Kdyby se v Tesle redej zaměřili na UX jejich infotaimentu a udělali ho tak aby se dal pohodlně a bezpečné ovládat za jízdy. Neškodilo by taky odstranit problémy s životností celkem široké škály dílů a celkově zlepšit kvalitu výroby aby když si koupím Tesla Model S tak nejen cena ale i kvalita a životnost odpovídala Mercedesu třídy S.
Časem to přijde. Mercedes se do současné úrovně propracovával 100 let. Tesla žije desátý rok. Víš, jak vypadaly Mercedesy deset let po vzniku značky? Chceš si o tom psát?A ani dnes neumí vyrobit bezchybné auto. Naše před 2.5 lety pořizované nové A-čko bylo na kritické svolávačce už po druhé.A td.Tesla je prostě fenomén. Tečka.
Přesně tak. Např. kvalita modelu S vyrobeného nyní je mnohem lepší než u stejného modelu vyrobeného v začátcích výroby a je už vcelku srovnatelná s jinými luxusními značkami. A to se týká i modelů X a 3. Domnívám se, že nebude dlouho trvat a Tesla bude na špici i v kvalitě.
Osobně kdybych měl volné 3 miliony na nákup auta, nic jiného, než Tesla S, by to nebylo.Bohužel je nemám a ani v budoucnu nemám v úmyslu si koupit auto za 3 mega.S těmito penězi je to podle mého názoru jediná, společensky správná volba.
Mercedes po 10 letech od založení už asi dodával komponenty a znalosti i dalším firmám. Třeba první Tatra Präsident měla motor z Německa právě od Mercedesu. Koneckonců i u firmy Laurin&Klement byl hlavním inženýrem přes motory Ing. Otto Hieronymus, který začínal u Mercedesu.
Tesla už po sedmi letech existence uvolnila do odvětví všechny patenty, které držela.Evidentně jde Muskovi o úplně něco jiného.Prostě to přestaňte tupě srovnávat. To je celé.
Jenže Tesla nedokáže vyrábět dostatečně efektivně, aby mohly její výrobky zlevnit, natož aby dodávala svoje vyrobené komponenty ještě dalším odběratelům. Takže uhlíková stopa těch výrobků bude vyšší a tím přispívají ke globálním změnám klimatu.
Ale vždyť vůbec není důležité, jak je to dnes.
Trošku na tom přece jen záleží. Když se vrátíme třeba k tomu porovnání s někdejším Mercedesem po cca 10 letech, tak tam něco vymyslel pan Benz, spojil se s dalšími, kteří se pokoušeli o totéž (Daimler), začali to vyrábět, zaučovali lidi, kteří pak odcházeli jinam a tam to rozvíjeli. Tesla sice uvolnila jakési své patenty a určitě ji také opustilo dost pracovníků. Ale chytil se někdo těch patentů a vyrábí podle nich něco podobného nebo lepšího => jsou opravdu tak potřebné a užitečné? A ti lidé, co opustili Teslu, odchází jinam, aby tam pokačovali v tom, co dělali před tím a vyráběli jinde podobné nebo i lepší výrobky? Zkrátka naučili se tam, jak dělat něco nového lépe a efektivněji, protože je v tom Tesla opravdu lepší, než jiní? 😉
Jsou velmi důležité. Nejsem si jistý, ale tuším, že až teprve"Teslu" napadlo napájet auto tisíci malými batériemi v podlaze a hlavně jak je "propojit" a chladit, aby nehořely. Kdyby toto nedala "do placu", tak jí dnes všichni musí platit, anebo by se do EV ani nepouštěli. Dnes všechny automobilky napřed rozeberou Teslu a staví EV podle ní. O to mají lehčí vývoj.
Tesla je lepší v elektromobilech oproti každému. Protože prakticky nikdo skutečně čistý, od základu jako elektromobil vyvíjené auto stále nevyrábí, nebo jsou s tím léta pozadu ať už co se týče dojezdu, tak schopnosti zaujmout zákazníka.Ano, mnoho lidí naprosto chybně srovnává Teslu například s Toyotou Priusem, nebo ještě hůře s předělávkami klasických aut na elektřinu. Tyhle prasopsy ale nelze brát vážně, jsou to jen rychlokvašky zcela nevhodné koncepce (typickým příkladem je eGolf, ePassat a podobná zvěrstva).Tesla je od prvního šroubečku kompletně vymyšlený elektromobil. Každá věc v tom autě je vymyšlená pro elektroauto s úplně jiným přístupem.A tohle se ostatní automobilky teprve učí.BMW má třeba i3, ale je to malé prdítko s úsměvným dojezdem za milion a půl. BMW i8 stojí jak Tesla X, s dojezdem 50km 🙂 Model i5 je teprve ve vývoji. A ostatní jsou na tom ještě hůře.Každý vývojář z branže, který tomu jen trochu rozumí, přiznává, že Tesla je minimálě 5 let před ostatními, ne-li dále. A to i s tím, že uvolnila všechny vlastní patenty, které si při vývoji Tesly vytvořila.A to si piš, že po nich skočili úplně všichni.
