Autopilot v letadle neřeší překážky v dráze. Neumí se vyhnout střetu, mají antikolizní systém, který dokáže v případě potřeby vydat povel, ale povel musí provést pilot manuálně. Teoreticky toho může dosáhnout změnou režimu resp. přeprogramování autopilota, ale ve chvíli kdy TCAS dá povel ke změně výšky se hraje o sekundy, takže pilot chytne řízení a provede příkaz vydaný TCASem, dokonce ani nemusí vypnout autopilota, protože výrazný manuální zásah do řízení autopilota deaktivuje právě proto aby pilot nemusel "panicky" hledat vypínání AP a mohl se rovnou věnovat řízení.Stejně tak autoland, skutečně v letadlech bývá, i když spousta pilotů ho nerada využívá leč musí (třeba interní předpis v pravidelném intervalu funkci autoland za vhodných podmínek ověřit). Autoland se od ILS přiblížení neliší, využívá se sestupového paprsku, k řízení klesání tak aby se letadlo dotklo země přesně kde má. U ILS se ale autopilot vypíná nejpozdějí 2 míle před drahou a bere se to do ruky. Autoland doletí i ty poslední dvě míle - pokračuje dál v sestupu. Automatické brždění či vytažení vzdušných brzd po dotknutí se dráhy funguje vždy nehledě na autoland, ILS, nebo že přistává pilot vizuálně. Reverse pilot stále ovládá ručně. U autolandu ale oproti manuálnímu přistání pilot nemusí kontrolovat roll out, autoland umí držet středovou čáru rwy. Předpokládám ale že pilot nohy na pedálech stejně mít bude, kdyby potřeboval provést náhlou korekci.Autoland ale vyžaduje aby letiště bylo vybaveno ILS a jsou zde také omezení na počasí a v neposlední řadě je běžné, že pilot tento úmysl hlásí ATC. K Autolandu je nutně potřerbny nerušený ILS signál...ILS beam bends may occur because of vehicle or aircraft interference. Sudden and unexpected flight control movements may occur at a very low altitude or during the landing and rollout when the autopilot attempts to follow the beam bends.Když si to přečtu, tak chápu ty piloty, kteří ten autoland používat nechtějí, když bude ILS signál narušen v pravou chvíli a letadlo se bude řídit nepravdivými údaji pár metrů nad zemí... no ... tady už není moc prostoru na nápravu (u dopraváku je v ideální případě potřeba reagovat na problém cca 10 sekund před tím, než problém nastane)
Názor byl 1× upraven, naposled 02. 11. 2018 18:17