Tiscali.cz: pokus o zmrtvýchvstání

Kdysi slavný portál Tiscali.cz vstává z mrtvých. Provozovatel s pomocí partnerských webů zvyšuje návštěvnost a chystá velké změny.
Tiscali.cz: pokus o zmrtvýchvstání

Svého času byla Tiscali docela silná značka na českém internetovém trhu. Z poskytovatele internetu se stal provozovatel známého portálu, na kterém fungovalo zpravodajství, ve své době tolik populární chaty, e-mail, komunikační a další portálové služby. České Tiscali patřilo pod italskou mateřskou společnost a dařilo se mu. Jenomže sláva Tiscali začala už před deseti roky, trvala pár let, ale poté už to šlo z kopce.

Živá voda Dignity

Na zapomenutou značku zastřešující nezajímavý webový portál si v roce 2008 vzpomněl svérázný obchodník Jan Václav Čep a Tiscali koupil. V hledáčku měl ještě další české projekty, které chtěl zastřešit pod novou mediální skupinu Dignity. Jenomže po nastoleném humbuku se dlouho nic nedělo a vše nasvědčovalo pěknému průšvihu.

Klepněte pro větší obrázek
Současná podoba webu Tiscali.cz

Loni na jaře jsme však o Tiscali opět slyšeli, když vznikla nová společnost Tiscali Media. Firma připomněla svůj původní záměr s oživením portálu Tiscali za pomoci dalších navázaných webů. Závanem naděje úspěchu byla dohoda s vydavatelstvím Mafra, že bude pro Tiscali prodávat za provizi reklamu. Na Tiscali se začalo něco dít, ale jen velmi pozvolna.

Na podzim se jméno Tiscali opět zmínilo, a to v nelichotivé souvislosti. Jan Václav Čep si převzal anticenu v anketě Křišťálová Lupa 2009 za zmařený projekt Dignity. Ovšem Dignity již bylo zapomenuto a Tiscali Media se začalo probouzet.

Milión koupených návštěvníků za rok

Samotný portál Tiscali.cz stále nepůsobí jako magnet na internetové čtenáře. I kdyby se jím po redesignu a oživení obsahu stal, měl by šanci jen na pozvolný nárůst návštěvnosti. Kýženým cílem je ovšem rychlý a nemalý růst, který se dá zajistit jediným způsobem – začlenit pod portál další projekty. Pro reklamní agentury je bohužel stále největším lákadlem číslo celkové návštěvnosti, které musí být ideálně sedmimístné.

A tak se stalo, že nám nyní dorazila do redakční schránky překvapivá zpráva, že portál Tiscali.cz dosáhlo v lednu 2010 návštěvnosti 1,6 milionu unikátních uživatelů, zatímco rok předtím to bylo jen nějakých 487 tisíc. Takový skok by znamenal ohromný úspěch, ale je trochu podezřelý.

Aktuální tisková zpráva Tiscali hlásá: „Portál Tiscali.cz se opět řadí mezi významné hráče českého internetu. V lednu jej navštívilo více než 1,6 milionu unikátních návštěvníků.“ A bez okolků mohu napsat, že to není pravda. Odvolávané statistiky NetMonitoru totiž mluví jasně – portál Tiscali.cz měl v lednu 2010 návštěvnost jen 631 983 unikátních návštěvníků. Kde se vzalo o milion návštěvníků víc? To jsou návštěvníci počítaní skrze všechny weby jednoho provozovatele. A protože se Tiscali Media postupně rozrůstá o nově nakoupené či rozjeté projekty, roste skokově i návštěvnost.

Jak si tedy vede samotný portál Tiscali.cz? Ono to vlastně vůbec není špatné, ale milióny to zatím nejsou. Nicméně po několika letech se křivka průběhu měsíční návštěvnosti v posledních třech měsících významně vzpíná vzhůru.

 

Klepněte pro větší obrázek
Průběh návštěvnosti Tiscali.cz od roku 2008

Cíl: návrat mezi velké hráče

Za miliónovou návštěvností mediální skupiny Tiscali stojí připojené projekty, jako jsou Osobnosti.cz, NasePenize.cz, Doktorka.cz, SportStream.cz nebo nový nákupní hazardní portál Bonus.cz. Ty však v základu pomáhají samotnému Tiscali.cz, protože jak ukazuje graf výše, meziročně si web polepšil o nemalých 155 tisíc návštěvníků měsíčně.

Na své konkurenty má Tiscali ještě co dotahovat. Pro srovnání – weby Seznamu měly v lednu 5,5 milionu unikátních návštěvníků, Centrum Holding 3,6 milionu, Mafra má 3,5 milionu a CET 21 dosáhlo na 2,9 milionu. Tiscali nyní poskládalo 1,6 milionu, což už možná bude pro inzerenty zajímavé číslo. Kromě nákupu dalších projektů se však dočkáme výrazných inovací na samotném Tiscali.cz. „Během druhé kvartálu spustíme nový e-mail, nový design zpravodajství i novou homepage Tiscali.cz“,. řekl Kamil Koupý, provozní ředitel Tiscali Media, a.s., provozovatele portálu Tiscali.cz.

Oživovat web, natož mediální portál se silnou konkurencí, to vypadá v dnešní době jako čiré šílenství. Jsem proto velmi zvědav, jak se Tiscali bude dál rozvíjet. Zatím to vypadá celkem nadějně. Vzkříšení skomírající internetové značky by byla věc na světové poměry nevídaná.

Diskuze (16) Další článek: OpenSUSE 11.3 M2 nově se stabilní verzí OpenOffice.org 3.2

Témata článku: Web, Byznys, Kýžený cíl, Pokus, Skomírající internet, Magnet, Kopec, Překvapivá zpráva, Silná značka, Živá voda, Strike, Ohromný úspěch


Určitě si přečtěte

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 85

ELONOVINKY: Tesla brzy začne prodávat solární tašky. Budou drahé, ale pěkné

ELONOVINKY: Tesla brzy začne prodávat solární tašky. Budou drahé, ale pěkné

** Tesla začne prodávat solární střešní tašky, které představila před dvěma lety ** Výroba začne v první polovině příštího roku ** Tašky budou odolné, dostanou doživotní záruku a na přání i vyhřívání

Petr Melechin, Karel Dlabač | 24

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

Stanislav Mihulka | 14

Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

** V USA vzniká rozsáhlý projekt postavený na blockchainu ** Milionář staví město, které bude fungovat zcela na blockchainu ** Blockchain bude základem pro vše, například i platby, ověřování identity a podobně

Karel Javůrek | 41

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 7

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

** Apple dnes představuje nové produkty v čele s novými iPhony ** Nemusí zůstat jen u telefonů, čekají se i další novinky ** Úvodní přednáška začíná v 19:00 našeho času

David Polesný | 57

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč: Tipy, co se teď vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč: Tipy, co se teď vyplatí koupit

** Za dvacet tisíc korun lze pořídit kvalitní pracovní notebook ** Stejně tak může jít o herní notebook s výkonnější grafikou ** Poradíme, jaké notebooky vybrat pro různé druhy použití

Stanislav Janů | 51

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 71



Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů