S Identitou občana (dříve eIdentita) se dnes můžete přihlašovat k nejrůznějším aplikacím elektronického státu. Jednou z nich je i správa existující registrace k očkování proti současnému koronaviru.
Tato aplikace se bude týkat třeba těch, kteří absolvovali očkování už v minulosti a nyní si chtějí rezervovat termín k další dávce. To znamená, že už jsou takzvaně v systému a nemusí znovu vyplňovat všechny informace.
Nemohu se přihlásit k očkování
Při pokusu o přihlášení skrze Identitu občana se nicméně mnozí z vás setkají s chybou, Centrální rezervační systém totiž potřebuje znát i ověřené telefonní číslo, které mnozí nemusejí mít v Identitě občana vyplněné a povolené ke sdílení s dalšími aplikacemi státu.


Přihlašuji se skrze Identitu občana, ta však ministerstvu nepředá telefonní číslo, a tak autentizace selže
Správa údajů na Identitě občana
Řešení je velmi jednoduché. Stačí se přihlásit přímo ke svému profilu na Identitě občana a přejít do sekce Vaše údaje.
Uvidíte zde políčka pro e-mailovou adresu a telefonní číslo včetně toho, zdali je může Identita občana použít jen pro notifikace, anebo je může nabízet i třetí straně – třeba právě Ministerstvu zdravotnictví při pokusu o přihlášení do rezervačního očkovacího systému.

Aby mohla Identita občana předat vaše telefonní číslo, musíte jej povolit pro výdej
Je třeba povolit sdílení telefonního čísla
Pokud zde již telefonní číslo máte, je třeba jej pouze povolit pro výdej. V opačném případě jej vyplníte, pomocí SMS zprávy ověřte, že patří opravdu vám, a opět aktivujete pro výdej.

Povolení telefonního čísla pro výdej
Při dalším pokusu o přihlášení do rezervačního systému skrze Identitu občana tentokrát systém nabídne i předání telefonního čísla a vše už proběhne v naprostém pořádku. Ostatně, podívejte se na video v úvodu článku.

Identita nyní předává Ministerstvu zdravotnictví i moje telefonní číslo a přihlášení ke správě rezervací k očkování tak proběhne bez dalších komplikací