Disajn mi připomíná nějaký elektrospotřebič, asi vysavač.
Další pořádnej hřebík do rakve spalováků. Jejich pohřeb vesele pokračuje 😀B-]
Supr disajn. Zcela moje krevní skupina.
S pneu co tu týpek píše je to naprostá pravda a přesně tak to je.Roadster je pekne jméno, ale tohle je roadster jako čtyřdveřové kupé. Targa to je, ty jsem nikdy nechápal, ani když jsem ji měl 😃Každopádně mě to nechává chladným, protože místo display tam zas strčí zrcadlo jako dneska všude krom Bentley, což bude labuzo, hlavně s tou střechou v kufru.
Jel jsem P90D, 0-100 za 3s. Při prvních 2-3 zrychleních se navalí krev do hlavy a je vám tak "divně". Pak už je to v pohodě. Je to otázka zvyku.
Shut Up And Take My Money !!!
a z praktickeho hladiska je to dobre na to aby som bol pri dalsich semaforoch zase prvy?
Je to stejně praktické jako každý supersport. Abys měl na co tahat baby. Narozdíl od jiných supersportů je to mnohem levnější a má to větší kufr :)
z praktickeho hladiska clovek potrebuje iba vodu, jedlo, vzduch, teplo. vsetko ostatne je uz navyse a nie absolutne potrebne.
Člověk, který zná rozdíl mezi chtít a potřebovat, tak ví, že člověk toho potřebuje jaksi více. Kdyby totiž stačilo to, co jsi napsal, pak by tolik lidí např. netoužilo po tom, někoho milovat a být milován. 😀
ano ved o to ide. potrebujeme par veci, vsetko ostatne chceme. tak ako niekto chce byt milovan, presne tak rovnako niekto chce na semaforoch zadupnut akcelerator tesly roasteru. niekto nechape tych prvych, niekto tych druhych, ja chapem obe skupiny.
Být milován, je ale potřeba. Je to potřeba k tomu, aby člověk byl štastný a pravděpodobně i zdravý. Vyjímkou můžou být duševně nemocní lidi. Stejně tak, je potřeba pravidelně cvičit, aby byl člověk zdravý. Vzdělání je taky potřeba, kdo o tom pochybuje, at se zeptá, jaký život mají lidí, který mají základní či dokonce nižší vzdělání... Pro přežití samozřejmě člověk potřebuje méně, než když nechce jen přežívat...
Tak to ti moc nevyslo, ty pises o potrebach a co je nieco ine ako praktickost.
Tak, u supersportů je poměrně zbytečné se bavit o praktičnosti. 😃 Prostě,kdo chce, koupí si,kdo nechce, nekoupí. Pokud se bavíme o jízdě z bodu A do bodu B, na to poslouží klidně i ojetina za 10 litrů nebo nová Dacia, ovšem ne každému jde jen o tuhle stránku.Na druhou stranu, u Tesly bych se vsadil, že nějaký použitelný kufr to mít bude, už jen díky frunku. Skvělé zrychlení a velká maximálka je pro labužníky už jen třešňička na dortu. :)
Je takové zrychlení vůbec ještě zdravé pro člověka? Už P100D a momentální 3 sekundy jsou pro spoustu lidí takové... divné. Jako horská dráha, máte pocit něčeho neuveřitelného, ale zároveň se vám chce blejt...Stejně jako kroutící moment 10k Nm. To je šílenost a asi bych to zažít nechtěl.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 11. 2017 10:41
Dělá to asi tak 1,5 - 2G. Pokud takhle nezrychluješ pokaždé když jedeš pro rohlíky, tak není pro zdravého člověka problém.
Tak z vlastní zkušenosti a pozorování lidí okolo vím, že čím rychlejší auto máš, tím rychleji jezdíš. Nemluvím o nějakém hovadství, ale člověk to rád využívá naplno. Zvlášť kupce roadsteru. Je otázkou jak dlouho vydrží zdravý organismus být "zdravým" při dlouhodobějšímu vystavování takovému zrychlení.
takže podle tebe by bylo lepší zakázat výrobu silných aut aby jejich majitelé nevyužívali jejich plný výkon moc často a přetížení jim náhodou nezpůsobilo nějaké zdravotní obtíže? Podívej se na závody F1, nebo piloty vojenských stíhaček, tam je každou chvíli přetížení ještě větší. a pokud netrénovaný člověk po půldenním blbnutí na okruhu vyleze ze svého auta s bolavými zády je to jeho věc, buď musí trénovat i tělo nebo jezdit pomalej, ale to ať si rozhodne každý sám, je blbost omezovat zrychlení aut.
já bych to spíš viděl, že čím víc TDI, tím víc závodník 😉
Zajimavé, na silnici se pohybuji prakticky denně a nikdy jsem na žádného extra závodníka v octavii, superbu nebo německých VW ekvivalentech nenarazil. 95% lidí to jsou služební auta, které jedou znuděně pomalu, pár čiptuningářů 1 a 2 oktávek jsem potkal, ale nikdy to nebyl žádný závodník, spíš měli hlasitý výfuk, ale jeli v rámci pravidel. Asi na ně mám smůlu, ale docela si za těch 12 let řízení auta říkám odkud to o těch octávkách vzešlo...Ovšem řidiči BMW, to je jiné kafe. Ať nové, staré, 99% z nich jede jak h0vad0, většina z nich si nakoupí staré RWD jak největší závodníci, pak se tomu točí prd3l na semaforech, protože se s tím neumí rozjet, všude musí dokazovat svoji nadřazenost, nedejbože když je nějaká ta oktávka slušně předjede, to je teprve rachot. Já sám mám 540i xD, ale stydím se jakkoliv se začleňovat do této skupiny lidí.Takže má zkušenost je jiná - řidiči oktávií, superbů většinou klidní vyrovnaní lidé vracející se nebo jedoucí do práce, BMW hovádka.
Teda nevim kudy jezdis, ale nejvic agresivnich ridicu bylo vzdy ve firemnich fabiich a dodavkach. Pamatuju i par "zavodniku" jeste ve Favoritech a Formanech tak pred 15 lety. O neco rychlejsi agresivni ridici maj vetsinou octavky nebo superby. U Audin a BMW je ta koncentrace magoru daleko mensi, ale je pravda ze kdyz uz tak to stoji za to. Ale dobre 80% majitelu BMW jede po dalnici pod rychlostnim limitem.
Spíš než zrychlení zabije člověka havárie. Člověk není stavěný na 100% bezchybné chování ve velkých rychlostech tj. krátkých čas na rozhodování. Fyzika platí pro všechny a Ti, co si užívají rychlou jízdu, mají nutně větší riziko havárie pokud nastane neočekávaná situace (překážka za zatáčkou ...).Na druhou stranu velké zrychlení zvyšuje bezpečnost předjíždění. Všechno je o lidech. Zvládnout takové rychlé auto a nezabít se, chce skutečnou osobnost.
Tak pri vysoky rychlosti vubec nezalezi na tom jak rychle se umis rozhodovat, protoze pokud se stane neco s cim nepocitas predem, tak uz je pozde.
Při lineárním zrychlení 0-100kmh za 1.9s je přetížení G 5.37. 0-160kmh za 4.2s to vychází na přetížení G 3.88.
pardon, blbě jsem to zadal, první má být 1.49g a druhý 1.08g, při lineráním, takže na začátku to bude asi víc.
Je dost pravděpodobné, že v roce 2020 takových hodnot budou dosahovat i benzínová auta. Současná omezení totiž nesouvisí zas tolik s omezením motoru, ale hlavně s omezením pneumatik.
Nedosáhnou takového zrychlení už jenom z principu fungování spalovacího motoru. Elektromobil nemá po sešlápnutí plnu žádné spoždění. Mechanický spalovací motor je mnohem složitější a v každé části dochází k určitým prodlevám.Taky jde o cenu. Aby spalovací automobil mohl dosáhnout podobných výkonů, tak musí být velmi složitý s obrovským motorem. Klasická auta s podobnými (horšími) parametry stojí 5x tolik.
I proto Bugatti Chiron je poslední čistě spalovací auto od Bugatti. Dál už se prostě se spalovákem jít nedá. Nástupce už má být hybrid.
Tak si udělejme srovnání. Tesla S P100D, která je nejrychlejším čistým elektromobilem stojí 135000 dolarů. Dodge Challenger SRT Demon stojí 90000 dolarů. Zrychlení těchto aut je 2.5 vteřiny u Tesly a 2.3 vteřiny u Dodge. Na námitku, že Tesle se podařilo dosáhnout času 2.28 vteřiny lze kontrovat tím, že Dodge za stejných podmínek dosáhl času 2.1 vteřiny, jen je takovéhoto času dosaženo tak, že se nepočítá "první protočení kola", tedy fyzikálně nejproblematičtější část celého procesu.Shrnout se to dá tak, že spalovák za dvě třetiny ceny proti elektromobilu aktuálně zvládá časy o skoro 10% lepší. A to se bavíme pouze o zrychlení na 100. Při jakémkoliv dalším zrychlování se žádný elektromobil naprosto nechytá a tato Tesla se plácá až někde v druhé desítce už při rychlosti kolem 200 km/h.
loobick: Porovnáváš hrušky s jabkami. Tesla je praktický, rodinný, a úsporný vůz, a i přes jeho počáteční cenu, vyjde díky nízkým nákladům jeho provoz levněji, než u Dodge. a to při mnohem větší užitné hodnotě. To, že má jako třešničku na dortu tak velké počáteční zrychlení, je spíš jen dodatečné využití vlastností pohonu. U Dodge je už od začátku vše podřízeno co nejvyššího zrychlení.
"Tesla je praktický, rodinný, a úsporný vůz" :-O😀😀😀 Tomu se říká sežrat reklamní kecy i s navijákej. Buď jsi to psal zhulený, nebo se vsadím, že ani nevlastníš auto a ani nemáš rodinu. Tohle bude všechno možné jen ne praktický rodinný vůz. To jsou jen PR bláboly Tesly, které tady v článku papouškují
Jo Tesla je praktický, rodinný, a úsporný vůz a ty si jen jouda, kterej ještě nevytáh hlavu z vlastní zadele a radši se místo přijmutí reality vymlouvá jen reklamni kecy, který neexistujou protože Tesla žádnou reklamu nedělá. 😝😀B-]
Já s tím ale nezačal. Já pouze konstatoval fakt, že zrychlení je dané hlavně možnostmi pneumatik, až následně začali elektrofanatici tvrdit tuny nesmyslů typu "spalovací auto nemůže mít takové zrychlení jako elektroauto" nebo "spalovací auto s takovým zrychlením musí stát mnohonásobek elektroauta". Já ty nesmysly pouze vyvracím na konkrétních příkladech, kdy auto se spalovacím motorem má větší zrychlení a zároveň stojí o třetinu méně. Navíc si přiznejme, že když už si někdo koupí auto kvůli zrychlení a rychlosti, náklady na provoz nebo větší kufr ho nejspíš zas tak moc trápit nebudou.
Jenže skutečně mícháš hrušky s jablky, Tesla S P100D je sériově vyrábený vůz, Dodge Challenger SRT Demon je speciál, jehož celkový počet vyrobených kusů má být něco přes tři tisíce.Na poměry sériových vozů nic lepšího, co se zrychlení týče, za cenu Tesly, neseženeš. Jenže Tesla není supersport, byť má takové zrychlení, pořád je to velký, těžký, rodinný liftback. :)Sledoval jsem to představení s Muskem, při představení Roadsteru prohlásil, že zrychlení z 0-60 mph za 1,9 s dosahuje již základní model, nevím, či to bude série Founders nebo udělají nějakou verzi Performance, každopádně se dá očekávat, že dražší verze budou mít zrychlení ještě lepší.P.S. na šampionát Electric GT byla upravena Tesla S P100D, kromě pár změn v exteriéru vyházeli vše zbytečné z interiéru (prý se zbavili váhy 500 kg), zrychlení z 0-60 mph za 2,1 s. To bylo ještě v době, kdy to sériové verzi trvalo 2,5 s.
3000 kusů (i když jsem četl, že jich má být spíš 5000) nevypadá na speciální kusovou výrobu. To už je běžná sériová výroba. Navíc stejně jako u Tesly S se i Challengerů dělá několik verzí a dohromady se jich prodá s Teslou S srovnatelné množství.Bavit se o upravených vozech nemá vůbec žádný smysl, Tesla by proti závodním speciálům se spalovacími motory neměla nejmenší šanci. Třeba Formule 1 dokáží zrychlit na 100 za zhruba 1.6 - 1.7 vteřiny.
Pokusím se ti to vysvětlit po druhé.Pokud je omezený počet vyrobených kusů, jedná se o speciál, nikoliv o sériový model. Co se počtu prodaných kusů daných značek týče, Challenger a Tesla S jsou zcela odlišné kategorie vozů.Tesla Model S/X P100D je sériový model a u sériových modelů za menší peníze dostaneš stejné zrychlení jen velmi těžko, spíše vůbec.Bavit se o tom má samozřejmě velký smysl, protože auto, jenž není žádný závodní speciál na okruhy, srovnáváš se závodním speciálem.Pokud zmiňuješ o Formuli 1 a jejím zrychlení, pak, jak sám vidíš, zas takový problém v pneumatikách při zrychlení 0-100 km/h nebude.Elektromotor má narozdíl od spalovacího motoru mnohem lepší vlastnosti. To, že jsou např. i Tesly ve vyšších rychlostech pomalejší, je hlavně způsobeno tím, že je tam jen jeden převod. Vzhledem k tomu, že maximálka nové Roadsteru má být přes 400 km/h, dá se očekávat, že bude mnohem lepší zrychlení i na vyšší rychlosti. :)
lenze ten spalovak vyvijali 100 rokov a elektroauta 10. elektroauta su na uplnom zaciatku, tak isto ich nabijacia siet. daj tomu cas.
No elektromotor vyvíjejí už 200 let. Vozy s elektrickým motorem existovaly už v době, kdy ještě nebyl ani vynalezen motor s vnitřním spalováním.
Takže se za posledních 100 let do elektromobilů nějak masivně investovalo? Můžeš mi uvést příklad, kolik sériově vyráběných vozů na el. pohon bylo prodáváno veřejnosti? Skutečný boom nastal až v 90. letech minulého století a po útlumu až s příchodem Tesly Roadster.
Diskuse je o 100 letech vyvoje spalovaciho motoru vs. delka vyvoje elektromotoru. Elektromotory se nepouzivaji jen v elektroautech, jejich vyvoj neni na elektroautech zavisly.
Krome toho se v Teslach samozrejme vyuzivaji vysledky vyvoje spalovacich aut, to neni tak, ze vznikla Tesla a zacala si kreslit vsechno na zelene louce bez ohledu na jiz existujici technologie a komponenty.
samozrejme, preto stihli vyvinut plnohodnotny produkt za zlomok casu. treba sa ale pozerat na trendy. kazdou novou verziou idu elektroauta dopredu. to znamena ze sa da predpokladat ze o 10r budu lepsie ako dnes a o 20r budu podstatne lepsie ako dnes.
cim som chcel povedat ze odpisovat elektro auta na zaklade dnesnej urovne a dnesnej urovne nabijacej siete je mimo
částečně souhlasím, je pravda, že pneumatika na rychlosti 300+ km/h je už těžkej speciál a je poměrně častý případ, kdy je max. rychlost auta omezena konstrukční rychlostí pneu, hlavně u zimáků.Taky by mě zajímalo, kolik ten ev sporták váží, u sportovních aut je dost důležité ji mít co nejmenší, proto všude ten carbon. Sice je pěkný, že to jede rychle rovně, ale co zatáčky? No, s tím zrychlením, co to dokáže, ve spojení s váhou auta, mám pocit, že tam necháš vzorek hned. Vůbec, jaký pneu použili by mě dost zajímalo, ono 400+ kmh je sice fajn, ale myslím, že to je dost teoretická cifra, kterou jde dosáhnout jen ve specifickým testu za speciálních podmínek se speciálníma pneu.
Pneumatiky pro rychlost 400 km/h (a nějaké drobné) vyrábí tuším Michelin. Taky je používají snad všechna auta, která jsou schopna tak rychle jet. A i proto jsou všechna omezena z výroby na stejnou rychlost. Ta auta mají díky nim i podobné zrychlení, ty pneumatiky mají jasně danou přilnavost a při pokusu o větší zrychlení se jednoduše začnou protáčet. Proto pokud v roce 2020 plánuje Tesla zrychlení na 100 km/h za 1.9 vteřiny, dost pravděpodobně to bude hlavně díky lepším pneumatikám, které ovšem budou v té chvíli mít i ostatní a budou díky tomu mít také podobné zrychlení.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.