Oči celého světa se upírají k Tokiu, ale ne vždy jde jenom o olympiádu. Svoji vlnu popularity zažívá také jistá obří virtuální kočka. Žije na billboardu v tokijské čtvrti Šindžuku a nedělá nic zvláštního – ráno se na úvodní animaci probudí, přes den se občas objeví mezi reklamami a z poličky se dívá na kolemjdoucí, večer na závěrečné animaci usíná.
Zaujala však její realističnost. Billboard se obtáčí kolem rohu komplexu Cross Shinjuku Vision, takže využívá třetí rozměr, nejlepší místo pro sledování a dokonalý 3D dojem je u východu z metra přes ulici. LED obrazovka má rozlišení 4K, na výšku zabírá tři patra a září 18 hodin denně.
Kočka sama nenese žádné reklamní sdělení a mohlo by se zdát, že ubírá čas využitelný pro marketing, ale jak se ukázalo, opak je pravdou. Fotky, videa i reportáže se virálně šíří internetem, a vzhledem k tomu, že se kočka objevuje v náhodných intervalech, vyčkávající mají oči přilepené i na sdělení platících klientů. Čas pro zobrazení reklamy se zkrátil jen nepatrně, ale kočka proslavila billboard po celém světě. Geniální tah. Nebo snad znáte jiný billboard, který má vlastní video stream na YouTube?