Tištěné Modré stránky už asi nemohou být horší

Jak hluboko jsem klesla aneb nejen o poslední tištěné inkarnaci tzv. Modrých stránek.
Kam až se může dostat kdysi výborný katalog firem podnikajících v oblasti výpočetní techniky? To ukazuje letošní podzimní vydání Modrých stránek, které je daleko méně k potřebě než kdykoli předtím. Modré stránky se totiž rozhodly nechat si za zveřejnění údajů platit, což zřejmě vedlo k tomu, že velká většina firem podnikajících v této oblasti svou účast v katalogu odřekla. Zatímco počet firem podnikajících v informačních technologiích a Internetu u nás trvale stoupá (viz např. Obchodní rejstřík), počet zveřejněných kontaktů naopak prudce klesá. Internetový katalog firem je naopak vynikající - obsahuje údaje o 7000 firmách, vyhledávací mechanismus funguje dobře a je mým trvalým pomocníkem, když neznám kontakt na nějakou firmu; to, co vydavatel předvedl v tištěné verzi, je pouze parodie - pouze několik stovek kontaktů, méně než 10% celkového trhu jej činí naprosto nepoužitelným.

Modrým stránkám, které za peníze inzerentů vydaly tuto hrůzu, to však nezabránilo v rozsáhlé, bohužel nepříliš korektní sebeprezentaci (sebe samých a spřízněných firem), na celých jedenácti stranách, tj. 10% katalogu. Internetový obchod "český Amazon", u kterého již název dává tušit cosi o napovídání na pověsti (co kdyby u nás někdo začal vyrábět cigarety a pojmenoval je České Marlboro?) tvrdí, že na každý nákup dává minimálně 5% slevu; není to pravda a každý se o tom může přesvědčit.

Závěrečná věta z prezentace stojí za citaci: "o jeho kvalitách svědčí i to, že je (…) jediným Internetovým obchodem s auditem ověřenými údaji o návštěvnosti". Taky se domníváte, že o kvalitách obchodu svědčí to, že někdo spočítá množství jeho návštěv? (nehledě na to, že v tomto případě je humorně malé, takže jde spíše o antireklamu).

Je mně líto, ale v souvislosti s tímto vydavatelem si nemohu odpustit ještě jednu kritiku. Firma vydává též tištěný katalog obsahujících seznam českých www stránek; dle vlastních slov jej označuje za "jediný tištěný katalog www stránek", což je opět nepravdivé tvrzení - minimálně kromě našich Duhových stránek Internetu vím o dalším katalogu téhož typu. A pokud na adresu naší firmy (která měla své vlastní stránky dříve, než tento katalog vznikl) dojde dopis z agentury lákající k inzerci obsahující větu:

dovolujeme si Vas jako jednu z firem, ktera ma jiz svoji vlastni prezentaci na Internetu

už není možné se ani pousmát. Je to jako kdyby někdo přijel na marketingové oddělení do Škodovky a řekl: "dozvěděli jsme se, že jste už začali vyrábět auta. Nedáte si inzerci?". Při bližším zkoumání neobstojí ani internetová podoba tohoto katalogu - stejné firmy jsou tam uvedeny i pětkrát a pokud v katalogu, který o sobě tvrdí, že je "jediným adresářem domovských stránek českých firem, podniků a organizací" nalezneme hned na první odkliknutí odkaz na adresu, která o sobě tvrdí "Hi! I´m Zdenda, born in 1983, my interests are girls" atd., pomyslíme si, že by tyto stránky možná chtěly občasný zásah editora. Ostatně, vyzkoušejte si to sami, možná tam najdete kromě Zdendy i další "známé firmy".

Váš názor | Nové rychlé harddisky od IBM

Témata článku: Girls, Born, Rozsáhlý audit, Český obchod, Škodovka, Internetový katalog, MA

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší