Kubo, ty jsi také jeden z těch rádobynovinářů, kteří rádi lidem vyplachují mozek.. Jak můžeš vzlykat nad něčím, co se nám tyto kolosy snaží vnutit.., včetně tupého Microsoftu, kdy on sám nejlépe ví, co potřebujeme a co máme dělat. No úžasná budoucnost, kdy Google už dopředu bude vědět, která aplikace je pro vás ta nejlepší..
Kdyz pominu x-krat zminene problemy s mobilnima FUPama, konektivitou atd. tak mne na tomhle streamovacim konceptu asi nejvic vadi to, ze v ramci konkretni aplikace nemam vubec zadnou kontrolu nad tim jaka verze se mi nabidne k pouziti. Resp. jedine co vim, ze to bude vzdy ta nejnovejsi. Jenze jak znamo, posledni nova verze nemusi byt nutne taky nejlepsi. At uz kvuli zmenam v gui ktere mi nesedi, logice ovladani, funkcim atd. Ve svem android telefonu mam appky ktere jsem si nainstaloval par dnu po jeho koupi, updatuju je jen kdyz zjistim ze nektera uz nejede, jinak jsem zastancem zlateho ajtackeho pravidla "Co funguje, do toho nerejpat." Nevim nevim jak bych tuto metodu aplikoval v konceptu streamovanych aplikaci... mel bych k dispozici vzdy jen posledni verzi a pokud by mi z nejakeho duvodu nesedela, tak smolik. Silne pochybuju ze by tam meli archiv kde by byl vyber dejme tomu aspon z 10-ti poslednich verzi. Sry, ale to je teda dost naprd.
Vzhledem k tomu, že kapacity datových úložišť se zvětšují rychleji, než rychlosti mobilních operátorů (o FUP ani nemluvně), tak za pár let bude běžné mít v mobilu několika TB uložiště, tedy se ztisícinásobí. Zatímco rychlosti mobilního internetu narazí na strop a maximálně se tak zdesetinásobí až zestonásobí (už dnes jsou velké problémy s vysílači ve velkých městech, protože se tam víc datových pásem nevejde a počet uživatelů na jeden vysílač je limitován - tím pádem se síť vytíží a data zpomalí, to je taky hlavní důvod pro FUP).Takže návrat éry cloud-computingu nehrozí, protože by to infrastruktura s nadcházejícími standardy neustála (a chci vidět jaká firma by zajistila třeba streaming FPS ve 4k rozlišení milionům lidí po celém světě bez lagů - to by byla utopie, nehledě na to že nároky na hry se budou zvyšovat), zatímco současný model (data hlavně lokálně a možnost drobných objemů dat v cloudu) má jasnou budoucnost.
Ale polozme se na otazku :Pokud koncept MAINFRAME-TERMINAL byl tak uzasne efektivni, proc se od nej upustilo???Kdepak, hlavni duvod k navratu je ten samy jako treba 365solution od ruznych firem. JE POTREBA ZAKAZNIKA CHYTIT DO SITE A NEPUSTIT! Nejdrive sluzby gratis a ty co se nejvic rozsiri, tak po case zpoplatnit rocnim prispevkem. Kdepak, ja zustavam s PC a daty pekne u sebe v pokoji...
To souvisí s vývojem v oblasti počítačů. Mainframy byly ukrutně drahý, protože musely být postavené pro obrovský provoz (v kontextu doby). Takže jakmile se vyskytly levnější osobní počítače, začalo se využívat jejich výkonu k tomu, aby se ušetřily prostředky na stavbu mainframů. Nejen že se tím využil relativně levný výkon osobních počítačů, ale umožnilo to také zefektivnit komunikaci mezi klientem a serverem, kdy místo kompletní obrazovky mohly po síti putovat opravdu jenom data, leckdy i komprimovaná.Toto streamování má tedy jediný logický smysl. Uživatel si díky němu nebude moct dovolit od poskytovatele streamu jednoduše odejít, protože by o všechno přišel. Samozřejmě je těžké říct jak by to mělo ve výsledku přesně vypadat, ale stačí se třeba podívat na oblast streamování hudby, kde je to obdobné. Spoustě lidí to může vyhovovat, ale jakmile přestane zákazník platit, nezůstává mu naprosto nic. A možnosti jednoduché změny poskytovatele se všichni snaží spíš zabránit.
android je celý prolezlý reklamama, má je snad defaultně, nemluvě o úchylných autorech aplikacích, který to tam cpou jak ptáka do vitríny.jde se nějak zbavit tohoto svinstva globálně v androidu?
"Motivace ale zůstává stejná. Je to efektivnější a levnější a možná právě tato koncepce se proto nakonec stane zabijákem éry PC."To není ta skutečná motivace. Skutečným důvodem je dostat z uživatele co nejvíce dat - vytěžit jej, vyssát - a hlavně aby (stále) platil:"prostě si vše pronajmeme, protože virtuální bude i hardware a jeho výkon".Stejně tak je nesmysl očekávat, že "bude naprosto všude velmi stabilní a rychlý mobilní internet" - pokud nebude k dispozici naprosto všude velmi stabilní a rychlé pevné připojení.
Takže jim došlo, že cpát všechno na web není ideální cesta a nativní aplikace mají lepší možnosti a jsou jednodušší na vývoj?
Podla teba je jednoduchsie spravit namiesto jedneho webu samostatne aplikacie na Android, iOS, Windows, Linux, OSX, atd.?
Spis udelat jednu aplikaci, ktera se bude streamovat.
Hodně záleží na tom, co to má umět. Nativní aplikace mohou poskytnout vyšší výkon a efektivitu zpracování. Webové aplikace mají menší možnosti, ale zase stačí udělat jednu. Takže aplikace mají smysl tam, kde webové aplikace nedokáží nabídnout konkrétní funkcionalitu, nebo by jejich provádění bylo příliš náročné proti nativnímu kódu. Problém se streamováním je ale v tom, že na jednoduché aplikace je výhodnější udělat jednu webovou aplikaci. No a pro náročnější aplikace (typicky hry) se streamování naprosto nehodí a víceméně eliminuje výhody nativní aplikace.
V Googlu musí vážně hulit dobrej materiál.Nejdřív přijdou s ořezanými mobilními stránkami (AMP) a pak zas chtějí tahat celý aplikace.
Osobně mi přijde jako totální kravina mít na práci s každým webem speciální aplikaci - když stačí browser. Zvláštní appka se hodí, když jde o větší objem dat - třeba mapy. Nebo když někdo žije Facebookem a aplikace je pohodlnější, než web. Streamování aplikace Facebook? A proč není pohodlnější přímo web? 😝Ale kvůli hledání hotelu a zabookování pokoje? Blbost.
Ovecky uz neumi takhle premyslet. Jak na neco neni aplikace, je to automaticky spatne...Na druhou stranu, s webem vzdycky stahujes i vsechny ovladaci prvky, ktere normalne udrzuje aplikace v sobe a setri tim data. Tohle streamovani je navrat do minulosti.
Nestahuji je vždycky - od toho má browser na úložišti cache. Jinými slovy, stáhnu je poprvé a pak už je mám, dokud nejsou přepsány prvky z jiných webů, jinými slovy, mám je, dokud je používám.
Tak ze uz si operatori zacali madlit ruky ako tie ich data budu predavat zo zlatych cien za diamantove. Nie dakujem, niekedy mam dojem ze po zaplateni faktury mobilnemu operatorovi dostanem spa:t clena rodiny, potom zistim ze to nebolo vykupne ale len predrazene data.
Osobní data už nebudou osobní.
Trošku hloupá poznámka od někoho, kdo používá Win 10. xD
Jiříku hezky si ho sundal 😝
Sundal velký h0vn0, je trapnej jako vždycky...
Napsal jsi hodne velkou hloupost. Asi ti teprve bude deset...
Možná ani ne, jen při porodu upad ze stolu na hlavu...
Teda pokud to bylo na Jiříka, tady aby se v tom občas prase vyznalo v těch stromech...
Prohlížeč že není nic jiného než tenký klient?!Pane Čížku, probuďte se! Webový klient dnes představuje platformu, která velmi připomíná operační systém, vždyť si stačí vzpomenout na ChromeOS, nebo na kancelářské balíky, které jedou celé v prohlížeči (a nespadnou, i když není spojení). Webový klient je ten nejtlustší klient, jaký je dnes s výjimkou virtualizování celé mašiny (které je, pravda, také čím dál populárnější) vůbec k dispozici!
Odkdy weby padají, když není připojení? Počítám, že jsi asi nezažil dobu dial-up připojení ;) Webové aplikace pochopitelně mohou být jak tenkými, tak tlustými klienty. Jde jen o rozdělení práce mezi serverem a prohlížečem.
Na inetu jsem od roku 1995. Resp. na mailu omezeně déle jako správce jedné komerční firmy, ale to bych za internet asi již nepovažoval. Nicméně pamatuji připojení Jižního Města na VŠE jednou 64kbps linkou, a tam bylo počítačů několik set. Latence telnetu byla v řádu vteřin - a místy až desítek vteřin - a jeden 20 kB obrázek se stahoval minuty až desítky minut. Co je na tom to nejneuvěřitelnější, internet i při takto šílených latencích fungoval spolehlivě, člověk jen prostě musel mít dostatek trpělivosti. Ale snad to odpovědělo na otázku.P.S. Tenký klient je ten telnet. Webový prohlížeč je prostě tlustý klient, i když na něm budu zobrazovat telnetovou obrazovku. Protože to, jak to dělám, znamená, že využívám netriviální schopnosti prohlížeče. Že se může chovat i jako tenký klient, no dobře, ale typické to není.
Není. Prohlížeč a s ním CPU musí na tvém PC zpracovat většinu instrukcí (až na výjimky a experimenty) v žádném případě to není terminál typu, kdy tobě bude stačit stará P4 např. pouze pro vykreslování a všechen hrubý výkon bude počítat server na druhé straně. Pak to bude klient.
Asi jsi mladší ročník a neznáš PC na stůl, tak si třeba představ ten nejzaostalejší tablet, na kterém klidně vytvoříš náročnou animaci v AE CC, a vše co se bude uvnitř ní dít bude real-time počítáno vzdáleně - jasné?
jednoduchý jako facka - další snaha přisát lidi k velkému bratrubude vědět kdykoliv se urpdnete, o nic jinýho nejde
staci pozerat menej porna a prestane ta trapit ze niekto zisti kde schovavas tych 500giga.Normalnemu cloveku je to totiz u perdele ci ho sleduje nie 10 agentur / statov / spolocnosti, ale 11...
Právě naopak, čím víc lidí bude porno sledovat, tím víc bezvýznamnejch dat poteče matrixem a zbytek se mezi tím ztratí 😀
jestli to přinese nezávislost na verzích os mimo monopol, tak to bude bomba
Omyl, přinese to totální kontrolu "odesilatele", ty budeš pouze vysávaná peněženka, nepočítej s tím, že to "lepší" bude gratis.
navyse vsetky data co budes v aplikaciach spravovat, zostanu na serveroch
njn. pak Vám můžu poradit: pro autorskou tvorbu a sběr dat, požívejte pouze off-line pracovní stanice bez jakýkoli bezdrátových periferií, pro komunikaci se světem je tady telefon, fax a poslíček s usb-klíčenkou s daty zašifrovanými true-cryptem 😝 ostatní obyčejní lidi si tím nemusí zatěžovat hlavu, jsou jich miliony a zaplaví prostor fotkami čičinek, štěňátek, selfíček a dětiček...
"ostatní obyčejní lidi si tím nemusí zatěžovat hlavu, jsou jich miliony a zaplaví prostor fotkami čičinek, štěňátek, selfíček a dětiček..."To je asi to jediný co mně tak trochu uklidňuje, těch dat bude jak sraček a 99,9% jich bude absolutně nezajímavejch... Horší pokud se jim někdo konkrétní znelíbí a zaměří se na něj...
Problém nastane, až budeš mít data co tam dát nechceš nebo nemůžeš a věř, že se to stane. Ono i data co si např. o sobě myslíš, že jsi do "světa" dát mohl se ti za pár let vrátí - nemyslím v dobrém. Ale nebo uvidíš sám to chce dozrát. Off-line řešení, či interní firemní sítě vč. té tvé USB (šifrované a velmi silně, speciál) klíčenky se dodnes používají o tom nepochybuj, kontrolováno je také co máš na NB, PC, ext. HDD / SSD a tak dále. Ovšem pokud bude většina takto zotročena bude pro menší subjekty stále těžší a především dražší zůstávat off-line, protože "produkt" bude muset být na míru šitý - nákladné.
A nyní se všichni zasmějí ovšem já tomu věřím.> Není daleko doba, kdy všechny programy* (OS je také balík programů připomínám) budou uloženy u "majitele" a my všichni budeme pouze abonenti - předplatitelé.Adobe CC je vlastně takový mezičlánek, kdy instalace je ještě z datových důvodů nutná, až tato překážka padne a ona padne pak jakékoliv zařízení bude pouze terminál. Ano bude možné ještě nějakou dobu instalovat, ovšem tyto verze SW budou zřejmě méně aktualizované bez rychlého opravování chyb atd., a tím bude zbytek donucen "změnit názor".> Proces kdy se z uživatele stane otrok "systému" jak si to tvůrci SW ve svých mokrých snech přejí bude dokončen. Právě v ten moment bude každý sledován, SW data, jeho data bez on-line připojení si neškrtne._* Drobnost, komu se nelíbí slovo program a "stříká" spíše nad slovem aplikace má mé svolení si ho v myšlenkách zaměnit.🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 11. 2015 11:48
Zase s tebou jednou musím souhlasit... Ale mě nenaserou, já mám rakovinu 😀
Mně se ta myšlenka docela líbí. Jak se říká pokrok nezastavíš a i přes usilovnou snahu operátorů o opak tu budeme rok od roku přenášet více dat a rychleji než dnes. Neříkám že i levněji. Navíc Google má při vývoji úplně v paži naši tristní situaci s mobilními daty, majorita jejich mobilních zákazníků je samozřejmě zcela jinde než tady v tom našem Czechistánu.Hned jsem si ale uvědomil, že ani s nejrychlejšími daty to tak skvělé nebude. Appka se sice v pohodě nastreamuje, dokonce ani na úvodní screen nenasází hromady srágor z AdWords (jak jsme si přečetli o pár článků před tím, GOOG chce vydělávat raději na cloudu než reklamách - hle jak to do sebe začíná hezky zapadat..), ale místo toho na mne vyblije, že je potřeba si zadat jméno a heslo a zřídit účet, jinak nic nebude. Pro mne osob ně je toto velmi často důvod, proč z mnohých stránek a služeb a apek rovnou utíkám pryč. Ale třeba to bude jinak. A třeba to spoustě jiných nevadí se stále někam přihlašovat. Každopádně je to zajímavé a lákavé.
Majorita jejich zákazníků je třeba v indii, číně atd :) a jak je známo tam jsou sítě buď zastaralé nebo přetížené takže bych byl s tou světovou internetovou vyspělostí trošku opatrnější
Změňte si "majorita" na "majorita bonitních, tvořících revenue" a rázem to bude dávat celé větší smysl. Nebo si skutečně myslíte, že Google rozjíždí tento byznys jen proto, aby mohl bezplatně streamovat bezplatné appky v zemích třetího světa? Jinak docela hezky je ten rozdíl vidět v TOP5 zemích, které stahují a vydělávají na Google Play. Zatímco "stahovači" vypadají takto:1. USA2. Brazílie3. Indie4. Rusko5. MexikoPak revenue TOP5, tedy těch co vydělávaji (a miliony bezplatné stahovačů někde v v těch Prdelákovech vezmi čert) vypadá takto:1. Japonsko2. USA3. Jižní Korea4. Německo5. TaiwanTakže si tipnu, že sem míří i tento business. A teď taková cvičná otázka: vedle KTERÉ z těchto zemí NEVYPADÁME jako mobilně ZAOSTALÝ a velikostí trhu (v dolarech) nevýznamný Czechistán? Vedle které?
Názor byl 2× upraven, naposled 22. 11. 2015 15:41
Vzdálená plocha není nic nového. A nic nového z toho neudělá ani název streamování. Jen je zvláštní, že se ani po té spoustě let nikdy opravdu masově nerozšířila k univerzálnímu používání. Že by to bylo tím, že poslat po síti jeden paket s daty je efektivnější než jich posílat pár tisíc s grafickým obsahem obrazovky? Navíc terminály fungovaly poněkud odlišně. Neposílal se tam obsah obrazovky, ale text, který se má zobrazit.
Ale je to od hodneho googlu, tak to preci musi byt skvele. Kdyby to predstavil ten zly Microsoft, bude to nejhorsi napad na svete...
Mno, ona ani vzdálená plocha nemusí zdaleka přenášet jen čistou grafiku, však takové X-windows jdou pustit na úplně jiném počítači, a po síti se posílají jen renderovací příkazy. A u widlí uměl posílat to samé Citrix již před nějakými 15, ne-li 20 lety. Však jej také tuším MS koupil. Samozřejmě, pokud budu přehrávat v aplikaci video, budu hrát hru, apod., přenosu plného obrazu po síti se nevyhnu, při práci v běžných aplikacích to však není problém.P.S. Jinak si však myslím totéž, totiž že jde o technologii, která současný model nikdy nenahradí.
Já to napsal hodně zjednodušeně, to se omlouvám. Existuje spousta způsobů, jak tu přenosovou náročnost výrazně zjednodušit. Ale přímo v článku (resp. v obrázku ve článku) je výslovně příklad streamování hry. A to se prostě pomocí standardních komponent GUI dělá dost blbě a přenos obrazu a zvuku tam prostě bude muset být.Citrix je fajn. Ale mám pocit, že je jsou víceméně samostatní. Teda ne že by tam konkurence nemohla mít nějaký podíl, ale držitelé akcií spíš vypadají na investiční společnosti.
Ano, Citrix je samostatná a celkem úspěšná akciovka, stačí se podívat kolik stojí licence jejich (neustále přejmenovávaného) terminálserveru (Winframe/Metaframe/Presentation Server/XenApp). MS si od ní (cross)licencuje starší technologie a uvádí v MSTS protokolu.
Jak moc je úspěšná těžko říct, když teď museli vyhodit 1000 lidí.
>> Neposílal se tam obsah obrazovky, ale text, který se má zobrazit.Tak terminály byly v textovém módu, takže ten text byl v podstatě obsah obrazovky (plus nějaké formátovací příkazy).
vzdialena plocha nie je nic nove, ale jednoduchsie sa mi ale zda spravit appku v HTML5
Jasně, a po tom co si takhle prolistuju streamovaný katalog hotelů tak zjistím že mám vyčerpaný FUP. Pro český mobilní segment, kde jsou značně omezené datové přenosy, tohle nemá smysl.
