Elon Musk twitter.com

Elon Musk | twitter.com

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h. 

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model Y

Tesla Model Y

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Tesla

Tesla

Interiér Tesly

Interiér Tesly

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

A pro srovnání se podívejte na Model S od Tesly. Ten byl pro Lucid Air výchozím vzorem.

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

Tesla je se svým SUV sice aktuálně nejvíce vidět, ale tento typ vozu s plně elektrickým pohonem vyvíjí snad všechny významné automobilky

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

A samozřejmě se může v startovním poli objevit i Tesla X

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

Tesla Model X je velké SUV s křídlovými dveřmi

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model S
51
Fotogalerie

Tesla vyrobila o 50 % více elektromobilů než minulé čtvrtletí. Elon Musk ale vyhrožoval odchodem z firmy

  • Tesla zveřejnila aktuální výrobní a prodejní čísla v oblasti elektromobilů
  • Za třetí čtvrtletí se podařilo vyrobit o polovinu více elektromobilů než v předchozích třech měsících
  • Elon Musk kvůli obvinění SEC vyhrožoval, že ve firmě zcela skončí

Náročné období pro Teslu v posledních měsících rozhodně neskončilo, právě naopak – posunulo se zase na do nové úrovně a oblasti, kterou předtím nikdo nečekal. Zatímco výroba a prodeje stoupají extrémně rychle, přichází na řadu legislativní problémy samotného vůdce – Elona Muska, který si kvůli řešení problémů ve výrobě musel projít osobním peklem.

Elon Musk a burzovní krize

Celou aktuální krizi odstartoval 7. srpna tweet přímo Elona Muska, který se vyjádřil poměrně jasně a stručně – „zvažuji stažení Tesly z veřejné burzy za 420 dolarů za akcii, peníze mám zajištěné“. Důvodem tohoto výroku byly dlouhodobé problémy Tesly na burze, respektive její ohodnocení, kdy cenu akcií neustále srážejí spekulanti dolů, kteří sází pouze na krátkodobé cíle a nezajímá je dlouhodobá perspektiva.

To je ale součástí vstupu na veřejnou burzu – firma získá spoustu peněz na investice, ale zároveň musí v pravidelných čtvrtletních ukazatelích neustále dokazovat, jak se jí daří rychle růst a zvyšovat tržby i zisk. Negativem je pak i část spekulantů, které nezajímá dlouhodobé plánování a strategie, prostě obchodují jen na krátké období.

Tweetem si ale Elon Musk zadělal na pořádný průšvih, protože tím proti sobě poštval řadu menších i větších investorů, kteří o tomto velmi důležitém „kroku“ pochopitelně neměli ponětí, což je proti pravidlům obchodování na veřejné burze. Objevilo se tak několik obvinění a vše nakonec řešila i S.E.C. (Americká komise pro cenné papíry).

Požadavky ze stran úřadu mohly znamenat i to nejhorší, co by se mohlo stát – nutnost odstoupení Elona Muska z čela Tesly.

Vyhrožování odchodem

Jak podrobně informoval New York Times, Elon Musk už v této fázi v telefonickém hovoru s předsedy společnosti Tesla jasně řekl, že pokud se Tesla a předsednictvo za něj nepostaví v rámci boje proti SEC, odejde z firmy. Je jasné, že by to znamenalo průšvih pro celou firmu, protože Elon Musk je jeden z mála lidí na planetě, který firmu v tak významném přechodu (spalovací motor – elektrický motor), v této době a v tak konkurenčním prostředí dokázal dostat na nějakou významnou úroveň.

Pokud by navíc Elon Musk musel odejít, je pochopitelné, že by si s sebou vzal i všechny nejlepší mozky a inženýry a Tesla by byla hodně „vyhořelá“ společnost. Jak už jsme informovali, nakonec došlo k dohodě, kterou mnoho právníků označuje jako to nejlepší řešení, kterého se dalo dosáhnout.

Elon Musk tak zůstává šéfem Tesly, ale musí opustit křeslo v předsednictvu na další 3 roky, zaplatit pokutu 20 milionů dolarů a samotná Tesla musí rovněž zaplatit pokutu 20 milionů dolarů. Pro Teslu to jsou poměrně malé peníze a sám Elon Musk oznámil, že nakoupí ve stejné hodnotě akcie Tesly pro sebe.

Objevily se informace, že někteří předsedové Tesly už mají kandidáta na nového předsedu představenstva, kterým by mohl být například 45letý James Murdoch. Sám vlastní kolem 10 tisíc akcií Tesly, ale zda by měl mít tak velký vliv, je velkou otázkou. Z druhého pohledu je velmi známou tváří s dlouholetými zkušenostmi z jiných oblastí, což by mohlo uklidnit ostatní investory. Navíc šéfuje významné společnost 21st Century Fox a je předsedou řady dalších.

Tesla zveřejnila jasné stanovisko, že stojí za Elonem v pozici šéfa společnosti, díky čemuž se jedná o nejúspěšnější automobilku v posledním století. Cílem je vyrobit a doručit elektromobil Model 3 co největšímu počtu zákazníků.

Opět rekordní výroba i prodeje

Tesla zveřejnila podrobné informace o aktuálních výrobních a prodejních číslech za poslední, v pořadí třetí čtvrtletí tohoto roku. Už v minulém čtvrtletí se jí podařilo extrémně rychle navýšit výrobu levnějších elektromobilů Model 3.

Ve zkratce se jedná o další ohromující zlepšení a zrychlení výroby. Oproti předchozímu čtvrtletí se Tesle podařilo vyrobit o 50 % více elektromobilů v rámci všech modelů, v případě Modelu 3 pak vyrobila dvakrát více, než v předchozích třech měsících.

Snímek obrazovky 2018-10-03 v 20.09.01.jpg

Za poslední tři měsíce se tak jedná celkově o 80 142 vyrobených elektromobilů, přičemž 53 239 kusů byly pouze Modely 3. V posledním týdnu minulého měsíce se podařilo dosáhnout rekordu 5 300 vyrobených kusů Modelu 3, což znamená rychlost výroby přes 21 tisíc kusů za měsíc. Tesla už dříve oznámila, že má v plánu se velmi brzy dostat na 10 tisíc vyrobených kusů Modelu 3 za týden (40 tisíc za měsíc), dosažení tohoto milníku lze očekávat spíše až v příštím roce.

Tesla se také značně soustředí na výrobu nové výkonnější verze se dvě elektromotory pro přední i zadní kola (dual motor), které se dokonce vyrábí více, než jednomotorové verze. Důvodem je značná poptávka i po této dražší verzi. Dle oznámení je Tesla schopná už nyní pokrývat výrobu a dostat do aut přes 10 tisíc elektromotorů týdně.

Poptávka stále roste

Tesle se daří velmi dobře prodávat i dražší Modely S a Modely X. Za zmíněné období posledních tří měsíců bylo zákazníkům dodáno celkem 83 500 elektromobilů, z čehož bylo 14 470 Modelu S, 13 190 Modelu X a 55 840 Modelu 3. Pro představu toho, jak vypadá rychlé škálování – jedná se o 80 % toho, co Tesla dodala za celý rok 2017.

I když Tesla dodává elektromobily i do Číny, náklady na přepravu, clo a další poplatky znamenají až o 60 % vyšší cenu, než kdyby stejný elektromobil byl vyrobený přímo v Číně. Vzhledem k tomu, jak je Čína obrovský trh a elektromobily v této zemi zažívají velký rozmach (stejně jako solární elektrárny), snaží se Tesla co nejvíce urychlit výstavbu nové lokální továrny v Šanghaji, která se bude soustředit pouze na výrobu všech elektromobilů pro tento trh. Vzhledem k tomu, že už se staví s novými efektivními postupy, které se Tesla naučila v současné továrně ve Fremontu (USA), lze očekávat, že bude mít rovněž rekordní produkční výsledky.

Tesla by měla brzy zveřejnit i finanční výsledky za poslední čtvrtletí a jak Elon Musk slíbil, do konce roku by měla být Tesla konečně v zisku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud