Pěkné pěkné, kolik z toho bylo v autonomním režimu jen tak pro zajímavost ? To by byl neméně zajímavý údaj.
Proč se raději nezdokonaluje vodíková infrastruktura a pořád se řeší neekologické elektromobily... drahé je to podobně (dobře no, vodíkové sstémy by asi pořád byly dražší) ale proč se radši nezaměřovat na toto, když už ta technologie rovněž existuje. A je podle mě velmi sporné, kolik opravdu ušetřily emisí... Vždyť současné baterie jsou celkem sviňstva a ta energie se musí někde vyrobit. Otázka zase je, jak drahá a náročná by byla výroba vodíku (třeba do palivových článků) ve velkém.
Vodík je slepá vetva vývoja, väčšina automobiliek to už pochopila a dala od neho ruky preč. Náklady spojené s výrobou vodíka, výstavbou siete, pravidelnou výmenou nádrží a zvýšeným rizikom sa nikdy nemôžu vrátiť.
Znamená to, že náklady spojené s výrobou elektromobilů, výstavbou dobíjecí sítě a (ne)pravidelnou výměnou baterií se někdy mohou vrátit? 😉
Pri dnešných cenách vodíku sa určite " vrátia" . Predajná cena 1 tony vodíku v rafinérii je cca 50000 -55000 korún/ samozrejme bez DPH/. Lebo vodík je strategická surovina pre všetky rafinérie. Hydrogenácia benzínu, nafty, petroleja a olejov. Zo 100-200 ppm Siry a 1-2 ppm Sirý /napr. u nafty. U benzínov až na 0,05-0,1 ppm S.
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 4. 2018 10:33
Určite skôr ako náklady na vodík.Väčšinu problémov elektromobilov odstránia lepšie batérie (a je jedno či to bude o 5, 10 alebo 20 rokov). V prípade vodíku sú hlavné problémy neodstrániteľné, pretože problém je v samotnom vodíku a jeho vlastnostiach 😉
Ve skutečnosti je i u baterií podobný principiální problém jako u vodíku, aspoň podle http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou... 😉
Ten blog som čítal už dávnejšie, autor v ňom hovorí iba o akumulátoroch postavených na súčasných technológiách.Je iba otázka času, kedy pri výrobe akumulátorov použijeme namiesto lítia niečo účinnejšie a bezpečnejšie 🙂
Ano, tahle otázka času je tady už od 19. století, tedy nejméně od doby, kdy František Křižík představil svůj první český elektromobil ještě dříve, než byl představen první český automobil v Kopřivnici. Jak je uvedeno na tom blogu zhruba od věty '... mnoho energie stěsnané v malém prostoru je "granát" bez ohledu na fyzikálně-chemickou podstatu uložení této energie ...', tak to bude asi platit obecně i pro budoucí technologie, nejen pro ty současné?
vis elektromobily a cela tesla neni o tom ze si budes dobijet auto na "benzinkach" a vyhradne ze site, je to o zmene mysleni lidi, lidi porad nevidi celek, na strechu solarni tasky, do baraku powerpack a prakticky nepotrebujes vubec sit, domacnosti se stanou sobestacne, auto si nabijes v garazi, vysledek bude ten ze site naopakzazinou za cas obrovskej pokles jen je potreba aby lidstvo zaclo premyslet
No, tak jednoduché to není...Je potřeba trochu počítat, jestli solární tašky a powerpack opravdu stačí na zajištění nejen spotřeby domácnosti ale ještě i na dobíjení auta.No a také záleží na tom, jak se auto používá, Na cestu jen do práce a večer domů, ok. Ale v jiném případě rozsáhlou infrastrukturu potřebujeme.A potom, lidé zdaleka nebydlí jen individuálně v domech, ale i v bytových domech, kde už energetické výpočty na plochu střechy vypadají trochu jinak.Technicky se skoro všechno dá... Ale investice jsou dost brutální...
Vodíková infraštruktúra ? Ako krásne ste to pomenoval . A viete aj čo čom hovoríte? Ja som na manipuláciu s vodíkom musel v rafinérii absolvovať teoretické a praktické školenie s preskúšaním , mať platné lekárske osvedčenie na túto manipuláciu a minimálne 3 roky praxe . Ako to zabezpečíte pre miliony ludí? Viete , že vodík je ako jedný plyn čo pri netesnosti "nemrazí" , ale sa ohrieva a do svojho zapálenia ? Predpisy pre LPG v autách sú proti tomuto iba smiešne buzerovanie. Vodík , nevytvorí námrazu , ale iba "štekne" a horí! A dokonca "neviditeľným " priezračným plameňom , ktorého dôsledky sa prejavia kvapkaním roztaveného kovu z auta ....Na hranie a ohurovanie obecenstva je vodíkový pohon ideálny , ale praktický je horší už iba parný stroj .
1) vodík má daleko složitější a nákladnější výrobu, údržbu a technologickou stabilitu než elektro = do vodíku se nikdo komerčně jen tak nepustí. 2) U elektroaut jsou v současnosti (podotýkám v současnosti) pouze dva sporné parametry: a) výkon baterií, potažmo dojezd b) ekologičnost výroby auta jako celku. Celkově si ale musíme vysvětlit pointu, kterou Elon Musk jako vizionář předkládá. Uživatel elektroauta má doma komplexní sofistikovaný solární-eko-elektro systém, který je z větší části autonomní a soběstačný. Proto se nabíjení auta bude realizovat na domácí půdě - tedy žádný Eon apod. Na daleké cesty se potom člověk musí spolehnout na infrastrukturu nabíjecích stanicím které se neustále dynamickým tempem rozšiřují. Závěrem nutno podotknout, že přechod na elektro nebude a a ni nesmí být skokový, musí to být dlouhodobější a plynulejší proces cca 20-30let. Uvědomte si také, že dnes máte nějaké technologické možnosti, ale zítra jsou nové možnosti o kterých nevíme (recyklace a obnova starých baterií, 10x vyšší výkon baterií, nová generace solárních panelů atd...).
A proč se jednoduše nezaměřit na obojí a nechat trh rozhodnout která technologie je životaschopnější dlouhodobě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.