"Vyplatí se vůbec elektrika ze zásuvky vs. dvacet litrů benzinu?" - Ano. Teď jezdím třeba za 12 kWh/100 km a doma mám elektřinu, včetně započtených paušálů, za 2,10 Kč/kWh. A ČEZ má teď elektřinu z rychlonabíječek zadarmo, takže jezdím převážně za 0 Kč/100km.
"Ta elektroauta se nechají nabíjet celou noc a kabely jsou rozžhavený jak pětník." - Pokud máte v pořádku elektroinstalaci a správně dimenzované vodiče, tak to nepoznáte.
"nemluvě o navýšení jističe, což se projeví na zálohách" - Jak u kterého auta. Já mám na baráku 3x25A, auto nabíjí v noci s 3x16A, takže jsem jističe nemusel zvedat ani o ampér.
"Auto by bylo vybitý přesně ve chvíli, kdy ho potřebuju nejvíc." - Každý den přijdu k autu a mám dojezd min. 200 km. Na denní ježdění kolem komína, po městě a do Prahy mi to bohatě stačí. Samozřejmě nelze mít (lze, ale to už je z mého pohledu fanatismus) EV jako jediné auto, mám osobní dodávku, s kterou jezdím do Alp, dovolené, atd. Ale spalovák používám jen párkrát do roka (20 tisíc ročně s EV, 3 tisíce km s ICE)
Zbytek je o nezkušenosti s EV, já radši nesmrdím naftou či benzínem. Jinak olej se do elektromotoru opravdu nepoužívá, to byste snad mohl vědět...
A proč? Protože se nemusím starat o olej, filtry, turba, převodovku, nemusím se o auto prakticky vůbec starat, chovám se k němu jako TV (zapnu a používám), od baráku mohu rovnou vyrazit na plný kotel, aniž bych se bál o motor, užívám si ticho, okamžitou reakci na plyn, výbornou akceleraci ve městě, v létě to umí klimatizovat i zaparkované auto, atd., atd. Je toho hromada. Je to jen o zkušenosti. Jako Vy jsem mluvil do té chvíle, než jsem risknul nákup EV a od té doby vím, že to byla jedno z nejlepších rozhodnutí v životě.
Neberte to prosím jako flamewar, co je lepší a nehodlám jinak vyvracet další "argumenty", je to jen můj pohled na věc. Pokud Vám vyhovuje vůně benzínu/nafty, klidně u něj zůstaňte, toto není přesvědčování k výměně ICE za EV. Přeji hezký zbytek neděle.