Tiny Software: cesta tam

Diskuze čtenářů k článku

Ladislav Vojtíšek  |  20. 04. 2001 18:52

Možná je pěkné, že česká firma prodává český software za mořem, ostatně není mezi českýma firmama první a zřejmě ani poslední. Na rozdíl od ní ale ta, která tam rozšířila svou působnast před nima, zůstala i tady doma a tak i český zákazník má ten popisovaný pocit, že tady ta firma prostě je. Tiny z České republiky zmizela.
Nedávno jsem řešil problém VPN (v podstatě propojení několika privátních LAN prostřednictvím firemního intranetu spolu s ochranou těchto sítí proti neoprávněnému přístupu z intranetu) a na základě různých referencí a toho, co jsem do té doby četl o FW Winroute jsem usoudil, že právě tento FW je to, co potřebuji. Z domovské stránky Winroute jsem si stáhl jeho dokumentaci a po jejím přečtení jsem si byl stoprocentně jist, že k realizaci mého projektu kromě zmíněného FW a několika standardních doplňků Win NT již nic nepotřebuji. Postavil jsem si model sítě, nainstaloval zkušební verzi, nakonfiguroval potřebná spojení a vše na první pokus fungovalo. Zkušební servery jsem tedy postavil mezi skutečné LAN a spojení mezi nima jsem opět navázal bez problému. Už jsem si myslel, že Winroute koupíme, nainstalujem a vše bude OK, najednou jsem ale zjistil, že skrz navázané spojení nelze mezi vzdálenými počítači kopírovat některé typy souborů, nefunguje korektně přenos poštovních zpráv mezi klienty a serverem MS Exchange, příchozí pošta z intranetu nasměrovaná pomocí mapování portů na Exchange server je (někdy) vracena odesílateli jako nedoručitelná, přestože schránka existuje a do jiných schránek je ve stejný okamžik pošta bez problémů doručena a některé další "drobné" chybičky. Obrátil jsem se tedy mailem o pomoc na nějakou technickou podporu, či jak se to jmenovalo, přišlo mi několik doplňujících dotazů a po jejich zodpovězení už jenom něco v tom smyslu, že ten, kdo můj dotaz vyřizoval, neví čím by to mohlo být a abych se podíval do logů, jestli tam o tom něco nenajdu.
Samozřejmě, že jsem nenašel a když to bylo vše, co mi na to technická podpora odpověděla, začal jsem hledat alespoň jiný software. Po nějaké době jsem našel něco podobného, uživatelsky méně přívětivého, bez české dokumentace a celkově dražšího. Byl to americký software, který má jedna česká firma ve svém ceníku jako jednu z mnoha položek. Napsal jsem tedy mail této české firmě a zeptal se, zda jimi prodávaný FW podporuje VPN a zda pomocí něj lze realizovat mnou požadovaný model spojení. Odpověď jsem obdržel druhý den, ještě týž den se se mnou zástupce firmy spojil telefonicky, nabídl mi k vyzkoučení plnou verzi jejich FW a poradil mi, kdo k podobnému účelu tento FW používá také a má s tím zkušenosti.
V mém případě nakonec zvítězil software zahraniční, o kterém jsem nikdy předtím nic neslyšel, zřejmě tento software nikdy nezískal žádné oficiální ocenění a firma, která jej vyvinula "tady není", takže jsem si ho musel koupit u té, která ho má jako jednu z mnoha položek ve svém ceníku.
Přístup výrobce v prvním případě a prodejce v případě druhém byl nesrovnatelný, tentokrát ale v neprospěch toho prvního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vobruba  |  20. 04. 2001 18:52

Prvně bych chtěl zdůraznit, že Tiny Software v žádném případě z Čech nezmizela, dále zde působí a bude působit. Máme v Plzni vývojové centrum a právě zmiňovanou technickou podporu. <br>
Problém, který řešíme jsou lidi. Není úplně snadné sehnat schopné lidi se znalostí sítí a to ještě v Plzni. Omlouváme se panu Vojtíškovi, že se nepodařilo plně uspokojit jeho požadavky na technickou podporu. Naprosté většině zákazníků dokážeme plně vyhovět a poradit při řešní jejich problémů, je mi proto líto, že došlo k tomu případu a doufám, že již k těmto pro nás nepříjemným věcem nebude docházet. A naši uživatelé budou moci plně využít předností WinRoute.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor