Tiscali.cz: pokus o zmrtvýchvstání

Kdysi slavný portál Tiscali.cz vstává z mrtvých. Provozovatel s pomocí partnerských webů zvyšuje návštěvnost a chystá velké změny.
Tiscali.cz: pokus o zmrtvýchvstání

Svého času byla Tiscali docela silná značka na českém internetovém trhu. Z poskytovatele internetu se stal provozovatel známého portálu, na kterém fungovalo zpravodajství, ve své době tolik populární chaty, e-mail, komunikační a další portálové služby. České Tiscali patřilo pod italskou mateřskou společnost a dařilo se mu. Jenomže sláva Tiscali začala už před deseti roky, trvala pár let, ale poté už to šlo z kopce.

Živá voda Dignity

Na zapomenutou značku zastřešující nezajímavý webový portál si v roce 2008 vzpomněl svérázný obchodník Jan Václav Čep a Tiscali koupil. V hledáčku měl ještě další české projekty, které chtěl zastřešit pod novou mediální skupinu Dignity. Jenomže po nastoleném humbuku se dlouho nic nedělo a vše nasvědčovalo pěknému průšvihu.

Klepněte pro větší obrázek
Současná podoba webu Tiscali.cz

Loni na jaře jsme však o Tiscali opět slyšeli, když vznikla nová společnost Tiscali Media. Firma připomněla svůj původní záměr s oživením portálu Tiscali za pomoci dalších navázaných webů. Závanem naděje úspěchu byla dohoda s vydavatelstvím Mafra, že bude pro Tiscali prodávat za provizi reklamu. Na Tiscali se začalo něco dít, ale jen velmi pozvolna.

Na podzim se jméno Tiscali opět zmínilo, a to v nelichotivé souvislosti. Jan Václav Čep si převzal anticenu v anketě Křišťálová Lupa 2009 za zmařený projekt Dignity. Ovšem Dignity již bylo zapomenuto a Tiscali Media se začalo probouzet.

Milión koupených návštěvníků za rok

Samotný portál Tiscali.cz stále nepůsobí jako magnet na internetové čtenáře. I kdyby se jím po redesignu a oživení obsahu stal, měl by šanci jen na pozvolný nárůst návštěvnosti. Kýženým cílem je ovšem rychlý a nemalý růst, který se dá zajistit jediným způsobem – začlenit pod portál další projekty. Pro reklamní agentury je bohužel stále největším lákadlem číslo celkové návštěvnosti, které musí být ideálně sedmimístné.

A tak se stalo, že nám nyní dorazila do redakční schránky překvapivá zpráva, že portál Tiscali.cz dosáhlo v lednu 2010 návštěvnosti 1,6 milionu unikátních uživatelů, zatímco rok předtím to bylo jen nějakých 487 tisíc. Takový skok by znamenal ohromný úspěch, ale je trochu podezřelý.

Aktuální tisková zpráva Tiscali hlásá: „Portál Tiscali.cz se opět řadí mezi významné hráče českého internetu. V lednu jej navštívilo více než 1,6 milionu unikátních návštěvníků.“ A bez okolků mohu napsat, že to není pravda. Odvolávané statistiky NetMonitoru totiž mluví jasně – portál Tiscali.cz měl v lednu 2010 návštěvnost jen 631 983 unikátních návštěvníků. Kde se vzalo o milion návštěvníků víc? To jsou návštěvníci počítaní skrze všechny weby jednoho provozovatele. A protože se Tiscali Media postupně rozrůstá o nově nakoupené či rozjeté projekty, roste skokově i návštěvnost.

Jak si tedy vede samotný portál Tiscali.cz? Ono to vlastně vůbec není špatné, ale milióny to zatím nejsou. Nicméně po několika letech se křivka průběhu měsíční návštěvnosti v posledních třech měsících významně vzpíná vzhůru.

 

Klepněte pro větší obrázek
Průběh návštěvnosti Tiscali.cz od roku 2008

Cíl: návrat mezi velké hráče

Za miliónovou návštěvností mediální skupiny Tiscali stojí připojené projekty, jako jsou Osobnosti.cz, NasePenize.cz, Doktorka.cz, SportStream.cz nebo nový nákupní hazardní portál Bonus.cz. Ty však v základu pomáhají samotnému Tiscali.cz, protože jak ukazuje graf výše, meziročně si web polepšil o nemalých 155 tisíc návštěvníků měsíčně.

Na své konkurenty má Tiscali ještě co dotahovat. Pro srovnání – weby Seznamu měly v lednu 5,5 milionu unikátních návštěvníků, Centrum Holding 3,6 milionu, Mafra má 3,5 milionu a CET 21 dosáhlo na 2,9 milionu. Tiscali nyní poskládalo 1,6 milionu, což už možná bude pro inzerenty zajímavé číslo. Kromě nákupu dalších projektů se však dočkáme výrazných inovací na samotném Tiscali.cz. „Během druhé kvartálu spustíme nový e-mail, nový design zpravodajství i novou homepage Tiscali.cz“,. řekl Kamil Koupý, provozní ředitel Tiscali Media, a.s., provozovatele portálu Tiscali.cz.

Oživovat web, natož mediální portál se silnou konkurencí, to vypadá v dnešní době jako čiré šílenství. Jsem proto velmi zvědav, jak se Tiscali bude dál rozvíjet. Zatím to vypadá celkem nadějně. Vzkříšení skomírající internetové značky by byla věc na světové poměry nevídaná.

Diskuze (16) Další článek: OpenSUSE 11.3 M2 nově se stabilní verzí OpenOffice.org 3.2

Témata článku: Web, Byznys, Silná značka, Magnet, Skomírající internet, Pokus, Živá voda, Kýžený cíl, Kopec, Strike, Překvapivá zpráva, Ohromný úspěch


Určitě si přečtěte

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

** Tesla má rekordní příjem, je ale ve ztrátě ** Objem výroby se zvyšuje, dochází ale baterie ** Pomoci mají nové továrny Gigafactory

Karel Javůrek | 93

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

** Internet je plný malwaru, to už dnes ví každý ** Víte ale, že lze útočit třeba i na Bluetooth? ** Navštívil jsem hackery z brněnského FITu

Jakub Čížek | 1

Pojďme programovat elektroniku: Blikající potvory i legendární displeje starých Nokií

Pojďme programovat elektroniku: Blikající potvory i legendární displeje starých Nokií

** Skoro každý kutil si koupí maličký levný OLED ** A také segmentový a znakový displej ** Pojďme se na některé z nich podívat

Jakub Čížek | 9

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

** Yoga C930 nabídne revoluční reproduktor v kloubu displeje ** Yoga Book C930 představuje zdařilý reparát podivného Yoga Booku ** ThinkPad X1 Extreme se může pochlubit extrémní výbavou v tenkém těle

Tomáš Holčík | 16

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

** Automobilka Tesla neustále zvyšuje prodeje svých vozů ** S kvapně rostoucím počtem nových majitelů Tesel ale stoupá i počet zákazníků servisů ** Servisy Tesly nestíhají, firma proto řeší další akutní problém

Petr Melechin, Karel Dlabač | 72


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 13 grafických karet

Srovnání 7 dokovacích stanic s USB-C

Jak na perfektní noční fotografie

Kvalitní zdroje informací pro sebevzdělávání