Anonymizovaný
15. 12. 2018 • 9:38

Do úplných novinek se nikdy nemá cenu hnát jako splašený kůň!I když vyjde nová verze operačního systému, například Windows, tak taky jako šílenec neinstaluji hned, ale počkám si minimálně tak půl roku, až mi ze sebe spousta lidí z celého světa dobrovolně udělá betatestery, až Microsoft vydá aktualizace a jsou vychytané ty největší chyby a až pak to instaluji.Stejně tak když přišlo na mobily touch-ID, FaceID atd., rozhodně nestojím o "první generace".Autonomní vůz je super věc a nechci používat jednou nic jiného, ale i u nich se řídím tímto pravidlem a nevlezu do toho dokud to nebude široce rozšířený "mainstream", který má právě každý druhý a daný model nebude mít nulovou statistiku smrťáků zapříčiněných chybou výrobce. Počítám, že to bude tak okolo roku 2030.Jinak Tesla to asi nebude, ta skončí. Protože, bohužel, aby se dostala tak daleko, občas budou takové smrťáky, lidi ji nebudou mít kvůli tomu v lásce, prohraje soudy a bude to "značka od krve".Pak přijde něco jiného, postavené na těchto výsledcích, které se bude pyšnit absolutní bezpečností a lidem bude jedno, že je to na datech a zkušenostech, které získala Tesla - zkrátka Tesla zabíjela, tohle ne, budou kupovat tu novou značku.

madloki
20. 11. 2018 • 15:17

Tesla nebo Edison nebo klidne Einstein, prece jsem pricetny, mam se rad a nechci spachat sebevrazdu. V rychlosti 130 neverim ani spolujezdci, natoz automatu.Ani na koni ve 30km/h bych si nedovolil nesledovat, kam se to riti, ikdyz vim, ze ten kun ma take pud sebezachovy, navic uspesne testovany a vyvijeny miliony let. Nejake auto se software vyvijenym 10 let se s tim rozhodne neda srovnavat.Cili zalovat Teslu lze pouze v tom pripade, ze navzdory snaze ridice uspesne dorazi do cile. Zalovat je ovsem nutno za "zmarenou sebevrazdu".

Kuk Vykuk
Kuk Vykuk
7. 11. 2018 • 12:26

Tak to má chlapec blbý, že se mermomocí snaží hodit vinu na Teslu, když
před každou aktivací "autopilota" totiž musí řidič odklepnout na obrazovce souhlas s používáním teto BETA fíčury a s tím že stále zodpovídá za řízení auta.
https://mobile.twitter.com/rcalo/status/748677510494...
Asi to bude jeden z těch idiotů co když si při mazání chleba máslem vypíchne neštsnou náhodou manželce voko okamžitě žaluje výrobce nožů že tím jde vypíchnout voko a zároveň výrobce másla, že vůbec vyrábí něco co se musí nožem roztírat 😀B-]

rzboril
rzboril
3. 11. 2018 • 23:21

Moje kvadrokoptera litá 70kmh a při přepnutí do autopilota se sledováním překážek se zpomalí na 50 kmh. Lepší kamery nebo snímače jsem neobjevil, hned jak je někdo v Číně vyrobí tak budu testovat výžší rychlosti. By mě zajímalo co tam Tesla má. Pro zajímavost se podívejte na test rasto chvala jak testuje autopilota arteon teda tempomat. Nemá to chybu.

Petr Nehasil
3. 11. 2018 • 6:31

Poslední věta : "Ur­či­tě ale mů­že­me ří­ci, že v ně­kte­rých pří­pa­dech mo­hou au­to­nomní au­ta udě­lal chy­by, kte­ré by lid­ský ři­dič prav­dě­po­dob­ně ne­u­dě­lal."Ano to je pravda, ale měli jste také napsat "B", že lidský řidič jich zase udělá 100 jiných, které neudela ten autopilot!

Neurotic
2. 11. 2018 • 19:56

Mně je celkem jedno kolik pravidel a předpisů dotyčný porušil, ale pokud je ten systém tak tupý, že nezvládne takovou běžnou a triviální věc jako je zastavit před stojícím autem tak by měl být zakázán nebo omezen na funkci tempomatuB-] A taky zapomeňte na to, že tady budou do 10 let autonomní auta, když to má takovéhle problémy tak je totiž žádná vláda, která je při smyslech na silnice nepustí

dustojnikhummer
2. 11. 2018 • 17:52

Nevypíná náhodou Tesla u nových aut toho "autopilota", teda *cough* tempomat? *cough*

František  Staněk
2. 11. 2018 • 16:59

U pilotů v letadlech bylo prokázáno, že pokud jsou zvyklí spoléhat na autopilota a až v případě problému reagovat, jsou jejich reakce úplně nepoužitelné, jsou zmatení, zaměří pozornost na jednu (často nepodstatnou) věc a zbytek ignorují.Takže očekávat, že někdo pojede téměř autonomním vozidlem, aby v případě problému okamžitě převzal řízení a problém vyřešil, je dost naivní.

Nobody Nikdo (JJezevec)
2. 11. 2018 • 14:50

Tesla auto - Charlese Darwina, eliminuje v USA nositele nejvíce anorektického IQ.A proč ne?

vzach
2. 11. 2018 • 14:35

Snad by mohl dosáhnout aspoň toho, aby se tahle funkce nazývala správným jménem. Kdyby to Tesla přejmenovala z Autopilot třeba na Stuntman, tedy Kaskadér, pak by mohlo být pro uživatele jasnější, co od toho asi tak mohou očekávat? 😉

Radek Holeček
2. 11. 2018 • 14:32

Lidé jsou moc důvěřiví.
Mám hloupé auto, které má jen pár automatických vymožeností. Třeba automatické přepínání světel. Funguje to, přepíná mezi denním svícením, klasickými a dálkovými světly. Ale už několikrát jsem musel dálková světla vypnout ručně, protože ten automat nedetekoval, že proti mě jede auto.
Nebo automatické stěrače. Většinu času to funguje pěkně. Ale opět už několikrát mi nezbylo, než si to setřít ručně, protože jsem nic neviděl a on to setřít odmítal.
Další docela dobře fungující věcí je nouzové brždění. Když auto přede mnou začne brzdit a já se k němu rychle přibližuju, začne to nejprve pípat a pak to i zahamtne. Ale opět je to věc, která nefunguje vždycky. Třeba některé velké náklaďáky, které mají pod korbou spoustu prostoru to ignoruje.
Systém sledování jízdních pruhů je opět docela funkční, ale zase se vyskytnou případy, kdy blbě vidí a třeba mokrý pruh na silnici detekuje jako bílou čáru.
Prostě automatika je hezká, ale život jí ještě dlouho nesvěřím.

HawkeyCZ
2. 11. 2018 • 14:07

Před dvěma lety se tu psalo, že Tesla začne více využívat radar, který mají všechny jeho vozy od roku 2014.
https://www.zive.cz/bleskovky/video-tesla-se-... A teď se objevují nehody do pevných překážek, které radar musí spolehlivě rozpoznat. Ví někdo jak je to ve skutečnosti s radary/kamerami/senzory v Teslách?

Václav Kovařík (Wakllaf)
2. 11. 2018 • 13:16

Myslím, že pro bezpečnou jízdu budou autonomní vozidla potřebovat dokonalejší senzory. S kamerama rozhodně nevystačí. Abych si troufl jet větší rychlostí v autonomním autě, muselo by mít senzor pro sledování stavu vozovky (díry, náledí, písek, bláto, sníh, olejová skvrna ...) a radar, který uvidí dále než mé oči a ještě lépe skrze překážky. A možná ještě laser, který by se zaměřil na potenciálně nebezpečná místa. Bez dobrých senzorů nemá software s čím pracovat. Zatím jsou autonomní auta ve stavu betaverze. Něco jako Windows 3.1 nebo možná Windows 2.0.

maroshCZ
maroshCZ
2. 11. 2018 • 11:52

Já vůbec nechápu proč si většina lidí myslí že autonomní auta nebudou bourat. Budou, stejně jako bourají teď. Zbytečný článek.

dpcstb
2. 11. 2018 • 11:51

z nejakeho dovodu maju tieto bezpecnostne systemy problem so stojacimi autami. pozrite si testy na euroncap, automaticky zabrzdit pri 130km/h nedokaze ziadne auto, pritom pri 80km/h vacsina

MacPhenom
MacPhenom
2. 11. 2018 • 10:09

Jelikož je americký soudní systém šílenost s porotou tak to může dopadnout naprosto jakkoliv.😉

Shal
2. 11. 2018 • 9:43

Před prvním spuštěním autopilot musíte odsouhlasit smlouvu, že budete dávat pozor a věnovat se dění na vozovce. Pokud tohle nedělal, tak se ted může soudit, ale prd muto bude platné, protože on je ten zodpovědný.

poloha693
2. 11. 2018 • 9:32

Ten pán to říká naprosto přesně, pro různé Musky, Microsoft, Googly a spol, je běžný člověk na kterém se testuje nedostatečný a nedotažený produkt, přece to není autopilot, I když já vím, že to je úroveň 3 z 5ti a autopilot bude úroveň 5, proti pevné překážce, stojící před ním, musí být schopný brzdit, hlavně na dálnici.
Řidič by se vyhnul riskantním manévrem, automat v Tesle se možná rozhodl že řidiče obětuje,protože uhnutí nebylo bezpečné podle sw.
Co bude dělat se s českými piráty silnic a vybržďovači, radši nedomyslet.

Veolw
2. 11. 2018 • 9:30

Nechapu proc to Tesla neudela tak ze pokud je rychlost vyssi nez 80Km tak funkce autopila nepujde zapnout a pokud je jiz funkce autopilo zapnuta tak nejlze zrychlit na vice nez 80Km. Pokud chce jet rychleji musi autopilota vypnout.

spectra
spectra
2. 11. 2018 • 9:16

Teda to musí byť ale veľký kus vola, keď sa na diaľnici v rýchlosti 130 km/h uvoľnil.

Katikakus
Katikakus
2. 11. 2018 • 9:11

Uz se tesim, az sem nabehnou svedkove Elonovi - pockej autore, to si vypijes. Jdu si pro popcorn...

Názor byl 1× upraven, naposled 2. 11. 2018 09:13

Lukke
2. 11. 2018 • 9:03

130? Tak to panáček v USA slušně překračoval rychlost. A ještě se soudí :)

Tomáš Procházka (cojavim)
2. 11. 2018 • 8:55

To mi připomíná obhajobu z červeného trpaslíka, kde Rimmera hájili tím, že nemohl katastrofu způsobit protože je na to moc hloupý a neschopný. Takže něco jako tohle: "Já jsem tak hloupý, že jsem uvěřil prodejci auta, že auto zvládne vše za všech okolností samo a klidně mu svěřím svůj život, protože to říkali v reklamě a nemůžu být tedy zodpovědný za to, že jsem na dálnici narazil do odstaveného vozidla v momentě, když jsem zrovna spal. I když se o této problematice píše už delší dobu a stalo se několik podobných nehod"

Určitě si přečtěte

Články odjinud