Já chápu, že je venku tisková zpráva, tak je potřeba ji přetlumočit, ale že by se mělo každé druhé čtvrtletí psát o rekordní výrobě kde čeho, to by bylo tisíce příspěvků.Vzhledem k tomu, že Tesla roky mluví, že potřebuje růst pomalu o násobky a zatím to jsou hodně nízká procenta, tak stačí vydat zprávu, až se jim to povede...
Což by ovšem nepomáhalo image "dokonalé" společnosti s "dokonalým" vizionářem. Tyto zprávy, vlastně nejsou pro tebe, ani pro mě, jsou zde proto, aby se o firmě mluvilo a slyšel to i akcionář / trh, případně státy, které změní dotační politiku ve prospěch dané firmy.
Nebo jsou prostě jen články o Tesle čtenářsky atraktivní (ať už z hlediska návštěvnosti, či komentářů), navíc zveřejnování počtu vyrobených/dodaných produktů za určité období je naprosto běžné pro jakoukoliv firmu, na webech zaměřených na auta najdeš takových článků o automobilkách mraky. Na živě.cz se Tesle více věnují proto, že je více technologicky zaměřena než ostatní automobilky.
Jsem velmi zvědavý, na dvě věci.> Kolik z nich bylo prodáno bez dotace.> Kolik si ji koupilo čistě fyzických osob.
Počítá se youtuber co se živí tím, že vozí v tesle kozaté baby/příbuzné a točí reakce na zryhlení jako fyzická osoba?
Takže nebude bankrot?
proc by mela jako bankrotovat ? 😀
Protože auta prodává díky dotacím, což není normální byznys. Nevím jak se živíš ty, ale asi nijak, protože zdravě uvažujícímu člověku maličko vadí, když má jinému přispívat na eAuto. Ne, nejde o závist, ať si každý koupí třeba aeroplán, ale za svoje!
A ktera americka automobilka nezije diky dotacim?
Nějaká forma omluvy? Když jeden dělá to, druhý by měl taky, bez ohledu na to, zda je to správné či nikoliv?
Jaké konkrétní dotace a v jaké konkrétní zemi máš teď na mysli?
Např. v DE (kde to trochu znám) se nyní dotuje (u Tesly skandál, podvodem) € 4.000,- z daní pracujících, kteří často mají ošoupaný diesel (doporučuji výlet po Německu, ne každý si žije "na úrovni"), v plánu je, zavádění € 8.000,- / vůz. Jak přesně to je v USA (a jakože ano, protože článků o tom bylo - je strašně), si dohledej za domácí úkol.
Podle tvého předchozího příspěvku to vypadalo, jakoby Tesla prodávala vozy výhradně díky dotacím. :)Německo: Vláda se snažila vyštípat Teslu ze hry a podporovat primárně VW a podobné automobilky, které nabízejí levnějí elektromobily. Těžko říci, jestli se skutečně jednalo o podvod, resp. jestli ta okleštěná základní verze Modelu S byla skutečně k dispozici nebo ne, jak někdo tvrdil. Pokud máš nějaké rozhodnutí soudu, sem s tím. Navíc teď Tesle opět umožnili tuhle verzi prodávat, pokud se nepletu.Co se životní úrovni v Německu týče, tak či tak je daleko vyšší než u nás,takže tohle bych fakt nehrotil.Jak přesně je to v USA já vím, ale vzhledem k tomu, že o tom mluvíš ty, bylo by vhodné, abys nám to sám objasnil. :)Zkráceně můžu předem říci, že v USA žádné dotace na elektromobily (nebo minimálně v rámci celé USA) nejsou. Jedná se buď o 7500 USD úlevu na dani (takže to nejde Tesle) nebo o emisní ZEV kredity v Kalifornii (to mi normální přijde, pokud někdo znečišťuje prostředí více než druhý, měl by platit více, planetu máme jen jednu a ten vzduch dýcháme také všichni, ať už chudý či bohatý, nikdo nezakazuje ostatním automobilkám prodávat též vozy s alternativním pohonem, který je šetrnější k životnímu prostředí).
Tesla je ekologická. Se směji až se za břicho popadám.Zde si přečti:http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-singapuru-n... ...
V celkovém součtu (přímé a nepřímé emise dohromady) vypustí Tesla S o třetinu méně než srovnatelná konkurence. Což bylo potvrzeno jak v Singapuru, tak i v novějším výzkumu, který si samozřejmě bulvární plátky přeložili po svém: http://www.auto.cz/tesla-model-s-produkuje-v... ...
Autoforum celkově nedoporučuju moc číst, resp. brát obsah jejich článků jako pravdivý, většina, co se týkají Tesly (což vím, protože se o to zajímám), obsahuje spoustu polopravd či přímo lží.
Ekologii do bateriového provozu vůbec netahej, ten je vše možné, jen ne ekologický.
A výroba součástek do spalováků je v součtu ekologičtější?
Víš co, rozeber si lithiovku, a bacha, na vlastní nebezpečí!! Nebo ještě lépe, něco si pročti o výrobě, prý účinné recyklaci a tak dále. Ano, výroba a především likvidace je u běžného spalovacího motoru (po odstranění provozních náplní) ekologičtější. Jestli chodíš na technickou školu, zeptej se svého profesora, případně přímo ředitele (znáš-li ho a má také technické vzdělání) co si o tom myslí. Já se takto kdysi na škole o všem bavil, a naučil jsem se, nebýt hned frr, když mi někdo něco nakecá. Povrchní bláboly a zjednodušování mě neberou, jen počkej, až tvoje děti začnou umírat proto, co vše se válí kolem nich za jedy. Zlatý spalovací motor. Na co se má svět soustředit je náhrada uhlí i plynu za jádro. Topit elektřinou (jednodušší rozvod i instalace), minimalizovat u továren, vypouštění jedů, jak do ovzduší tak do vody. V tom ty tvé pitomé baterie nepomohou ani trochu. A ještě něco, lodě, je třeba se zbavit diseselu u všech zaoceánských / kontejnerových lodí, pak uděláš pro Zemi víc, než když sešrotuješ všechna osobní auta na fosilní paliva, ekofašisto. Mají se dělat úkoly těžké, ne ty na oko lehké, to umí každý blb.
a ostatne elektroauta dotacie nemaju? iba tesla? je v zaujme vsetkych aby spalovacie motory skoncili cim skor. znecistenie prostredia patri medzi popredny spustac rakoviny a kardio ochoreni
Sorry, ale jak dotace souvisí s tím, že by měla Tesla bankrotovat?To ti hodně ujelo.Dotace jsou černou skvrnou na nás voličích, ne na firmách, které je využívají. To my jsme za to zodpovědní.
pokud je to na dobrou vec tak mi to tedy opravdu nevadi a tesla rozhodne dobra vec je
Normální firma by s takovými finančními ukazateli a vyhlídkou už dávno zkrachovala, ale Tesla zase není úplně normální firma vzhledem k tomu hypu, který kolem ní je, takže těžko říct.
Možná a my (lidé) si budeme přát, aby celé šílenství ohledně baterií, nepřineslo ještě větší zasvinění planety, než ta "hnusná" fosilní paliva.
ja si hlavne preju aby tve komenty dal nesvinili net a neoblbovaly neznale
vdaka hype je im viac odpustene, ale je fakt ze o zakazky nudzu nemaju. a to je najdolezitejsie.
Vzhledem k trendu má vyhlídky v podstatě snové a konkurenci prakticky žádnou. A že nevydělává? Vždyť teprve sundala plenky. Než se vypracuje na dodavatele s výrobou milion vozů ročně, bude jí to stát ještě neskutečný balík peněz. Takže vydělávat (být v zisku) nebude ještě minimálně 10 let.Ale pak to bude tóčo.--------Obecně má ale vše své plusy a mínusy. Plně elektrifikovanou zemi v dopravě spolehlivě znehybní jeden elektromagnetický impulz ve výši 10km v podstatě bez náhrady na léta. Šmitec-pravěk. Auta budou nejen nepojízdná, ale nebude je ani čím nabíjet, síť bude bohužel taktéž mrtvá.U spalovacího motoru vyměníš pár komponent, naleješ benzín a jedeš dál.
Není to vůbec tak zlé, jak se uvádí. On ten EMP by obecně musel být velmi silný a velmi blízko. Dnes se spíš hodí na cílený útok (vyřazení kritické infrastruktury) nějaký plošný není reálný - a pokud ano, nefunkčnost elektroniky na místě bude ten nejmenší problém.Navíc kritická infrastruktura začínám s možností takového útoku pomalu počítat (a o vojenských instalacích ani nemluvě, tam už jsou na to normy a zkouky dávno - MIL-STD, velká část je veřejná, zajímavé čtení).Riziko je spíše opravdu v cílených lokálních útocích - EMP zbraň je dnes malá a nenápadná, znovupoužitelná).
Jenže i moderní spalovák bez elektroniky nejede, takže si myslím, že díky elektromag. impulzu by byl nahraný jak elektromobil, tak i spalovák.
Moderní ne, ale i ten by na tom byl lépe, než jen auto dobíjitelné ze sítě. Ona víra v udržení infrastruktury v provozu při skutečné katastrofě je jen chiméra.New Orleans bylo bez funkční energetické infrastruktury celé měsíce a to byl zbytek Ameriky nepoškozen a plně funkční. Jediné, čím se tam dalo provozovat dopravu, byly čluny a letadla na fosilní palivo 🙂Představ si úplné technologické zničení energetické infrastruktury celé země. Rok nic nenabiješ.
Dnešní spalovací motor je prakticky úplně stejně závyslí na elektronických součástkách jako elektromobil. Ve spalováku je tolik elektroniky, že jakýkoli EMP takový impulz by vyřadil všechny spalováky stejně jako elektromobily. A rozhodně by ti nestačilo vyměnit "jen pár" součástek. Bez elektroniky bez baterie auto nenastartuješ. Toto lze jen pro spalováky minimálně 20 let staré ideálně ještě s karburátorem, které mají skoro všechno mechanické. Ano u nich stačí vyměnit "pár" součástek, ale rozhodně ne u současných aut. ty jsou prošpikované milionem elektrických součástek.A navíc mi přijde úsměvný se teď zabývat nějakým potenciálně 0,00000001% možností, že dojde k EMP a zlikviduje to auta. Když by k něčemu takovému došlo, tak budete mít úplně jiné starosti hlavně o samotný holý život. Takže řešit, že elektromobil bude v případě takovéto naprosto scifi eventuality nepojízdný, je teď úplně ale úplně zbytečný. Spíš mi to připadá jako hledání naprosto zbytečného dalšího protiargumentu proti elektromobilům. Asi už dochází rozumné argumenty tak se hledá cokoli jen aby to bylo proti elektromobilům. ...
Zatím to vypadá, že dobrý. Všichni věštci předpovídali okamžitý pád Tesly kvůli propadu akcií, za tři dny jejich cena stoupla o 50 dolarů na 294 dolarů. 😃
Bankrot mu slibovali už před 7 lety na autoforum.cz:http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vi... ... A ona ta Tesla pořád ne a né zbankrotovat.... 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.