Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model Y

Tesla Model Y

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Tesla

Tesla

Interiér Tesly

Interiér Tesly

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

57
Fotogalerie

Tesla zvládla kritický milník. Je v zisku a elektromobily vyrábí a prodává stále rychleji

  • Tesla zveřejnila finanční výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku
  • Tesla je v černých číslech se ziskem 312 milionů dolarů
  • Elektromobily zvládá vyrábět a prodávat stále rychleji

Dlouho očekáváné finanční výsledky Tesly za předchozí tři měsíce jsou konečně tady a Elon Musk opět dodržel slib, který se týkal finanční situace společnosti. Podle jeho dřívějších odhadů totiž měla být Tesla v zisku ve třetím, nejpozději ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Podařilo se mu ale splnit dřívější termín.

Jako mnoho startupů, které se snaží o co nejrychlejší rozmach a potřebují i masivní investice, se i Tesla nemohla od začátku dostat z červených čísel. Automobilový segment je velmi nákladný a obzvláště pokud jde o zcela nové odvětví elektromobilů, které v případě Tesly zahrnují i stavbu obřích továren na baterie (Gigafactory), stavbu nabíjecí infrastruktury Superchargerů a do toho ještě spojený byznys baterií pro domácnosti i firmy a solární panely.

Konečně zisk

Tesla ve v rámci finančních výsledků pochlubila čistým ziskem 311,5 milionu dolarů, což je historický moment, na který se dlouho čekalo. Celkový příjem Tesly se dostal na rekordních 6,82 miliardy dolarůa překonal tak očekávání investorů v podobě 6,32 miliardy dolarů.

 2018-10-25 v 11.32.56.jpg

Rozdíl příjmu je obrovský, v automobilové části příjem mezičtvrtletně vzrostl o neuvěřitelných 82 %, v případě energetických produktů to bylo jen 6,6 %. Celkové zvýšení příjmů je meziročně o 229 % a mezičtvrtletně o 70,5 %.

 2018-10-25 v 11.18.06.jpg

Dle vyjádření Elona Muska už nyní očekává, že Tesla bude v černých číslech i všechny budoucí čtvrtletí kromě výjimek, kdy se budou splácet větší půjčky. Plán je totiž takový, se co nejrychleji zbavit půjček, nikoli se snažit o jejich refinancování.

Rychlá výroba i prodeje

Je jasné, že k těmto výsledkům přispěla optimalizace výroby elektromobilu Model 3, který patří mezi nejprodávanější. Po mnoha měsících problémů se Tesle podařilo pokořit původní metu 5 tisíc vyrobených Modelů 3 za týden a v případě posledního týdnu třetího čtvrtletí už dokonce vyrobila 5 300 kusů Modelu 3, přičemž jen za poslední tři měsíce to bylo celkem 53 239 kusů.

 2018-10-25 v 11.17.50.jpg

Dodaných pak bylo celkově 56 065 kusů. Pokud se k celkovým prodejům přidají i Model X a Model S, jedná se o 83 500 dodaných kusů za poslední čtvrtletí.

Pokud jde o další škálování výroby (především Modelu 3), Elon Musk upřesnil, že dostat se na 7 tisíc kusů za týden už nebude příliš nákladné a i 10 tisíc kusů týdně bude už se zkušenostmi levnější, než bylo dosažení 5 tisíc kusů. Tesla už zkrátka vychytala výrobu alespoň v takové míře, aby zbytečně ve výrobě neinvestovala tam, kde to není tolik potřeba a naopak. Typickým příkladem byl podíl robotů a lidí, kvůli čemuž došlo k velkým zpožděním a problémům, které nenechaly Elona Muska spát.

Snímek obrazovky 2018-10-11 v 15.17.08.jpg

Kdy bude dosažen milník 10 tisíc kusů Modelu 3 za týden, Elon Musk nechtěl slíbit, ale lze to očekávat příští rok.

Baterie a solární energie

Tesle se dařilo i v oblasti baterií Powerwall a Powerpack, stejně tak u instalací solárních elektráren. Celkem se podařilo instalovat solární elektrárny s výkonem 93 MW (mezičtvrtletní růst o 11 %) a baterie s kapacitou 239 MWh (meziroční růst o 118 %).

Baterie totiž už začínají být standardem pro stavbu domácích, ale i velkých solárních elektráren, protože řeší problém přebytku energie a její využít v době, kdy Slunce nesvítí nebo je pod mrakem a solární energie je tak málo.

Tesla také stále pokračuje ve vývoji solárních tašek, které nabírají zpoždění kvůli specifickému testování (musí vydržet 30 a více let) a designu, který si musí poradit s různými typy domů a použití. Současný předpoklad hromadné výroby se očekává v první polovině roku 2019.

Pokud jde o infrastrukturu Superchargerů, Tesla má po celém světě přes 1 352 nabíjecích stanic, které mají přes 11 tisíc nabíjecích konektorů.

Továrna v Číně

Aby mohla Tesla efektivně prodávat elektromobily i v Číně, musí tam mít továrnu. Ta už se staví a po dokončení bude schopná vyrábět 250 tisíc elektromobilů Model 3 ročně. Start výroby v omezené míře se očekává už příští rok.

Tesla už rovněž uzavřela dohodu s vládou Šanghaje pro stavbu lokální Gigafactory pro výrobu potřebných baterií.

Bezpečnost především

Tesla se nedávno pochlubila tím, že Model 3 je nejbezpečnějším vozem, podobně jako Model X nebo Model S. To následně probudilo zástupce NHTSA, podle kterých se oficiálně nad 5 maximálních hvězdiček k bezpečnosti nelze vyjadřovat.

Elon Musk se v rozhovoru vyjádřil, že v Tesle je bezpečnost lidí uvnitř vozu i mimo něj na prvním místě a tak se snaží oproti jiným automobilkám jít mnohem dále. „Zatímco ostatní automobilky se zaměřují jen na oblasti, ve kterých se testuje, my se zaměřuje i na nejslabší části konstrukce, ve kterých se netestuje“.

Jednou z vychytávek, která například pomáhá k ochraně chodců, je přední kapota. Díky absenci masivního motoru je pod ní prázdné místo a tak konstruktéři využili designu a materiálu tak, aby fungovala jako trampolína. Případná srážka člověka s vozem je tak mnohem měkčí a dochází k mnohem většímu pohlcení energie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud