Do úplných novinek se nikdy nemá cenu hnát jako splašený kůň!I když vyjde nová verze operačního systému, například Windows, tak taky jako šílenec neinstaluji hned, ale počkám si minimálně tak půl roku, až mi ze sebe spousta lidí z celého světa dobrovolně udělá betatestery, až Microsoft vydá aktualizace a jsou vychytané ty největší chyby a až pak to instaluji.Stejně tak když přišlo na mobily touch-ID, FaceID atd., rozhodně nestojím o "první generace".Autonomní vůz je super věc a nechci používat jednou nic jiného, ale i u nich se řídím tímto pravidlem a nevlezu do toho dokud to nebude široce rozšířený "mainstream", který má právě každý druhý a daný model nebude mít nulovou statistiku smrťáků zapříčiněných chybou výrobce. Počítám, že to bude tak okolo roku 2030.Jinak Tesla to asi nebude, ta skončí. Protože, bohužel, aby se dostala tak daleko, občas budou takové smrťáky, lidi ji nebudou mít kvůli tomu v lásce, prohraje soudy a bude to "značka od krve".Pak přijde něco jiného, postavené na těchto výsledcích, které se bude pyšnit absolutní bezpečností a lidem bude jedno, že je to na datech a zkušenostech, které získala Tesla - zkrátka Tesla zabíjela, tohle ne, budou kupovat tu novou značku.
Tesla nebo Edison nebo klidne Einstein, prece jsem pricetny, mam se rad a nechci spachat sebevrazdu. V rychlosti 130 neverim ani spolujezdci, natoz automatu.Ani na koni ve 30km/h bych si nedovolil nesledovat, kam se to riti, ikdyz vim, ze ten kun ma take pud sebezachovy, navic uspesne testovany a vyvijeny miliony let. Nejake auto se software vyvijenym 10 let se s tim rozhodne neda srovnavat.Cili zalovat Teslu lze pouze v tom pripade, ze navzdory snaze ridice uspesne dorazi do cile. Zalovat je ovsem nutno za "zmarenou sebevrazdu".
Tak to má chlapec blbý, že se mermomocí snaží hodit vinu na Teslu, kdyžpřed každou aktivací "autopilota" totiž musí řidič odklepnout na obrazovce souhlas s používáním teto BETA fíčury a s tím že stále zodpovídá za řízení auta.https://mobile.twitter.com/rcalo/status/748677510494... Asi to bude jeden z těch idiotů co když si při mazání chleba máslem vypíchne neštsnou náhodou manželce voko okamžitě žaluje výrobce nožů že tím jde vypíchnout voko a zároveň výrobce másla, že vůbec vyrábí něco co se musí nožem roztírat 😀B-]
I nejnovější "autopilot" v Tesla Modelu 3 stále vyžaduje odkliknutí souhlasu s podmínkama na obrazovce aby se zaktivoval a stále je označený jako BETA.https://youtu.be/AyW6Ep3fJOs
Moje kvadrokoptera litá 70kmh a při přepnutí do autopilota se sledováním překážek se zpomalí na 50 kmh. Lepší kamery nebo snímače jsem neobjevil, hned jak je někdo v Číně vyrobí tak budu testovat výžší rychlosti. By mě zajímalo co tam Tesla má. Pro zajímavost se podívejte na test rasto chvala jak testuje autopilota arteon teda tempomat. Nemá to chybu.
jednoznačně je to rychlostí vyhodnocování dat ze senzorů a na dnešní techniku je 130km prostě až až. Pokud Tesla uvádí v materiálech ma 80km/h tak bych se na to ve vyšší rychlosti rozhodně nespoléhal.
Poslední věta : "Určitě ale můžeme říci, že v některých případech mohou autonomní auta udělal chyby, které by lidský řidič pravděpodobně neudělal."Ano to je pravda, ale měli jste také napsat "B", že lidský řidič jich zase udělá 100 jiných, které neudela ten autopilot!
Mně je celkem jedno kolik pravidel a předpisů dotyčný porušil, ale pokud je ten systém tak tupý, že nezvládne takovou běžnou a triviální věc jako je zastavit před stojícím autem tak by měl být zakázán nebo omezen na funkci tempomatuB-] A taky zapomeňte na to, že tady budou do 10 let autonomní auta, když to má takovéhle problémy tak je totiž žádná vláda, která je při smyslech na silnice nepustí
Ťažko súdiť z článku s minimom info.
Copak Vám tam chybí? Videa z kamer Tesla zatím neuvolnila.
Jedine info co tam je ze auto islo 130km/h a narazilo do stojacej Fiesty v lavom pruhu. Clovek nevie ako to realne vyzeralo. Napr. Ci pred Teslou bolo este nejake auto, kt sa stihlo vyhnut alebo naopak ci Fiestu uz bolo z dialky vidiet atd.Jednoducho bez kamery alebo podrobnejsieho opisu sa to to tazko sudi.
O to se právě dotyčný soudí, že kdyby Tesla ten systém prezentovala jako adaptivní tempomat, nespoléhal by na něj tak, jako když jej prezentuje jako systém autonomního řízení. A zjevně je toto vnímání zakořeněno dost hluboko, protože v tomto ohledu probíhají čilé diskuse. Možná i proto má podle mě docela velkou šanci u soudu uspět, protože bude záležet na tom, jak to budou cítit lidé v porotě. Pokud sami budou podvědomě předpokládat, že se má jednat o autonomní řízení, vyhraje. A to díky marketingové masáži Tesly budou.
Precenujes porotu. Fakty su na strane Tesly.
Nevypíná náhodou Tesla u nových aut toho "autopilota", teda *cough* tempomat? *cough*
ne
U pilotů v letadlech bylo prokázáno, že pokud jsou zvyklí spoléhat na autopilota a až v případě problému reagovat, jsou jejich reakce úplně nepoužitelné, jsou zmatení, zaměří pozornost na jednu (často nepodstatnou) věc a zbytek ignorují.Takže očekávat, že někdo pojede téměř autonomním vozidlem, aby v případě problému okamžitě převzal řízení a problém vyřešil, je dost naivní.
A přesto všechno tam ten autopilot je. Protože dělá méně chyb než člověk.
Tesla auto - Charlese Darwina, eliminuje v USA nositele nejvíce anorektického IQ.A proč ne?
Snad by mohl dosáhnout aspoň toho, aby se tahle funkce nazývala správným jménem. Kdyby to Tesla přejmenovala z Autopilot třeba na Stuntman, tedy Kaskadér, pak by mohlo být pro uživatele jasnější, co od toho asi tak mohou očekávat? 😉
Lidé jsou moc důvěřiví.Mám hloupé auto, které má jen pár automatických vymožeností. Třeba automatické přepínání světel. Funguje to, přepíná mezi denním svícením, klasickými a dálkovými světly. Ale už několikrát jsem musel dálková světla vypnout ručně, protože ten automat nedetekoval, že proti mě jede auto.Nebo automatické stěrače. Většinu času to funguje pěkně. Ale opět už několikrát mi nezbylo, než si to setřít ručně, protože jsem nic neviděl a on to setřít odmítal.Další docela dobře fungující věcí je nouzové brždění. Když auto přede mnou začne brzdit a já se k němu rychle přibližuju, začne to nejprve pípat a pak to i zahamtne. Ale opět je to věc, která nefunguje vždycky. Třeba některé velké náklaďáky, které mají pod korbou spoustu prostoru to ignoruje.Systém sledování jízdních pruhů je opět docela funkční, ale zase se vyskytnou případy, kdy blbě vidí a třeba mokrý pruh na silnici detekuje jako bílou čáru.Prostě automatika je hezká, ale život jí ještě dlouho nesvěřím.
Před dvěma lety se tu psalo, že Tesla začne více využívat radar, který mají všechny jeho vozy od roku 2014. https://www.zive.cz/bleskovky/video-tesla-se-... A teď se objevují nehody do pevných překážek, které radar musí spolehlivě rozpoznat. Ví někdo jak je to ve skutečnosti s radary/kamerami/senzory v Teslách?
Není celkem jedno jak to je? Podstatné je, že to je špatně, ať už je to způsobené špatným rozpoznáváním obrazu, nebo špatným rozpoznáváním informací z radaru.
No mě to prostě zajímá, tak se ptám. 🙂
Myslím, že pro bezpečnou jízdu budou autonomní vozidla potřebovat dokonalejší senzory. S kamerama rozhodně nevystačí. Abych si troufl jet větší rychlostí v autonomním autě, muselo by mít senzor pro sledování stavu vozovky (díry, náledí, písek, bláto, sníh, olejová skvrna ...) a radar, který uvidí dále než mé oči a ještě lépe skrze překážky. A možná ještě laser, který by se zaměřil na potenciálně nebezpečná místa. Bez dobrých senzorů nemá software s čím pracovat. Zatím jsou autonomní auta ve stavu betaverze. Něco jako Windows 3.1 nebo možná Windows 2.0.
Stav vozovky/trakciu monitorujú už súčasne 4x4 systémy, nie?
Díry v asfaltu kontrolují spíš systémy odpružení kvůli nastavení tlumičů, aby to tolik nedrncalo. Ale je to hodně atypická věc, v běžných autech se víceméně nevyskytuje a je to docela drahá sranda.
Nepísal len o dierach ale o stavu vozovky.
Já to napsal trošku extremizovaně, ale nic to nemění na podstatě, že současná auta prostě málokdy snímají vozovku a když už, je to kvůli aktivnímu odpružení. Pro kontrolu trakce se používají sensory otáčení kol a zjišťují se rozdíly v otáčení. To samé u ABS. Ale není důvod, aby kontrola trakce musela znát vozovku pod kolem.
Já vůbec nechápu proč si většina lidí myslí že autonomní auta nebudou bourat. Budou, stejně jako bourají teď. Zbytečný článek.
pretoze technika sa stale zlepsuje, na rozdiel od cloveka ktory svoju inteligenciu, senzory a reakcnu dobu nijak zlepsovat nemoze.z toho vyplyva ze v nejakom bode bude technika lepsi vodic ako clovek a zlepsovanim sa dostane az minimu nehod. dnes je to v plienkach, ale predpokladam ze v buducnosti sa budu medzi sebou auta dohovarat, budu prepojene na kamery na krizovatkach, takze bude predhlad aj o chodcoch.
prehlad o chodcoch sme videli v praxi pri uber volve, dnes sa tieto veci nesmu dostat na mimo testovacich okruhov vyrobcov!
Já si myslim, že v noci za uplná tmy na víceproudé silnici/dálnici nečeká chodce vůbec nikdo. Ale jasně, mohlo to auto uberu zareagovat líp, ale porovnávat to s uplně jiným autonomomním autem je přeci nesmysl.
Spíš to bude ještě horší, auto si vybere koho zabije a koho ne
Já bych jen dodal, že stále více lidí z Automotive začíná upozorňovat na to, že autonomních aut se hned tak nedočkáme. Odhady se stále posouvají více do budoucnosti, už padají léta 2040 - 2050 apod. Mluví se o částečně autonomních vozidlech, což je strašně nebezpečný pojem. Částečně autonomní vozidlo řidiče ukolébá a ten nebude schopen rychle zareagovat na nečekaný problém.
z nejakeho dovodu maju tieto bezpecnostne systemy problem so stojacimi autami. pozrite si testy na euroncap, automaticky zabrzdit pri 130km/h nedokaze ziadne auto, pritom pri 80km/h vacsina
By to chtělo nějaký neviditelný reflexní materiál který by byl pro lidary a spol dobře detekovatelný na zádi nebo bariérách když se to nehybe
Tesla lidar nema, jenom kamery.
jde o rychlost zpracovani informaci.. pri 130km to proste tlaci ze senzoru a kamer tolik dat ze to pocitac nestiha dostatecne kvalitne vyhodnotit kazdou situaci - casem se to jiste zlepsi, ale takovou vec dneska nedokaze zvladnou i urcite promile ridicu a nehody se proste stavaji jak lidem tak automatum.
Jelikož je americký soudní systém šílenost s porotou tak to může dopadnout naprosto jakkoliv.😉
No, jsem zvědav, jak to dopadne. Máte totiž pravdu. Určitě budeme na Živě informovat :)
Rád si to pak přečtu a šance že budu koulet očima nad výsledkem je více než slušná.😉
teraz je novinka (bol o tom aj novy southpark) elektricke kolobezky :) tak amici zaluju pozicovnu kolobeziek, ze sa pri jazde zranili 😃 Ja byt sudca, tak za nezmyselnu zalobu im dam verejne na namesti 25x bicom.
Pro mene "bystre" - idioty, v USA plati zvykove pravo narozdil od Evropy mimo Spojeneho kralovstvi.
Steve Avery nic neudělal!
Před prvním spuštěním autopilot musíte odsouhlasit smlouvu, že budete dávat pozor a věnovat se dění na vozovce. Pokud tohle nedělal, tak se ted může soudit, ale prd muto bude platné, protože on je ten zodpovědný.
Predpokladám, že mu ide o mimosúdne vyrovnanie. Inak nemá šancu a každopádne je to blbec. Sám mám ACC a FA ale stále mám nohu na pedáloch a sledujem čo sa deje.
Jenže člověk poleví v pozornosti po několika desítkách km
No ze zkušenosti, jsem po dlouhé cestě méně unavený (8hodin cesty). V některých úsecích lze vypnout ruce, nohy a jen sledovat stav a kontrolovat, a běžné korekce dělá samo auto. A některé činnosti jsou méně nebezpečné (pití, kontrola stavu v autě ...)Je pravda, že v momentě nenadálé změny, budu mít horší reakci (na volantu jen jedna ruka, nohy mimo pedály), ale to i u obyčejného tempomatu.Samozřejmě pokud bych jezdil jako řidič autobusu - plná pozornost 2hod pak přestávka, bude to bezpečnější, ale pak cesta bude trvat násobně dlouho a už se vidím jak v 11 večer si 30 km před domem dávám 20 minutovou přestávku, když se cítím ještě v pohodě. Ale když se necítím a oči opravdu padají tak zastavím a 15 minut nastavím budík a zavřu oči. A když to nepomůže tak na dalším odpočívadle znovu.
Ten pán to říká naprosto přesně, pro různé Musky, Microsoft, Googly a spol, je běžný člověk na kterém se testuje nedostatečný a nedotažený produkt, přece to není autopilot, I když já vím, že to je úroveň 3 z 5ti a autopilot bude úroveň 5, proti pevné překážce, stojící před ním, musí být schopný brzdit, hlavně na dálnici.Řidič by se vyhnul riskantním manévrem, automat v Tesle se možná rozhodl že řidiče obětuje,protože uhnutí nebylo bezpečné podle sw. Co bude dělat se s českými piráty silnic a vybržďovači, radši nedomyslet.
taketo nehody len ukazuju ake klamstva siria podporovatelia autonomnych aut. Bezny sofer by videl, ze tam to auto stoji, a ked to automat nevidi, tak taky automat treba vymontovat a hodit na smetisko.
Jaký běžný šofér? He ty běžný řidiče, co běžně na dálnici nádraží na auta před sebou?Běžné je to jedna z nejčastějších nehod že běžný řidič nedává pozor a udělá si přestávku a pak nevidí, nebo nestihne zabrzdit do auta před sebou! Stačí se jeden den projet po dálnici a vidíte kolik řidičů nedodržuje bezpečnou vzdálenost. Jezdí "pár" metru za autem před sebou, takže nemají šanci při nenadálé situaci zabrzdit. Naposledy kolega v práci před týdnem. Přesně toto o cem mluvim jel moc blízko a měl velké štěstí že to vůbec přežil. Auto je na odpis. Zajímavé ze autopilot udělat chybu nesmí ale u lidí je to normální. Nebo naopak říkají že by to normální řidič neudělal. Což je lež protože ti normální lidi to dělají běžně, jinak bychom neřešili autopilot, protoze by nebyly někdy.
aky je tvoj navrh ako naucit auta autonomnemu chovaniu?ano ti ludia su pokusni kralici, ale inak by sa vyvoj zastavil. a oni o tom dobre vedia, aj ked niektori, v snahe vytrieskat z toho nieco, potom tvrdia uplne ine veci.kolko ludi zomrelo pri stavbe mostu golden gate?a kolko ludi z neho skoci a zomrie? nemali by ho zburat?
Můj návrh je jízda několika aut v sérii po dálnici, např za kamionem v poloautomatu
Před půl rokem, na dálnici na Brno, jsem si říkal, co na to autonomní vozidla. Na 7 místech byla totiž STOPka s prikazanym směrem vpravo. Tam bylo ale svodidlo. 😃
Autopilot - jako vetsina automatu - nedokaze fungovat ve 100% pripadu. Na ta procenta, ktera chybi, tam je ridic 😉
ten pán věc vědomě používal v rozporu s "návodem" a pak se diví že ji rozbije.. za co přesně, v tomto případě, nese výrobce zodpovědnost? za blbost svého zákazníka?
Ale autopilot a samořízení jsou dvě odlišné funkce a za každou musíte zvlášť zaplatit $5000 s tím, že samořízení není ještě aktivované v žádném autě.
Prej to jde nějak hacknout a aktivovat i bez placení 5k
Nechapu proc to Tesla neudela tak ze pokud je rychlost vyssi nez 80Km tak funkce autopila nepujde zapnout a pokud je jiz funkce autopilo zapnuta tak nejlze zrychlit na vice nez 80Km. Pokud chce jet rychleji musi autopilota vypnout.
Mozna by jen "tempomatu" stacilo prestat rikat autopilot. ..I kdyz v letadle se mu tak taky rika a dela v podstate to same - udrzuje smer a rychlost, coz tady bylo splneno. 😀
U letadla to zdaleka tak triviální není.
Proč? Tam nemusí na rozdíl od auta řešit překážky v dráze.
Autopilot v letadle musí řešit i "překážky v dráze", má umět vyhnout se blízkému letadlu a předejít tak fatální katastrofě dvou letadel, a to musí se mezi sebou rozhodnout kam které z dvou letadel má uhnout - nahoru nebo dolů. Taky autopilot v letadle je schopen přistát s letadlem plně autonomně, to už není jednoduché udržení směru, to je plné řízení skoro všech systémů letadla.
Ano, ale autopilot v letadle má k dispozici něco, co automobil nemá - transpondéry okolních letadel. A přistávat taky neumí úplně autonomně - bez letištních naváděcích systému ani náhodou.
Tyhle překážky musí řešit dispečer z řízení letového provozu, aby se k sobě letadla vůbec nedostala. Pak je tam ještě TCAS (pokud jsou jím letadla vybavená) a ten se rozhoduje, kdo má v případě blízkého kontaktu uhnout na kterou stranu, případně klesat/stoupat. Ale to snad není automatické a musí to udělat piloti, ne? Při jedné nehodě došlo k tomu, že dispečer říkal stoupat, zatímco TCAS klesat a letadla se srazila. Ale třeba to dneska funguje líp.To přistání bude složitější, ale pořád je letadlo přesně navigováno na dráhu, ví jak je vysoko atd a pořád neřeší třeba to, že na dráze zůstalo jiné letadlo nebo že mu do cesty vletí pták.
Autopilot v letadle neřeší překážky v dráze. Neumí se vyhnout střetu, mají antikolizní systém, který dokáže v případě potřeby vydat povel, ale povel musí provést pilot manuálně. Teoreticky toho může dosáhnout změnou režimu resp. přeprogramování autopilota, ale ve chvíli kdy TCAS dá povel ke změně výšky se hraje o sekundy, takže pilot chytne řízení a provede příkaz vydaný TCASem, dokonce ani nemusí vypnout autopilota, protože výrazný manuální zásah do řízení autopilota deaktivuje právě proto aby pilot nemusel "panicky" hledat vypínání AP a mohl se rovnou věnovat řízení.Stejně tak autoland, skutečně v letadlech bývá, i když spousta pilotů ho nerada využívá leč musí (třeba interní předpis v pravidelném intervalu funkci autoland za vhodných podmínek ověřit). Autoland se od ILS přiblížení neliší, využívá se sestupového paprsku, k řízení klesání tak aby se letadlo dotklo země přesně kde má. U ILS se ale autopilot vypíná nejpozdějí 2 míle před drahou a bere se to do ruky. Autoland doletí i ty poslední dvě míle - pokračuje dál v sestupu. Automatické brždění či vytažení vzdušných brzd po dotknutí se dráhy funguje vždy nehledě na autoland, ILS, nebo že přistává pilot vizuálně. Reverse pilot stále ovládá ručně. U autolandu ale oproti manuálnímu přistání pilot nemusí kontrolovat roll out, autoland umí držet středovou čáru rwy. Předpokládám ale že pilot nohy na pedálech stejně mít bude, kdyby potřeboval provést náhlou korekci.Autoland ale vyžaduje aby letiště bylo vybaveno ILS a jsou zde také omezení na počasí a v neposlední řadě je běžné, že pilot tento úmysl hlásí ATC. K Autolandu je nutně potřerbny nerušený ILS signál...ILS beam bends may occur because of vehicle or aircraft interference. Sudden and unexpected flight control movements may occur at a very low altitude or during the landing and rollout when the autopilot attempts to follow the beam bends.Když si to přečtu, tak chápu ty piloty, kteří ten autoland používat nechtějí, když bude ILS signál narušen v pravou chvíli a letadlo se bude řídit nepravdivými údaji pár metrů nad zemí... no ... tady už není moc prostoru na nápravu (u dopraváku je v ideální případě potřeba reagovat na problém cca 10 sekund před tím, než problém nastane)
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 11. 2018 18:17
No vlastne je taky resi, ale tomu se rika TCAS 🙂
TCAS je ale jenom takové řešení nouze, kdy někdo udělá chybu a letadla se dostanou k sobě moc blízko. Na silnici je to nereálné, protože nenastane, že by informace o svojí poloze vysílala všechna auta, další účastníci silničního provozu i všechny překážky na silnici.
To je oddeleny system, ktery "jen rve", ale do rizeni sam nezasahne.Viz relativne nedavna srazka, kdy se TCAS mohl urvat, ale piloti reagovali podle odlisnych predpisu, kdy jeden poslechl "dolu" a druhy neposlechl "nahoru"...Ted uz ma TCAS rozhodujici slovo.
Souhlasím s Vámi a také jsem nad tím přemýšlel. Přitom by to bylo jistě jednodušší než integrace Atari her.
Aspoň je hezky vidět, co jsou pro Teslu priority
Protože tím by v principu ztratila funkcionalita autopilota smysl? Mít systém držení v jízdním pruhu s vyšší integrací bezpečnostích prvků a nemít možnost použít ho na dálnici? Systém Tesly má své slabé místa a jsou obecně známá: senzory nedohlédnou tak daleko jak lidské oko, jdou oslepit přímým sluncem a systém si nemusí poradit s nestandardní situací v podobě oprav a změn značení pruhů. Pokud člověk není pitomec, strašně to zpříjemní život a ve výsledku sníží riziko havárie díky lepší odpočatosti... Tuhle možnost zabít tím, že někdo nepoužívá hlavu by byla tak trochu škoda...
Takže mají i všechny ostatní automobilky omezit adaptivní tempomat + line assist na maximálně 80 km/hod.?
Protoze naopak dalnice je jedna z nejbezpecnejsich komunikaci. Nasazeni autopilotu dava primarne smysl prave tam. Pokud tedy na dalnici bez vystrahy narazite na stojici auto, dost pravdepodobne do nej opravdu narazite, fyzika se holt ukecat neda. Ale ten autopilot velmi pravdepodobne dokaze brzdit rasantneji. Takze je docela dobre mozne, ze tenhle soud jeste Tesle pomuze 😉
Teda to musí byť ale veľký kus vola, keď sa na diaľnici v rýchlosti 130 km/h uvoľnil.
Jj nekde píší, ze američan.
Ono taky kde jinde můžeš zažalovat cizí firmu, že tě neupozornila na vlastní blbost?
Tak, tak. Tesla by měla na volant napsat velký ceněné nápis : "zákaz řízení volům"
Jak někdo psal výše, smíchy jsem si poprskal klávesnici. 😁)
Uz se tesim, az sem nabehnou svedkove Elonovi - pockej autore, to si vypijes. Jdu si pro popcorn...
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 11. 2018 09:13
Sám jsem fandou Elonových aktivit. Nicméně tohle je z mnoha směrů zajímavý případ, tož jsem o něm chtěl informovat. B-]
Souhlas. To bude ještě výživné. To mi připomíná: "Poprskal jsem si klávesnici". 😀
130? Tak to panáček v USA slušně překračoval rychlost. A ještě se soudí :)
To ne on, to autopilot 😃
V některých státech je povolená 80mph, třeba Texas má 85mph, tedy cca 137kmph
Tak zrovna na Floridě je max 70mph = 112km/h
Pokuta přijde Muskovi, jel přece automat
pokutu si Elon dá do nákladů :)
To mi připomíná obhajobu z červeného trpaslíka, kde Rimmera hájili tím, že nemohl katastrofu způsobit protože je na to moc hloupý a neschopný. Takže něco jako tohle: "Já jsem tak hloupý, že jsem uvěřil prodejci auta, že auto zvládne vše za všech okolností samo a klidně mu svěřím svůj život, protože to říkali v reklamě a nemůžu být tedy zodpovědný za to, že jsem na dálnici narazil do odstaveného vozidla v momentě, když jsem zrovna spal. I když se o této problematice píše už delší dobu a stalo se několik podobných nehod"
1. to nieje pravda, vyrobca prikazuje aby si mal ruky na volante a daval 100% pozor = kedykolvek mohol prevziat riadenie2. autopilota elonovi mali zakazat uz davno, je to hazard s ludskymi zivotmi, ktori su v roli betatesterov3. chlapik sud nema sancu vyhrat, nech je raz, ze je zivy ked 130 narazil do stojaceho auta.
*rad
Když ženská v USA zažalovala výrobce mikrovlnek, za to, že v ní sušila svoji kočku a kočka umřela. Protože v manuálu nebylo, že se tam nesmí dávat živá zvářata a vyhrála. Když zloděj uvízl při krádeži v garáži a zažaloval majtele domu, že se týden musel živit jen tím, co tam našel a to mu způsobilo újmu, než se majtel vrátil z dovolený a vyhrál. A milion podobných případůTak věřím, že i kdyby ten idiot spal na zadním sedadle, tak tohle v USA vyhraje
S tím rozdílem, že zde to má zákazník v "manuálu" naprosto podrobně vysvětleno a též to musel odsouhlasit ve smluvních podmínkách předtím, než mohl autopilota v autě aktivovat. Tzn. že teď jediné co má je tvrzení, že mu jeden prodejce něco říkal. Pokud to ten prodejce popře, tak nemá sebemenší šanci.
Prosím pěkně nepoužívejte "ženská v USA" ale řekněte její občanské jméno a nějakou identifkaci soudního řízení v konrétním statě, nebo nám rovnou pošlete odkaz na tuto žalobu. Stejně tak s tím frajerem v garáži.Zatím jen šíříte staré mnohokrát proprané urban legend, pochlapte se a ukažte nám ty soudní kauzy místo šíření bludů.
RIMMER: Nikdy jsem nedostal ani upomínku z knihovny. Vražda druhého stupně? Tisíc lidí? To bych si pamatoval!SPRAVEDLNOST: Vaše vědomá nedbalost při opravě tepelného štítu způsobila smrt celé posádky kosmické lodi Jupiterské důlní společnosti Červeného trpaslíka.RIMMER: (Pauza) Jo tohle 😀😀😀
Parodie na můžeA ZVOLIL si ho jako obhájce, Mimochodem ten herec co dělal Krytena tak má teď pořad na YouTube o elektr autech
Už dlouho a nejen vo elektrických autech 😉https://www.youtube.com/user/fullychargedshowMimochodem taky jezdí Teslou a doma má i Tesla powerwall.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.