Řídítka jsou ve výšce 125 cm a nedají se nijak nastavit, což znamená, že tohle není hračka pro děti, ale spíše vzrostlého dospělého. Já jsem s téměř dvěma metry výšky jezdil vzpřímeně a s rukama v ideální poloze.

Řídítka jsou ve výšce 125 cm a nedají se nijak nastavit, což znamená, že tohle není hračka pro děti, ale spíše vzrostlého dospělého. Já jsem s téměř dvěma metry výšky jezdil vzpřímeně a s rukama v ideální poloze.

Řídítka jsou ve výšce 125 cm a nedají se nijak nastavit, což znamená, že tohle není hračka pro děti, ale spíše vzrostlého dospělého. Já jsem s téměř dvěma metry výšky jezdil vzpřímeně a s rukama v ideální poloze.

Řídítka jsou ve výšce 125 cm a nedají se nijak nastavit, což znamená, že tohle není hračka pro děti, ale spíše vzrostlého dospělého. Já jsem s téměř dvěma metry výšky jezdil vzpřímeně a s rukama v ideální poloze.

Háček na zavěšení vypadá prakticky, ale je dobré to s váhou nákladu nepřehánět – snižuje stabilitu koloběžky a zhoršuje manévrovatelnost.  

Háček na zavěšení vypadá prakticky, ale je dobré to s váhou nákladu nepřehánět – snižuje stabilitu koloběžky a zhoršuje manévrovatelnost.
 

Zámek sloužící k aretaci řídítkové tyče působí masivně. Kdyby časem získal vůli, je tu mechanismus pro opětovné utažení.

Zámek sloužící k aretaci řídítkové tyče působí masivně. Kdyby časem získal vůli, je tu mechanismus pro opětovné utažení.

Zámek sloužící k aretaci řídítkové tyče působí masivně. Kdyby časem získal vůli, je tu mechanismus pro opětovné utažení.

Zámek sloužící k aretaci řídítkové tyče působí masivně. Kdyby časem získal vůli, je tu mechanismus pro opětovné utažení.

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.  

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.
 

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.  

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.
 

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.  

I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.
 

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy.   

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy. 
 

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy.   

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy. 
 

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy.   

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy. 
 

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy.   

Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy. 
 

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru.   

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru. 
 

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru.   

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru. 
 

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru.   

Vepředu jen odrazky, vzadu odrazky s integrovanými blinkry. Zelený proužek je poznávací znamení koloběžek od Aceru. 
 

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.  

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.
 

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.  

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.
 

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.  

Stojánek je nenápadná drobnost, která ve městě často vyřeší problém „kam s ní“.
 

Vypnuto vs. zapnuto. Směrová světla jsou umístěna na zadní kyvné vidlici, uvnitř jsou jasné diody, dostatečně přesvítí i plné letní slunce a jsou vidět i zezadu.  

Vypnuto vs. zapnuto. Směrová světla jsou umístěna na zadní kyvné vidlici, uvnitř jsou jasné diody, dostatečně přesvítí i plné letní slunce a jsou vidět i zezadu.
 

Vypnuto vs. zapnuto. Směrová světla jsou umístěna na zadní kyvné vidlici, uvnitř jsou jasné diody, dostatečně přesvítí i plné letní slunce a jsou vidět i zezadu.  

Vypnuto vs. zapnuto. Směrová světla jsou umístěna na zadní kyvné vidlici, uvnitř jsou jasné diody, dostatečně přesvítí i plné letní slunce a jsou vidět i zezadu.
 

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.  

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.
 

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.  

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.
 

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.  

Odrazky a světla jsou vepředu i vzadu.
 

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.  

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.
 

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.  

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.
 

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.  

Přepínač směrových světel a gripy řídítek, které jsou pod dlaní rozšířené, což dále zvyšuje pohodlí.
 

Co není na displeji na řídítkách, to vyřešíte v mobilu.  

Co není na displeji na řídítkách, to vyřešíte v mobilu.
 

Řídítka jsou ve výšce 125 cm a nedají se nijak nastavit, což znamená, že tohle není hračka pro děti, ale spíše vzrostlého dospělého. Já jsem s téměř dvěma metry výšky jezdil vzpřímeně a s rukama v ideální poloze.
45
Fotogalerie

Test elektrické koloběžky Acer eScooter Series 5. Povedený vstup do osobní elektromobility

Acer se pustil do osobní elektromobility. Na globálních premiérách jsme viděli krásné elektrokolo Ebii, ale k českému zákazníkovi mají přece jen blíže koloběžky – poměrně záhy se i na českém trhu objevila dvojice Acer eScooter series 3 a 5, já jsem otestoval vyšší model.

Závěry testu ve zkratce i pro čtenáře, kteří nemají zaplacené Živě Premium. Acer eScooter Series 5 je solidně postavená koloběžka bez negativních překvapení, zato s pořádným dojezdem. V červenci se začala prodávat za 14 999 Kč, aktuálně je v Black Friday za 9 990 Kč, což je skvělá nabídka.

Acer escooter series 5 ektro
Acer escooter series 5 ektro
nabízí 1 obchod za cenu 14 780 Kč
Srovnat ceny

Povedlo se zpracování i design

První dojmy z „Pětky“ jsou skvělé. Šasi je masivní – platí to při skládání a manipulaci, ale především za jízdy. 

Series 5 patří k větším koloběžkám, což má své výhody i nevýhody. Máte dost prostoru pro nohy, což znamená pohodlí při jízdě. Máte velkou baterii, a tedy dojezd. Druhou stranou stejné mince je vyšší hmotnost, necelých 19 kilogramů už se pronese a subtilnější postavy budou mít s manipulací problém – nicméně to je problém, který se řeší už před nákupem: neunesete ji, tak si koupíte něco lehčího.

P6240080.JPGP6240091.JPG
Zámek sloužící k aretaci řídítkové tyče působí masivně. Kdyby časem získal vůli, je tu mechanismus pro opětovné utažení.
P6240078.JPG20230819_161154.jpg20230819_161245.jpg
I tohle je standard elektrických koloběžek – hák na řídítkách se zaklesne do zadního blatníku, takže složené vozítko snáze přenesete.
P6240082.JPGP6240086.JPG
P6240084.JPGP6240107.JPG
Baterie je masivní a koloběčka je kvůli tomu těžká, ale také hodně ujete a máte dostatek prostoru pro nohy. 

Co se stability jízdy týče, je na tom series 5 lépe, než většina srovnatelné konkurence, která mi prošla rukama. Nicméně stále je potřeba mít na mysli, že jedete na stroji s úzkými řídítky a obě ruce na řídítkách jsou pravidlo, které není radno porušovat více než na občasné podrbání za uchem.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud