Nechápu, jestli to má být tedy samoriditelne taxi (to by byla blbost aby bylo jen pro 2 a malý kufr), u taxíku mě nezajímá cena, protože může být vyšší a rozloží se sdílením na mnohem víc cest než soukromé vozidlo. Navíc nemusí mít až tak aerodynamický tvar, protože bude jezdit převážně po městech. A robotaxiky už v některým městech USA jezdí..takze to není o legislativě. Nebo to má být model 2, který už příští rok... se měl vyrábět, zde bych chápal že může být pro 2 a cenu.. Ale na pokud měl pomoci Tesle s bojem proti levné Číně, tak nemůže čekat až legislativa umožní fsd.
To je snad fake. Tak debilní auto s televizí v autě nechápu. V tohle snad může jezdit jen magor. Hnus, hnus.
Ve velkých amerických městech to určitě velmi rychle nahradí taxikáře, tam je vše jednoduché. V Evropě to bude trvat a první budou jednouchý a placatý města jako Berlin. Jasně, je to inspirovaný Demolition Manem, Total Recall a Pátým Elementem, proč ne. Ale jezdit bych tím nechtěl, po Praze se rád projdu a sednout do šesti nebo osmiválcem poháněného auta chci každé ráno cestou kamkoliv do práce, abych se cítil trochu naživu a ne jako robot. Svoboda je důležitější než pohodlí.
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 10. 2024 20:07
Mel jsem sesti i osmivalec. Po presednuti do civilizovaneho auta (cti ev) mi tyhle zaostale technologie nechybi. Problem byl v tom, ze na startstop se to trapi a kdyz chci poradne pridat, tak to podradi a zacne prskat a brumlat a pripadam si v tom jako nejvetsi buran iq tyqe. To te bavi prvni mesic, pak uz je to hnus. A právě protože lidi po praze chteji i jezdit a ne se tam jen podívat o vikendu na pamatky, tak tahle slepa cesta zůstane jen v srdci nekolika nadsencu, co si s tim o vikendu vyrazi na tocenou a tankovat budou za 100kc za litr.
A co si to mal za V6 a V8, ze to bolo take lenive ako popisujes? Rad by som to vedel, lebo mam V6 V8 aV10 a ani jedno z nich nie je lenive a nebubla. Skor vidim problem, ze sa o auta nevies starat a EV ti v tomto smere vychadza v ustrety, a ak narazas na zrychlenie tak je to suma fuk. Minule som ti pisal, ze aj moja stara targa 944 /je na predaj za 20k, dovod predaja je, ze chcem k 50 narodeninam Lotus Esprit 1986r. turbo/ ti to narve kedykolvek. To zrychlenie je WOW efekt, ale zbytok je iba starost a oci pre plac.
Lotus Esprit 1986 na každodenne dochádzanie do práce.Pobavilo.
to je investicia a sem tam vikendovka sa previezt. Snad si nemyslis, ze na takom aute budem jazdit do prace omg. Mislis si, ze na tej targe jazdim dennodenne do prace? Naivna predstava.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 10. 2024 17:44
Veď práve. Hlavne argumentovať autom čo stojí vacsinu svojho “života” v garáži.
Přemýšlím co je tak jednoduchého na městech jako jsou NYC nebo LA, nebo placatého jako je SF a jak to, že FSD 12.5x jimi častokrát dokáže projet ve špičkách jako nůž máslem, s nula intervencemi. A to se bavíme o verzi 12. Až bude robotaxi skutečně pomalu přicházet do reálu, bude FDS o dva roky dále. Co se vašeho "pocitu bytí" týče - až vás i s vaším šestiválcem vykážou z center měst a dálnic, a ta doba prostě není zase tak daleko, bude poněkud zdeformován. Se s tím smiřte.
Neviem či si uvedomujete čo taký scenár so zakazom vlastne znamená.Podľa mňa to, že buď neexistuje uznávaná náhrada spalovakov (a tak populácia bude odmietať náhradu) alebo je alternatíva tak drahá, že si ju ľudia nemôžu dovoliť.Za iných okolností nevidím význam takého zákazu, jedine ak by šlo o cielenú"šikanu" zopár nadšencov. Lebo ozaj to či bude/nebude jazdiť 1 promile populácie (nadšenci) na spalovakoch je šum a fuk z pohľadu ochrany životného prostredia.A mimochodom, aj pre EV platí poučka, ekologické vozidlo je také vozidlo, ktoré sa nevyrobí. Verejná hromadná doprava je snáď jedina vhodná cesta, ale som veľmi veľmi zvedavý koľko bude čo stáť, ak zo štátnej kasy vypadne tá enormná suma získaná z dane na pohonné hmoty. Totiž na svk sa údajne do cestnej infraštruktúry vracia menej ako motoristi štátu "zarobia".
