Total Commander 7.5: První pohled

Diskuze čtenářů k článku

27. 04. 2009 08:53

Tady má ještě TC velké NEDOSTATKY a z článku nevyplývá, zda budou odstraněny, zdá se že bohužel ne..

1) Možnost vyhledávání na pozadí!!!

2) Lepší práce s indexem, rychlejší vyhledávání

3) Pamatování, ukládání si výsledku do nějakého dočasného okna

Inteligentnější fronta při kopírování by se také hodila, ale zaplatGhislerovi za ni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 04. 2009 14:33

Podporuje uz tahle nova verze nativne SFTP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svoboda  |  22. 04. 2009 09:49

Byl zkažen. Už nejde vyhledávat zadáním více písmen, takže pokud máte od jednoho začínajícího písmene víc položek, už to zdaleka není tak pohodlné... to UTF8 mne velmi potěšilo, ale kvůli tomuhle musím zpátky na poslední stable.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2009 18:02

Překvapilo mě, že v TC je pořád Lister co umí jen 255 znaků na řádek, když si čtu výpisy z databáze, Lister děla wrapping na 255 znacích ať mám zapnutej wrapping nebo ne.

Proto používám na F4 WordPad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2009 17:45

do světa autorových souborů a jejich organizace na disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 19:28

To už Stalin měl pcčka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 19:28

Vytvořte si například zkratku Ctrl D - cm_EditPath

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 14:58

Dobrý den,

nevíte někdo jestli existuje verze pro U3 disky? děkuji

p.s.: vím, že program lze z usb disku rozjet, ale chtěl bych ho mít v tom rychlém U3 menu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 16:59

Pro U3 najdeš zde:

http://www.ghisler.com/usbinst.htm...

Budeš si pak muset na flešce zobrazit skryté soubory pro doplnění licenčního klíče...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 12:44

Bez tohoto programku bych denne vyprodukoval o 1000% vice hrubych slob (samozrejme pouze v me hlave)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 12:59

takze ted jedes na vse 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 10:44

Toto mi dnes poslal webhosting, OnTopic k TCM. Věřím, že se díky tomuto se včas zabezpečíte. Co by mne ale zajímalo je, zda 7.50 díru opravila (pokud o tom vůbec ví).

Vazeny kliente,

dovolte nas informovat Vas o bezpecnostnim problemu softwaru Total Commander (dale TCM), ktery pouziva velke procento klientu pro praci s FTP. V posledni dobe jsme zaznamenali desitky webu, ktere obsahuji virus. Virus se tam dostal skrze FTP kazdeho z klientu. Vsichni klienti pouzivali v tomto pripade TCM.

Tento problem se jiz opakuje - minuly rok, mel TCM stejny problem, ktery se vyresil zaplatou. (Viz. napr. http://www.dsl.cz/clanky-dsl/clanek-1018/Ne... ... Proto vsem klientum, kteri pouzivaji tento software doporucujeme se zdrzet jeho pouzivani, smazat ulozena hesla a zmenit si hesla k FTP v administraci (https://admin2.gigaserver.cz). Pro pohodlnou praci s FTP doporucujeme napriklad FTP klienta FileZilla (http://www.filezilla.cz)....

Nekolik typu jak zvolit spravne heslo a jeho ochrana:

* Heslo by melo obsahovat kombinaci velkych a malych pismen, cislic a minimalne jednoho specialniho znaku

* Heslo by melo mit minimalne 8 znaku

* Heslo nikdy neukladejte do softwaru jako relaci, drzme se predpokladu, ze v kazdem softwaru je neobjevena slabina

* Heslo neposilejte v emailu, nikomu jej nesdelujte a nepouzivejte na vice uctu najednou

Zaroven z duvodu zvyseni bezpecnosti budou ve stredu 22. dubna zakazany nektere PHP funkce, ktere mohou zpusobit ohrozeni serveru. Z bezpecnostnich duvodu jejich seznam nezasilame, nicmene jsou to natolik specificke funkce, ze by nemeli ovlivnit Vase webove stranky. Pokud by se snad po zmene ve stredu projevila nefuncknost vasich stranek - kontaktujte nas.

Vazeny kliente, dekujeme ze vyuzivate nasich sluzeb a prejeme hezky den.

GIGASERVER.CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 10:52

Ano, ukládaná hesla již budou šifrována pomocí AES-256. Starší verze TC mají slabé zabezpečení ukládaných hesel pro FTP, a samozřejmě, že pokud si někdo nainstaloval pak trojana, nebo dokonce soubor *.ini s těmito hesly vystavil na web, bylo to kompromitováno. Ovšem to už byla i chyba uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 10:56

Perfektní. Tak čekám na final 7.50. Doufám, že opraví i problémy s přenosy. Stává se mi totiž u 7.04a, že se přeruší bezdůvodně stahování. U FileZilla se mi nic takového neděje a tak jsem nějak zatím přešel a zvykl si na tu. Věřím, že TCM udělá pokrok a mým zainvestovaným 750 Kč vrátí význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 15:20

Má to ten háček že ftp neumí kryptovaná hesla, takže je stejně třeba je poslat v plaintextu. Z toho všeho plyne že v TCM musí být i klíč a veškerou bezpečnost máme zase tatam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  20. 04. 2009 17:51

Nevyplývá. Ten klíč může zadat uživatel až v okamžiku, kdy je potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 18:35

Aha, tak to pak smysl dává, nějak jsem si nepřipustil možnost, že by se ten program na ten klíč ptal uživatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 15:42

Usmevne. Oni Vam vlastne pisou, ze pokud si zasvinite PC, nemusi to TC ustat. Ze to pak bezpecnostne neustoji cely OS je detail, hlavni je mit FileZillu... :o)))))))

Asi bych u tech humoristu radeji nehostoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 10:01

Tak mam pocit, ze TC cerpal inspiraci tez u Krusader 2.0, viz napr. dialog kopirovani...

Co se tyce implementace UTF-8 muzu rici snad jen konecne, protoze kdyz provozuji na GNU/Linuxu FTP server a je bezne, ze vse je v UTF-8, tak breceni win znamych, ze s pristupem pomoci TC obcas videj rejzi v nazvech filesu me uz nebavilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 17:00

jo ale to určitě v základní instalaci není a nevím, zda to řeší i korejštinu a tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 09:27

Překvapuje mě, jak pomalu aplikace implementují tak samozřejmou věc, jako Unicode. Windows přitom přišel s plně Unicodovým systém už v roce 96. Čili 13 let po uvedení jsme se konečně dočkali toho, že adresáře se můžou pojmenovávat včetně diakritiky. Technologický pokrok!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 09:33

premenovavat adresare vratane diakritiky vedel TC uz predtym

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 09:34

Kdeze pokrok, spatna kompatibilita. TC je, pokial viem, spustitelny na comkolvek od win311 a Unicode mu v tom rozhodne nepomaha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 09:44

A koho zajima kompatibilita s Win 3.11?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 10:03

Autorov programov, co nepodporuju unicode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 12:40

no já bych byl s tímhle dost opatrnej, možná ve windows byla jakž tak podpora unicide v XP ale co to bylo platné, když v systémových fontech pro WXP chybělo cca 90% potřebných znaků, takže šlo sice přejmenovat soubor nebo adresář, ale díky Arialu uživatel viděl jen více či méně čtverečků, pořádné unicode fonty má až vista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 13:33

Dovolil bych si oponovat, po zainstalovani podpory pro jazyky Vychodni asie me hiragana, katakana a kanji v TC problem nedelaly.

Je fakt, ze na Wakan a foobar bylo potreba nektere unicode fonty dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 09:20

možnost vlastních asociací je zajímavá věc. pravdou ale je, že ji budou využívat nejspíše jen "flashkaři". osobně mi v TC vadí/chybí dvě věci:

1. interní spolupráce s archívy na úrovni jako má třeba speedcommander nebo i taková popelka jako je altap salamander (btw tam vývoj snad ustal zcela)

2. promakanější fronta pro manipulaci se soubory + "schránka na soubory". tohle má speedcommander zvládnuté o deset tisíc světelných let dále (rozdíly nebudu popisovat, to si musí každý vyzkoušet sám - komfort nesrovnatelný). inteligentní fronta v TC opravdu chybí.

Dát dohromady TC a SpeedCommander, tak vznikne ultimativní sw bez kompromisů. Každému vyhovuje něco, já TC používal dlouhá léta (někde od verze 4), před dvěma lety jsem přešel na speedcommander kvůli výše uvedeným vlastnostem. Cena TC je fantastická, doživotní licence také (speedcommader je cca 2x dražší a není doživotní). Jedno mají tihle správci společné - jejich uživatelé je milují .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 08:20

Je pravda,že po skončení několika klíčových hráčů na poli souborových správců (bohužel moje paměť ne jména je mizerná,takže názvy nebudou) a naprosto katastrofální funkčnosti na nich založených náhražek,zbyl jen TC jako přehledný a na ovládání příjemný správce.Na dnešních kopiích TC (a to jsou víceméně všichni správci souborů) mi chybí hlavně možnost zobrazovat volné místo na disku nebo zobrazování tohoto údaje někde v okně a ještě pěkně blbým fontem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 09:01

"chybí hlavně možnost zobrazovat volné místo na disku nebo zobrazování tohoto údaje někde v okně a ještě pěkně blbým fontem "

A na to jsi prisel kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 09:14

Asi jsi mě blbě pochopil,v TC to je a i vhodně umístěno,ale třeba ve FreeCommanderu jsem to marně hledal,taky jsem zkoušel jistou ruskou alternativu TC (název už bohužel nevím),tam tahle funkce byla zapnuta už v základu,ale zobrazení bylo provedeno pěkně blbě a nevýrazným fontem,takže TC v tomhle zatím vede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 09:43

NO ja nevim, psal jsi na prakticky vsech spravcich souboru. Ja pouzivam Unreal Commander a tam je to nad cestou, font si lze zmenit dle libosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 08:08

Aniz jsem se jeste dostal k samotnym vylepsenim noveho TCmd, uz jsem byl maximalne potesen vylepsenou instalaci... Instalator zdetekoval TCmd v mem pocitaci a nabidl volbu "Upgrade" nebo "Install normally". Po kliknuti na "Upgrade" se rovnou aktualizoval a bylo. Tahle volba chybela TCmd strasne moc, protoze obzvlaste k castym (v drivejsi dobe) aktualizacim byla hrozna otrava pokazde proklikavat pruvodce :)

Takze minimalne za tuhle feature jsem maximalne vdecny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 10:12

Vidíte. Při psaní článku jsem si nebyl jist, jestli tohle dělaly i předchozí verze (nikdy jsem asi TCMD neupgradoval), nebo ne. Nedělaly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2009 07:43

co to máte za verzi TC? já jsem v průběhu času, používal různé verze TC a nikde mi kvůli zahraničním mp3 nevyskakovaly nějaké hlášky, jedině v XP bez přidaných Vista fontů se mi názvy souvborů a adresářů zobrazovaly jako více či méně čtverečků, například mp3 mám v adresáři おんがく a TC s tím nemá naprosto žádný problém xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 17:08

ale jo dela to problemy, kdyz das kopirovat do fronty, tak to udela tohle:

http://img16.imageshack.us/my.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 07:33

Je to nejlépe zhodnocených 750,- do SW (pořizoval jsem verzi 6.x). Ale je pravda, že mne trochu znepokojuje ignorování plné portace na 64-bit.. Vím, že je to omezení Delphi, ale asi to nebude donekonečna udržitelný stav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  20. 04. 2009 08:26

Donekonečna asi ne, ale takových deset let ještě určitě ano - Microsoft si pod sebou nepodřízne větev tím, že by se zbavil zpětné kompatibility.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 08:50

S tím zhodnocením musím jen souhlasit, používal jsem už 16bit verzi a neznám mezi SW takový "držák", který by u mě na disku přežil 12 let Za ty prachy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 10:09

Neboj, Delphi 2009 umějí Unicode, další Delphi už budou umět i 64-bit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 10:16

A o tom právě pochybuji, protože to slibují snad od Delphi 6. A zatím vůbec nic. Nehledě na to, že přechod tady nebude tak hladký, jako když se např. zkompiluje .NET knihovna jako "Any CPU" a pak běží "nativně" pod 32 i 64 bit. (Nedělám reklamu, jen srovnávám úskalí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 10:26

Tak přechod (kompilace) na Unicode taky není bezbolestný (práce s řetězci, bytové hodnoty atd.) - i když Unicode člověk jinak nepoužívá. 64-bit sice slibují dlouho, ale v první řadě mělo být řešeno Unicode, a ve druhé řadě 64-bit. Pak teprve se dá stavět na všem ostatním. A oni to vědí, a taky to tak dle mě udělají - další verze Delphi bude podporovat 64-bit. V jakém "stavu" ovšem, toť samozřejmě otázka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2009 06:50

Tentokrát musím Christianovi blahopřát - zdá se, že finální 7.50 bude opravdu pokrokem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor