Továrna Tesla Gigafactory, kde se vyrábějí baterie i automobily Foto: Duncan Sinfield

Továrna Tesla Gigafactory, kde se vyrábějí baterie i automobily | Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory | Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory | Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield

Tesla Gigafactory | Foto: Duncan Sinfield

Architektonický návrh Tesla Gigafactory počítá s komletním pokrytím střech solárními panely

Architektonický návrh Tesla Gigafactory počítá s komletním pokrytím střech solárními panely

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield
Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield
Tesla Gigafactory Foto: Duncan Sinfield
Architektonický návrh Tesla Gigafactory počítá s komletním pokrytím střech solárními panely
14
Fotogalerie

Tesla potřebuje mnoho baterií, a to co nejlevněji. Zvažuje proto vlastní těžbu klíčových materiálů

Elektromobily potřebují velké baterie, a to znamená i obrovské množství materiálu na jejich výrobu. Baterie jsou základ a jednou z nejdražších položek v elektromobilech. To je důvod, proč si Tesla postavila vlastní továrnu Gigafactory, která vyrábí baterií více, než všechny ostatní bateriové továrny na světě dohromady. Tesla chce jít ale ještě dále.

Elon Musk oznámil, že Tesla zvažuje vlastní zajištění těžby potřebných materiálů a nebude se tedy spoléhat jen na dodavatele. Důvodem je rychlost a jistota, že bude k dispozici dostatek materiálu na baterie. Byla by to silná vertikála výrobního procesu, kterou bude mít Tesla alespoň z části pod sebou a tedy pod vlastní kontrolou. Z dlouhodobého hlediska jí to umožní snížit náklady, respektive zvýšit marži.

Vše se to opět skvěle spojuje, protože jiná společnost Elona Muska - The Boring Company – se specializuje na podzemní ražbu. To by mohlo urychlit i případnou tvorbu nových dolů na konkrétní materiály.

Tesla optimalizuje výrobu elektromobilů tak, že má velmi blízko samotnou výrobu aut i baterií do nich. Má v plánu mít několik Gigafactory rozmístěných po celém světě, minimálně jednu na každém kontinentu.

Současná Gigafactory 2 se nachází v New Yorku a specializuje se na solární panely. Gigafactory 3 už se staví v Číně v Šanghaji, kde se budou zároveň vyrábět i elektromobily Tesla Model 3 a Model Y. Tesla už rovněž vybírá místo pro další Gigafactory v Evropě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud