Tak se mi zdá, že v tom mají v Beskydech trochu hokej.Pro začátek, kde přišli na 20kg? Hned v prvním bodě doplňku X je jasně uvedeno 25kg a v textu se to opakuje ještě několikrát.To že se pak letadla do "20kg" považují dle doplňku X za model letadla je pak už uplná blbost. To, zda se jedná o model letadla nebo bezpilotní letadlo není dáno hmotností, ale schopností samostatného letu případně možnostmi pilotování, a to bez ohledu na hmotnost. Což je definováno opět hned v prvním bodě.Další věcí pak je, proč se vůbec doplňkem X zabývají, když pro jejich potřeby ve větší míře nehraje roli, a třeba právě s modelem letadla podle tohoto předpisu v CHKO klidně létat můžu, protože ten to zakazuje jen bezpilotním letadlům. Důvod proč tam nemůžu lítat s ani s modelem, je stejný jako důvod proč se tam nesmí hrát na trombón, ale letecké předpisy s tím nemají co dělat. Když se budou odkazovat na ně, tak kdokoli kdo si L2 a doplněk X přečte dospěje k závěru, že když odpojí GPS, tak tam klidně létat může. A pokud budeme brát ohled jen na to co na odkazovém webu vyplodili, tak bude mít pravdu.
Co vim, tak se nesmi letat nad pozemky v soukromem vlastnictvi. Tim padem nikde jelikoz i pole ci les nekomu patri. Jedine misto co me napada jsou prave narodni parky atd. Ty by teoreticky mohly byt ve statnim vlastnictvi. Ale tam je zakazano letat. 😃 😂 takze tak.. Ja to proste neresim a letat s rozumem tam, kde nikomu neublizim.
Hlavním důvodem stejně je, že vám chtějí prodat vlastní fotky a pohlednice a nechtějí abyste si udělali vlastní.
mam obrovský pozemek v chko a budu si tam létat jak chci ale ne nejakym zk** dronem ale trex treker 800
jinak ten treker by ty vase drony rozsekal vrtuli ani by nezpomalil
...což je taky dron.
Pokud není schopen automatického letu, pak se z pohledu dopňku X nejedná o bezpilotní letadlo (tedy "dron") ale o model letadla. Pro ten je pak doplněk x pouze doporučením a létání v CHKO nijak neomezuje. To se ovšem nedá říci o hlukových limitech, tam bych se asi divil kdyby to prošlo.
Na snězce jsem natáčel s dronem a hluk skoro nerušil. Byl tam takové šrumec, křik od lidí, do toho větrno.A lidičky ke mě chodily a chtěli natočit z výšky a být v televizi.
duvod rušení ptactva atd mi přijde nesmyslný když si vezmu auto zaparkuji v lese otevřu dveře pustím muziku na plno tak si myslím že ruším víc než když letim dronem...🙁
Pokud zajedeš autem do lesa, abys tam pustil na plno muziku, tak seš idiot a zasloužil bys kulku do hlavy od hajnýho.
a dá se naplánovat trasa sledování tak, aby to přeletělo i třeba velice komplikovaná místa, jako je Pražský hrad, automaticky, a pak samo někde přistálo ? tj bez přímého sledování ? existuje dron, který si umí sám měřit výšku nějakým senzorem od země pod sebou ?
B-] celá Praha je v TMA/CTR zoně takže jakykoliv vzlet je zde bez koordinace s letištěm Ruzyně ilegální
Pro drony do 900g tohle neplatí
to jo ale přelétáváš nad domy,silnicemi...apod...a navíc vše je v majetku třetích osob 😀 takže bez jejich svolení nesmíš nad němi přelétat nebo pořizovat jejich záznam..Viva la GDPR.
Pokud jste obyčejná fyzická osoba, tak na vás žádné povinnosti z GDPR nepadají...
Nesmysl.
ve vzdálenosti 50m vertikálně, tedy musíš vzlétnout na poli
Než vymýšlet pravidla nad pravidla, kterým nakonec nikdo nerozumí, co se spíš zaměřit na to, co se prodává? Ve Vietnamské tržnici se prodávají dost velké drony velmi pochybné kvality, ty hrozí jak pádem, tak prostým uletěním a neovladatelností. Kvalitní, drahý dron je bezpečnější než auto, jen musí dodržovat své mantinely a pilot nesmí být idiot, ale to platí i o autu, kolu, motorce nebo zahradní sekačce
De jure,prakticky není s dronem možné létat prakticky kdekoliv.Nesmíte létat přes majetek cizích osob (což je defacto jakékoliv pole,jakýkoliv les,prostě jakýkoliv pozemek),nesmítě přeletět silnice,nesmíte létat přes vysoké napětí,nesmíte se přibližít budovám na 50metrů,nesmíte létat v CHKO..atd...atd...A i když vzlétnete nad svým krásným domem v satelitu na kraji Prahy nad svým pozemkem,tak opět,snímáte cízí soukromé pozemky,a na to nemáte právo :) takže suma sumárum je dron prakticky k ničemu.Ani nezminuji to,že v okamžiku kdy jakékoliv své video umístíte na Youtube,tak automaticky se z něj stává komerční video (youtube vám tam nacpe automaticky reklamu),a již musíte i na svuj let nad svym domem mít pojištění drona,doklad o povolení k leteckým pracem,souhlas všech majitelů pozemku co jsou na videu...atd..a.td....prostě byro na druhou....
To je hloupost, hlavně to YouTube, pokud nemáš adsense, tak nevyděláváš a můžeš si tam dávat cokoli. Létat můžeš kde chceš, ale jde o vzlet. Musíš vzlétat s povolením majitele pozemku, ovšem novodobé drony nevzlétají ze země, ale z ruky...
ale prd.Tady nejde o to jestli máš Adsense nebo ne.Přečti si smluvní podmínky youtube.Je tam,že souhlasíš s tím,že svůj materiál předáváš serverům Google k tomu,aby jej mohly využít pro svůj komerční zisk zcela nezávazně na tom,jestli máš na kanále zaplou monetizaci nebo ne.Youtube je komerční server,takže tvoje video může zpeněžit i bez tvého vědomí pokud se mu bude hodit např.do trendů.
Pokud na tom nevyděláváš ty, tak neprovozujes letecké práce 😉. Ty jsi to poskytl bezúplatně, co s tím dělá Google je jedno
To je blbost.
Sam youtuber nejsem, ale koukam na videa nekolika youtuberu, kteri tvrdi, ze maji monetizaci vypnutou a nikdy jsem u nich reklamu nevidel. Tak jak to tedy je?
Omezeni je naprosto v poradku. Treba na palave tamni spravce vyhanel i piloty svahovych (tj bezmotorovych) rc vetronu. Nikdy nikdo nemel drzost protestovat. Jeho uzemi, jeho pravidla.Kvuli 1diotum s kopterami je ted i pro bezmotorove vetrone omezeni na 200 m vysky v g-cku.Kvuli stejne bande bezohlednych a neorganizovanych amateru v USA uz vydali plosny zakaz letani v narodnich parcich, aniz by rozlisovali mezi drony a jinymi rc letadly.Bohuzel, svahove a f3f vetrone nejlip litaj na opustenych dunach na pobrezi ... kde casto byvaj prave chranena uzemi. Drive to nikomu z ochranaru nevadilo, ale ted je problem usporadat i oficialni akce FAI na vyjimku. Proste plosny stop bez rozliseni.Obdobne i EU pripravuje kvuli dronum dalsi omezeni nad ramec dodatku X, treba vysku na 100m.Urazit ruce, utrhnout hlavu a nas..t do krku kazdymu bezohlednymu amaterovi s timhle nebezpecnym "kravalem".Bezpecnost provozu tech strepu je prakticky nulova. Kdyz se mi na vetroni servo jednoho kridylka zasekne na full vychylku, v poho dam stejnou na druhym a pristanu na smerovku s vyskovkou. V drtive vetsine situaci to minimalne navedete na bezpecne misto. S dronem bohuzel kazde selhani motoru nebo elektroniky konci nerizenym padem male tezke cihly kolmo dolu, pripadne doplnenou intenzivni sekanou od vrtuli. Zakazat.
Nebreč... Doteď bylo víc pádů ultralightů než dronů, proč asi? Protože jsou drony mnohem bezpečnější a třeba řídící jednotka je zdvojená.
Zdroj této informace ?
Google it 😉
Jakýkoliv dron DJI
Minimálně si zjisti kolik dronů někoho zabilo, protože to číslo nenajdeš a pak si zadej "havárie ultralightu" a tradá, stovky mrtvých.
Cože?
https://www.google.com/search
Stovky mrtvých při haváriích RC modelů větroňů? :-O
Mám taky dron, ten od DJi.Trošku sem si pohrál s FW a je z něj nedostižitelný sršeň.Když chci letět tam kam nemůžu, tak odstartuju kilometr daleko. Doletím tam rychlostí 70km/h nafotím fotky, panoramata a pak se rychlostí 70km/h vrátím zpět na mou polohu.Dolů padám téměř bezhlučně nějakých 15m/s. A přímo do batohu.Jo je to adrenalin, jako každé porušování zákazů.Takže asi tak.
Jenže kvůli lidem s takovýmhle přístupem se zavírají letiště a možná se zavede povinnost registrovat dron pro každého a neznačené stroje budou preventivně zničeny.
Ne že bych vysloveně schvaloval vyjebávky předpisů, ale ty předpisy jsou napsané tak nesmyslně, že to pak takhle dopadá, protože si každý vybere co se mu hodí. U dronu stačí nebýt idiot. Vzlétat tam, kde to neobtěžuje, létat tak, abych nikoho neohrozil. Nelétat kolem letišť, nemocnic atd., to je logické. A na tom co nadpisatel píše nemusí být nic hrozného, když nepíše o letišti, pražském hradu nebo bůhvíčem. Naopak, nastartovat na poli, kilometr mimo je ohleduplné a pak když je vysoko a ne nad nějakým koncertem, tak nikoho neohrožuje
U všech lidských činností stačí nebýt idiot, bohužel to tak nefunguje.
a přesně kvůli takovým českým vychcánkům co se tím ještě chluběj na internetu jak s něčím vyjebali se zpřísnují pravidla pro všechny..mam ti zatleskat ?
bez urážky, ale co udělal zas tak hrozně? Nepíše, že lítá kolem letišť nebo nějakých davů na náměstí, nemocnic či hnízdišť orlů. Ale spíš, že na potřebné místo doletí někde od lesa s odstupem, což je spíš lepší, protože start a přistání jsou ty nejvíce obtěžující věci, k tomu let někomu hodně nízko nad hlavou, či střechou, ani jedno se právě takto nekoná.
třeba už to,že má dron kilometr od sebe (bez přímé viditelnosti).To mi řekni,jak zareaguje,když v malé výšce poletí třeba vrtulník záchranky.Myslíš,že opravdu jej přes 5" displej uvidí,že zprava letí vrtulník rychlostí 250km/h a za pár sekund mu vletí do dronu ?
Vrtulník patrně na kilometr uvidí, protože pokud nebude mít přímou viditelnost na dron, nebude mít ani na něj pravděpodobně signál, ale jo, toto je riskantnější.
Signál u běžných vysílaček je kolem 1.5km. Malý dron je dobře viditelný tak do 200m (pak je špatná orientace kde je vůbec předek atp.). Na delší vzdálenost se také špatně porovnává jestli něco letí v kolizním kurzu nebo ne. Na delší vzdálenosti by nejspíš použil FPV (let přes video), kde není na model přímá viditelnost a na videu není patrné, co letí kde kolem.Ani nemusí letět vrtulník záchranky, který je slyšet z daleka a člověk by s dronem třeba stačil aspoň klesnout kousek nad zem... může letět nějaký blbec s ultralightem ve 150m nebo i níže pokud se chce předvádět. Není ani problém potkat pár nízko letících gripenů, které by člověk v dané oblasti nečekal. Proto je důležité neustále na model vidět(včetně okolí) nebo alespoň mít někoho, kdo to bude provádět za pilota, který čumí do obrazovky.
Nejdůležitější je zkontrolovat nebe ještě před vzletem a kontrolovat průběžně a to i když na dron je vidět (protože i 150m od pilota jej pilot ovládá přes kameru, protože foto).
Vrtulnik rychlosti 250km/h urcite nepoleti ve vejsce par set metru jako ten dron...
Poletí třeba ve výšce 1800 stop, to je pouhých 600 metrů.
Zdaji se ti pravidla prisna? Co konkretne se ti nezda?
A teď tu o červené karkulce, prosím...
Presne kvoli vsetkym tym obmedzeniam som si nakoniec ziadny dron nekupil. A to je to tu v CR s predpismi este ovela lepsie ako na SR. Tam legalne s kamerou nemozete ako sukromna osoba bez povolenia lietat vobec. Je to velmi pekny konicek a ako fotograf som sa tesil na skvele snimky, ale vzhladom na moju povahu (ignorovat nezmyselne predpisy) som zhodnotil, ze bude mudrejsie sa do toho vobec nepustat, pretoze by mi to nedalo a lietal by som s tym vsade mozne (nie okolo letisk samozrejme, ale nejaka CHKO by ma asi nezastavila). Snad casom pride nejaka rozumna legislativa, tym nemyslim umoznit lietat kazdemu vsade kde ho napadne, ale nastavit tie pravidla a podmienky na povolenie + rozumnu technicku realizaciu tak, aby to nebolo az take otravne. Napr. chcem ist cez vikend natacat s dronom na Karlstejn? Poslem si cez nejaky centralny web poziadavku a do par dni mi ju niekto schvali alebo aj nie, ak na to je nejaky dobry dovod. A vobec by mi nevadilo byt registrovany a mat nejaku prislusnu licenciu.
Taky bych nebyl protin rozumnému způsobu "nahlášení" létání v určité oblasti. tím by se dal regulovat přílišný počet létajících strojů v konkrétní čas. Bohužel u nás s tím asi nikdo nepřijde, u nás se umí jen slepě zakazovat
Koncem minulého roku uvedlo ŘLP možnost hlásit lety dronu přes aplikaci AirMap, zatím je v testovacím režimu v řízeném okrsku Ruzyně.
zkus si někdy zajet v sobotu ráno do Adršpachu.Tam potkáš klidně i 5-10 dronů naráz nad jezerem nebo v skalách.Přisnéj zákaz tam,a chytrolíni neřešej..Vždyt když mě někdo uvidí,rychle to sbalím a já nic.
Registrovat se můžeš a licenci na letecké práce si taky zajistit můžeš, stejně tak pojištění proti škodám způsobených modelem. Problém lítání nad lesem nebo budovami je hlavně v tom, že elektronika se prostě může kdykoliv porouchat a je jedno jak drahý stroj máš. Když ti u kvadrokoptéry vysadí motor nebo uletí vrtule, tak jde k zemi i se všemi stabilizátory. Pak při pádu může něco rozbít, někoho zranit či dojít k požáru baterie. No a pak taky bys v CHKO rušil zvířata a jiné lidi.Pokud si vyřídíš licenci u UCL, zajistíš si pojištění a domluvíš se se správou Karlštejna nebo jiného objektu, tak bys tam jistě pár fotek udělat mohl. 🙂
Tipnul bych si, že by určitě u dohadů pomohla i okolnost ohledně onoho vzletu a přistání. Přece jenom hodně malých rekreačních dronů (viz zmíněný DJI) vlastně můžete hodit jenom před sebe a on už udržuje jistou výšku. Stejně tak ho můžete chytit a vypnout. Potom by se určitě nejednalo o vzlet a přistání, protože takový dron technicky vlastně nikdy nevzlétnul a už vůbec nepřistál.
Nestrašte nás... Agentura si může říkat co chce, dokud v předpisu nebude figurovat dron nebo koptéra, tak si můžete lítat jak chcete. Zatím je tam letadlo bez pilota, což koptéra není, nemá křídla...
Letadlo je i balon, vzducholod ci helikoptera.
To mají tedy děcka na pouti s balónky docela problém. Měli by je rovnou pozavírat. 😀
Podle normy ČSN 31 000 je letadlo „zařízení schopné vyvozovat síly nesoucí jej v atmosféře z reakcí vzduchu, které nejsou reakcemi vůči zemskému povrchu.
takze ty deti s balonkama na pouti fakt maji problem??? 😃
L2, dopnek R, strana 5.
Dron JE letadlo bez pilota (ať už autonomní nebo dálkově ovládané).Helikoptéra jsou typem letadla a křídla mají. Jen nemají pevná křídla ale rotující. "ptéra" pochází ze slova křídlo.http://ssjc.ujc.cas.cz/search.php
Bych ten zákaz kvičících nesmyslů zaved naprosto univerzálně. Podobně jako veškerou ostatní zbytnou havěť s podobně příjemnýma projevama, jako jsou třeba čokli. A pak bych taky zakázal lidi, co nadřazujou právo na pošahanou zábavu nad právo na klid. B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 1. 2019 15:46
Já bych zase zakázal lidi co jim vadí cokoli co oni nepotřebují, nebo nemají.
Zbytné je nicméně ledacos. Zbytná je třeba hlučná rekonstrukce koupelny v bytovém domě (ty zašlé kachličky a umakart přece stačí), zbytná je i hlučná individuální automobilová doprava (můžete přece jezdit MHD) atd. atd...Kdo přesně bude ve Vašem tichém světě definovat míru zbytnosti a pošahanosti? 🙂
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 1. 2019 16:04
Pokud je problém jenom s tim, kdo to bude definovat, tak se toho klidně ujmu. Takže třeba koupelna: Byl bych tolerantní, pokud to nepřesáhne předem definovaný rámec a bude utrpení kompenzováno na základě dohody uzavřené s postiženými spoluobyvateli.Individuální doprava v rámci města s vysokou hustotou obyvatel, s oboustrannou dostupností MHD, bez potřeby převozu objemných/těžkých/imobilních a obdobných okolností - jasnej zákaz.Zcela zbytná, vysoce rušící a pošahaná rádobyzábava (dron, čokl, technopárty, motacykl s odmotovanejma tlumičema) - jasnej zákaz.Vždyť je to TAK prosté...
Liberální demokrat, že jo?
Fuj, to bych neunes, spíš bych bych ochotnej žít s tim, že jsem masovej vrah, než bejt liberální a ještě k tomu demokrat.
Lidový, LIDOVÝ demokrat. 😉
Já ano 😉.
MHD je určena důchodcům a studentům. B-] Koupelna? Znám případ, kdy aktivní nešikovný důchodce rok a půl od rána do večera předělával koupelnu. De facto dle zvuku demolice. Nakonec se ukázalo, že jen na umakart přidělal kachličky a místo vany dal sprchový kout. A výsledek? Nyní každý ví, kdy je doma a co tam dělá. 😀 A co se týče psů? Všimli jste si, jak pejskaři píšou petice, když pár hodin na Silvestra bouchne nějaká ta petarda, ale že jejich miláčkové furt štěkají, všude jsou psí výkaly a všechno smrdí po psí moči, to nevidí...Zkrátka, tolerance ano, ale s rozumem.
"MHD je určena důchodcům a studentům", sakra, jak to, že mě tam ještě nezastřelili?
Já to klidně definuju 😀.
Soudruhu, odstěhujte se někam kde nejsou lidi. Vypěstujte si suroviny nutné k přežití a odejděte. Očividně nemáte rád věci, které Vás nezajímají, ale vy nikoho též nezajímáte.
S těmi čokly souhlas.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.