I když podobné statistiky jsou většinou jen hry s čísly, je to přeci jen dobrá zpráva pro investory, zaměstnance a i pro zákazníky.---------------O to větší zajímavostí je dlouhodobý americký trend prodávaných aut, kde zákazníci preferují spotřební "šmejdy". Co mě úplně nejvíc štve na článku je Javůrek, který opět špatně pracuje s daty a tím pádem i mlží (lže). Ve statistikách chybí zmínka, že Tesla model 3 není čtvrté nejprodávanější auto USA, ale až sedmé nebo osmé. Problém je, že v grafu nejsou započítány pickupy. Kdo sleduje automobilový trh a občas si pustí nějaký pořad o autech ví, že pickupy jsou brány jako automobily a naopak se jich prodá obrovský počet. Sice Tesla v této kategorii nenabízí alternativu, ale představa z článku je taková, že v USA jezdí jedna Tesla za druhou. Což není pravda a část místních diskutérů to berte jako hotovou věc slepě věří dál.
To není Javůrek, ale statistika a data z amerických serverů. Přesně tak to podávají právě americká média.
Statistika je správná jedná se o 4. nejprodávanější osobní auto (passenger car). Mezi ty se pickupy nepočítají.
Nepleť si prodeje s vozovým parkem USA. Ale pokud si v Kalifornii tak tam opravdu jezdí jedna Tezla za druhou, v jiných státech USA je to spíš svátek když vidíš Tezlu a je to vidět i na reakcích Tesla vlogerů když jsou zrovna v Kalifornii. 😉
Upřímně po přečtení tvého příspěvku mě napadlo, že se pokoušíš o manipulaci hlavně ty. Např: "představa z článku je taková, že v USA jezdí jedna Tesla za druhou" ... Zatím to vypadá, že tahle představa popadla jen tebe. Průměrně inteligentní člověk těžko nabude představy o Teslách na každém rohu, když jich Tesla doposud vyráběla v tisících kusech měsíčně oproti více než milionu všech ostatních aut prodaných na americkém trhu každý měsíc.Nicméně máš jednoznačně pravdu v tom, že z celkové statistiky byly vyřazeny trucky a pick-upy, které jsou z hlediska modelů nejprodávanější auta v USA.1. Ford Fhttps://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series... 2. Silveradohttps://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Silverado... 3. Ram (Dodge)https://en.wikipedia.org/wiki/Ram_Pickup... ... až potom jsou to Toyoty, Hondy, Nisani .... a až pak Tesla
Kupte nové audi od prvního dne krutě karbonuje motor a zadarmo
Zde jsou dluhy, které musí zaplatit v blízké budoucnosti:$ 230M konvertibilní dluhopis, splatný v listopadu.$ 157 milionů nereverzibilních úvěrů splatných v prosinci.$ 920 milionů konvertibilních dluhopisů splatných v březnu.A ještě jsem našel něco, že pokud cena akcií bude 360 dolarů nebo více, může splátku odložit.
S tím vším se samozřejmě počítá. Konkrétně těch 230 miliónu už zahrnuli do předpovědi na příští kvartál. Jinak Tesla má v hotovosti přes 3 miliardy dolarů a pokud se ji bude dařit, tak nebude žádný problém některé dluhy refinancovat.
Souhlasím. Já jsem tady ta čísla dal jen proto, aby bylo vidět, že nebude problém splácet dluhy, a že tedy nebude ani problém být další kvartál v plusu.
tahle zpráva zase trochu popíchne akcionáře firem jako je Mercedes nebo BMW, takže se určitě objeví i evropské modely. Jenže ... je fajn umět vyrábět v zisku luxusní elektromobil v ceně nad jedno mega v bohatém státě jako je USA, ale nic to neřekne o tom, jestli už je elektromobilita připravená plošně pro všechny. Schválně jaký je poměr prodaných aut nad 1 mega k těm pod 0,5 mega?
radon: Však se podívej do tabulky. Některá auta těsně před nebo pod Teslou jsou mnohem levnější. Navíc, Tesla by prodala násobně víc a byla by jasnou jedničkou, ale nestačí vyrábět. Mimochodem, i v Evropě je obrovská poptávka, natož v Číně.
to ale nejsou elektroauta. Mně prostě vrtá hlavou, proč jsou giganti autoprůmyslu pořád v klidu. Buď neumí (Tesla umí levnější lepší auto) nebo ví své (Tesla je hype, elektromobilita v globálním měřítku je jenom hezký sen). Pravda je asi někde uprostřed, tzn. mít Teslu je in, je Americká, krásná, konkurence v této třídě žádná. Zároveň je ale auto této třídy schopné zaplnit jen malé % trhu, hlavně Amerického, tak proč se tím zabývat. Občas to někdo zkusí (i-Pace), ale velké automobilky čekají na elektroauto typu Golf prodávané v objemech jako umí Golf za ceny jako stojí Golf ... a to je zatím sci-fi.
Giganti autoprůmyslu vůbec nejsou v klidu, právě naopak, někteří přímo panikaří. 😀. Rádi by vyráběli EV jako Tesla, ale zaspali dobu a ten náskok nějakých 10 let ve vývoji se prostě nedá smazat během dvou let. Přitom Tesla uvolnila spoustu patentů např. na výrobu lepších batérií, aby velkým automobilkám co nejvíc usnadnila výrobu EV ostatním, (Muskovi jde primárně o rozmach elektromobilů) ale nestačí to, což Teslu mrzí. Skutečnost je taková, že i ty EV, které začnou vyrábět automobilky jako Porsche za rok za dva, ještě nedosáhnou parametrů 2 roky staré Tesly. A to budou vyrábět zlomek toho, co Tesla. Ale jistě, lícování budou mít určitě lepší. 😁
co je ten zázračný parametr, ve kterém Tesla válcuje konkurenci? Spotřeba, dojezd ...? Koukal jsem na srovnávačky s I-Pace a žádný propastný rozdíl nevidím. Zato jsem přesvědčený, že začít vyrábět auto parametrů Tesly takový VW, Toyota, Ford a další, skončí všichni v bankrotu. Všichni. Trh je na tohle malý, 1-2 automobilky kapacity Tesly ano, ale ne více a už vůbec ne v současných objemech se spalovacími motory.
Mohla by to být třeba doba dobíjení, že by se Tesla dobíjela na ujetí stejné poněkud déle v porovnání s doplněním paliva u běžných vozů. Ale tomu by snad mohli konkurovat sami řidiči, že by záměrně tankovali třeba po kapkách, aby to trvalo co nejdéle. Tak by i tento zázračný parametr Tesly snad dokázali překonat? 😉
Propastný rozdíl být nemusí, aspoň ne ve většině parametrů. Ale téměř v každém parametru nějaký aspoň malý rozdíl je. Pak je tu cena a vůbec schopnost vyrábět ve velkém, vyrábět více typů, nabíjecí síť...Mimochodem, Tesla nabídla svou síť ke sdílení, ale nikdo se k tomu moc nemá. Nechápu.
Ještě jsem zapomněl na jednu věc. Tesla dokáže vylepšovat auta na dálku v čase. Dnes koupíš Teslu a postupně je to auto lepší a lepší, aniž bys musel do servisu. Úžasné. Hiná auta stárnou.
Zpoždění ostatních je v tom, že Tesla má technologický náskok, který jí mnohem dříve umožní vyrábět masově elektromobily s dojezdem modelu Tesla S v cenové kategorii průměrného Golfa. To je/bude zlomový produkt.Pokud nejlevnější EM v Evropě s dojezdem nad 200km stojí minimálně milion, masy nebudou osloveny.Nicméně zájem roste exponenciálně i v Česku. Byť výhradně ve firemním prostředí.V roce 2017 jsme projektovali za celý rok cca 10 soukromých firemních nabíjecích stanic, aktuální situace už vyrostla na cca 10 objednávek za měsíc. (tedy během jednoho roku obrovský nárůst)Ale zatím je to vše jen firemní poptávka pro firemní "parkoviště".
radon: To tě potěší, blízká se na časy. VW investuje 30 miliard dolarů do EV, a to by v tom byl čert, aby během pár let Teslu nepřekonali.https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electri... ...
"Tesla should be able to sustain demand for the Model 3 sedan once it’s able to offer lower-priced versions". V překladu "Tesla by měla být schopna udržet poptávku po modelu 3 jakmile bude schopna nabídnout levnější varianty". To je citát od Muska a neřekl bych, že si je až tak moc jistý nakolik se dá poptávka ještě moc zvyšovat v kontextu toho, že v USA teď řeší jestli prodloužit končící dotace na elektroauta, v Číně jsou s 8% trhu mezi výrobci elektromobilů asi na pátém místě a několikanásobně je překonávají i pro nás prakticky neznámé automobilky a v Evropě se ukazuje, že kde skončí dotace, končí víceméně i prodeje jejich aut.Toto čtvrtletí se jim dařilo, takže dostali další šanci. Uvidíme co bude za 3 měsíce a jestli se jim to podaří udržet.
Jenomže ty neznámé automobilky nemusí platit 40 procentní clo, což je trochu nevýhoda pro Teslu. Proto Tesla urychlila výstavbu továrny u Shanghaje a první automobily by měly sjet z linky už za 2 roky.
CO se týče ceny kolem 35000, což má být ve vyspělejších zemích hranice ceny pro všechny, tak Musk právě včera řekl, že této ceny není Tesla schopna v nejbližším půlroce dosáhnout tak, aby měla ještě přiměřenou marži. Napřed musí zprovoznit linku na levnější batérie, ale i na výrobu většího počtu vozů a zefektivnit montáž.
To je ale divný 😀B-]
Lidi by měli spíše kupovat aktiva než auta...
Například?
Třeba konzervy s fazolemi 😀
Naprdět si do nádrže a jezdit na to. 😀
zial, najskor clovek musi zit, az potom kupovat aktiva
Vývoj Tesly nesleduji, ale pár měsíců zpátky Tesla dostala slušnou sponzoring pumpičku v řádu desítek miliard, tak show must go 😀😀😀
tou show myslite to, jak tesla prodava vice aut nez jeji konkurence, nebo to ze je v plusu?
Opravdu? A v řádu v řádu desítek miliard? A kdo byl takový "blázen", že Tesle půjčil, (anebo dokonce dal?) tolik peněz?
No přece Myskar, šel prodat sperma a dal to ílonoví 😀B-]
jakoze se bankrot tedy odklada? Ale jak je to mozne? Vzdyz vsude na internetu ruzni odbornici a experti porad slibuji, jak ted uz doopravdy zbankrotuje a ted tohle. Tesla totiz ukazuje svetu, jak ve skutesnoti funguji media a cely financni svet. Dobra prace Elone, at se dari
Nevíte někdo jak je to s prodejními čísly v Evropě, potažmo u nás? Rád bych si ji za pár let pořídil ojetou (čti za rozumné peníze) 😉
Zatím se prodaly dvě Tesly. Jedna černobílá a druhá barevná. 😉
A jedna Rubinova
Zajmavy, ja uz jich po Praze potkal rozhodne vic...
Elektroauta převrátí vnímání ojetosti. Samotná konstrukce bude stárnout velice pomalu, podobné jako elektrická lokomotiva, které slouží mnoho desetiletí, ale cena náhrady ojeté baterie bude možná i nadpoloviční cena nového vozu.
Co jsem četl tak vyměnit baterii pro Model S stojí zhruba 10,000 USD (což je v přepočtu nějakých 250 tisíc Kč). Vzhledem k tomu že ojetý Model S se drží kolem milionu a půl to není zas tak hrozné.No ale každopádně za 6 let co tyhle auta jezdí po cestě se už nasbíralo hodně dat o tom kolik ta baterie vlastně vydrží a zdá se že i po ujetí 200 tisíc km se drží na 90% kapacity.Zdroj: https://insideevs.com/teslanomics-examines-tesl...
ČR: 2018: 73 ks 2017: 60 ks 2018: 38 ks. Jedná se o registrace nových vozidel, ojetiny v tom nejsou. Zdroj: http://portal.sda-cia.cz/stat.php...
Díky! Konečně někdo, kdo píše k tématu.To budou ale nejspíš všechny Tesly, že? Jinde jsem se dočetl že oficiální prodej Modelu 3 v Evropě ještě vůbec není :-O Plánuje se až někdy v polovině příštího roku...
Ty statistiky bohužel nerozlišují model (S, X) a sdružení z nějakého nepochopitelného důvodu řadí palivo tesel do kategorie "nezařazeno", přestože sloupec "elektro" ve statistikách mají. Přitom Tesla nikdy nic jiného než čisté elektro (tím nemyslím z hlediska emisí, ale že to není např. hybrid), nikdy nevyráběla a nevyrábí. Model 3 by do Evropy měl přijít na přelomu února a března. https://insideevs.com/tesla-model-3-rhd-england... ...
Oprava: ten třetí údaj má být samozřejmě 2016
Ucetni zaslouzi pochvalu, oddvedli dobrou praci. Tak uvidime, co pristi kvartal.
Nějak se nám ten bankrot zase odkládá. Ale Tesla musí mít opravdu šikovného účetního, když mezikvartálně přičaroval miliardu na zisku a ještě k tomu navýšil cash o 700 mega.
Musis bejt stastnej clovek, kdyz ti ke stesti staci, ze se nekomu nedari. Doufam, ze nejses smutnej z toho, ze se nekomu dari, to by te asi zabilo...
Spíš ví jak to chodí... já bych zase nemohl bet takovej naivka 😃
Opět, byla to jen otázka času, nicméně neočekávám dlouhodobé udržení, Tesla má před sebou obrovské investiční záměry a cíle, takže jim to v plusu dlouho nevydrží.
Vidim to podobne. Byt v zisku za jeden kvartál je fajn. Ale dôležité budú až tie ďalšie. Pretože prakticky ktorakolkvek trocha normalnejsia spoločnosť vie urobiť kúzla s účtovníctvom aby to aspoň v jednom kvartáli vyšlo.
Tak jsem zvědavý, co budeš tvrdit příští kvartál.
Ved hovorim, drzim im palce aby im to vydrzalo. Jeden kvartal jednoducho leto nerobi.
investovat nebudu donekonecna, tie tovarne raz postavia, linky raz vyladia, siet nabijaciek rozsiria. a potom to bude uz len ryza. jediny rozhodujuci faktor su predaje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.