Chybí mě v článku porovnání bezpečnosti s jinými druhy dopravy. Teda trochu přesnější porovnání, než že patří mezi bezpečnější druhy dopravy.
Letadlo je nejbezpečnější, protože se počítá počet úmrtí na kilometr. Kdyby se počítalo podle počtu cest, asi by to nevypadalo tak dobře.
Sestřelené letadlo bych do té statistiky asi nepočítal, jak by to vypadalo bez něj?
Kdybych měl letět tak je pro mě podstatná pravděpodobnost havárie všech druhů.
Jasně, ale je rozdíl mezi selháním techniky a úmyslným sestřelením, z tohoto pohledu to byl v podstatě poloviční úspěch techniky (poloviční, protože to stejně bylo schopno letět dál). Létat v oblastech, kde probíhá válka nebo se nachází ruská PVO je prostě dost rizikové. Člověk by řekl, že se od toho sestřelu nad Ukrajinou letecké společnosti ponaučí, ale pořád ne.
Já to beru z pohledu cestujícího a pro ně je to stejný výsledek.Neberu to z pohledu výrobce, nebo školitele pilotů, nebo řídící věže, nebo čehokoliv jiného.U všech druhů dopravy je mnoho druhů příčin tragických nehod a každý druh dopravy to má jinak rozložené. Mě zajímá ta celková úspěšnost přepravy, která se i běžně porovnává. Když budu konstruktér motorů, tak mě nebudou zajímat poruchy podvozku.
To že nějakej dementní rusák sestřeluje letadla, neznamená že to budeme omlouvat vyhozením ze statistiky.
To není omluva, ale nestandardní situace. Alespoň by se dít nemělo, aby letadla létala tam, kde se bojuje. Nejspíš je tam samo rusko nemělo pouštět, ale ti se vzmohli akorát na to poslat poškozené letadlo nad moře, asi doufali, že tam spadne a problém zmizí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.