Zatímco minulý rok byl pro Teslu kritický z důvodu samotné výroby Modelu 3, kterou bylo potřeba značně optimalizovat, tento rok se nejspíše dočkáme podobných problémů, ale v jiné oblasti. Tesla už sice stíhá vyrábět, ale nezvládá doručovat.
I když se výrobu podařilo během několika měsíců optimalizovat, s rychlostí výroby se objevil nový velký problém – logistika a doručování vozů k zákazníkům tempo výroby nestíhá. Tesla musí během posledních 15 dní tohoto čtvrtletí doručit kolem 30 tisíc elektromobilů.
Tesla k výrobě automobilů přichází inovativně nejen z pohledu výroby, ale i z hlediska prodeje a distribuce. Auta prodává primárně přes internet napřímo zákazníkům. Nemůže se tak opřít o síť distributorů jako konvenční automobilky.
Zaměstnanci doručí auta ve svém volném čase
Elon Musk už má plán, jak problém řešit. Tesla bude v mnohem větším měřítku vozy rozvážet z továrny přímo zákazníkům až ke dveřím pomocí kamionů (které později nejspíše nahradí vlastními elektrickými kamiony Tesla Semi). Tesla pro tento systém koupila dokonce i specializovanou společnost, ale než se vše správně nastaví a ustálí, chvilku to potrvá.
Viceprezident Tesly Sanjay Shah nyní v dopise adresovaném na všechny zaměstnance Tesly poprosil, aby se všichni kdo mohou, podíleli na rozvozu vyrobených Tesel k zákazníkům. Pochopitelně ve „volném čase“. Je to krizové řešení, dokud se problém nepodaří vyřešit komplexně.
Dle informací webu Busniess Insider se většina zaměstnanců do programu přihlásila, protože chtějí, aby Tesla uspěla a touto cestou vidí možnost, jak k tomu pomoci. Tesla chce tímto způsobem snížit náklady za dopravu a zároveň zlepšit zákaznickou spokojenost.