Cíl je možná chvályhodný, ale vynakládáme úsilí na něco, co jednak nepřináší řešení problému a navíc zatěžuje všechny zúčastněné. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že data máme stále stejná, jen jsme strávili x hodin na tom, aby to vypadalo, že jsme v souladu s GDPR, jmenovali jsme na to někoho, kdo to jako má na starosti, otravujeme zákazníky, kterým nic nechybí a o ničem neví dalším odklikávátkem a informačním mailem. A zkomplikovalo se obchodním zástupcům objednávání zboží za zákazníky (když jim zavolají, co chtějí a obchoďák jim to usnadní). Takže část zákazníku to omezilo, čáasti zaměstnanců se zkomplikovala práce, IT věnovalo čas a úsilí zbytečné věci na úkor něčeho smysluplného a drtivá většina lidí si ničeho ani nevšimla a hlavně se na těch datech vůbec nic nezměnilo. A mezitím operátoři dál prodávají bankám vaše agregovaná data pro hodnocení na půjčky a úvěry, sociální sítě a vyhledavače dál luxují vše co jim projde. YEAH BABY, chráníme uživatele....p.s. A dodnes vám nikdo neřekne jak to ze zákona je, co už v souladu je a co je přes čáru. Takže implementujete něco, co nemá jasné specifikace, tedy si to každý může udělat jak si sám myslí a modlit se aby si to nějaký úřad vyložil stejně.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 04. 2019 10:52