informace dostupná i z prostředí OS, není čili nutné kvůli tomu rozebírat počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 09:57

Podle me ty nejnovejsi budou mit na konci oznaceni "G3" jako v uvedene tabulce... ale je to jen muj predpoklad :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 01:45

Super jen tak dal, stejne to jde snecim tempem, vyrobci si - jako obvykle - chteji v prvni rade poradne namastit kapsu, zakaznik je az na 3tim miste, presto uz se to konecne da jakztakz kupovat,

kdy tady ale budou konecne 2 TB SSD ? (rekneme do 10-ti tisic Kc (né $)) ? to jeste bude trvat tak 3-4 roky, ze ? (mate na toto nejake ,,zakulisni informace" ?)

A kdyz je to porad tak drahe nezkusily byste v Computeru udelat to, ze byste 3,4 disky levne napr

40 GB spojily do RAIDu a sice se zvetsi malinko pristupova doba ale rychlost se skoro zdvojnasobi s pridanim dalsiho ssd ? (No v Chipu uz tyhle testy delali takze je jasne ze to funguje)

nechcete neco takoveho alespon zrychlene si otestovat ? pak 160 GB nebude stat 15 tisic Kc

ale jen 8-9 tisic Kc a krome malilinko vyssi pristupove doby bude mit 3x rychlejsi cteni i zapis

opriti jednomu 160 GB (pry !)

muzu jednoduse realizovat RAID (0 myslim) jen na desce Gygabite P956 DS4 bez dalsiho pridavneho radice ? umi deska bez potizi obslouzit treba 3,4 ssd (+ 1 hdd, 1 dvd-rw) ?

C.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 01:56

Pokud ta deska podporuje RAID tak je mozne ten RAID realizovat i pomoci SSD disku. Jediny problem je, ze pri pouziti RAID odpada podpora TRIM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 02:36

nie je raid ako raid - implementacia trim-u do fakeraidu linuxoveho kernelu nebude az taka zlozita. Cize staci pockat na novsi kernel, rebuildnut a restartnut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 02:49

takze TRIM uz musi mit v sobe=novejsi radic ? system jen windows 64 bit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 12:00

Ano, pokud byste chtěl SSD do RAID, tak řadič musí zvládat TRIM sám.

- Stejné je to s tím když máte disky v RAID, tak v OS nepřečtete informace o SMART. Řadič si SMART informace vyhodnocuje sám.

- Řekl bych, že TRIM zatím bude umět hodně málo řadičů, případně žádné.

- Druhá věc je, že rychlost je jedna věc, ale počet portů taky hraje roli.

Počet SATA portů je omezený(obvykle 6), takže můžete sice koupi 6 pomalých SSD do RAID, ale to bude ekvivalentní 3 rychlým SSD diskům a 3 volným portům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 05:48

Nedávno jsem četl nějaký test, a po zapojení dvou SSD do RAID0 se rychlost zvýšila asi o 10%, takže to skoro nemá cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 09:01

"vyrobci si - jako obvykle - chteji v prvni rade poradne namastit kapsu"

Ale to prece v poradku! Malokdy dat cenu prijatelnou pro vsechny, kdyz ta technologie a penize do ni investovane jsou ohromne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 11:39

Tak s těma investicema bych brzdil, výrobci mají všechno dobře spočítané aby se jim náklady zaplatily už na cenovém peaku technologie. S tím jak se bude cena snižovat poroste produkované množtví a tím se zachovají zisky, s výhodným poměrem cena/výkon jako u HDD jde počítat až na doběhu technologie kdy bude nahrazována technologií novou. Vždycky to tak bylo. Ale někteří výrobci raději ukončí produkci než aby dovolili konkurenci vlastním výrobkům v různých řadách...takže se možná levných SSD nedočkáme nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 11:53

Nesouhlasím, že jde vývoj šnečím tempem.

- Lidé jsou zhýčkaní terabajtovýma diskama, které nenutí přesouvat data z disku na jiná média (zálohovat)... a pak se diví, že příjdou o všechny fotky svého "nádherného miminka" kvůli poškození disku.

- U magnetických disků se šlo po jednotlivých gigabajtech... 1GB, za rok 2GB a tak dále. Téhdy to pro lidi byla velká kapacita. Uvědomte si, že 1GB na 2GB je nárust kapacity o 100%, což je dost!

Třetí generaci Intel SSD očekávám s napětím a hodlám za SSD utratit nemalé peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 12:39

Vam z toho warezu a porna jednou hrabne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor