No nevím, XT je prostě za tu cenu nesmysl. Když už mám 28k na GPU, tak ty cca dva, tři litry navíc za XTX už mě nevytrhnou. Jeden youtuber dokonce prý říkal AIB partnerům, aby mu žádné XT ani neposílali na testování. Plus kupovat si za 28k novou kartu a bát se zapnout nejnovější efekty ve hrách, aby byly rozumné fps, je šílené. Také jsem v různých recenzích celé 7000 série zaznamenal podivné výkyvy ve výkonu, a ještě k tomu ta šílená spotřeba při připojených monitorech s více než 60Hz refresh rate. Snad to vyřeší driver update. Tak či tak celý ten launch a XT pricing mohlo AMD zvládnout lépe. Takto ty karty vypadají dost zle a 4080 najednou není "zas až tak drahá" za to co nabízí. Mno, 3080 mi na causal gaming asi ještě nějaký ten pátek poslouží
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2022 06:22
40k RTX4080 naopak vypadají ještě mnohem drážeji než jsi 3 před tím, když je poráží karta o 10k levnější.
Co koukam na Alza a CZC, tak nejlevnejsi 4080 jsou u nas za 35k, XTX 30,5k, XT 28k. Ruzne edice 4080 samozrejme i 40k. O XT se nema cenu ani bavit, jedine plus je snad to "kompaktnost", jinak za tu cenu nesmysl. XTX je o par korun drazsi, ale vykonem nekde jinde.
Nejsem si jistý, co mění na 4080 za 40k jako na nesmyslném produktu to, že jsou i nějaké levnější modely a ještě spíše jako reakce na uvedení konkurence🙂Co jsem koukal na testy, cenový odstup XT a XTX kopíruje i výkonnostní, více méně lineárně. Nevidím na tom nic špatného, naopak.... Nebo je lepší přikřejší křivka pádu výkonu, jak předvádí nVidia?
Tak samozrejme si kazdy musi rict, co od nove GPU ocekava, zda chce primarne vykon v RT nebo mu rasterizacni vykon naprosto staci. 4080 za 40k smysl nedava, s 35k se uz blizi k XTX, ktera je sice co do rasterizacniho vykonu lepsi, ale nekomu muze u XTX vadit spotreba, bugy ve spotrebe (coz mozna odladi ovladace, nekdy), ci chce nejake nvidia gimmicky. A tech par tisicovek navic uz nikoho nevytrhne kdyz kupuje kartu za ~30 papiru.XTX je v prumeru vykonnejsi o ~17% nez XT a je tak lepsi i v pomeru cena/vykon nez XT. Tedy XT nedava smysl za ty penize stejne jako 4080 za 40k
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2022 11:23
Výkon v RT. Hmm, když to je taková zamotaná věc. Takovouto GPU si člověk kupuje na 2160p hraní. A 2160p hraní a RT prostě dnes nejde do hromady, na to výkon není. Takže je to RT vlastně u této karty zbytečné.Člověk by řekl, že tedy bude fajn mít to RT v nižší třídě GPU, které se užívá v nižším rozlišení. Jako jo, ale tam zase tak karta nemá ani ten výkon v RT jako tato, takže zase na nic :)Takže tu máme nějaké edice 4080, která je o 20% dražší než 7900XTX, ale přináší to "bonus" v podobě nižšího rasterizačního výkonu. Je opravu jedno, jestli je 4080 za 35 nebo 40k, prostě smysl nedává tak jako tak.Vše z pohledu gamingu, žádnou jinou vlastnost GPU nezohledňuji, vlastně ani nevyužiji. Takže ano, RTX je asi obecně univerzálnější karta, ale je to jednoznačně horší herní karta.
Pokud to generalizujes na 4k a rasterizacni vykon, tak 4080 nedava zadny smysl za uvedene penize (ani za 35k). Kdyz chces k tomu neco navic, tak uz ten priplatek 5k (na 35k) stoji za zvazeni podle me
Ano, dovoluji do drahou herní kartu generalizovat na hiend hraní. Ještě jsou tací mezi námi no, prostě hráči 🙂
Prave ze neporazi. Overall je rtx4080 proste lepsi. Napr vykon v blendru je u rt brutal katastrofa….
To zní jako problém na straně daného SW.
mě přijde že po nastoupení ZEN je u AMD grafika víceméně na druhé koleji. Nejhorší byly RX 5000 - vyloženě sezóní záležitost kterou dnes skoro nikdo informovaný nechce ani za pár drobných. Ta historie s RT dost připomíná nástup teselace kdy také AMD po několik generací dohánělo výkon konkurence.Po těch všech řečech o RDNA "nové architektuře" to reálně vypadá jako GCN po kosmetické dietě. Od nové sedmičkové řady jsem čekal více - ale možná si víc schovávají pro refresh série, v takovém stavu je jen pro nadšence/fanoušky AMD. Taková nevýrazná architektura určitě potřebuje 3Ghz+ takt aby byl konkurenceschopný výkon. V daném stavu je to šedá myš jen aby se zaplnilo políčko s názvem "alternativní produkt".
stalo sa to, ze ocakavali vyssie frekvencie GPU, z nejakeho dovodu ich ale nedokazali pri serioznej spotrebe dosiahnut. Aj tato spotreba, co to ma teraz je vzhladom na vykon imho vysoka. Takze budu musiet poladit technologiu a vydat nejaky refresh niekedy cez leto. Najneskor. Lebo nvidia im zas odskoci, ked budu cakat celu generaciu. Imho ani ten cenovy rozdiel - xt je 1100-1200€, 4080 je 1400-1500€ nieje dostatocny na konkurencieschopnost.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2022 10:49
Viděl jsem nejednu recenzi a u spotřeby říkali testy něco jiného. Ano, tabulkově žere méně, v reálu už tomu tak úplně vždy není.Spotřeba v klidu je vyšší. Při 30min test na celou sestavu vs nVidia taky vyšší spotřeba. Linus dokonce psal, že AMD to už řeší.Může být opraveno, kor u nereferenčních, ale zatím bych to netvrdil tak jistě.Ale ano, cena karty je zas taky jinde.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 12. 2022 17:22
Ta klidová spotřeba zálaží na obnovovací frekvenci monitoru (pokud je to víc než běžně 60 Hz, jde nahoru) a klasicky na jejich počtu. Ale to by měli umravnit další ovladače, asi při vydání byla priorita jinde.
Nejde jen o klidovou spotřebu. Chtěl jsem poukázat mým příspěvkem na to, že by novinářina měla být objektivní a napsat vše tak, jak je.Opraví asi ano, ale kdo ví, třeba taky ne. Proto bych prostě nevypustil do článku jednoznačné konstatování, že AMD je nějak spotřebou jinde jak nvidia (myšleno ve prospěch AMD).AMD fandím, protože konkurence nVidie je třeba. Ale jen nátlak médií a poukazovani na chyby dokáže chyby možná změnit a přimět k nápravě.Linus na to šel správně, řekl že jsou a že se řeší. Ale zmínil daný fakt
S tím souhlasím, ale to je to riziko, když sami nic netestovali a jen komentují odkazy na jiné testy.
Samo, novinařina by měla být objektivní.Tak co dělá na konci ten sumář, že konkurence je výkonnější? Vždyť je to vyloženě lež, kterou lze snadno vyvrátit prostým 7900xtx 4080" v adresním řádku a kliku nás první výsledek hledání.Nepochopíš, co jsou některé redakce schopné vyplodit, jen aby to vyznělo zeleně...🤢🤮
Mmch, Linus na ní přechází, na 7900XTX 🙂
Hele ale oni novináři fakt nemůžou za to že žiješ ve starých tabulkách které už na launch neplatí protože jsou nové.
Ale tady jsme na Živě, kde se jak v příspěvku, tak i v komentářích bere prostě TDP/TBP a platí to. Nesnažte se nikomu namluvit, že ta karta dokáže žrát i méně. Prostě jen zapnete PC s 13900K a 4090, tak to odebírá 350 + 600 W. K tomu připočtěme dalších 100 W za větráky, RGB, RAMky atd. Připočtěte 80% efektivitu zdrojů, protože 80 je na etiketě a je jedno jaké kvality. Prostě od zapnutí do vypnutí PC žere ta krabice 1300 W ze sítě.
Větší píčovinu jsi opravdu napsat nemohl. Prej zapnu PC a CPU žere 350 W a grafika 600 W 😀😀😀😀😀😀😀😀Bože můj 😀 Zajdi si do Providentu, at ti dají uver, kup si za tri stovky měřák spotřeby, splácej ho a pak se přijd omluvit za své bláboly.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 12. 2022 18:08
Mas pravdu je to blázen
Takové kouzelné slovíčko jako sarkasmus tu asi nikomu nic neříká.
Dala se poznat 😉Jen technická. Údaj xyzWatt na PSU říká samozřejmě (a překvapivě velká množině lidí to neví) výkon na výstupu. Nikoli na vstupu, to by nikomu moc nepomohlo.Takže 80% efektivita ano, ale značí to, že PSU při výkonu 800 bude žrát 1000.Tak jen pro tvou rovnici 🙂
Samozřejmě. Na tehle výrok jsem bohužel narazil osobně a ne tady v diskuzích, tak jsem ho nezahrnul. Ale taky mi bylo řečeno, že se příkon PC určuje podle hodnoty výkonu zdroje. Protože tehdy byly ceny za 650 a 750 W prakticky totožné, tak jsem sáhl po větší rezervě na upgrady a bylo mi řečeno, že takhle akorát víc zaplatíme za elektřinu, že se těch 750 W dost prodraží. Přitom tolik zdroj ze sítě neodebírá, ale pouze zprostředkovává tolik, kolik si na výstupu komponenty vyžádají (a podle toho ze sítě odebere adekvátní hodnotu). A zadruhé právě to co píšete, že dokáže se sítě kvůli efektivitě brát i víc než předepsanou hodnotu.
Je to naprosto zřejmá ironie 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.