Test počítače - sestava Lynx pro multimediální vyžití

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  28. 08. 2003 15:38

Je vidět, že na tomto webu dochází témata k psaní článků o HW popř. SW, tak se začínají recenzovat PC. ...no nějak se vydělávat musí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dad  |  29. 08. 2003 03:48

Reklama by to snad byla bejt ten clanek bez fotek - takhle vime, ze Levi dokaze dat do cerny (mimochodem vynikajici) skrine svetly mechaniky - hlavne ze jsou Asus. Jinak raid 0 jako jediny uloziste, problematicka msi deska, boxovanej chladic ... za 60K ... hanba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dead DAD  |  29. 08. 2003 08:55

Chlapče, chlapče. Kritizovat dovede každý pitomec, který si myslí, že by složil lepší a levnější počítač.

1. zajímalo by mě,jak bys řešil sestavu ty a za kolik

2. jak máš vymyšlený servis a záruky ?

Teď se ukaž, blamáž.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza K  |  29. 08. 2003 16:18

Nechci se zastávat Dada, ale je faktem, že kdybych dělal nejvýkonnějšího Athlona, tak rozhodně s jiným než boxovaným chladičem. Taky bych se rozhodně vyvaroval vést kabeláž nad ventilátorem procesoru pod zdrojem. Tento konkrétní zdroj neznám a z obrázků není patrné, zda a kde má vedeny průduchy, usuzuji ale, že airflow takto vyrobeného PC nebude ideální... Docela by mne zajímaly výsledky měření teplot na čipech, tj. procesor, northbridge (s aktivním větrákem .-), GPU. Proč v tomto testu nejsou, tenhle počítač nebude žádná lednička a je to velmi důležité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dad  |  30. 08. 2003 03:54

No asi bych mel reagovat. Predevsim tedy nejsem zadny profesionalni stavitel pocitacu, ale:

1. v tehle cenove kategorii bych se pokousel nabidnout predevsim pridanou hodnotu. Tzn. nepouzil bych nezbytne nejdrazsi dostupne komponenty, o to vic bych se ale soustredil napr. na celkovou hlucnost. Z tohoto hlediska neni zvolena skrin optimalni, pridavne vetraky tu tlaci vzduch pres male dirky a zdroj take neni nejtissi (pokud to neni zdroj s 12cm vetrakem vespod, tomu by ale zase prekazely kabely). Deska s aktivnim chlazenim chipsetu se mi take nelibi, zvlaste je li k mani alternativa s pasivem (Asus, Epox). Jeden velky disk je take tissi nez dva male, pritom prinos raidu0 je prinejmensim diskutabilni. Tiche chlazeni je trochu orisek, proto se ale obracime na profesionaly, ze .. Vzhed mi u dost draheho pocitace prijde take dulezity a namontovat do cerne skrine cerne mechaniky je to nejmensi. A cena? Pokud bys po me chtel pocitac za 60K, stal by 60K :)

2. servis a zaruky vymyslene nemam, nemusim, nezivim se tim. Ale nemylim li se o servisu se recenze nezminuje a zaruka na komponenty je ze zakona dva roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stepan  |  30. 08. 2003 14:12

co clovek to nazor... pripojim svuj ;)

-cerne kryty na mechaniky je naprosto maximalni plytvani penez. To uz raci luxusni podlzku pod mys

-256MB RAM?? To jako ma byt adekvatni k PC s nejrychlejsimu AMD? Ja bych tam dal 1024MB.

-Bez te CD/DVD ctecky bych se obesel. Zabira misto, topi a zere proud a za to precte CD o par sec rychlejs (a hlucnejs). Dekuji ne.

-RAID zalezi na kazdem. Pokud nejsou penize na 5tku, tak 0 je treba pro me OK. Stejne vse zalohuju, takze se zas tak moooc nestane kdyz to umre. Jinak 2 disky v poci je dobra idea. Raid 1 pro paranoiky, nebo druhej do supliku na noseni+jako scratch disk a nebo treba na druhy OS. Neztrati se.

-snazit se to ztisit, to byl dobrej bod od Dada. Odloupat aktivni pidivrtulky a vkombinobat 12cm...