Jestli to bude stejně kvalitní jako zbytek Tesly tak doufám, že tomu okamžitě zakážou jezditB-]
Tolik hloupostí jako tady píší pod každým článkem o Tesle Katikakus a někteří další, se člověk nedočte ani na Novinkách. Myslím, že jim to už ani nemá cenu vyvracet, protože historie, (ale i budoucnost) Tesly jako úspěšné automobilky, mluví za vše. O té budoucnosti v závorce píšu proto, protože když si přečtu názory těchto vševědělů a všudybylů rok a více zpátky, kdy jsme budoucnost ještě neznali, tak by si člověk myslel, že už to dnes bude mít Tesla přinejmenším nějakou dobu za sebou. Naprostý opak je však pravdou. Tesla je tu s námi a vsadil bych si, že nás tady všechny přežije. 😀
Tak ted jeste zkus napsat nejaky argument, pripadne, piokud to zvladnes, vyvrat neco z toho, co je napsano nahore.Zatim je to z tve strany pouze takove hloupoucce nadsenecke placnuti do vody typicke pro mentalne postizeneho fanatickeho uctivace Muska.
Vždyť píšu, že už ty hlouposti ani nemá cenu vyvracet. Je to pořád stejné. "AntiTeslovým" postiženým fanatikům se nedá vysvětlit nic. Argumentů už bylo napsáno stohy, ale oni stále už dlouhé roky vedou své, tu o krachu elektromobilů jako technologie, tu přímo o krachu Tesly. Jsem zvědav jak budete mluvit za 10 - 20 let až uvidíte EV na každém kroku. Přitom Tesla roste a ostatní automobilky jdou do "elektřiny" také, protože vědí, že to je technologie budoucnosti. Proti Tesle jdou fanatici z nějakého důvodu nenávidící Muska a spekulanti na burze, kteří vsadili na krach Tesly a teď přicházejí o obrovské peníze. Mimochodem, Musk si vždy velmi přál, aby co nejvíc automobilek začalo vyrábět EV a vždy říkal, že ten trh je tak velký, že se "uživí" všichni.
I za 10 let budou mluvit pořád stejně: "dávám Tesle tak rok, maximálně dva!"
Pokud tak budou mluvit, i kdyby tu ta TESLA už za těch 10 let vůbec nebyla, že by tím pak vyjadřovali naději, že se ji ještě podaří oživit? 😉
Za mě palec nahoru. Nejsi v tom sám.
Rok zpět, NVidia vyvíjí vlastní čip, který bude 10krát rychlejší než současná generace, která je i v Tesle. Tyhle čipy kromě Tesly používají i ostatní výrobci aut, takže co vede Teslu k tomu, že jsou schopní trumfnout NVidii s cenou (NVidia má mnohem více zákazníku - lépe rozloží náklady na vývoj) či kvalitou (NVidia má více zkušeností s výrobou čipů a AI čipů než Tesla)?http://fortune.com/2017/10/10/nvidia-stock-a... ...
Co? No prece megalomania eloniae. Jako vzdycky. :o)
Sakra chlape, už ten 10krát rychlejší čip Nvidia vyvinula, anebo jí vývoj bude trvat třeba 10 let, protože zjistí, že vylepšit něco hned 10krát nejde z roku na rok. A i když se jí to povede, bude to mít nějaký smysl? Půjde to využít v praxi? To je jedna věc. Druhá věc je cena a ta bude u takového čipu, pro automobily zjevně předimenzovaného, zbytečně vysoká. A můžeš rozkládat cenu jak chceš...Naproti tomu Tesla najala špičkové odborníky z oboru a není důvod pochybovat o tom, že vymyslí čip přesně takový jaký Tesla potřebuje, tedy přesně na míru. Musk už má s takovou výrobou zkušenosti ze SpaceX. Tam si téměř všechny díly vyrábějí sami, protože zjistili, že vlastní výroba je mnohem levnější, než jinde, kde je vždy "natáhli". Navíc i kvalita dílu, které si SpaceX vyrábí sama je špičková v porovnání s tím, co jim dodávali externí firmy. A navíc je tu možná i spolupráce Tesly a SpaceX i v tomto oboru.
