Mám podobné geniální nápad. Navrhuji používat elektromobily k distribuci elektřiny. Prostě se doveze tam kde bude potřeba a ušetří se za rozvodové sítě...
Nobelova cena!
V nějaké diskuzi se tuším objevilo, že snad v Norsku už to zakázali nebo chtějí zakázat, protože si tam majitelé elektromobilů dobíjeli v práci, a pak tu elektřinu z elektromobilu doma používali snad k praní, vaření atp. Asi tenhle "geniální nápad" s distribucí skrz elektromobily už asi v praxi někdo zkouší ... 😉
There will be 1 million Tesla robotaxis on the roads in 2020, making their owners a fortune. Elon Musk, 2019
Jako sranda dost dobré...
Naprosto geniální nápad nechat su ruinovat baterku u svýho auta za milion jen abych vydělal pár šušňů. 🤦♂️ Možná jeden z důvodů proč Tesla dosud neotevřela možnost připojení auta jako úložiště do sítě ani pro vlastní potřebu majitele. 🤷♂️
Mas pravdu. Navic to ted podle me nikdo neudela, protěže si u nas EV kupuji převážně lide, co si o tom neco nacetli. A najit blbce, co dokaze zapojit v2g a zaroven se nebude o ev zajimat, je téměř nemožné. Ale az lidi dostanou rozum a budou kupovat EV normálně jako spalovaky, tak je to podle mě past jak bejk a určitě se někdo nachytá.
Máš pravdu. Lidi nekupují Elektro Véhikly protože si o nich něco načetli...... a taky umí základní počty.
Si z toho delas srandu, ale dnes si nové spalovací auto může koupit jen blbec. Samozřejmě jsou mista, kde se elektromobilita neřeší a tak nic jineho nez spalovak koupit nemohou. Lidi mimo velka mesta jsou holt trochu opožděnejsí...
A ty budes kecat neco o blbcich XD
Kluci, proberte se. Přečtěte si noviny, vytáhněte kalkulačku a pak se společně profackujte.
Co slovo to perla...
Mám dům s FVE a v autě baterii, co má necelých 80kWh. Výrobce mi garantuje 2500-3000 nabíjecích cyklů, takže mohu protočit 240MWh. Jednu takovou nyní (bez spot cen) nakupuju se vším všudy cca za 6500 Kč. Auto mi tak nabízí jen svými bateriemi možnou úsporu 1 560 000 Kč pro můj dům a mou spotřebu. A to s tím ještě mohu i jezdit 🙂 Bavím se ale jen o V2L. Bohužel ale není moc cenově dostupných řešení, jak auto skrz wallbox nyní k domu tato připojit a auta výkon na výstupu dost omezují, to se ale časem změní a toto bude pro lidi s FVE (nebo klidně i bez ní, stačí nakupovat na spotu) celkem reálný scénář používání těchto technologií. Tedy za levno si dobiju auto a pak buď jedu a nebo využiju levnou energii pro dům.
Jenom dokud nějaká baterka jednou při nabíjení neblafne, jak to baterky občas umí, pak to pro změnu vydělá osm mega. 😃
Hořet umí i klasické auto, jen se o tom tolik nepíše. Auto mám v garáži, která je od domu 30m daleko a vše je pojištěné, rozvody nové, vše profi zapojené. EV auta většinou shoří kvůli tomu, že někdo ojebe to vše okolo (třeba si koupí levný wallbox a nedá tam proudový chránič typu B). To už ale většinou článek nezmíní.
Ono to tak nebude navěky. Ty bateriové články ,jako třeba “18650” za posledních cca 10 let klesly z 300+ korun za kus na 42 korun za kolik se dají pořídit dnes a pořád na nich vydělávají, jednou to bude za pakatel
Naopak. Je to naprosto geniální způsob, jak to pak střelit po čtyřech letech se sto tisíci kilometrů do bazaru za raketu. Vyvoněný po důchodci, najeto minimum, jenom baterka zralá na výměnu. 😃
Chapu to jako vtip. Jak pisete v článku, tak tesla taky nefunguje jako taxi. Rozdil je v tom, ze kdyby oba uvedli do provozu co plánují, tak V2G za účelem zisku je uplna kktina. Rocni náklady na nabijeni jsou s normami tarifem na vytápění elektřinou pod hranici 1kc/1km, pokud jezdim cely rok všude možně, auto predehrivam nebo vychlazuji několikrát kazdy den. Dost lidi ma FVE nebo teď jen spot a tam jde ušetřit další peníze. Takže místo abych přemýšlel, jak lze doopravdy ušetřit, tak píchnu auto za milion do sítě a rocne usetrim pokud všechno pujde tak jak ma takovych 10-12 tisic s tim, ze riskuji degradaci baterky a následný prpdej auta bude o vyšší desítky tisic nižší. Gratuluju. Napište k tomu, ze je to vtip, jinak by to ještě nekdo mohl vzít vážně. A nebo ne, za blbost se platí...
Copak ty nevíš že baterka v elektrovéhiklu vydrží věčně? Se divim, taková neznalost, hm, hm...
Přesně tak. Deset let a víc, minimálně 10000 cyklů! To ví přece každý, kdo má telefon!
Věřím že to bude dobrá funkce.98 % času se domácí elektromobil nepoužívá, ale celou tu dobu nepůjde takhle využít, protože stojí na parkovišti v pracovní době člověka a na jiných místech než jen doma. V práci by přípojky musel umožnit zaměstnavatel.
Asi by tam mohlo být víc situací k řešení. Distributor bude potřebovat použít něčí EV k uložení přebytků na konkrétním místě, ale kromě situace, že tam EV zrovna nebude, hrozí i to, že ten EV tam bude plně nabitý, takže přebytky do něj stejně nepůjdou uložit.
Moje auto taky většinu času stojí. Ale je moje a stojí tam proto, že už jsem s ním x-krát potřebovat NEČEKANĚ vyjet od blbostí jako nákup po nějakou domácí havárii nebo dokonce noční výjezd do nemocnice. Co mi pak bude platný auto v kterým se bude zrovna prohánět nějakej ňouma na druhý straně města?
Že bys třebas povolil max nabití 90% a min nabití 60%? Jen takový nápad...
A jak se povolené rozpětí nabití auta projeví na tom, jestli to auto je někde na druhé straně města jako taxík?
Cafra, neměl bych odpovídat před druhým kafem :-/No v takovém případě si prostě vezmeš... taxíka.
jj, koupim si auto za dvojku-trojku a pak budu sám jezdit taxíkem, protože moje auto si trajdá kde zrovna někdo cizí chce 😀a to se vyplatí ...
Názor byl 2× upraven, naposled 21. 10. 2024 12:20
Tak pokud jsou v tvém životě výjimečné situace pravidlem, halt prostě tahle (hypotetická, protože Musk je velká huba) možnost není pro tebe.
kdepak, mám rád smrad benzínu, zvlášť z veteránů
Distributor vám na to s*re, leda to pronajmout obchodníkovi.
Distributor na to opravdu s3re, ale lze se spojit diky obchodnikovi s vice lidmi a vytvořit tzv. páku na distributora. Každopádně tam stačí mit veci, ktere lze regulovat na dalku. Typicky elektrokotel, boiler, akumulační nádrž atd. Jsou o tom videa na ytb, jak to kluci resi.K tomu bych rad dodal, že TČ je blbost a do chytreho domu nepatří, i kdyz se vam to bude snazit kazdej jouda vnutit.
A uz nekomu tesla vydelava jako autonomni taxik nebo je to jenom dalsi z nesplnenych slibu slibotechny Musk? Uvedenim robotaxi dal Musk vsem majitelum tesly najevo ze na ne kadi pes a slibovane pronajimani se nekona. Snad si nekdo nemysli ze si bude kazit byznis…
Když je to nevina tak nevidělala, ale v pobreznich částech USA určitě vydělá. Protože cena lidské práce, tedy nebude muset platit taxikáře. V oblastech kde není nekvalifikovana práce tak drahá, už to tak super nebude. Ono stim bude klesat i budget na pořízení vozového parku.
A super , hádám že fach_dioti( termín je i na německé Wiki) budou propočítávat USD > € 1:1 . A pro zjednodušení vynechají drobné detaily kako rozdíl práce USA vs Evropa....
Nejak jsem to nepobral. Jakoze je tesla nějak extrémně draha a tudíž bych musel zapocitavat do nakladu rozdil ceny?
A chcete podnikat , nebo dělat charitu ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.