Fascinuje mě ta schizofrenie za potlesku oveček Muskovy sekty. Na jednu stranu kecy o ekologii a záchraně planety, na druhou stranu model podnikání nastavený tak jak ho uplatňuje Apple, totiž že si uživatel každý rok, dva pořídí novější model a starý zahodí.Takže se bude chrlit obrovské množství krátkodobého spotřebního materiálu, se všemi důsledky s tím spojenými: drancování krajiny těžbou lithia, před kterou je taková těžba uhlí dětskou hrou na písečku, doprava surovin, materiálu a konečných produktů přes půl planety a zase zpátky a nakonec smetiště plná nebezpečného odpadu, protože se recyklace finančně nevyplatí, atd...Už chápu proč chce Musk zdrhnout na Mars...
Tady v diskuzích je možné úplně vše.I to, že samá + dostané koment, který napíše, že baterky stojí 350.000 a že za 10 let to bude za třetinu.
To se nám to obchoduje, když nás američtí daňoví poplatníci dotují 😀Včetně bezdomovců, kteří když si jdou koupit prošlé krabicové víno, tak z něj taky zaplatí DPH na dotace pro Elona. B-]
Ale dotacie od americkej vlady pre ropne monopoly ako Shell atd. su uplne v pohode vsak ? B-]
To nikdo netvrdí. V USA se nepřímo dotuje skoro všechno, od zemědělství až po elektromobily. O tom že americký (petro)dolar je taky "dotovaný" a neodráží svoji skutečnou hodnotu si už taky štěbetají i vrabci na střeše.Já být americkým bezdomovcem, tak mě určitě u srdíčka zahřeje představa(víc než ta krabice vína), že jsem svými několika centy pomohl druhému člověku . V tomto případě Muskovi k nové luxusní jachtě, nebo k letu do vesmíru. A ze samé radosti bych se svými již zcela bezzubými ústy usmíval na všechny okolo.😀
Musk má novou jachtu? Má Musk vůbec nějakou jachtu?
Jestli má jachtu, tak to už se teda neznám!
Tak až Vizír Mlusk prodá těch aut +500M, resp. bude jich tolik po světě jezdit, pokud na ty baterie vůbec někdy, pak čekám článek. Tato kouskovaná infa, ohledně maličkostí nudí. Pár tisíc aut v různých zemích totiž neukazuje podstatu budoucího problému se sítěmi (napájení, výroba, uhelky), bateriemi, recyklací atd., pak se uvidí co zamořilo svět více, zda nehospodárné, neefektivní používání jedovatých baterií nebo zplodiny z benzínového motoru. > Už bych rovněž čekal řešení těch superobřích zaoceánských nákladních lodí, kde se ví, že +16 z nich, zamoří svět více, než všechna auta dohromady. Dokonce musí v přístavu přecházet na lepší (dražší) palivo, na volném moři čoudí klasicky na mazut.https://cs.wikipedia.org/wiki/Mazut...
Dolfíku úplně mimo jako vždy, že tě to ještě baví ze sebe dělat hlupáka 😃 +500M aut? nejdřív si zjisti kolik aut prodá ročně největší automobilka a zjistíš že si s tím počtem pěkně ustřelil. A na těch superobřích zaoceánských nákladních lodí, buseš čekat hodně dlouho, protože když čoudí na volném moři, tak to lidem ve městě nezpůsobí rakovinu plic, zatím co sousedův čoudící diesel, s proraženym DPF filtrem může.
Tak zrovna tady je to šumák. Ten rak z těch lodí se do tebe dostane jinak. Delší cesta, dlouhodobější efekt.
lenze musk nejake cinske nakladne lode neovplyvni. automobilovy trh moze.
Psal jsem zejména o krátkozrakém přemýšlení typu, co nevidím, to mě netrápí.
A ty suroviny, materiál a vyrobená auta bude rozvážet jak?
Nesmysl, lodě produkují saze o mnohem větší velikosti, než je PM10 a nebo PM2,5. I kdyby sem doletěly, tak se do krevního oběhu nedostanou.http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/nadechnout-... ... Blankou jezdím denně a vypínat větrání je tam nutnost - je tam smrad, jakej svět neviděl :(
Nesmysl je myslet si, že pokud otrávíte moře, tak k vám problémy přijdou vzduchem.
Mimo jsi ty ŽIJEME NA JEDNÉ PLANETĚ, tím chceš říci, že když fosilní elektrárna v místě A, vyprodukuje proud (a zamoří okolí) pro tvé navíc jedovaté baterie v místě B je vše OK? Je mi tě líto, ale já nevidím věci černobíle, sleduji celé spektrum problému a zde od výroby po likvidaci vycházejí eAuta na baterie - KATASTROFÁLNĚ. Navíc ani nemají potřebný komfort používání, dojezd, tankování, efektivitu (baterie jsou vše možné jen ne efektivní). Při výrobě se musí šidit interiér a zpracování vozu, protože samotný ePohon i baterie vysají většinu z ceny vozu. Podívej se někdy jak vypadá třeba BMW dané cenové katerie a jak "slavná" Tesla.> Proč si myslíš, že celé roky automobilky nezavedly sériovou výrobu elektromobilů, i když jsi ukázky viděl na každém autosalonu? Bez dotací by je neprodaly a každý to dodnes ví.
Znám minimálně tři druhy elektráren, které nic nezamořují už z principu.
Z principu je to pouze jaderná elektrárna, všechny ostatní tzv. obnovitelné musí být vykrývány a proud stabilizován z fosilního zdroje. Jinak je průmyslově nevyužitelný, potvrzení např. v Německu dnes. Už i oni zjistili, že nikdy 100% z fosilních zdrojů bez záložních nedosáhnou. Instalaci mít budou (snad i mají téměř), ale bez těch záložních se jim vše zhroutí jako domeček z karet. Smím se zeptat na obor tvé školy?
Mas v tom bordel. Vykryvani a stabilizovani se vzdy delalo vodnima elektrarnama. A nutnost je to i pro jaderny elektrarny u kterych nejde jednoduse mnenit vykon podle odberu. A i to uz Tesla zacina nahrazovat baterkama.
Vodní elektrárny jsou nejen v naší zemi na maximech svých možností. Jejich kapacita i sloučená je stále naprosto žalostná a nedostatečná. Nebo ty znáš vodní zdroje schopné pojmout TWh - já ne. Laskavě své model přizpůsobuj Česku, Německu a dalším podobným zemím, Norsko nebo Švédsko jsou specifické sítě.
Týjo, musí bejt opravdu těžký být tak zaslepený odpůrce elektromobilů, když nevidíš, jaký bludy píšeš. :)Když se bavíme o Tesle- výrobní hodnota 1kWh baterie je cca 135 dolarů.
Kde to čteš, jsem odpůrce dnešními typy baterií poháněných elektromobilů. Jestli máš pocit, že lithiová baterie (s velmi krátkou životností proti životnosti vozu), je při výrobě, recyklaci a likvidaci ekologická, či jinak, více než ropa a benzín z ní, pak musíš studovat humanitní školu* - jinak si to neumím vysvětlit.> Nehledě na to, jak zoufalou efektivitu dnešní baterie mají, což se můžeš dočíst kdekoliv. Aby baterie dosáhla benzínu, musela by při současné kapacitě vážit v Tesle 13 ne 500 kg.> Za domácí úkol si projdi, proč není možné využívat v síti proud pouze z obnovitelných zdrojů, především sleduj parametry a stabilitu takového proudu, hledej u elektrárenských společností (případně odborných webech - ne u nadšených, bláznivých ekologů s houby vzděláním), které s tím mají hromadu práce.* Doufám, že nejsi urážlivá holka, co vše bere jako útok na svoji osobu.
dolph miluje raka rozrůstajícího se v jeho těle...?http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/nadechnout-... ...
Nevím jak ty, ale znám lidi co celý život kouřili, jedli nezdravá tučná jídla, hodně cukru je jim 90 i 100 let a stále žijí. Zato jiní, co žili "zdravě" již mezi námi nejsou. Já mám názor takový, že stát nemá co lidem strkat nos do toho jak žijí, co jedí a dělají. Není mu nic po tom. Zatím nikde na světě různé daňové experimenty na omezování toho, či onoho nefungují a fungovat nebudou. Generují větší ztrátu než léčení nemocných, i vlastní vinnou.> DNA je základ kamaráde, když se rodí zdravé děti a ty, které nejsou životaschopné se narodit nenechají, pak má civilizace budoucnost. A neříkám to já, říkají to vědci z Holandska / Belgie, aby jsi mě nenařkl z nějaké eugeniky.
jak to vyřešili s těmi vzácnými kovy pro baterie?vždyť některé z nich jim mají dojít už po pár letech výroby.
Právě se chystá krádež českých zásob lithia v ceně přes 100 miliard. S tím ještě nějakou dobu vystačí.
Ak vás to nesklame , nie je to pravda. V Česku sa hovorí o nejakých 2,500 tonách na haldách čo sa majú prepracovať. Dnešný ťažba a výroba Líthia je 138000 ton /rok. A v podstate sú zásoby Líthia vo svete navyčerpateľné. Tak na tých 100 miliárd zabudnite . ...nepotešil som vás , Marečku ?
Mimo tyto haldy má ČR zásoby asi 6.000.000 tun lithia na Mostecku.
Ach jo.Luza zase cichla k teorii, ze by ji mohlo neco "patrit" bez prace.
Pri dnešnej ťažbe 138000 t ročne zasoby vydržia pár sto rokov. Líthium naozaj nie je vzácna "zimona".
Lithium to myslím zrovna nebylo, byl to nějaký jiný prvek (niob nebo něco takovýho) a tam byl hlavní problém. S lithiem OK, četl jsem různé fámy...
Na stará kolena poletím s Elonem na Mars. Věřím jako on, že tam zemřeme, ale ne při dopadu. B-]
Něčeho takového se nedožiješ, stejně jako on. Smůla. Klidně můžeme tuto diskuzi uložit, abychom se po letech vzájemně neobviňovali, kdo měl pravdu.
uplne v pohode ak je mlady. do 50 rokov sa tam bude lietat pomerne bezne.
a bude na to mat samozrejme.
Měl bys být trochu realističtější.. Vědecké stanice tam budou, asi, ale úplně "běžně" se tam létat jen tak nebude.
Muskův hlavní cíl není postavit na Marsu vědeckou stanici, ale postavit tam kolonii pro milión lidí.
bezne v zmysle ze tam budu jazdit civlisti ktori to budu chciet, podobne ako sa dnes jazdy napr na antarktidu. tiez to nieje havaj s furou turistov, ale kto tam chce, ten tam moze. na rozdiel od davnej minulosti kedy to uzemie bolo prakticky uplne nepristupne
Ale nebude.
Žiješ v bláhovém snu, já nevěřím a za 50 let (běžně ufff), jsme se v podstatě nevrátili ani na Měsíc natož Mars. Dobrá, pokud si zachováš svůj nick (já ano), pak jsem danou diskuzi uložil a věz, že tě za slovo chytnu. Vždy po nějaké době si můžeme projít jak jsou na tom i tvé sny a kde je realita.
"jsme se v podstatě nevrátili ani na Měsíc natož Mars"Kdo se nevratil? Ja? Ty? NASA se nevratila na Mesic a nerealizovala cestu na Mars proste proto, ze k tomu nebyla politicka vule a nikdo jim na to nedal penize. To neni otazka technologie a ze by v tom byl nejaky problem, to je ciste otazka vule.
K Marsu bude politická vůle? Najdou se $, no necháme se překvapit. Naše hádky zde opravdu nejsou směrodatné. Já jen říkám, tvrdím, že ani za 50 let nebudou lety k Marsu samozřejmé (budou-li vůbec, nezapomínej, že globalizujeme a může nás čekat WWIII) a to především z technického hlediska. Motory lodí, ochrana kosmonautů, jejich pobyt na planetě, zdravotní hlediska. > Jak si ty myslíš, že tyto všechny problémy vyřešíš za 50 let, kde žiješ ve snu? V PC hře?
Zomriete tak ako každý tu , na Zemi! A môžem vás "potešiť" , tá "radostná" udalosť nestane sa to ani vášmu synovi a dokonca ani vnukovi!
Hodnota firmy vyjadrena akciemi nema nic spolecneho se skutecnou hodnotou assets. Je to spis projekce ocekavani a duvery akcionaru v budouci vyvoj dane spolecnosti. A je tudiz velmi volatilni, takze co plati dnes, muze zitra vypadat uplne jinak. A ze je investovani do Tesly spojeno s az slepou duverou, ne-li primo naivitou, je pomerna znama vec. To neodvratitelne narazeni drzky bude o to vice bolet.
Docela by mě zajímalo, jak definujete tu skutečnou hodnotu. Osobně se držím definice, že všechno má právě takovou cenu (hodnotu), jakou je zákazník ochoten zaplatit. A pokud lidi jsou ochotní za akcii nebo cokoliv jiného zaplatit X peněz, tak právě takovou cenu ta věc má.
Jediná opravdu skutečná hodnota čehokoli je ta, za kterou jeden reálně prodává druhému kupujícímu.
Právě teď: Známý odborník dolph1888 sepisuje, proč je článek výše špatně a Elon je zlý!
Nesouhlasím,podle mě se ty baterky za více než 1 000 000 musí časem vyměnit.To Shal, který dostává samá +.Cože baterky POD 350 000??? A do 10 let za třetinu??? Ha, ha, ha
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 4. 2017 08:38
Za takových 8-10 let. A nejsou za milión, ale už dnes 75kWh stojí Teslu pod 350.000. Za 10 let to bude za třetinu.Víš kolik stojí taková výměna spalovacího motoru u 10 let starého auta? Nevíš. Protože se to nedělá jak je to nevýhodné.
Buď realista, výměna motoru po 10 letech provozu není nutná. Výjimky se samo najdou, ale reál je prostě někde jinde. Resp. je tam, že motor je ok, jen občas nedá přísné emisní kontroly.Dřív než motor, odejde auto na prožranou karoserii, protože i v dnešní době se dělají levná auta z papíru.Když si vezmeš nějakou 3l/4l audi/volvo apod. z roku 1997, tak máš vše v eletrice, dvoufázovou klimu, tunu erbegů (včetně bočních), nezničitelnou karoserii i motor, bufík a hafec dalších věcí, který jsou jakoby moderní v současném consumer sféře. Jen to navíc dává 200km/h s pocitem, že jedeš 100km/h, sedí to jak blázen a žere to jak přeplňovaná super-eco 1,4, kterou člověk honí po dálnici v šílených otáčkách.Problém ale pak nastává jinde, nějaký maník v teplém křesle řekne, že nic nad EURO5 nesmí do města a je ámen.Zdar MaxPS: fandím Tesle, je jasný, že není moc eco, ale ten pojezd, to zrychlení a ty el. vychytávky, to musí bejt žrááádlo.
U 10 let starého motoru nejde ani tak o emise, ale o spotřebu a výkon, která časem taky klesá. Je to mechanické zařízení. Opotřebovává se, hlavy válců se obrušují. Kolikrát ti za tu dobu odejde turbo, svíčky, nebo další součásti, které je nutné měnit. Výkon 10 let starého auta klesá o 10 - 30 procent oproti původnímu. Roste i spotřeba.Oproti tomu jsou elektromobily velmi jednoduchá zařízení s minimem pohyblivých části. Tesla dává na elektromotor záruku 10 let bez omezení najetých kilometrů. Na baterii 8 let, že kapacita neklesne pod 80 procent původní hodnoty.Podle testů klesla kapacita baterií od Tesly po 3000 nabíjecích cyklů o 15 procent.
http://www.autoforum.cz/fascinace/realna-spotreba... ...
dolph sa hanbi v kute
snad ho to nerozhodi tak ze zapomene odlejt prvnich par frtanu z jeho moravsky palenky ktera je dle jeho prizpevku ostra jako britva 😀
dalsi clanok na (A)dolphovu oblubenu temu.....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.