o...
15. 3. 2024 • 9:08

Mě by zajímalo, proč by tyto kamiony měly být vhodné jen do města, jak tady zaznívá. Pokud by měly dojezd 800 km, tak v USA, kde je max. rychlost 70 MPH (víc jsem teda nikde neviděl), takže reálně průměrná rychlost cca těch 100 km/h, dává 8 hodin jízdy. To řidič nesmí řídit ani náhodou. Povinné přestávky, během těch kratších trochu dobije, po X hodinách musí dávat dlouhou pauzu, zase bude dobíjet. Tzn. dojezd bude omezen možnostmi řidiče, a to i v případě, že těch 800 je jen nějaké zbožné přání. A i v případě, že by v nějakých krásných podmínkách při mírném překračování maxima byla průměrná rychlost 110 km/h.

Bohumil Tříska
30. 5. 2023 • 12:59

Pro noční zásobování obchodů v obydlené oblasti, kde hluk motorů obyvatele ruší, by to mohlo být řešení

jmatus
jmatus
31. 12. 2022 • 11:36

Naprostý nesmysl, velmi hloupé řešení a navíc umrtvené peníze.

Dalibor Šídlo (Ming)
14. 10. 2022 • 9:07

Oproti osobním EV tak tomuhle docela fandím. Z jednoho důvodu. Osobní doprava je mnohdy "impulsivní" cesta (dopředu moc neplánovaná) odněkud někam, kde provozovatel uvítá za 5min natankovat plnou a jet. Navíc mnohdy s parkováním ve veřejném prostoru a tím pádem (zatím) minimální možností dobití EV (prodlužky přes ulici).
Nákladní doprava je přece jenom více o plánování a optimalizování cesty na definovaná místa, kde dobudování případneho dobíjení může být ekonomickým přínosem. Pro last mile IMHO použitelné. Otázkou je co s mnohdy neefektivním převážením zboží napříč kontinentem, mnohdy v souladu s "geniálním" just in time managementem. Asi to bude chtít i změnu ekonomického myšlení společnosti.
Ona ta ropa asi jednou opravdu dojde.

Názor byl 1× upraven, naposled 14. 10. 2022 09:09

Net.Xtreme
14. 10. 2022 • 5:41

A kolik se k baterce vejde nákladu?

Bzuci
13. 10. 2022 • 16:33

Mě baví ty kecy tady.
Jednak jak tu z těch místních lůzrů prakticky nikdo netuší, že abyste jednou uspěli, čeká vás mnoho neúspěchů. A u každého z těchto neúspěchů budou diskutéři, kteří se vám budou smát, protože ví, že to nejde. Ale jakmile vám to vyjde...
V tom není nic jiného než závist.Tesla udělá kamion s nějakým dojezdem, a tady už čtu, jak je to k ničemu, protože to nezvládá dálkové trasy. Škoda, že jste to neřekli Tesle dřív. Oni teď dávají na trh kamion, který bude většině zákazníků k ničemu, protože si toho nevšimnou.
Nebo je moc malý, moc velký, moc bílý...
Hele, já myslím, že zákazníci, kteří to koupí, budou vědět, proč to kupují (a ne proč to nekupují, což řeší místní diskutující). A když se takový nenajde dost, tak to bude jeden z mnoha dalších neúspěšných projektů, a vy si budete moci mnout ruce. V opačném případě si najdete něco jiného, co nemůže fungovat.Osobně si myslím, že elektrický kamion je třeba pro město to pravé. I u tak malého města, jako je Praha, se bavíme o desítkách tisíc aut, které Prahu nikdy za svůj život neopustí. A tam je podle mě pro baterkovozy místo.
Ale hej, nejsem to já, kdo to má určovat. Počkejme, a uvidíme, co na to trh. Ba jo vlastně, co se týká baterkovozů, tak už tu dávno žádný volný trh není. Tak nic.

Názor byl 2× upraven, naposled 13. 10. 2022 16:34

Pindulin
13. 10. 2022 • 16:16

Ale to znamená, že tu jejich nabíječku se silou malé elektrárny musí postavit na všechny sklady, aby to dávalo smysl. Udělal by se k tomu SW, který by řídil jak nejefektivněji a kdy nabíjet, aby nikdo zbytečně nečekal. Podle mě by to třeba v Evropě mohlo fungovat, kdyby byla elektřina zase za pár korun.
--------------------
Plánuji si taky jeden koupit. Vykuchám baterky a po segmentech (tuším, že mají vlastní battery management) je budu prodávat na bazoši. Zbytek prodám na náhradní díly. Investice 4Mega, vyřešení demontáže a správa baterií cca 0.5Mega.... počítám, že na jednom náklaďáku vydělám tak 2-5 milionů.
https://www.youtube.com/watch

Názor byl 2× upraven, naposled 13. 10. 2022 16:24

vzach
13. 10. 2022 • 15:07

Když se to za půl hodiny dobije až na 70%, tak kolik energie se tam za tu dobu vlastně dostane? Tzn. jaký výkon nabíječky je zapotřebí na takové rychlé dobíjení náklaďáku Tesla Semi?

intago
13. 10. 2022 • 14:57

Papír snese všechno. Praxe ukáže

lazywriter
13. 10. 2022 • 14:06

"menšímu počtu pohyblivých dílů by automobil měl trávit méně času v servisních střediscích" - kdo máte auto mladší 20 let. Byli jste s nim častěji v servisu kvůli mechanické závadě nebo "elektrice"?

Katikakus
Katikakus
13. 10. 2022 • 13:37

To si dali hodne na cas, ostatne jako vzdycky.
Ale ted, kdyz baterkove elektromobilie zvoni hrana...

Petr Prochaska
13. 10. 2022 • 13:32

Současná cena elektrické energie je 430 Eur/MWh neboli 10,75 Kč/kWh silové elektřiny. S distribucí to bude 15 Kč/kWh. Při spotřebě 120kWh/100km to bude 1800 Kč/100km. V naftě je to zhruba 30 litrů nafty na 100 km, neboli 44*30 = 1320 Kč/100km.
Takže je to drahé, má to problematický dojezd a problematické dobíjení a hlavně dražší provoz. No nekup to.

Martin Jeřábek (panrt321)
13. 10. 2022 • 13:21

To chci vidět kdo z kamioňák by takový hnus chtěl řídít.

Markoff
Markoff
13. 10. 2022 • 12:15

udavany dojazd je niekde v Kalifornii ci texase a rozhodne nie v europskej zime ktora vam zozerie najmenej 20-30% kapacity bateriev reali (nie marketingovom odhade tesla) teda v europskej zime mozete snivat tak mozno o polovicnom dojazde ako je ten udavany, takze z 500km sa razom stane 250km a z 800km tak 400km, takze nepouzitelne na dialkovu prepravuedit: odstranene ze je to bez nakladu, aj ked tym cislam od tesla neverim beztak ani nahodou a chcem vidiet nezavisly test kolko to realne prejdeplus nezabudajme ze ten tahac bude s bateriami vazit o dost viac ako naftovy tahac, dobre vedia preco ten udaj taja

Názor byl 2× upraven, naposled 13. 10. 2022 14:47

John Spartan
John Spartan
13. 10. 2022 • 12:09

Nosnost... Pokud do toho naložim jen třetinu váhy proti dieselu, tak na přepravu téhož zboží budu potřebovat buď tři kamiony a nebo ten jeden bude muset jet třikrát... Jenže já nevim, jestli to má třetinovou, poloviční nebo jakou vlastně nosnost... Nějak to nedokážu nikde najít. Jako by se někdo velice snažil, abych to nikde nenašel...

Názor byl 1× upraven, naposled 13. 10. 2022 12:14

5ta1da
5ta1da
13. 10. 2022 • 11:45

Další Teslácká žďímačka na dotace :-/

Roman Langer (RomanL)
13. 10. 2022 • 11:41

Proč tomu nadšenému tónu nějak nevěřím? Mimochodem, schází mi tam takový drobný technický detail - kolik že to vlastně uveze? 😉

radon2
13. 10. 2022 • 10:53

kdyby raději Musk máknul na robotizované přepravě kontejnerů nákladními (ano elektrickými) vlaky a tyhle kamióny pak sloužily jen na poslední míle 🙁

Nedos.
13. 10. 2022 • 10:22

Pani, diky aktualizacim vzduchem nemusi do servisu. Marne premyslim kdy byl naposledy kamarad co jezdi se drevem na aktualizaci softwaru v servisu. Musim se ho na to zeptat.

Honza Sikora (sixberk)
13. 10. 2022 • 10:18

800 km je málo, ale jako 1. vlaštovka to není špatné.

Walkeer_CZ
13. 10. 2022 • 9:57

1) nejde to, fyzikalni zakony to neumoznuji
2) stejne to nejde a kdyby to nahodou slo, bude to neprakticke a moc drahe
3) nejde to a i kdyby, nikdo to nebude kupovat
tesla: vyrobili jsme to
4) ja vzdy rikal, ze to je super napad!

Určitě si přečtěte

Články odjinud