Jaká šikana? Vždyť je dneska srovnatelný spalovák stejně drahý jak elektro a ojetiny prostě nejsou, protože použitelná elektra jsou až z aktuální generace. Většina lidí nemá na drahý auto, tak je to zatím nedostupný. Ale to se časem změní.Zcela upřímně nechápu lidi, co si dnes koupí nový spalovák a doufají, že s ním budou jezdit dalších 5-10 let a pak ho prodají. To auto za pár let (můj odhad je 2030) nebude mít vůbec žádnou cenu. Dnes má cenu koupit jen spalovací ojetinu nebo elektro poslední generace. Může to znít fanaticky, ale když všichni víme, že provoz spalovacího auta bude čím dál tím dražší, čím dál tím více budou spalovací auta omezována různými zákazy a navíc teď se ještě vyplatí provozovat nezdaněné elektro auta, tak nejsem fanatik, ale jen se řídím fakty. Fanatici jsou zapřisáhlí odpůrci EV.
Skúste si ešte raz prečítať moj prispevok, tentokrát s porozumením.Ohľadom ceny auta o 10 rokov. Aj súčasne vyrábané EV bude o 10 rokov zastarané z pohľadu technológie takže cena bude nízka.Prekvapuje ma, ako ti istí ľudia dokážu tvrdiť že EV budú ešte zlacnovat a súčasne tvrdiť, že momentálne vyrábané EV nebudú brutálne strácať na cene. Podľa akej ekonomickej teórie toto dáva zmysel? Že si kupec radšej kúpi jazdenku čo si skvelo udržala cenu namiesto nového lepšieho EV za minimálny doplatok?A samozrejme "ceny su zrovntelne". Poprosím rovnako veľké a drahé alternatívy k zakladnej verzii Dacie Sandero a Hyundai i30.
Tažný kun je mnohem levnější než auto. Přesto byla jeho možnost tahat levně a spolehlivě povoz třeba po dálnici bez náhrady, brutálně a šikanózne zrušena. A přitom to byla tak ekologická forma dopravy, biopalivo rostlo málem u cesty, emise nula. Nad čím tady pláčete? Na pokrokem?
Mne sa tak zdá, opravte ma ak sa mýlim, že kone po diaľnici nikdy nejazdili. Takže žiadny zákaz "od teraz nemôžete" nenastal.Ja proti ev nemám absolútne nič! Keď sú lepšie, nech ich ľudia kupujú častejšie ako spaľováky. Osobná doprava je ako celok zlo.
Já vás klidně opravím: koně jezdili všude a nejezdí nikde. Byly nahrazeni něčím efektivnějším.
Heh, ale nie preto, že by kone boli všade zakázané. Ale preto, že sa našiel lepší prostriedok, na ktorý spoločnosť prirodzene "presedlala".EV tu boli pred 100 rokmi, ženy ich hlavne obľubovali, lebo nebolo treba riskovať polámané ruky od štartovania kľukou, nastavovať sytic a neviem čo ešte. Ale ako vravíte, našlo sa niečo efektívnejšie a popularita im na sto rokov klesla takmer na nulu.Nemám absolútne žiadny problém s tým, ak podobným spôsobom tentokrát vyhrajú EVs nad ICE(ale nie zákazom spalovakov na väčšine komunikácii, to by sa mi nepáčilo).
Tohle přesně chci na po pojíždění po městě. Tady je to hezky popsané:https://x.com/alojoh/status/...V0pD9WjEfgElon není žádný přizdikadil. Jeho časové plány jsou nastaveny bez plánování nepředvídatelných problému. Prostě veme všechny současné vstupy a z toho mu vyjde nějaký čas. Německé automobilce dáte vždycky pořádný časový polštář a když jste náhodou před plánem, tak si na pár měsíců lehnete odpočíváte aby vás plán dohnal. Protože Musk dělá věci, které předním často ještě nikdo nedělal, většinou mu ten čas trošku uletí. V závislosti na obtížnosti daného úkolu.Ale to co dodal, jednoznačně mluví pro něj.Paypal, Tesla, SpaceX, ….
Asi tak. Presne plánovať sa dá možno nová generácia Golfa a nie podobne Tesla projekty.
Je to presne tak. Kdo nekdy zkusil verze auta co sly po sobe (napr golf VI -> VII), tak vi, ze jen jinak zahnou plechy, pridaji par kroutitek do motoru a vylisují jinak palubovku a udelaji redesign pristrojovky. Jinak je to to same auto a jen vylepsene. To se to pak planuje.
Až uvidím Teslu v autonomním režimu jezdit například po Liberci kolem třetí odpoledne v pátek, tak ti dám za pravdu, Diego!
Koukni na Las Vegas jak si tam s uzavirkama poradi tesla... Jak sjizdi z pruhu do pruhu, napodobuje ridice pred sebou a chova se jak oprsklej taxikar. Kdyz to v liberci zvladnou místní, zvladne to i fsd
no nevim...Tesla stock price sinks after Elon Musk’s ‘We, Robot’ Cybercab event fails to impresshttps://www.fastcompany.com/91208042/tesla...-elon-musk
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 10. 2024 17:53
Jenom naivkové a hlupáci čekali něco jiného.
Asi jste na burze krátkou dobu.Tohle se stává běžně. Přijdou fantastické informace o výkonnosti firmy a akcie padnou druhý den dolů. A někdy letí nahoru. Jak kdy.To je burza. A day trading je tak trochu casino. 😉
Ja sa nedivím, keď Tesla vymyslela autobus.
There will be 1 million Tesla robotaxis on the roads in 2020, making their owners a fortune. Elon Musk, 2019
„Je to budoucnost, ve které si večer sednete do auta a ráno se odpočatí probudíte v cílové destinaci. Bude to komfortní místo, do kterého si před kanceláří sednete, produktivně využijete čas, nebo pustíte film, a pak vystoupíte doma,“ ...Mohla by to být i budoucnost, ve které si sednete do auta, a už se nikdy neprobudíte, případně v něm po nehodě dojde rovnou na kremaci cestujících? Kdoví, jak by asi vypadal Robovan ve verzi jako autonomní pohřební vůz? 😉
Vzhledem k tomu, že drtivá většina nehod (90 %) je tvořena lidskou chybou (nevěnování se řízení, agresivní jízda, mikrospánek, nepřiměřená rychlost, chlast a drogy), pak u robovozu bude vaše šance na přežití skutečně až desetkrát vyšší. Roboauto nechlastá, nefetuje, nechrápe za volantem, nechová se jako debil, dodržuje rychlost i předpisy... Jinak řečeno napsal jste totální volovinu.
Co třeba takové situace, kde jsou jen 2 špatná řešení, např.: https://www.facebook.com/reel/570568948645133to samé z jiné kamery:https://www.facebook.com/reel/2420487271616644Co na tom může roboauto vyřešit jinak a lépe, než člověk, aby to neskončilo nehodou?
Já nikde neříkám, že roboauto je neomylné a 100 % bezpečné. Jen poukazuju na to, že z principu nezaviní 90 % všech stávajících nehod. Člověk je statisticky jako řidič v podstatě nezodpovědné, zabijácké hovado. Jasně, jasně, tady v diskusi "nikdo, ale nikdy nikdo, všichni zoppovědní a zkušení, milion kilometrů bez nehody", bla bla blah.
Kolik nehod je vlastně způsobeno technickou závadou? Proč by nějaká technika roboaut, která ještě ani pořádně neexistuje, měla být řádově spolehlivější než jakákoliv jiná technika? U člověka určité statistiky při řízení existují, nicméně technika typu samořízení může mít úplně jiné problémy, než to, co ukazuje určitou část řidičů jako statisticky problémovou skupinu. Proto je takové porovnání existujících statistik lidí s tím, co dosud pořádně neexistuje, z principu poněkud zavádějící.
Nie som priaznivcom autíčok na baterky, ale tento koncept spĺňa môj sen. Moja predstava je taká, že bo som na takomto niečom chodil napríklad denne do práce a z práce. V určený čas by som vyšiel z domu, nastúpil do Robotaxi, ktorý by ma odviezol do práce a doviezol z práce. Zmizlo by zimné škrabanie skla na aute, hľadanie voľného parkovacieho miesta a stresovanie sa na ceste a iné "príjemné" veci.👍
V USA blizka budoucnost, na Slovensku za 20 let.
V elektru škrábat nemusíš, to je fakt. Taky se na to celé těším.
Aha EV okna nenamrzaju,hm-- nevedel som o tom.
Za rok sem ani jednou neskrabal. Je to magie...
Ano a dvovod preco nie?
No nevím, to je trochu zženštilé. Vždyť cesta je to nejlepší z celého dne, když už nemůžu řídit Formuli 1 nebo pilotovat stíhačku, tak si přece dopřeju jízdu autem, koupím si pořádnou káru, která se mi líbí, abych si ty cesty užíval. A nějaké uvedení do provozu během mrazů je taky super zážitek. Opravdu to moc nechápu. To je jako topení, když bych mohl, denně budu radši štípat dříví a vařit kafe na ohni... prostě je to přirozené, to chcete jak nějaká ženská trávit cestu do práce čuměním na idiotské sociální sítě?
Průšvih jsou takoví, kteří si ve městě neuvědomují, že jsou ve starém BMW a ne ve formuli nebo stíhačce... Osobně preferuji MHD před autem pro cestu do práce proto, že si můžu číst. Případně vlak na delší trasy, protože v něm mohu pracovat.Ano, dříví je romantika, ale osobně ho mám radši v krbu, kde "můžu", než jako hlavní zdroj tepla, kde "musím", aby rodině nebyla kosa.
Podľa toho čo si napísal je tak 80% populácie ženského rodu. Takže trh je obrovský.
Proč bych měl během cesty "čumět na idiotské sociální sítě"? Můžu spát, můžu si číst knihu, podívat se na výukové YT nebo seroš, promrskat slovíčka, nebo něco zapařit. A ti, co si po práci rádi dají pivo, tak můžou. Vlastně můžou jezdit nalití furt, jestli je to baví. Také mohou jezdit namátkou: nemocní, nevyspalí, zasádrovaní, poloslepí, mohou jezdit malé děti i senioři, lidé bez papírů, i s papíry na hlavu. S tou "pořádnou károu" skončíte jednoho krásného na uzavřeném okruhu, podobně jako vášniví jezdci na koních nemůžou na dálnici, i kdyby měli plnokrevníka za deset mega. Blbý, ale nic s tím neděláte.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 10. 2024 17:28
Když ty čísla vynásobíme Muskovou bullshit konstantou, tak taxíky budou na trhu 2035, budou stát 1.4 mega a ten autobus nebude nikdy.
Ale houby. Největší problém měl u Cybetrtrucku, tam byl původní slib "za dva roky a 40 K základní verze". Nakonec to bylo za čtyři roky a vinou skokové inflace 60 K. Takže poměrově to může reálně být 2029 a 40 K.
Za mě je to top, konečně budoucnost vozidel dle představ. Žádné starosti se svým, prostě kliknu, přijede nějaké auto a odjedu kam chci, nestarám se o parkování, o palivo, údržbu, o nic. Možná zaplatím stejně či lehce víc jako bych auto vlastnil, ale tento koncept mi vyhovuje,. A Robovan? Naprosto úžasný, pokud lze provozovat jako pojízný stánek, obytňák, nebo minibus, bomba.
A co jako budete dělat, když neřídíte, neřadíte, netankujete, neparkujete a a raději ani nep*cáte (samozřejmě jen s povolením AI).
Takovejch prachu mu zustane... Co s tím bude delat?
Tak jako proc ne. Nekomu tyto koncepty vyhovuji. Naco neco vlastnit, kdyz si to muzu na chvili pronajmout. Nejlepe bydlet v hotelu, nemusim se starat o uklizeni, udrzbu, splatky hypoteky, starat se o ucty za elektriku, vodu,...Na jidlo do restaurace, nemusim se starat o kuchyn, nemusim se patlat s jidlem, trait cas nakupovanim surovin, pak patlanim se v kuchyni,...Vecer nepotrebuju manzelku, staci zajt do "socialniho domu" nebo si nechat poslat slecnu na pokoj. Nemusim se starat o udrzbu, poslouchat blbe reci, starat se o deti, ...Mimochodem vite o tom ze taxikyu jiz davno existuji? Dokonce i modernejsi verze ala Uber, Bolt a podobne. A kdyz Vam nevadi ze v te pronajate zenske uz bylo za dnesek dalsich 10 a nevite co za bordel v ni muzete cekat, tak vam urcite nebude vadit ze se v tom automatickem premistovadle pred vami nekdo vyzvracel pote co zjistil ze sedi na cerstvem ejakulatu od prechoziho zakaznika 😀 Jak se lide pecive staraji o sdilene veci pokud nejsou pod dohledem (kolobezky, kola) snad uz vi i male dite. A starsi si pamatuji jak se lide chovaji k vecem ktere "patri vsem".
Tak trapný, žádný levný mini auto, ale jen koncepty, který dostanou povolení k provozu až buhví kdy, pokud vůbec. 👎
Waymo už jezdí a Texas Muska podporuje.
Waymo má omezený geofencing a podpora jednoho státu není podpora celého USA a celého světa.
Akcie TSLA v premarketu -6 %. Takže trh tu včerejší show nevnímá úplně pozitivně.
Trh cakal produkt a dostal len dalsi slub, ze o rok maximalne o 2 to urcite bude hotove. Takych slubov to uz bolo, kde je Tesla Roadster na ktory tesla uz brala predobjednvaky (v plnej cene), kde je cyber nakladak? Kde je self driving system ktory mal byt hotovy buduci rok zacinajuc od 2014?Nehovoriac o bezdratovom nabijani, to ako ze ma byt ekologicke riesenie? oni vedia aka je stratovost bezdratoveho nabijania?
Názor byl 3× upraven, naposled 11. 10. 2024 12:57
cyber nakladak? Myslíš Semi? Semi už jezdí asi rok, nebo dva. Ale nedělají ten tahač masivně. Asi jen pro firmy, co s nimi měly deal a zároveň asi slouží jako první testeři.Zdar Max
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 10. 2024 13:05
Možná tak za 10 let až se to dostane do reálného provozu ve světě, tady naši zákonodárci začnou teprve řešit legislativu (tedy za podmínky, že přijde i befel z Brusele) a bude se to táhnut několik volebních období pod předraženým a nefunkčním projektem "Digitalizace dopravy"...
V Americe příští rok snad. Waymo už nějaký ten pátek jezdí a FSD taky.
Jsem nějak zklamaný. Já čekal, že to bude robotické auto a ne taková dvoumístná kapsle. Do tohoto bych asi sednout nechtěl. Za to mí pár ušetřených korun nestojí.
Tak většinou asi nejezdí tágem celé rodiny, ale jezdí jeden, dva lidi a podle toho to asi naddimenzovali. Prostě pro dva lidi, hafec místa pro bágly a je to. A navíc, když se to někde rozkaší, zemřou jen dva 😃.Zdar Max
Celkem chápu, že většinou jezdí taxíkem jeden nebo dva. To nic nemění na prostoru a pohodlí. O domluvě s robotem ani nemluvit. Nic proti, nějakého zákazníka si to asi najde. Já jím jen asi nebudu. ;)
A máš snad ve Fábce vzadu u taxikáře více pohodlí a místa? Právě naopak tady to místo máš určené pouze pro pasažéra, takže ho můžou nabídnout hodně.
Přemýšlím, kdy jsem jel někdy v taxíku Fábkou. Sedím vzadu, v bezpečí a během cesty se domluvím na čemkoliv.
Fabku taxi jsem snad ani neviděl. Octavia, většinou však Superb, nebo ekvivalent konkurence.
No vidíš a já jel v Renaultu Zoe 3 týdny zpět.
Super... moc se mi libí ta jednoduchost a mrzí mě, že v EU o takových věcech rozhodují důchodci a než se toho dočkáme u nás, tak to bude trvat.
Průměrný věk USA guvernérů je cca 67, průměrný věk kongresmanů je cca 58, o věku jejich prezidenta ani nemluv 😆 Tudíž o tom v USA rozhodují cca stejně staří "důchodci" jako v Evropě. 😏✌️
Je to klidně možný. Každopádně zaostalost a př1posranost je rozhodně na straně EU.
Londýn zbavuje centrum veškeré dopravy, Praha staví na Václaváku tramvajové koleje, svět zavádí robotaxi.... . Tramvajová lobby zapracovala.... . Náměstku pro dopravu Hřibovi padají každý měsíc lidi pod metro a staví na Václaváku tramvaj.... . No ČR je země příběhů... :))
To má jednoduché riešenie. Zbúrať tú sochu panáka na koni a spraviť tam šesťprúdovku pre robotaxi. D-FENS a Řezník by si čvachtali.
Vždyť na Hlavní nádraží vede normálně metro, to vymyslel nějakej magor tramvaje na Václaváku... .
Vymyslel to někdo, kdo má všech pět pohromadě. Vinohrady jsou teď nepříjemně oklikou a hlavně - jedna trasa ve Vodičkově je single point of failure, jak tam nějaký trotl zaparkuje dodávku nebo strhne trolej, roztrhneš centrum na dvě půlky.
Já nechápu jak tohle může ještě nějaký investor Muskovi žrát, však ten člověk nedodržel nikdy nic ze svých slibů a dokonce mnoho věcí, které sliboval už před mnoha lety, nejsou funkční ještě dnes. Tesla je přefouklá dotační bublina, která se pomalu a jistě vyfukuje, ale hlavní cirkusák slibuje dál...Jak uznávám Muska za SpaceX, tak nechápu jak mu může procházet ta neschopnost a komedie v Tesle...
Já mu to žeru a vzhledem k dlouhodobě stoupající ceně akcií nejsem sám
Tys na ty akcie už asi hodně dlouho nekoukal, co? 😉 Protože jsou už tak dva roky na pomalém sestupu...
Samozřejmě dlouhodobě. Uvidíme jak s tím teď zahýbe výprodej, co udělali. Za milion a padesát titíc elektro s plnohodnotnou výbavou a dojezdem 700km bude šlágr
Tim nedodrzel myslite, ze nedokazal splnit termin neceho, co pred nim nikdo nedokazal? What a fcn looser...Tak ji shortujte, kdyz si jste tak jistej a jeste vydelate.
Nj, zlato z olova taky ještě nikdo nikdy neudělal, ale slibovalo to už mraky lidí a jako vizionáře je neoslavujeme...Já nemám problém s vizionářstvím, to je pro pokrok potřeba, já mám problém s jeho očividným lhaním, kdy je dopředu jasné, že termín a funkce, které slibuje, nemůže splnit a přesto mu to opakovaně prochází.
Jenomže za Muskem jsou vidět výsledky. FSD už jezdí ve stovkách tisíc aut.
Vy si asi myslíte, že Musk to dělá na koleji sám a tak nějak si termíny odhaduje podle toho jak si myslí, že se mu bude chtít pájet, svařovat a programovat 😀
O tom, že Musk odhaduje/uvádí termíny podle nálady ráno po probuzení (případně podle barvy ranní stolice) ví už snad každej. Však jeden každý termín který kdy Musk vypustil byl nakonec posunut. 🤭🤦🤣
Model Y prišiel tuším skôr .
Prostě je to klasický vizionář...A jako u všech těchto lidí je z 10 nápadů použitelný jeden, ale podobnou úmrtnost máš i startupu. Ale i přes jeho bulshitování, divných názorů a v zálibě častého sněžení, mu nelze upřít že světu dost věcí dal. Můžeme si o Tesle myslet co chceme, ale defakto ten obor založila. To, že to za deset let třeba převálcují čínani je věc jiná, ale zpopularizování mu nikdo už nikdo neupře. SpaceX podobná písnička, přes všechny problémy se stále jedná o jedinou schopnou společnost do vesmíru něco spolehlivě dopravovat. Starlink, my v CZ to úplně nedoceníme, protože pokrytí tu máme v podstatě všude, ale je spousty míst a to i v USA kde tak prostě nemají a je pro ně funkční satelitní net naprostým požehnáním. A mimo jiné se hodí i do válek, jak se posléze ukázalo na Ukrajině 🙂 A v neposlední řádě byl u začátku PayPalu, což bych také označil za poměrně významný milník.
Teslaidioti
Dať to na kolajnice, zvýšiť počet pasažierov, chodilo by to v pravidelných intervaloch na vyhradených viaduktoch, alebo v tuneloch pod mestom. Tým pádom by to mohlo ísť veľmi rýchlo. Škoda, že niekto také niečo ešte nevymyslel.
Ale vymyslel! Veď predsa Musk má Boring company!
To je super, konečne nič nebráni elektrifikácii dopravy.
A ani by to tím pádem nemuselo mít baterie. Gratuluji, právě jste vymyslel metro. 😀 (Dělám si srandu, vím, že právě tam jste mířil se svým vtípkem)
V Linz (Linci?) majú veľké trolejbusy, v ktorých je aj batéria. Výhoda, že tam, kde nie je vedenie nemusia spúšťať dieslový agregát. (Narozdiel od Bratisky)
To je i v Praze - trolejbusová linka z letiště má dráty jenom v části trasy.
V Bratiske máme zatiaľ len starší model s agregátom. Napríklad linka od národného divadla na vlakovú stanicu tak jazdí. Potom hybridné trolejbusy jazdia na dlhých dieloch pričom do depa môžu ísť po vlastných, nemusí ich odťahovať servisné auto. A linka z palisádov na dlhé diely takto jazdí.Ak máte už plne elektrifikované trolejbusy, bez agregátu, potom fajn. Neviem, ako ich nazvať - "Batériové?". Lebo toto asi nie je hybridné.
Pouziva se „parcialni“. V Brne je taky mame, cast linky jezdi na baterky.
Těžko ti postaví vyhrazený viadukt až k baráku.
To by potom chcelo mať bipedálne zariadenie priamo pripnuté k telu, ktoré by zo stanice metra dopravilo človeka domov. Mohli by vymyslieť nejakú genetickú modifikáciu, aby to rástlo na ľuďoch.Niečo takéto myslím: https://www.researchgate.net/profile/Juerge...own-in.png
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 10. 2024 11:34
Tak si bipedálně choď 15 minut na zastávku a pak tam 30 minut čekej a pak 3x přesedej, projeď 30 zastávek a pak dalších 15 minut bipedáluj k cíli.
To by som sa už presťahoval, ak by to bolo takto zlé.Takto zlé to hádam nie je ani v Čeljabinsku.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 10. 2024 22:50
Takhle špatné je to na každé vesnici když jezdíš za prací do města.
To už vidím ako do pražskej suburbie v Luhu pod Smrkem pôjde robotaxi. Jednoducho to napíše "Out of range".
Nerika se tomu vlak, nebo tramvaj?
Autonomní metro už normálně ve městech funguje. Vymýšlíte kolo... .
Robotaxi ma odvezie aj pred bránu pracoviska, ku vchodu do Tesca, do reštaurácie, prípadne pred môj dom. Pochybujem, že by tam všade ťahali koľajnice. Ale možno sa mýlim.
Nebylo by nejlepší, kdyby pak z toho auta vyjela židle na kolech a dovezla vás až ke stolu, abyste náhodou nemusel udělat jediný krok?
Chcelo by to mať doma potrubnú poštu na ľudí ako v poslovi z Liptákova.
Pobavilo. Takze zase jenom Muskove sliby investorum. Ze autobus jezdi za $1 a robotaxi za $0.2 za mily/km? Njn, autobus odveze tech pasazeru 50, robotaxi 2. Az legislativa dovoli. Takze mame nula cela prd existujici funkcnosti, zadne schvaleni v zadnem state ale budeme se chlubit jak skvely produkt mame. Pindulin bude mit radost.
a stredná európa - etalón to pokroku pindá
Já radost mám, mnohem lepší jak produkce zbytku světa. Automobilky EU jsou na zavření, automobilky v Číně jen kopírují a neumějí to dotáhnout do konce, Japonci nic nepochopili a už dávno je nikdo nebere vážně, Korejci dobře našlápli, ale neumí udělat dobrý auto... takže jediná automobilka, co přináší inovace a je daleko před ostatními je Tesla.
Jako pekny, ale kolik autobusu jezdi plnych? Doprava je silne dotovana, byste cumel kam byste se s autobusem nedostal a kdyz dostal tak za jakou cenu. Navic maji robovan pokud clovek potrebuje vic lidi.Pointa je, ze tot ma byt logicky konkurence taxikum kde jizdy dotovane nejsou protoze si z principu musi kazda jizda na sebe vydelat a Tesla bude podstatne levnejsi jak taxi.
doporučuji si nastudovat rozdíl mezi autobusem a taxíkem
Rozdil mezi autobusem a taxíkem bude v provedení "robo" jen v kapacite vozidla. Koncept pevné sítě a pravidelných jizdních řádů přestane existovat.
Takže problém, jak to udělat, aby mohl nabrat víc lidí s různými destinacemi. U normálního busu skočím na zastávku a hotovo. Tohle se bude muset nějak objednávat a nějak se bude muset plánovat a upravovat trasa za pochodu. A nevím jak se budou tvářit cestující na to, že se jim kdykoliv může neplánovaně prodloužit čas dojezdu, protože si zrovna někdo objednal dopravu a musíme pro něj udělat zajížďku.
Nejlepší jsou ty diskusní tanečky svědků Elonových. Kdyby představil h*vno, a řekl, že je to čokoláda, tak se budou do prsou být, že jedině tak voní a chutná pravá čokoláda.
Jenomže on představil Robotaxi a rovnou jich 50 ukázal a předvedl lidem. Plus Robovan
Akorát že vůbec.🤷
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 10. 2024 08:09
Co y toho co jsem napsal se nestalo? A buď konkrétní.
Upřesnění: Musk říkal, že robotaxi služba začne příští rok na Floridě a v Texasu pro Modely 3 a Y. Nikoliv ty nové robotaxi auta. Ta se mají začít vyrábět až o rok později.
Musk tesla robotaxi slibuje na příští rok už skoro dekádu…
a ty čo sľubuješ ? že pôjdeš do inej dovolenkovej destinácie ?
No vidíš a dočkal ses.
Čeho? Dalšího slibu?
Zrovna jsi mohl vidět 50 robotaxíků a jeden robovan.
21.Edit:Pozrel som ešte nejaké videá a vraj ich naozaj bolo 50.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 10. 2024 19:47
A možná bude i hyperloop…A legislativa nebrání nasazení v Las Vegas loopu, tak uvidíme, kdy robotaxi zvládne tunel bez křižovatek…
Musk ani Tesla na Hyperloopu nikdy nepracovali, ani ho nikdy neslibovali. Doslova uvedl, že na to nemá čas.
Však ani nepočítal s tím, že hyperloop bude někdy existovat. Jen potřeboval sabotovat projekt rychlovlaku, který mu mohl nabourat prodeje aut.
No tak je evidentní, že některé rendery jsou míněny jako vtip pro zpestření a pobavení publika. Roboservis možná jednou za patnáct spíše dvacet let, bude třeba realitou, určitě ne v dohledné době pár let. Obytňák by zase musel mít trochu jinak řešený podvozek, abyste si mohli vychutnat kafíčko při západu slunce v divočině na konci neasfaltované cesty.I robotaxíky jsou aktuálně spíše demonstrátor a to je dobře, protože než legislativa umožní provoz, bude u obojího dostatek času na testování, vychytání much a zavedení technických inovací. A vzpomeňme si, jak dlouho trvalo, než Cybertruck dorazil k prvním zákazníkům. Od slavného rozbytí okna to trvalo víc jak 4 roky, než v něm mohl odjet první zákazník. A to tehdy měli, více méně pojízdný prototyp. A tady máme jen rendery. Takže až Tesla skutečně oznámí datum uvedení na trh, tak je ještě potřeba připočítat Muskův koeficient, tedy * 2.0 nebo kolik to teď je.Hlavně doufám, že Tesla co nejdříve přejde na nějaké solid-state baterie.Jinak toto není ani tak představení nových produktů, jako spíše hipování akcionářů a budoucích zákazníků. Je to geniální způsob marketingu, který Musk dokonale ovládá. Nejen on, ale třeba táké Jensen Huang z Nvidie a před ními třeba Steve Jobs. Obdivuji umění prodávat sny a touhy.
Cybertruck měl zpoždění o 2 roky kvůli Covidu a že se rozpadly dodavatelské řetězce když se zavřely fabriky. Nemělo smysl vyrábět Cybertruck, když neměli díly ani pro vyráběné modely. V Evropě se kvůli tomu odstavovaly celé fabriky.
xx
Názor byl 3× upraven, naposled 11. 10. 2024 09:58
Jo Tesla je primo znama tim, ze to co predstavi vypada uplne jinak seriove. A nebo tim jsou zname klasicke automobilky, ted si nejsem uplne jistej covece.
Hned jsem si vybavil film Demolition man, už se tomu vzhledově blížíme. To taxi se mi líbí i vzhledově a myslím, že ta koncepce je dobrá a dokonce věřím, že to “jednou” po silnicích jezdit bude. A ja Elonovi fandím! Na jaře plánuji zkusit Waymo v SF, tak jsem na tu autonomnost zvědav.
konečne normálny komentár.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.