-Este tak k tomu koupit poradnej monitor (nebo dva)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r  |  01. 09. 2003 08:19

Prinos RAIDu je skutecne diskutabilni. Zatim se mi pro praci s velkymi objemy dat (video, 24-bit audio) osvedcilo mit 2 disky. Z jednoho se cetlo a na druhy zapisovalo. Stale to bylo rychlejsi nez vsechny mozne RAIDy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  01. 09. 2003 11:25

Jasne ze se da slozit lepsi a levnejsi pocitac a nemusi to byt zrovna doma na kolene... Staci se mrknout do letniho dvojcisla PC Magazinu, tam testovali celou hromadu slusnych sestav za prijatelne penize... Vyhral to myslim nejaky pocitac Abacus (spickovy design, slusny vykon, mel i vypalovacku DVD) a jeste jeden, ten uz si nepamatuju. Kazdopadne mel za podobne penize lepsi vybavu...  Samozrejme plny servis a zaruku dva roky.  Tenhle Lynx v tom testu nebyl, asi vedeli proc ho tam nedali, protoze to byl srovnavaci test a tam se rychle ukazou slabiny jednotlivych PC. A navic se ten test jsmenoval VYKONNE POCITACE 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 09. 2003 11:49

1) řešení setsavy může být různé, ale standartně si myslím že Levi rozhodně tento PC nevyrábí na sklad, protože v této cenové třídě si lidé hodně vybítaji komponenty, takže by PC museli zase přemontovávat...

2) Servis dle servisní sítě dané značky, záruka: dodání náhradního dílu do 24 hodin od nahlášení závady a následná oprava v servisním středisku popř. při uhrazeném poplatku servis v místě zákazníka...

Ještě ohledně RAIDu, nevim jak lidi s profi střižnami s HW codecem mpeg2, ale já požívám SW kodek a největší brzda systemu při převodu z DV kamery na DVD je stejně procesor a  datový tok při převodu je stejně cca 4MB/s takže to stihne i pomalý HDD zapsat. Prostě, kdo chce rychle stříhat ať si koupí super CPU nebo HW střižnu...Co se týče dalších multimedií tak na ně stačí i slabší PC...a ne sestava za 60k...

how

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
white  |  28. 08. 2003 14:16

Docela sila prodavat stroj s diskama defautlne v RAID 0 - to si clovek akorat tak koleduje. Jiste.. reknete si, jak casto odchazi disky, ale na druhou stranu - riskovat, ze prijdu kvuli blby nahode treba o 200GB dat, ktere jsou obcas i docela dulezita, to je jen pro silne natury. Navic vyjadreni "temer jiste" ve vete o potencialni nepouzitelnosti dat z druheho disku je IMHO (zdravime jezevce :) ) i tak dost optimisticke.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza K  |  29. 08. 2003 16:10

Ahoj white, máš pravdu, ale není přeci problém ještě před instalací změnit RAID na RAID1. Navíc při testech jsem narazil na zajímavou skutečnost - RAID 0 nemusí být vůbec rychlejší než RAID1 !! Při zápisu v podstatě ano, ale při čtení bývá rychlější RAID 1 a také jsem zjistil, že je velmi důležité vhodně nastavit velikost bloku dat, který se zapisuje. Nejlépe mi vycházelo 128kB, ale bude to záviset na konkrétní situaci.. Velmi také záleží na kvalitě řadiče, tyto integrované na deskách rozhodně nepatří mezi nejlepší, ale zase co by za ty prachy člověk chtěl, že? Svoji funkci každopádně plní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
white  |  31. 08. 2003 14:24

Ja se pozastavoval nad tim, ze se pocitac dodava s disky v RAID 0. Predpokladam, ze uz je tam instalovany OS, popripade dalsi aplikace.Ne pro kazdeho uzivatele bude vedomi, ze by si mel kompletne zrusit instalaci OS a prekonfigurovat definici RAIDu z 0 na 1, uplne uklidnujici. Proste zda se mi, ze dodavat defaultne pocitac s prednastavenou nejmene bezpecnou konfiguraci RAIDu je trosku ulet. Kdyz uz, pridal bych jeste aspon jeden rychlej.. klidne mensi.. disk na OS a smeroval bych uziti te sestavy spis do sfery kolem strihu videa apod. Nikde jinde asi nema podobna diskova konfigurace vetsi vyuziti. Vubec si myslim, ze lide, kteri se necemu podobnemu chteji venovat, si bud koupi nejakou tezce znackovou vyzkousenou zalezitost za velky penize, anebo si to spise postavi sami presne na miru, podle svych vlastnich predstav. Rekl bych, ze cela tahle vec je spis jen takova udicka na ty lidi, kteri nejsou uplne v obraze a chteji mit iluzi, ze si kupuji pocitac, ktery je "IN".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bender  |  27. 09. 2003 16:48

Jestli si tu nekdo mysli ze mit jakoukoliv z moznosti RAID co nabizi radice na desce je dobry tak at si prvne prostuduje problematiku raidu, nic mensiho nez RAID 5 stejne nema cenu, a ted se do me klidne pustte :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuranda  |  27. 09. 2003 17:08

Tak jo, Bendere. Jistě tedy sám RAID nepoužíváš nebo máš na hardwarový RAID, za který jsi byl ochoten vypláznout kolem 10.000 a víc Připadáš mi trochu jako zatvrzelí Linuxáci, co nejsou ochotni diskutovat o čemkoliv co by narušilo jejich mínění. Stejné to bylo i s jedním kreacionistou, se kterým jsem měl tu čest polemizovat. K ničemu to nevedlo. Já sám používám RAID 0 (na vlastní nebezpečí, mám ho jako zkušebního králíka), mám ASUS P4C800 DX a jsem s ním spokojený, zrychlení práce je velmi patrné a spolehlivost po půl roce používání naprostá. Až mi kiksne disk, tak si alespoň udělám na PC zase pořádek, zálohy mám a přejdu na RAID 1.

Jednou se dokonce podařilo mojí dvouroční dcerce rozbít pole tím, že vesele v mé nepřítomnosti mačkala ty pěkné čudlíky, na kterých je napsáno power a reset. Přesto se mi podařilo pole znovu rozchodit a to nejsou u integrovaných řadičů žádné velké možnosti správy...

Takže osobně si myslím, že pro běžné uživatele to rozhodně cenu má, protože to stojí pár šupů a zvýšení výkonu je znát. RAID server bych si ale z téhle desky nepostavil. Od toho jsou pak ty řadiče, za které si člověk je ochoten připlatit. A nemusí tam nutně běžet RAID 5 nebo "něco většího".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  28. 08. 2003 02:07

..."Jeho takt 2200MHz (200x11) v kombinaci se 400MHz DDR (200x2) sběrnicí a DualChannel DDR paměťmi podává slušný výkon i pro náročné aplikace. Nemohu toto řešení neporovnat s adekvátním konkurenčním řešením Intelu (3200MHz, 800MHz sběrnice, DualChannel paměti). Výsledky měření vždy jasně hovoří pro Intel, byť jsou rozdíly celkem malé. Měl jsem možnost tyto konkurenty porovnat a bohužel musím konstatovat, že i z hlediska běžného uživatele je rozdíl výkonů patrný. Navíc rozdíl cen těchto vrcholových řešení není zas tak dramatický. Osobně bych volil spíše řešení od Intelu. ..dobry zaver. Takto male rozdily cca 1000MHz na CPU a 200 MHz FSB...donedavna jsem mel doma 1GHz CPU na 200 MHz FSB a tento maly rozdil oproti 0 jsem spokojene vyuzival coby PC :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mittar  |  28. 08. 2003 12:19

Až na to, že Athlony XP jsou při stejné frakvenci podstatně rychlejší než intel a 200 MHz FSB neznám :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  28. 08. 2003 12:22

mas pravdu, chtel jsem napsat 100Mhz FSB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skrew  |  28. 08. 2003 12:51

> Až na to, že Athlony XP jsou při stejné frakvenci podstatně rychlejší než intel
Ano to jsou, akorat ze zase nedosahuji tech frekvenci co intel, takze to vyjde tak na stejno :)

> a 200 MHz FSB neznám :)
To ja ano. Durony a prvni Athlony mely sbernici 2x100 tedy 200 MHz. A neni to zas tak davno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mittar  |  28. 08. 2003 13:21

Aha :)) no v každým případě na PIII je možná jen 100 nebo 133 myslím :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skrew  |  29. 08. 2003 11:08

> 1GHz CPU na 200 MHz FSB
nemusi byt vzdy Pentium ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor