Tomb Raider: Last Revelation

Na podzim tohoto roku, přesněji v listopadu, se má objevit pokračování čtvrté.
Začalo to z nenadání, na trhu s počítačovými hrami se objevil titul Tomb Raider. Pro většinu hráčů znamenala tato hra šílenství. Všichni mluvili jenom o hlavní hrdince této hry a o jejím dobrodružství. Vzpomeňte si jak jste procházeli katakomby a hledali cestu ven, setkávali se nepřáteli, řešili různé úkoly, … Snad každý, kdo dohrál první díl, netrpělivě očekával pokračování. To na sebe nedalo dlouho čekat, na trhu se objevil Tomb Raider II. Nyní jsme se nesoustředili jen na procházení katakomb, nýbrž jsme se mohli pohybovat ve městě, po ulicích, … Mohli jsme využívat různé stroje a zařízení. Nikdo pak již nebyl překvapen, když světlo světa spatřilo pokračování třetí, ve kterém Lara procestovala skoro celý svět. Každý byl ale překvapen, když bylo uveřejněno, že na podzim tohoto roku, přesněji v listopadu, se má objevit pokračování čtvrté.

Firmy Eidos a Core Design však ohlásily, že TR4 nebude již dalším navázáním na předešlé díly, ale že se bude jednat o návrat ke kořenům původního Tomb Raidera. Přesněji by měla hra v sobě zahrnovat všechny dobré elementy a aspekty předešlých dílů, navíc by nám tento díl měl objasnit, proč je Lara tím čím je. Proto si na své přijdou jak ti, co odehráli všechny předešlé díly, tak i ti, kteří vidí hru poprvé. Celý příběh je zasazen do Egypta, do země mytologie a záhad, a měli bychom si užít mnohem více temné atmosféry při prohledávání faraónských hrobek. Celý děj hry se točí kolem této egyptské mytologie, svou roli zde má také sehrát konstelace hvězd s nastávajícím miléniem. Oproti předešlému dílu by se také dalo říci, že se změnil samotný typ hry. Tomb Raider III. byla spíše akční hra. Nyní se v TR4 setkáme s více prvky adventure her, můžeme tedy čekat mnohem více předmětů a hádanek, které bude muset Lara vyřešit.

K dalším vylepšením patří například inventář. Ten byl úplně přepracován – nesetkáme se již s tradičním kruhovým inventářem. Lara bude s sebou moci vzít více věcí, navíc bude mít možnost kombinovat věci mezi sebou. Dále se ve hře objeví notes (ten obsahuje zápisky a popisky ke každému dobrodružství), jednotlivé lokace se také zmenší, ze hry zmizely obrazovky informující hráče o nahrávání levelu, zlepšily se animace doplňující děj hry, … Samotná Lara bude také vylepšena - má být detailněji vykreslena (již se nesetkáme s její kostrbatou postavou), naučila se také některé další pohyby. Nepřátelé doznali také značných změn. Jsou stejně jako Lara detailněji zpracováni. Ve hře se setkáme jak s normálními lidmi, tak i s mytologickými bytostmi. Oproti předešlým dílům však nebudeme nepřátele potkávat na každém kroku. Toto malé množství nepřátel se ale vyrovná jejich inteligencí. Nyní budou moci nepřátelé dělat přesně to, co vy. Pokud budete utíkat oknem ven, budou vás následovat, … nebudete tedy moci již jen tak k nim přijít a zastřelit je.

Obtížnost byla také jednou z výtek předchozích dílů. Snad každému se stalo, že v určité části hry, místnosti, … nemohl postoupit dále a hledal, co má vlastně v této místnosti udělat. Proto se programátoři poučili. Hra je doplněna o diář, kde hráč v nesnázích najde důležité informace a postupy k vyřešení problematické situace, samozřejmě pokud bude on sám chtít. Pokud se například bude jednat o ostříleného hráče, určitě si bude chtít s danou situací poradit sám. Dále bylo oznámeno, že oproti předešlým dílům již v TR4 nenajdeme žádné bloky, které budeme muset přesunovat. Dokonce se tu nesetkáme ani s pákami, které otevřou ty a ty dveře. Celá hra je zpracována ve stylu adventure her, proto budeme muset vyřešit určité hádanky, …

Další samostatnou kapitolou jsou zbraně. Ve hře se setkáme s tradičním arzenálem, nicméně se změnil systém zaměřování cíle. Cíl se již nebude automaticky zaměřovat. V předešlých dílech stačilo vběhnout do místnosti s vytaženými zbraněmi a pokud byl v místnosti potencionální cíl, okamžitě se zaměřil. Nyní nám již bude moci například tygr nenápadně vpadnout do zad. Budete tedy muset změnit taktiku a musíte se snažit proniknout do místnosti nenápadně a následně ji bezpečně prozkoumat. Pokud bude v místnosti více cílů, hráč si bude moci také vybrat, koho zaměří a zastřelí jako prvního a kdo přijde na ránu jako další.

Grafické zpracování hry se také zlepšilo – především detaily jednotlivých modelů. Lara bude vypadat jinak, pokud bude pro osvětlení místnosti používat například světlici, svítilnu, … Ve hře se také objeví propracovanější stíny a dokonce budeme moci vidět stín Lary na stěně, … Jednotlivé pohyby hlavní hrdinky byly přepracovány a změnil se především systém využívání lan. Lara nyní může běžet, skákat, chytat se lana. Na laně může šplhat nahoru a dolů, může skákat na lano, …

Je nutné se ještě zmínit o tom, že hra by se měla objevit ve zpracování jak pro PC tak i pro PSX. Oproti předešlým dílům, kde byly tyto verze totožné, a to především co se týká grafického zpracování, se ale hodně věcí změnilo. PC verze je obohacena o vymoženosti hardwarových akcelerátorů a dalších novinek, které se objevují na poli PC hardware a které u PSX nemůžeme využít. PC verze bude dokonce obsahovat části, se kterými se v PSX verzi nesetkáme. Smutnou zprávou je však pro mnoho fanoušků, že multiplayer se neobjeví ani v tomto čtvrtém pokračování. Co se dá dělat, ale i tak nám hra nabídne hodně nového a především spoustu nových dobrodružství a zábavy.

Všichni se tedy připravte, v listopadu můžete prostřednictvím Lary zachránit svět …

Diskuze (1) Další článek: Vypnutí cacheování uživatelských profilů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,