NVidia vyvine něco, co je v praxi nepoužitelné? NVidia není banda akademiků, ale vydělávající firma.Cena bude nastavena tak, aby byla dostupná širokému množství zákazníků. Jistě si sales v NVidii nenastaví cenu na 10kUSD / kus, protože by to pak prodali leda tak to McLarenu. Navíc cena bude zcela jistě nižší než se kterou může přijít Tesla, protože NVidia má více potenciálních zákazníků = více kusů, řádově desítky milionů = lépe rozložené náklady na vývoj a výrobu, Tesla ty náklady má rozložené jenom na svoji vlastní výrobu, což jsou v tom nejlepším případě jednotky milionů aut, pravděpodobně spíše stovky tisíc aut.Vyvinout čip není vůbec nic levného, protože se pohybujeme v jednotkách stovek tisíc Eur na ty nejtupější DIP8 ASIC čipy, až po jednotky mld Eur pro vývoj procesorů ala Intel Core a měsíce testování.Tesla na něco takového nemá prostředky, a ani know how. A je vcelku jedno, kolik lidí a jak moc dobrých bude schopen Musk najmout.
No, konecne nekdo, kdo problematice alespon trochu rozumi a zaroven umi pouzivat mozek. Ty naivky tady v te diskusi, ktere vubec netusi, jak probiha vyvoj cipu a kolik penez to stoji, nemluve o nasledne monetizaci vysledku, jsou k popukani. Ale hlavne, ze Musk neco placl, tak mu budou tleskat a do krve se za nej bit. Sekta.
To "alespon trochu rozumi" jsem nemysll nikterak spatne. Naopak. Tahle diskuse je totiz ukazkou neznalosti, nevzdelanosti, zaslepenosti a hlouposti. Takze palec nahoru za nazor.
Tady je něco o čipu Tesly.https://electrek.co/2018/08/01/tesla-chip-mos... ... a ještě tadyhttps://www.teslarati.com/tesla-model-3-robert-scob... ...
Ty jsi GoogleMan. Ale co dál?Kdo s mozkem v hlavě odkýve každou kravinu, kterou Google najde a ty ji sem vložíš?
nvidia je proste pro vetsinu firem moc draha, defakto vetsina firem co nyni vyiuziva jejich sluzeb ohledne umele inteligence v automobilech uvazuje do budoucna, nebo ma jis spusteny plan na to jak se nvidie zbavit..
O vlastnom reseni muze uvazovat automobilka jako je Toyota. Garazova firmicka velikosti Tesly zcela jiste ne. Musk zase ceri vodu, snazi se vytlouct nizsi ceny z nVidie, protoze financni situace Tesly je kriticka.
“Musk si considering taking Tesla private at $420. Funding secured," aspoň bude kľud.
😀😀😀
Fajn, ze ta to pobavilo.
Pobavilo. Uz se o nej zajima komise pro cenne papiry pro podezreni z manipulace s cenou akcii. 😝
Zaujimat sa mozu. Kazdopadne si Trump a Musk asi rozumeju.
Trump chce benzínový V8 a Musk elektromotor. To mi nepřijde, že by si spolu rozumněli😀
narazal som na to Tweetovanie samozrejme.
Ale nezajímá.
Proc lzes, Ivanku?
Pro tebe vždycky pan Alien.
Ivankku, to vis, ze jo.
Twl Stratosi, pořád dokola omýláš "nVidia je drahá" jak kolovrátek 😀 Zajímavé je, že pro malinké firmy jako je Uniti prodávající auta za 14.900€ to problém není.
Koukam, ze tady nekdo zase neumi pocitat. Co bude pri mnozstvi aut, ktere Tesla rocne proda, levnejsi? Koupit existujici reseni od nekoho, kdo se vyvojem dlouhodobe zabyva, ma dlouholete zkusenosti, sirokou zakaznickou zakladnu a naklady tak muze rozpustit mezi X odberatelu, nebo vyvijet vlastni proprietarni reseni? Ted uz jenom chybi, aby Musk prohlasil, ze v ramci snizeni nakladu si ho budou vyrabet sami (cti "postavi fabriku na vyrobu cipu")Nebo si snad Mr. Javurek mysli, ze to pro ne TSMC nebo GlobalFoundries budou vyrabet zadarmo?No nic, jenom muj nazor. Ale ja mam pouze 20 let zkusenosti v oboru.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 8. 2018 18:09
nvidia je moc draha + rok od roku neustale zdrazuje... proto se neni cemu divit ze si Musk chce vyrobit cip svuj vlastni a nebejt na nekom zavislej...
Mozna si muj prispevek jeste jednou precti. Ja nekde mluvim o nVidii? A i kdyby to byla nVidia, pochopils recnickou otazku v mem prispevku. Zrejme ne. Tak znovu a lepe.
Je potřeba brát to v kontextu množství vyrobených čipů. Tady se bude jednat maximálně o nižší stovky tisíc čipů ročně. No a za rok až dva bude ten čip natolik zastaralý, že bude muset přijít nástupce, aby drželi krok s konkurencí. To znamená prakticky neustálý nikdy nekončící vývoj a nové verze, na které bude opět potřeba připravit výrobu. Jen paušální náklady na ten čip při těchto objemech budou pravděpodobně dost výrazně převyšovat náklady na nákup i těch nejdražších čipů od konkurence.
Podle Muska je důvod jak cena tak výkon, viz. https://www.inverse.com/article/47683-tesla-elon-... IMHO vývoj by teoreticky zaplatit mohl a schopné lidi tam má také (šéfa z Applu stojícím za prvním 64-bit A7 SoC, vývoj 1mld $). Bohužel nmVidia už má nástupce za PX2 Xavier s Tensor cores pro AI tak nevím jestli se jim to úplně vyplatí...
To sice jo, ale nVidia si nechává za tyhkle čipy platit majlant. A pokud Tesla do budoucna plánuje vyrábět přes milión aut ročně, tak se asi vyplatí vlastní řešení.
O peníze tady vůbec nejde.
Tohle je ale jenom jeden střípek z mozaiky. Pokud by se Tesle povedlo vyvinout efektivní a úsporný čip, zcela jistě by o něj projevili zájem i další a prodej čipů nebo i jen licencování výroby by Tesle náklady z velké části vrátilo.Je nutné vzít v úvahu, že nVidia je pro kritické systémy ne příliš vhodná. Je příliš univerzální a tudíž nemůže nabídnout ideální efektivitu, rychlost či spotřebu pro konkrétní použití. nVidia má smysl tam, kde se předpokládá velmi různorodé, předem nepředvídatelné využití (třeba nějaké uživatelské systémy s AI), nebo tam, kde výrobce bude dělat opravdu malé série. I přes Muskovo megalomanství a občasná velkohubá prohlášení, bych řekl, že tady už vývoj vlastního specializovaného řešení smysl má.
Tady je krásně vidět, jak jste z toho Muska naprosto zblblý. Tesla, která nikdy žádný čip nevyvinula, dokáže vyvinout nový čip, který bude tak konkurenceschopný, že si ho budou jiné firmy licencovat. Jo, to je přesně to Muskovo velkohubé prohlášení, o kterém píšete. A vážně to smysl nedává.HW implementaci neuronových sítí dneska dělá kde kdo.
Na komoru. Nemam, co bych dodal.
Vtipné je, jak reagujete na něco, co jsem vůbec nenapsal. Netuším, koho jste zasáhl na komoru, jak tu aplaudoval kolega, ale mne jste naprosto minul. Netvrdím, že to Tesla dokáže (Musk zcela určitě ne, proto kupuje lidi), říkám jen, že POKUD by se jim to podařilo, mohlo by se jim to vrátit zpět v prodeji a licencích a že tento krok svou logiku má.A že žádný čip nevyvinuli... Hmmm... Jenže tohle je stále dokola - vždy tu je někdo, kdo nikdy nic podobného neudělal, a přesto to zkusí. Většina pohoří, ale ti, kterým se to povede, získají zcela zásadní výhodu.Co si osobně myslím o Tesle, že ta firma zkrachuje do deseti, patnácti let, pokud nadále zůstane u stávající koncepce elektromobilů. Ne prosto, že jim dojde financování, ne proto, že by jejich elektromobily byly špatné nebo slepou cestou, ne proto, že by nedokázali dále navyšovat výrobu. Ten problém, který jim hrozí, je úplně jinde - je to konkurence v podobě autonomních aut. Když Tesla začínala s vývojem a výrobou čistých elektromobilů a Musk bájil o masovosti (přestože na začátku měl nepříliš dobrý model, který zejména cenou spadal mezi luxusní auta), tak se tomu většina zavedených automobilek jen smála. V současné době to je ale tak, že není žádná velká automobilka, která by už neměla či alespoň nepřipravovala čistý elektromobil pro "masovou" výrobu (s ohledem na nevýhody je cílová skupina zatím stále malá). Každopádně trh elektromobilů poroste a každý si tam bude chtít urvat kousek.To, co se děje právě teď, je velmi podobná situace, jen se jedná o autonomní vozidla. Technologické společnosti se předhánějí, kdo má schopnější řešení. Velké automobilky to zatím navenek nijak neberou vážně a než se tyto molochy rozhýbou, bude to ještě tak pět let trvat. Minimálně. Jasně, přidávají do aut asistenty - adaptivní tempomat, hlídání jízdy v pruzích, automatické parkování, ale o čistě autonomní jízdu se rozhodně nijak zvlášť nesnaží. Z výrobců automobilů je tak Tesla jediná, která deklaruje přímý cíl, že chce, aby jich vozy byly časem autonomní, ideálně pak skrze pouhou sw aktualizaci (což je volovina, ten hardware na to zatím nestačí).A právě tohle může Teslu buď dostat opravdu nahoru mezi velké a stabilní výrobce, nebo jí to zláme vaz. Riskovat je de facto jediná možnost. Bez toho půjdou do háje časem zcela určitě. Pokud by jim risk vyšel, mají šanci.
Já o žádném zasahování na komoru nepsal. Já vám jen napsal svůj názor, který je naprosto odlišný od toho vašeho.Vy vidíte smysl v tom vyvíjet vlastní specializované řešení nějakého problému, ale ve skutečnosti se za více než stoletou historii výroby automobilů ukázalo, že tudy cesta nevede. Vlastní řešení je hrozně drahé a proto si automobilky nechávají vyrábět komponenty u nějakých dodavatelů. Může to být řešení na míru, ale pořád platí, že dodavatel, který tu samou věc vyrábí v různých podobách pro různé odběratele, vám ji vyrobí levněji, než si ji dokážete vyrobit sám.Ono to bude ale spíše tak, že to velkohubé prohlášení bude možná velkohubé v něčem úplně jiném. Musk ten čip totiž možná vůbec nevyvíjí, jen zadává úpravy někomu, kdo už má podobné řešení vyvinuto, třeba tomu AMD o kterém je v článku zmínka.Je to jako by se Microsoft chvástal tím, že vyvíjí procesory pro svůj xbox. Ve skutečnosti si jen objednal úpravu už existujícího řešení.
Pro priste se snaz alespon udrzet myslenku, napr. na koho a jak reagujes v predchozim prispevku. Pak se ti nebudou stavat takove veci jako ted. A ano bylo to na komoru. Teto sve fantasmagorii nemuzes snad doopravdy verit. Vis, kolik stoji vyvoj cipu?
Tak nám ještě vysvětlete, že Elon Musk nikdy nic nepošle do vesmíru. A postavte to na argumentu "této fantasmagorii nemůžes snad doopravdy věřit, víš kolik stojí vývoj vesmírné rakety?"A nyní bez ironie: tenhle člověk ukázal, že pro něj je hranice nemožného někde trochu jinde. On na to má, o tom nepochybujte. Zda se mu to vyplatí je otázka jiná a my na ní nemůžeme odpovědět, protože nemáme dost informací. Jako obchodník je sice slabší, ale i tak v minulosti dokázal překvapit. Já osobně bych proto proti němu nesázel - dost možná má už v šuplíku SW/FW a vývoj čipu tak může být jen poslední díl skládačky, nikoliv začátek. Jako ASIC by to mohlo mít slibovaný výkon i potenciál k licencování.
Pointa není ani u jednoho z Vás.Muskovi jde o jedinou a správnou věc. Mít tento systém pod vlastní kontrolou.Což by neměl, kdyby se musel spoléhat na vývoj těch druhých.Přesně, jak to dělá Apple.
Vlastní proprietární řešení. Jednoznačně. Obzvláště pokud se týká ovládání vlastních aut.To ale tobě nikdo nevysvětlí.Ty máš z Muska životní trauma. (Nebo z mozku.....?)
Ivanku, ty mas koukam trauma ze me. 😀
No když si to myslíš 😂😂😂😂
Priste zkus jeste vic smajliku, treba to tim zachranis, Ivanku.
Pro tebe vždy pan Alien.
To vis, ze jo Ivanku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.