Tiscali s hvězdičkou

Pro zvýšení příjmů udělají ISP cokoli. K současným trendům patří pornografie. Té se chytlo i britské Tiscali. Co bude následovat? Návody na výrobu bomb?! Vražda v přímém přenosu?!

Britský ISP Tiscali UK v době mezi 23. a 5. hodinou zobrazuje v horním pravém rohu obrazovky reklamu na jednoznačně pornografický obsah. Tiscali navíc zvolilo poněkud obtížný způsob odkazování, který i sám pornoprůmysl už začíná opouštět. Určitě to znáte: klepnete na odkaz a otevře se vám několik oken, které je těžké pozavírat, protože se neustále otevírají další. (The Register)

Tiscali není ve své honbě za penězi z pornografie osamocené. Německý ISP T-Online už pracuje na vlastním pornokanálu, britský Virgin se spojil pro poskytování erotiky s Playboyem, český Contactel zřídil pro své klienty (i z vytáčených linek Internetu zadarmo) bezplatný kanál s pornografickými akty…

Po dlouhém bojování proti vnímání Internetu jako místa, kde lze snadno přijít k pornografii, pedofílii a návodům na výrobu bomb, se zdá, že se jím skutečně začíná stávat. Připomíná to logiku „odnaučených“ kuřáků, kteří si mohou zapálit, protože si přeci už dokázali, že na tom nejsou závislí.

Samozřejmě, že nechci bít na poplach kvůli nějakým nahotinkám, ale rád bych poukázal na paralelu s televizí. Televize v sedmdesátých lákala diváky na rozhovory se zajímavými lidmi. Jenže Křeslo pro hosta už nikoho nezajímalo, a proto v osmdesátých letech nastoupili nesmlouvaví moderátoři typu Larryho Kinga. Ale ani to lidem nestačilo a v devadesátých letech slaví úspěchy Jerry Springer se svou reality show. Mediální odborníci se děsí, co přijde dál.

Podobně se vyvíjí i podnikání v pornoprůmyslu, kde na webu také už nikomu nestačí nahé Asiatky a na postupu jsou tvrdé extrémy. Pokud se dnes vlivem ISP, kteří hledají snadný výdělek, stává porno na webu snadno dosažitelným zbožím, které se nemusí krčit v temných uličkách opovržení, můžeme očekávat, že se brzy lehké porno okouká i obyčejnému uživateli Internetu, a bude chtít víc. Tehdy se mezi ISP objeví nějaká Vladimír Železný a s kouzelnou formulkou: „Když to od nás diváci chtějí, my jim to dáme“ se pustí do uspokojování nové poptávky.

Nikdo mě nepřesvědčí, že dnešní podnikání na úrovni nadnárodních podniků, jakými jsou i ISP, se řídí potřebami spotřebitelů a poptávkou. Naopak velké marketingové týmy podniků vynakládají neskutečné prostředky na vytváření nových potřeb, protože nabídka přerostla poptávku a trh je stále nasycenější.

Poskytovatele internetového obsahu nelze v jejich snaze o dosažení větších příjmů zastavit, a tak nezbude než trpně přihlížet, co bude po pornu následovat.

Poznámka: V červnovém e-bizu najdete rozsáhlý článek o tom, jak se na českém Internetu podniká s obsahem pro dospělé. E-biz vychází v pondělí 3. června.

Diskuze (45) Další článek: Projekt Centrum Internetu zahajuje provoz v Brně

Témata článku: , , , , , ,