Test nVidia 6800GT SLI: dvě grafické karty místo jedné

V dnešní době je moderní mít všeho dvojnásobek. Dvě jádra v jednom CPU představil Intel i AMD. Dva disky se běžně používají pro zvýšení výkonu v RAID-0. Dva paměťové řadiče implementují dvoukanálový přístup do paměti. A v neposlední řadě zde jsou i dvě grafické karty na jedné základní desce pro teoretické zdvojnásobení grafického výkonu v náročných moderních hrách.

Herní testy a benchmarky

Související odkazy

Slovník
benchmark
demo
Direct3D
DirectX
LCD
OpenGL

Katalog produktů
Grafické karty

Uvedené herní testy byly prováděny vždy na plných komerčních verzích her, a to vždy s poslední sadou patchů pro danou hru.

Doom 3

Doom 3 je reprezentant her založených na OpenGL. V nVidia driverech byla nastavena pomocí RivaTuneru verze OpenGL na 2.0 a testováno bylo rozlišení 1280x1024 pro Ultra detaily (vyšší rozlišení použitý LCD monitor neumožňuje) a to konkrétně pomocí "timedemo demo1 1" (ta jednička na konci značí precache dema).

Doom 3 SLI zapojení zjevně svědčí, při maximálních detailech,1280x1024, 8xS AA a 16x AF je přínos SLI rovných 70 %. Doom 3 používá SLI AFR režim.

Doom 3 - kvalita obrazu při 8xS AA a 16x AF, 1280x1024

Pro optimalizaci grafického subsystému Doom 3 pro dvě 6800GT SLI grafické karty byl použit tento soubor base/AutoExec.cfg:
seta com_machineSpec "3" (ultra detaily)
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "1024" (použití paměti RAM)
seta image_cacheMinK "20480"
seta com_videoRam "256" (velikost GPU RAM)
seta r_vertexBufferMegs "64"
seta com_showFPS "0"
seta com_preloadDemos "1"
seta r_brightness "1.0"
seta r_gamma "1.6" (zesvětlení obrazu, jinak je Doom 3 moc tmavý)
seta image_anisotropy "4xS" (hodnota dle testu)
seta r_multiSamples "16" (hodnota dle testu)
seta r_orderIndexes "1"
seta r_usePortals "1"
seta r_ignoreGLErrors "1" 
seta r_useStateCaching "1"
seta r_useShadowVertexProgram "1"

V následujícím grafu AA = antialiasing a AF = anisotropní filtrování.

Half Life 2

Half Life 2 reprezentuje hry založené na Direct3D a s podporou SLI AFR technologie. Použito bylo demo d1_canals_01 v maximálních detailech. 8xS AA bylo nastaveno na úrovni ovladačů pomocí aplikace nHancer.

Postup pro vytvoření dema je následující:

[ctrl]+[alt]+[~] (konzole)
map d1_canals_01 (načte tuto mapu)
record demo (začne nahrávat demo)
... hraní hry a vytvoření demo souboru...
stop (ukončí nahrávání dema)
timedemo demo (vlastní benchmark)
 
Half Life 2 - kvalita obrazu při 8xS AA a 16x AF, 1280x1024
 
Zajímavý je na grafu propad SLI řešení bez použití AA a AF na výkon single karty, nicméně, v maximálním nastavení 8xS AA a 16x AF je přínos SLI řešení velice slušných 32 %.

V nízkých rozlišeních či při AA 1x a AF 0x je přínos SLI nulový, protože převažuje vliv CPU a ani jediná grafická karta není vytížená, ve vyšších rozlišeních je vysoký grafický výkon již potřeba a SLI získává na významu.

Far Cry

Far Cry je nejstarší hrou ze třech testovaných, používá DirectX SLI SFR režim, který poskytuje teoreticky menší přínos než SLI AFR režim. Na rozdíl od ostatních syntetických benchmarků a testů byl Far Cry nově testován na ovladačích Forceware 77.30, místo na 77.13 verzi, důvodem je vyšší výkon těchto ovladačů právě pro tuto hru.

Far Cry - kvalita obrazu při 8xS AA a 16x AF, 1280x1024

Bylo měřeno demo nazvané PC Games Hardware Demo pomocí aplikace FarCry Benchmark 1.4.1 pro Ultra detaily a rozlišení 1280x1024.

Pokud použijeme nízkou kvalitu obrazu bez AA a AF, tak je přínos nVidia SLI technologie u Far Cry hry dokonce mírně záporný (člověk, co si kupuje SLI ovšem nízkou kvalitu obrazu rozhodně nechce), nicméně s maximálním nastavením 8xS AA a 16x AF je přínos SLI pěkných 35 % FPS navíc.
 
 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,