Testy | Sluchátka | Kingston

Vyzkoušeli jsme sluchátka HyperX Cloud Orbit S. Umí sledovat zvuk v prostoru a ovládat počítač pohybem hlavy

  • Unikátní měniče nevypadají jako nic, co byste kdy viděli ve sluchátkách
  • Prostorové efekty doplňuje sledování polohy hlavy
  • Efekty zažijete i na klasickém 3,5mm audio vstupu

Nepřeberný zástup herních sluchátek značky HyperX dostal nové dva členy, sluchátka Cloud Orbit a Cloud Orbit S. Mají čím zaujmout i v našlapané konkurenci.

HyperX Cloud Orbit S

měnič: planární 100 mm typ: circumaurální uzavřená frekv. odezva: 10-50000 Hz zvukový režim: 3D audio se sledováním hlavy hmotnost: 368 g délka kabelů: USB-A -> USB-C 3 m, USB-C -> USB-C 1,5 m, analogový 3,5mm (4 pólový)  1,2 m mikrofon: odpojitelný electretový výdrž akumulátoru: 10 h na analogovém vstupu a 50% hlasitosti

Cena: 8 490 Kč

Hrají celou plochou

Spojuje je nový typ zvukového měniče – planární magnetické měniče více tvarem připomínají elektrostatické reproduktory než klasické kulaté reproduktory buzené cívkou, technologií se ale blíží klasickým měničům.

Zatímco u klasického reproduktoru se pohybuje střed v magnetickém poli cívky a vibrace se přenášejí na plochu reproduktoru, u planárního měniče se aktivně pohybuje celá plocha. Díky tomu zvládne reproduktor s lehkostí přehrát hluboké basy, stejně jako jemné ševelení na vysokých frekvencích. Tyto měniče vyvíjí firma Audeze a HyperX Cloud Orbit tak zdobí její logo.

audezediaphragmxploded.jpg
Netradiční struktura planárního magnetického měniče značky Audeze

Dalším logem na sluchátkách je Waves NX, technologie starající se o prostorové podání zvuku. V nastavení si můžete nastavit obvod hlavy, vzdálenost uší a velikost místnosti. Zvuk se přetvoří do podoby, jako byste seděli v ozvučené místnosti a ne se sluchátky na hlavě. Sluchátka podporují prostorový 7.1 zvuk a dokáží tak do simulovaného prostoru vše přesně umístit.

Zvuk, kam se podíváš

Sluchátka Cloud Orbit S pak díky vestavěnému gyrosenzoru umí ještě něco navíc. Díky snímání polohy poznají, kam otáčíte hlavou, a zvládnou rotovat celým zvukovým prostorem. Pokud uslyšíte zprava zvuk a otočíte se k němu, místo zprava začne hrát ze středu. Efekt je tedy podobný jako s prostorovými reproduktory, kde je také zvuk pevně uchycen v prostoru a i když se otočíte, fyzický zdroj zvuku zůstává stále na stejném místě.

orbit.JPG
Pomocí obslužné aplikace nastavíte parametry prostorového zvuku a snímání polohy hlavy

Z popisu technologií nepřekvapí, že jde primárně o USB sluchátka k počítači nebo herní konzoli s podporou externích USB zvukových karet. Jen tak získáte přístup k 7.1 kanálovému zvuku. Tato sluchátka ale dokáží nabídnout prostorové efekty se sledováním hlavy i s tradičním analogovým připojením přes 3,5mm konektor. Díky vestavěnému akumulátoru umí poskytovat chytré funkce i bez aktivního připojení přes USB.

P9230245.JPGP9230248.JPGP9230249.JPG
Sluchátka a jejich netradiční zdroj zvuku

V balení se sluchátky dostanete opletený třímetrový kabel USB-A na USB-C a tenký 1,5m USB-C na USB-C, který poslouží třeba pro mobilní telefon. Nechybí ani 3,5mm kabel pro běžné zdroje zvuku. Dále nechybí ani externí mikrofon, který můžete případně snadno odpojit, aby nerušil při běžném poslechu.

Samostatné otočné ovladače slouží pro hlasitost sluchátek a hlasitost mikrofonu, 3D efekty pak ovládáte tlačítkem na přední straně levé mušle.

P9230246.JPGP9230247.JPG
Mikrofon snadno odpojíte, veškeré ovládání a konektory je na levé mušli

HyperX tato sluchátka cílí primárně na hráče, ale snímání polohy sluchátek mi více sedí na sledování filmů. Při hraní nedává smysl otáčet hlavu za zvukem. Hráč má hlavně sledovat obraz na monitoru a při zkoumání zvuku je důležité se otočit v rámci hry, ne fyzicky na židli.

Může to dávat snad smysl jen při hraní na několika ultraširokoúhlých monitorech vedle sebe, které hráče dokáží obklopit. Pro náročnější hraní je ale důležitější pevná přesnost než plovoucí prostor vystavený gyrosenzoru, který občas vyžaduje kalibraci na středovou polohu. Za mne tedy prostorové vychytávky dražší verze Cloud Orbit S nedávají pro hráče smysl.

Zvuk odpovídá ceně

Jako sluchátka na hudbu zaujmou Cloud Orbit především příjemným podáním basů, které jsou hutné a přitom nezakrývají zvuk ve vyšších frekvencích. Tam kde u klasických měničů potřebujete velké reproduktory na basy a malé na výšky, tady to stíhá jeden planární měnič. Dynamika je tu omezená jen napájením přes USB připojení.

Ač sluchátka hrají nahlas, ve složitějších pasážích na vyšší hlasitosti trochu uberou z basů, aby nedošlo k rušivým zkreslením. I když jde o uzavřená sluchátka, planární měniče se dokáží vyrovnat s tradičními nástrahami této konstrukce, přesto zvuk nepůsobí mimořádně vzdušným dojmem.

Sluchátka HyperX Cloud Orbit stojí 7 490 Kč, gyrosenzorem vybavená verze Orbit S stojí 8 490 Kč. Cena v tomto případě věrně naznačuje, v jaké kategorii zvuku se budete pohybovat a levnější konkurence prostě hraje hůř a dražší audiofilská sluchátka se také nemusí bát, že by je někdo porážel rozdílem třídy.

Po stránce komfortu sluchátka raději volí vyšší přítlak pro pevnější držení na hlavě, ale ani u delších seancí mi to zásadně nevadilo. To víc vyprchalo nadšení z opleteného třímetrového USB kabelu, který je tlustý, nepoddajný a ve sluchátkách slyšíte, když se jím otíráte o oblečení. Je to ale jen kabel, který snadno nahradíte za jiný.

Dražší sluchátka Orbit S bych hráčům nedoporučil. Při sledování filmů s prostorovým zvukem oceníte přesné umístění zvuku, které odpovídá poloze vaší hlavy, u hraní to ale spíš ruší. Samozřejmě ale plně prostorový zvuk získáte jen na USB připojení, což trochu komplikuje použití při sledování filmů na televizoru.

Diskuze (7) Další článek: 5 GHz na všech osmi jádrech vyjde o tři tisíce dráž. Unikla cena chystaného procesoru Core i9-9900KS

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,