Vylepšena byla také stabilizace a možnosti řízení. Mavic Air se sám vyhne překážkám, pokud bude v módu sledování či letu po předepsaných bodech, porozumí také ovládání gesty rukou.

Vylepšena byla také stabilizace a možnosti řízení. Mavic Air se sám vyhne překážkám, pokud bude v módu sledování či letu po předepsaných bodech, porozumí také ovládání gesty rukou.

I v rozloženém stavu se dron vejde do dlaně a není o moc větší než platební karta

I v rozloženém stavu se dron vejde do dlaně a není o moc větší než platební karta

Dron E57 v rozloženém stavu po stisknutí tlačítek na jeho bocích

Dron E57 v rozloženém stavu po stisknutí tlačítek na jeho bocích

Dron E57 ve složeném stavu

Dron E57 ve složeném stavu

Drak dronu je poměrně pevný, takže nehroz, že se hned rozbije

Drak dronu je poměrně pevný, takže nehroz, že se hned rozbije

Kompletní balení dronu E57

Kompletní balení dronu E57

Pomocí aplikace bude možné zjistit nejen identifikační čísla dronů v okolí, ale i jejich polohu, nadmořskou výšku, rychlost a směr letu. Systém má fungovat se všemi drony vyrobenými v posledních několika letech, tedy nebude omezen jen na výrobky značky DJI.

Pomocí aplikace bude možné zjistit nejen identifikační čísla dronů v okolí, ale i jejich polohu, nadmořskou výšku, rychlost a směr letu. Systém má fungovat se všemi drony vyrobenými v posledních několika letech, tedy nebude omezen jen na výrobky značky DJI.

V praxi má jít o bezplatnou aplikaci pro mobilní telefony. Když si ji uživatel nainstaluje a spustí, bude moci zjistit údaje o všech registrovaných dronech, pohybujících se v okolí. Jediným technickým požadavkem na straně uživatele je telefon s podporou standardu Wi-Fi Aware.

V praxi má jít o bezplatnou aplikaci pro mobilní telefony. Když si ji uživatel nainstaluje a spustí, bude moci zjistit údaje o všech registrovaných dronech, pohybujících se v okolí. Jediným technickým požadavkem na straně uživatele je telefon s podporou standardu Wi-Fi Aware.

Čínská společnost DJI, která je jedním z nejvýznamnějších výrobců dronů pro komerční účely, nyní přichází se zajímavým nápadem: ve své mobilní aplikaci hodlá nabídnout identifikaci registrovaných dronů, pohybujících se ve vzdálenosti až jednoho kilometru.

Čínská společnost DJI, která je jedním z nejvýznamnějších výrobců dronů pro komerční účely, nyní přichází se zajímavým nápadem: ve své mobilní aplikaci hodlá nabídnout identifikaci registrovaných dronů, pohybujících se ve vzdálenosti až jednoho kilometru.

DJI si velmi dobře uvědomuje, jak mohou drony narušovat soukromí. Místo zákazů a omezování chce ale nabídnout alternativní cestu – poskytne nástroj pro rychlou a snadnou identifikaci libovolného bezpilotního stroje.

DJI si velmi dobře uvědomuje, jak mohou drony narušovat soukromí. Místo zákazů a omezování chce ale nabídnout alternativní cestu – poskytne nástroj pro rychlou a snadnou identifikaci libovolného bezpilotního stroje.

Vzdálená identifikace dronů není novou technologií. DJI vlastně jen navrhuje, aby od příštího roku byla přístupná veřejnosti. Dosud byla tato funkce dostupná pouze pro armádní, policejní a jiné obdobné účely. „Vytvořili jsme řešení pro vzdálenou identifikaci, které pracuje s tím, co lidé již mají,“ řekl Brendan Schulman.

Vzdálená identifikace dronů není novou technologií. DJI vlastně jen navrhuje, aby od příštího roku byla přístupná veřejnosti. Dosud byla tato funkce dostupná pouze pro armádní, policejní a jiné obdobné účely. „Vytvořili jsme řešení pro vzdálenou identifikaci, které pracuje s tím, co lidé již mají,“ řekl Brendan Schulman.

Drony se pomalu ale jistě stávají součástí našich životů – kromě specializovaných e-shopů už je najdete i v hračkářstvích či v obchodech s elektronikou. S tím souvisí cela řada negativních jevů, kterým se legislativci snaží čelit neustále rostoucím množstvím restrikcí.

Drony se pomalu ale jistě stávají součástí našich životů – kromě specializovaných e-shopů už je najdete i v hračkářstvích či v obchodech s elektronikou. S tím souvisí cela řada negativních jevů, kterým se legislativci snaží čelit neustále rostoucím množstvím restrikcí.

27
Fotogalerie

Tisíce amerických letců dronů se bouří proti návrhu nových pravidel

Mnoho zemí po celém světě hodlá v dohledné době nastolit nová pravidla amatérského létání s drony včetně povinné registrace u strojů střední a vyšší třídy vybavené kamerou.

Jelikož s trhem s drony mají ještě stále nejvíce zkušeností v USA, za připomínku stojí aktuální smršť negativních komentářů především amatérských letců vůči návrhu nové regulace, pod kterou je podepsán jak federální úřad pro letectví FAA, tak tamní ministerstvo dopravy.

K tomuto dni svým komentářem k návrhu přispělo více než 34 tisíc letců. A co je tak rozezlilo? Navrhovaná pravidla jsou opravdu drakonická a tykají se všech letounů na dálkové ovládání s hmotností alespoň 0,55 liber (250 gramů).

Drony budou muset skrze internet hlásit polohu a registrační údaje

Pokud regulace vstoupí v platnost, drony samy o sobě budou muset rádiově do okolí vysílat veřejnou informaci o své poloze a identifikační údaje. S tím se výhledově počítá i v Evropě, nicméně dokument dále navrhuje, aby stejná data do ústředí skrze internet okamžitě zasílalo také samotné dálkové ovládání, které má v sobě zpravidla připojený váš mobil.

Tímto krokem by došlo v podstatě k plnému zapojení podobných letounů do systému řízení letové dopravy a bylo by možné v reálném čase sledovat případné hříšníky.

Podle kritiků se ale už jedná o bizarní zásah do moderní sportovní aktivity. Zejména s ohledem na hmotnostní limit 250 gramů – vždyť většina dronů z Aliexpressu, pomineme-li ty nejmenší, mají často vyšší hmotnost, a přitom se stále jedná o hračky s rádiovým dosahem v řádu desítek metrů, které nemohou ublížit naprosto nikomu a ničemu.

Nejdále 122 metrů od pilota

Kritici nakonec poukazují i na požadavek, aby se nové drony držely ve vzdálenosti nejvýše do 400 stop od pilota (120 metrů). I když má tento limit své opodstatnění v obydlené oblasti a v podstatě odpovídá i českým předpisům, které vyžadují dodržení očního kontaktu s letounem, kdesi uprostřed neobydleného Utahu by podobný požadavek byl jen zbytečným úředním omezením. Vždyť současné drony střední a vyšší třídy s GPS, počítačovým viděním a prvky autopilota zvládnou bez rizika mnohem více. 

Úřady by si měly uvědomit, že bič bez cukru se jim může vymstít

Suma sumárum, blížící se úprava regulace amatérského létání (i v Česku), má hromadu odpůrců i pochybovačů a úřady by měly konečně vedle biče nabídnout i nějaký ten cukr. V opačném případě se totiž může velmi snadno stát, že budou mnozí povinnou registraci jednoduše ignorovat.

Přece jen, maličká kvadrokoptéra není automobil prohánějící se po D1, takže případná snaha o odhalování nezaregistrovaných hříšníků – pokud tedy nebudou létat okolo letišť či zjevně obtěžovat ostatní, je zcela nerealistická.

Autor článku je amatérský pilot dronů DJI

Určitě si přečtěte

Články odjinud