"se svýma snahama", tady jsem dočetl. Říkáte si odborný web?
Vidieť , že autor je naozaj odborník a rozumie tomu . Slávnej, zabehnutej automobilke Tesla vyrastá konkurencia v bezvýznamnej "okresnej" automobilke Ford ? No toto?
Ford je v Tesle kategórii bezvýznamná automobilka.
"Tesle kategórii" a to je co? Oboje jsou automobilky, akorát Tesla prodělává a Ford vydělává B-] V momentě kdy pro elektrovozy bude existovat trh tak je zavedení výrobci samozřejmě uvedou.
Samozřejmě, že trh pro elektromobily existuje. Stačí si uvědomit, že i přes neochotu velkých automobilek, které až na pár výjímek elektromobily nemají, se prodá ročně přes milion elektromobilů - a to se ani nedělají v těch nejnižších třídách vozů (nejlevnějších,chceš-li), kterých se na světě prodá daleko nejvíce.Ale abychom Fordu nekřivdili, je pravdou, že jejich Mustang je legendární. :)Jinak, Tesla samozřejmě není jen automobilka, někdy se můžeš kouknout na její portfolio.Tesla obchoduje v USA s energiemi, prodává fotovoltaické panely/tašky, baterie, elektromobily, nehledě na jejich další aktivity (Tesla Advanced Automation Germany, připravovaný Tesla Network - autonomní taxi, s čímž jdou v ruku v ruce připravované autonomní nabíječky). Do budoucnu někteří investoři předpokládají, že Tesla bude mít větší zisky z energetiky než z automobilů.
Tesla je stále ve ztrátě ať už dělá cokoliv, její akcie jsou velmi přehodnocené a až jednou padnou tak jí nejspíš koupí jiná automobilka která na rozdíl od ní svoje auta se ziskem prodávat umí.
Je obrovský rozdíl prodávat určitý produkt za cenu pod výrobními náklady a nebo investovat více, než vydělám - Tesla je druhý příklad, na Modelu S a X má 25% marži.Díky obrovským investicím do nových modelů, výrobních linek, nabíječek atd., je Tesla o několik let napřed oproti zavedeným automobilkám, viz. můj předchozí příspěvek zde u jiného komentáře.
Vy to říkáte jako by snad jiné automobilky do ničeho neinvestovali a jen čekali co bude..
Nevím o žádné další automobilce, která ze startupu, který v roce 2009 vyráběl nějakých 25 aut týdně, během 10 let svou výrobní kapacitu navýšila 100x. :)Škoda se dostala na podobnou výrobní kapacitu zhruba po 50 letech od výroby prvního vozu. A když už srovnávám Škodu s Teslou - Tesla byla založena před 15 lety a dnes zaměstnává zhruba stejný počet lidí, co Škoda, která existuje již zhruba 110 let. :)Automobilky investují miliardy, ale do spalovacích motorů, převodovek - věci, které u elektromobily nejsou zapotřebí. Nejen,že díky tomu zaměstnávají spoustu lidí, ale přišli by o investované peníze, je logické, že se elektromobilitě brání. Jak jinak si vysvětlit, že nikdo z nich nedokázal do dnes přivést do sériové výroby luxusní elektromobil na úrovni Modelu S či lepší, kde se dá tehdy vysoká cena baterií lépe zamaskovat? Místo toho vzali levný malý spalovák, dali mu směšný dojezd, pomalý motor, baterie pod kapotu a chtěli za to dvojnásobek oproti stejnému spalováku. :)
neboli elektromobilů sice prodáme jen 10% z portfolia, ale zato marži si u nich budeme moci dovolit násobně vyšší ... tak proč to nezkusit. A ještě si pár pitomců bude myslet, jak jsme zelení 😀
...práve opačne , Ford si môže dovoliť práve nižšiu maržu ! A preto bude na rozdiel od Tesly úspešnejší . Alebo si myslíte , že cena 1 auta nad 50000€ je mornálna ? A je jedno či je to benzín , nafta , elektrina , alebo pohon ako v šlapacon autíčku ....
Cena auta je morální? Co má moralita společného s cenou auta? Cena je taková, za kterou jsou lidi ochotni to auto koupit. Tesla nestíhá uspokojovat poptávku, takže cena je nastavená správně.
Bylo to mysleno v porovnani benzin&elektro. Takovy Golf benzin za 500k stoji v elektroprovedeni skoro mega ... a to je to, co vyrobci miluji, protoze v drazsim vyrobku se lepe ztrati vyssi marze.
Ford je jen Ford, Tesla je něco jako Apple mezi smartphony. Módní, dnes už v podstatě i kultovní značka.Co se ceny týče, těžko lze čekat, že auta se zrychlením jako supersport (nehledě na další atributy a výhody) budou stát jako Fabie. Cena auta je dána jednak jeho třídou, jednak trhem. Pokud zákazníci stojí fronty na jejich vozy, nemají důvod zlevňovat. Tomu se říká trh.A co se tržního systému týče, ten nikdy nebyl moc "morální". Jak by mohl být morální systém, kde jde v první řadě o peníze? Velmi hezky se to ukazuje i na společnosti, kdy je část společnosti naštvána a protestuje, že by z jejich daní mělo být placeno něco pro dobro celé společnosti, což jest např. větší důraz na ekologii (méně znečištění planety, která není jen pro nás, ale i pro naše děti a další generace).Morální zastarávání, plánované zastarávání, "kurvítka", je to snad morální? Nikoliv. Je to prostě důsledek tržního systému.
Dušan, môžeš začať od seba a ísť za svojim zamestnávateľom a povedať mu, že chceš dostavať “morálnu” mzdu a nech ti tu, ktorú ti ponúkol zníži.
Tesla nemůže konkurovat automobilkám s více než 5ti milionovou produkcí.Jakmile tyto automobilky rozjedou výrobu elektromobilů, tak je po Tesle.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2018 09:19
Musk už udělal tolik věcí, o kterých se tvrdilo, že nejsou možné, že je velmi těžké tvé prohlášení brát vážně. Ford sice plánuje masivní investice, ale bude trvat 5 let než se projeví. A Tesla za 5 let zase bude někde jinde než kde je teď.
To není tak úplně pravda.Možná by byla, kdyby Tesla nedělala to, co celou dobu dělá, tj. masivní investice.Dnes bude velmi obtížné Teslu dohnat.Spíš bych očekával, že s větším nástupem konkurence (a samozřejmě levnějšími bateriemi) bude možná zlevňování některých modelů, hlavně bude muset Tesla máknout na kvalitě výroby.Než automobilky nastartují masovější výrobu, bude to otázka několika let, elektromobily jsou řešeny jinak, takže se celé výrobní linky budou muset upravit. Teď se připravit na větší výrobu elektromotorů a baterií (nějakou větší továrnu na baterie do dnes nemá postavená žádná automobilka, i když někteří jako Daimler už začínají stavět), to taky není záležitost pár měsíců.Další nespornou výhodou Tesly je, že kromě toho, že již dnes má největší továrnu na baterie ze všech a další se už plánují, má rozsáhlou celosvětovou síť Superchargerů a Destination chargerů. Stanic Supercharger je dnes 1130 o 8496 stojanech. Sice konkurence (BMW, Daimler, Ford a Volkswagen) plánuje taky rychlodobíječky, dokonce i s výkonem kolem 350 kW, ale teď prostě nemají nic.
Mimochodem, pro zajímavost, víš, jak "progresivní" je jeden z gigantů - General Motors v elektromobilech?Do roku 2023 chtějí podle svých slov na trh uvést minimálně 20 nových elektromobilů, ale jaké skutečně jejich investice do elektromobilů v současnosti jsou?Pouze uzavřeli s LG kontrakt na jejich nejnovější elektromobil Bolt. V podstatě vytvořili šasi, zbytek dodalo LG.Konkrétně LG pro Bolt vyrábí: elektromotor, invertor, palubní nabíječku, kompresor klimatizace, baterii, ohřívač baterie, distribuci napětí, komunikační modul, panel nástrojů, infotainment a modul napájení příslušenství.V podstatě ty nejdůležitější komponenty elektromobilu, které si Tesla sama vyrábí (i když některé v partnerství s Panasonicem), si GM od LG kupuje. :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.