Ten poslední odstavec, a vlastně v podstatě celý článek, to je děsná kokotina. Napínejme svou představivost sebevíc, ale tohle se nikdy nestane. Nikdy nebude na světě dost lidí, kteří budou mít dostatečně rychlý a hlavně stabilní internet (desktopový, natož pak mobilní), aby se streamovacím společnostem streamování programů vyplatilo. Navíc by to nebyl Google, aby to neprošpikoval reklamama, a to si ne každý nechá líbit. A už vůbec nemůže být řeč o tom, že všechno bude zdarma. Ne, tahle cesta pokroku končí v hluboké propasti, soudruzi.
Tak s tím internetem bych byl opatrný. Kdyby přišel pořádný čtvrtý op., tak ne to s s dnešní technologií možné už dnes.
jo a ten bude mít jistě zájem tu budovat komplet novou síť a přitom prodávat svoje služby za hubičku...mobilní sítě na něco takového ještě nějakou dobu připravené opravdu nebudou. V případě pár aplikací ve vyhledávání ano ale na cokoliv složitějšího a náročnějšího bude ještě dlouhou dobu lepší lokální výkon. A nesmíme zapomenout na české ADSL (a ono opravdu tak špatně funguje i v okolních státech) a taky na rozvojové země. Dále na FUP operátorů a celkově kapacitu sítě.
mne sa sice streamovanie aplikacii hnusi, ale to co si povedal asi hovorili aj volakedy do videu 😀
Nikdy není psáno, že tyhle dva modely nemůžou koexistovat paralelně vedle sebe. Mi se naopak líbí myšlenka, že si aplikaci vyzkouším bez toho, aniž bych ji musel stahovat, instalovat, případně kupovat. Pro tvůrce aplikací to taky může být zajímavé. Například v cloudu zdarma s reklamou, lokálně placené.
Takových prohlášení „Nikdy na to nebude k dispozici dost dobrá technologie” už bylo… 🙂Navíc tohle žádné velké nároky mít nemusí.Stačí se podívat na vzdálenou plochu, což je vlastně to samé, jen ta streamovaná aplikace je operační systém.Datová náročnost vzdálené plochy je podle MS při typickém použití někde v desítkách kbps (je to na připojení mnohem méně náročné, než si hodně lidí představuje), čili by teoreticky mělo stačit EDGE.
Jenže ty desítky kb/s to jsou jenom u obsahu statického charakteru. Když by se mělo jednat např. o hru ve fullHD rozlišení, neexistuje způsob, jak zkomprimovat takhle velký obraz několikrát za vteřinu a vejít se do desítek kb/s. Když k tomu připočteme latenci, stává se ze streamování utopie. Jistě se může jednou objevit technologie, která to zvládne přenést bez problémů a s velmi nízkou latencí, ale to je ze současného pohledu spíš utopie. Nehledě na to, že až taková doba přijde, bude objem dat na přenášení zase mnohem vyšší, protože větší rozlišení atp.Teoretickou možností by bylo využít model, který teď zkouší nová Apple TV, tj. aplikaci si stahovat při spouštění a co jde uchovávat v lokální cache. Ale to už nemá se streamováním nic společného. Navíc si to moc neumím představit v mobilním provedení, pokrytí mobilním signálem, natož s rychlými daty, ještě není na takové úrovni, aby se to dalo považovat za spolehlivé řešení.
Tak to mi přijde jako úplná debilovina.
Je to až taková totální blbost že kvůli tomu jedna z nejbohatších firem světa koupí jinou firmu, respektive její technologii ...
A to je argument? :)
To nic neznamená, třeba HP za akvizice dala několik miliard aniž by ta cena odpovídala nebo věděli, co s tím budou dělat (Web OS).
tak zrovna u webos se nedá říct, že by cena neodpovídala. Že to HP zařízl je už jeho blbost. Prý viděli preview win8 a nechtěli jít proti MS
jezis google snad vzdy kdyz koupi nejakou firmu tak technologie jde do roka ke dnu, google je to nejhorsi co muze nejkou technologii potkat
Třeba když koupili Android...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.