Test USB ohřívače hrníčku: užitečná hloupost

Diskuze čtenářů k článku

Falty  |  16. 03. 2008 16:11

Tak nějak mě zaskočil výběr hrníčků. Pokud má autor aspoň základní vzdělání, tak by měl něco vědět o tepelné výměně. Tzv. měl si sehnat nerezový hrníček jednovrstvý s plochým dnem a ideálně s platovým držátkem a plastovou krytkou na přikrytí. O obsahu max. 0,33l Průměr hrníčků by měl kopírovat velikost plotýnky. Potom může teprve něco testovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tec  |  02. 11. 2006 11:12

Kde ho mohu koupit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pad  |  25. 02. 2005 07:54

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jessy  |  19. 04. 2004 17:20

... teda myslel jsem si, že změnou vzhledu se stejně nezhorší i úroveň celého Živě. Tohle je ale fakt ubohá recenze. Ztráta času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  31. 03. 2004 11:39

Nebylo by od věci změřit proud ampérmetrem, potom by bylo vše jasné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Pragl  |  31. 03. 2004 21:38

5V * 0,5 A = 2,5W

Smesne.

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phoenix  |  29. 03. 2004 10:53

Tedy, nic proti plotýnce, ale co raději ohřívat celý hrnek - případně, jak napsal člověk na jednom fóru, kde jsem tohle našel - vhodné pro grafičky na mateřské

http://www.tomatochip.com/servlet/ProductView?command=createProcurement&supplierID=473&commodityID=3693&searchIndex=3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  29. 03. 2004 22:00

Tak tohle bych bral. Prostě ať si dítě zvyká na počítač pěkně od začátku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  29. 03. 2004 10:49

Ja bych ocenil radsi USB nabijecku, popr. bezdratovy nabijeni mobilu na plose pracovniho stolu pomoci mag. pole apod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 03. 2004 11:06

USB nabijecky mobilu jsme meli v ceniku davno. Nikdo je moc nechtel, tak to vyrobca stahl. Ale ted jsme objevil znackove USB nabijecky na MT, IPAQy, PALMY .... cena cca 650,- vc DPH aby se mi to aspo nejak vyplatilo vozit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenok  |  29. 03. 2004 08:45

Nemáte někdo náhodou nějaké informace o vyhřívané myši ? Když je v kanclu kosa tak mne zebe ruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  29. 03. 2004 10:45

radsi si kup nejaky poradny wafle(kamnna :)

 

toz ta mys by se hodila.. Ale zase by to clovek dokazal udelat sam ne? Mys s termoregulatorem...

Popr. premejslim nad tim, ze by se dalo vyuzit prechodovyho jevu polovodicu a v lete mys chladit.. podobne jako s vibratorem - zensky by si tim chladily <?> a mozna i chlapi..  Toz libila by se mi termo-zidle :) /bez vibrace prosim, sem chlap/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  30. 03. 2004 13:11

A zdetekovane nelegalne pouziti softu by se trestalo zvysenim teploty mysi a popalenim ruky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jasko  |  29. 03. 2004 07:51
Schusterfan  |  29. 03. 2004 09:21

To je genialne. Požičiam to dievčine a na obrazovke budem vidiet, ci uz dosiahla urcity stav alebo nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Ptáků z Wilsoňáku  |  29. 03. 2004 11:18

A navíc to má jednu velikou výhodu. Po tom určitě nebude v "druhom stave".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojtěch Faja  |  29. 03. 2004 07:27

Pokud si dobře vzpomínám na učivo z páté třídy, výkon jednoho W je srovnatelný s tepelným výkonem plamene obyčejné svíčky, přičemž vydané světlo se zanedbává. Moc by mne zajímalo, jaký časový průběh teploty bychom dosáhli v testovaném nápoji pří ohřevu jednou hořící svíčkou. Dovedu si představit, jak by přihřívání kávy tímto způsobem šokovalo případné návštěvy. Myslím, že by káva byla teplejší. Nicméně, asi bych nebyl in.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cimeran@centrum.cz  |  29. 03. 2004 08:36

Hm ve skole te nauci spoustu kokotin jako je tahle 1W je opravdu hodne malo... kdysi jsem si to propocitaval a vyslo mi ze je to kolem 50W. Muzes to zkusit taky: zvaz si svicku,zjisti spalne teplo parafinu,zmer dobu horeni svicky. Z toho ti vyjde cislo ktere je vhodne vynasobit jetse nejakou ucinnosti.. jen jsem nikdy nedokazal urcit jak ucinne je spalovani parafinu pomoci knotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  29. 03. 2004 02:16

Mě připadá jako absolutní nesmysl za to vyhazovat peníze. Proč bych měl mít vařič, který tahá napájení z USB, když můžu mít daleko lepší vařič, který tahá napájení z 220V. Dovozuji, že vařič na 220V bude mít daleko užitečnější vlastnosti, a určitě se nemusím omezovat na 10W.

Je vůbec nějaký důvod, proč mít vařič, pardon ohřívač na USB, najmě pokud tento neslouží k ničemu jinému, než k napájení? Já v tom vidím jen samé nevýhody a žádnou výhodu. Tak proč? Tedy kromě toho, že mám radost z naprosté blbiny, jakou tohle zařízení je. A určitě působí techničtěji mít drát do USB, než do síťové zásuvky 220V.

Podle mě je to zařízení naprostá kravina se zbytečnými kompromisy, které nic moc užitečného neprovádí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schusterfan  |  28. 03. 2004 17:30

Moj notebook Gericom Webboy super vyhrieva klavesy, takze cokolvek polozim na klavesnicu je za chvilu teple. Teda asi mi implementovali tu platnicku do notebooku - nie je to super?

Lepsie by bolo vyviest chladenie procesora kvapalinou von z case a urobit taky ponorny varic na hrnceky, ake sa vyrabali za komancov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  29. 03. 2004 00:38

Skvely byl ceskoslovensky pocitac IQ151, ten taky prijemne hral. Na klavesnici by hrnek asi nedrzel, protoze mela sklon a klouzave klavesy, ale na horni vodorovne plose bylo mista dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  29. 03. 2004 21:50

Jo jo, zlatý časy. To když jsem v 90-tým vedl počítačový kroužek, tak jsem jich měl 5. Na učebně se nemuselo topit . Už po 20 min. práce Vás bolely prsty od "klávesnice". A pak taky: "Na co je tady ta šedá věc vzadu?" "Na to nešahej, nebo... NO tak už mám jen 4 (3,2,1) íkvéčka."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jara  |  30. 03. 2004 11:10

A k cemu byla ta seda vec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  31. 03. 2004 20:04

To byly bloky, ve kterých byl nahranej "systém" (Qbasic etc.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aspik  |  28. 03. 2004 15:49

Já si teda vařívám čaj,ne kafe.Mám ve zvyku si půllitru čaje nalít do konvice a přiklopit  pokličkou.Pak si přidmrndávám malé množství do kalíšku.Výsledkem je,že v konvici mám dlouho horký čaj a v malém množství v kalíšku mi brzy vychladne na pitenou teplotu.

Odstraním tak nedostatek,že zezačátku si pálím o horký čaj hubu a ke konci ho piju studenej jak psí čumák.

USB k tomu nepotřebuju a Číňani nebyli blbí,když to vymysleli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2004 17:50

Přesně tak - i z toho srandovního grafu je vidět že ten zupr moderní celoplechovej "thérmohrnek" bez deklu nemá o nic lepší vlastnosti než obyčejná sklínka Největší tepelné ztráty jsou přímo z odkryté hladiny a ten plech odvádí teplo do podložky taky docela dobře

Ale každopádně děkuji panu Holčíkovi za příjemné víkendové odlehčení, konečně máme veselé téma které snad nehrozí flamewarem - už vidím jak někteří tradiční diskutéři zuřivě louskají mezi řádky, jestli ta věc má ovladače i pro Linux a nebo zas jenom pro ta hnusná sprostá ošklivá Woknous. Na apríla klidně nadhoďte praktický test toho USB vibrátoru - aspoň bude sranda

PS: Jo, a k vibráturu přidejte třeba kutilský návod na stavbu nouzového adaptéru na plochou 4,5V baterku - co kdyby někomu v půli výkonu chcípnula baterka v připojeném notebooku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  28. 03. 2004 23:12

Osobně jsem to také praktikoval, ale vadilo mi, že pak musím furt chodit čůrat, takže jsem z postupu - udělat koncentrát, nalít do konvice a zředit - nechal jen ten první bod, vyrobit koncentrát. Člověk má pak z jednoho hrníčku pocit, že vypil konvici, jen doporučuju do toho dát mlíko a cukr, aby se to dalo kousat. Zvykl jsem si na to a už mi to moc nedělá, jen kamarád, co se jednou odemne napil, nemohl dva dny usnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  29. 03. 2004 01:16

Takzvaný čajíček magoráček, že pane Holčíku? To je dobrá věc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
timur  |  31. 03. 2004 14:03

mliko a cukr do caje? takove barbarstvi? to vedet cinani, tak jsi, tomasi, davno v zakladech velke cinske zdi...

(prej z tohoto tematu nepujde udelat fw)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  31. 03. 2004 14:09

samozřejmě do dobrého čaje nepatří cukr, mlíko, někdo tam lije dokonce sirup, tohle ale nemá s dobrým čajem nic společného, v surovém stavu to trochu cuchá žaludek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
timur  |  31. 03. 2004 14:11

tim spis, kdyz uz se mi ma olupovat sliznice zaludku, tak at je to aspon sterilni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  28. 03. 2004 13:55

Kdyby bylo 1. dubna tak se nad tim clankem vubec nepozastavuju, takhle mi to prijde jakoby si nekdo spletl datum pro release clanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  28. 03. 2004 14:04

tohle je skutečná recenze skutečného produktu, jen je to takové víkendové téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  28. 03. 2004 13:51

Docela me prekvapilo, ze termohrnek ma tak maly rozdil oproti sklence, jeste by bylo zajimave zmerit takovy ten polystyrenovy kalisek co do nej davaji kafe v nekterych fastfoodech, dost mozna by dobra izolace udelala vic nez trapnych 10W (a kdovi jestli vubec) te plotenky.

Kdyby k tomu jeste dodavali pohar s kovovym dnem a izolovanymi stenami, ucinek by byl lepsi. Kazdopadne pro normalni porcelanovy hrnek je to na nic, porcelan trochu izoluje, rozhodne lip nez plech nebo sklo a pak dno je vyklenute a dotek je jen po obvodu. Rozhodne lepsi by bylo neco jako slaby varic jako samostatny spotrebic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  29. 03. 2004 10:36

me taky.. ale musis si uvedomit, ze teplota ty sklinky padala ze 100 na 30. USB Varic ma asi 50 nebo kolik? Taky mi vadi ze nevim prikon varice... No to je jedno.

Zajimalo by me taky, jak by dopadl termo-hrnicek s teplotne-propustnym dnem a pripadne taky jeste jednou termo-hrnicek s teplotne propustnym dnem a navic poklickou..

nebo - co takhle ohrivac s navic este s ohrevnou stenou? Chtelo by to verzi 2.0! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karrel  |  29. 03. 2004 10:53

... je jasny ze vysledky se vice ci mene schoduji, nebot nejvice tepla unika v podobe tepla vyparneho... kdyby hrnecky prikryli tak to ohrejou urcite na vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bw  |  28. 03. 2004 13:46

"Hlavní vypínaššš"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  28. 03. 2004 12:00

Takový ten vyjížděcí držáček na kafe, co se teď montuje skoro do všech PC. Hodně mi chybí u notebooků, kde je místo něj takové nesmyslné kolečko. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  28. 03. 2004 14:09

Jo jo, to je dobrá věc, taky ji mám v PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juan  |  28. 03. 2004 10:55

Proc si neoddachnout? Pohodove clanky o vikendu vitam, i kdyz tenhle (podobny) uz jsem docela davno nekde videl :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 03. 2004 10:49

Nechapu, proc jste nevzali ampermetr a nezmerili to????? Co to je za testcentrum? Delal bych tu praci mnohem lip, ale taky bych vyzadoval prachy :) A ze USB nikdy neda 2 A? Chacha, to neni nic nez projev hlouposti. USB muze nekdy dat treba i 10 A, protoze hodne USB portu ve stolnich pocitacich ma to napajeni vyvedeno primo ze zdroje bez jakehokoliv omezeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 03. 2004 13:48

Proč ampérmetr? Proud přece umí zobrazit Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  28. 03. 2004 14:02

ale jen u připojených zařízení, toto v systému není vidět a Windows spotřebu pro tento ohřívač neudávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 03. 2004 14:32

Tak v tom případě ten ampérmetr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fernando  |  29. 03. 2004 09:49

A kde sa to da wo Windowsoch zistit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanak  |  30. 03. 2004 12:22

Tak to pozor, to cislo ve Windows je REZERVOVANY odber, a zjistuje se prectenim hodnoty primo z USB kontroleru napajeneho zarizeni. V zadnem pripade to neudava skutecnou hodnotu okamziteho proudu. Popisovana plotynka ale jaksi zadny kontroler v sobe nema, takze tezko muze systemu oznamit, kolik pozaduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hem  |  28. 03. 2004 15:51

Může dát hodně, zdroj toho snese dost, ale taky to může být poslední co z toho usb kdy vylezlo, protože to třeba neunese spoj mezi…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  28. 03. 2004 10:13

me tak nejak vyplynulo z clanku, ze ta vec je uplne k nicemu. Kdyz jsem pred rokem na jinem serveru poukazoval na nesmyslnost udaje o spotrebe, USB port totiz nikdy nemuze dodat 2A, tak to nikdo nebral vazne. Skutecne se nabizi otazka, proc o tom vubec pisete? Vzdyt je takovejch temat. To i kdyby tu byl nejakej flamewar o W-L, tak by to bylo alespon v diskusi k necemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  28. 03. 2004 09:52

To už udělejte recenzi na ten USB vibrátor, co se prodává v zahraničí, ten je asi užitečnější (alespoň pro dámy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  28. 03. 2004 09:40

Můj názor je, že těch 10W je sprostá lež. Podlě mě totiž USB port víc jak těch 0,5A nedá. Tedy jinak - pokud zařízení oznámí že chce víc jak 0,5A tak ho odpojí. Jenže tenhle "vařič" má nejspíš datové piny úplně nezapojené. V článku totiž chybí info, jak se to hlásí v systému.

Tak jako tak si myslím, že 10W je moc, že by to USB root hub akorát upeklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Los Psoukos  |  28. 03. 2004 10:58

V systemu se to s vysokou pravdepodobnosti nebude hlasit vubec... Neni k tomu prece duvod, kdyz to jenom slepe cuca stavu Kdyby to dokazalo udrzet teplotu tak na padika, pak by to bylo supr. Nebo bylo nebylo od veci externi napajeni, aby to umelo uvarit a misto usb napajeni usb hub a teplotni cidlo, ktery by hlasilo akt. teplotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  28. 03. 2004 13:46

Jó, kdyby to umělo taky zobrazovat teplotu nebo so to alespoň dalo ovládat přímo přes počítač, tak bych to bral. Ikdyž v létě by se mi spíš hodil chladič hrnku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklasd  |  28. 03. 2004 15:00

ja mam vlastni chladic a ohrivac., v systemu je nadetekovany jako USB Clima device a je tam peltier. podsalnik obsahuje maly pasiv s volitelnym vetrackem a kdyz otocis jednim smerem, tak to hreje, druhym to studi. ale ma to externi napajeni. pres USB to ukazuje teplotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 03. 2004 22:36

Uz si to nepamatuju presne, ale na 90 % se to v systemu hlasit bude, kdysi jsem si z USB bral napajeni pro nejake obvudky a bylo to tam tusim zobrazene ve vlastnostech USB hubu ze to neco zere (ale ne jako zarizeni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  28. 03. 2004 23:00

No, není to tam. dle vlastností mi myš žere 50 mA a druhý port je volný, plotýnka přitom na tom jakoby volném portu zatápí pod čajem. nikde jinde nic nevidím. Ono je to ale docela jedno. zkoušel jsem to na několika noteboocích i desktopech a všude plotýnka ohřívala a počítači nevadila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Liquidfunk  |  28. 03. 2004 00:42

Testy nesmyslu to jo ale nejaky poradny testik hardware ne. Jste fakt bozi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  28. 03. 2004 01:43

A copak bys nechtel? To, ze Zoner ziskava 40% podil v GI je jen na malinkatou zpravu dne, tak se uz nesmis nicemu divit Radeji si zajdi na pivko nebo rumik.-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor