Tesla představila elektrický kamion - Tesla Semi

Tesla představila elektrický kamion - Tesla Semi

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.

Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.

Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.

Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.

Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.

Elon Musk při představení Tesly Semi.

Elon Musk při představení Tesly Semi.

Není to jen nějaká vize, na premiéru přijeli už dva hotové kusy

Není to jen nějaká vize, na premiéru přijeli už dva hotové kusy

Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly

Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly

Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden (nebo i více) motor vysadil, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden (nebo i více) motor vysadil, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.

Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.

Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.

Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.

Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.

Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.

Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.

Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.

Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30% levněji než běžného dieslového tiráku.

Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30% levněji než běžného dieslového tiráku.

Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.

Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.

Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.

Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.

Tesla Semi

Tesla Semi

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.
Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.
Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.
Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.
17
Fotogalerie

Tesla obdržela největší objednávku na elektrické kamiony. Budou vozit Budweiser

Automobilka Tesla obdržela tento týden dosud největší předobjednávku nedávno představeného elektrického kamionu. Hned o čtyři desítky nového Tesla Semi má zájem společnost Anheuser-Busch, která mimo jiné produkuje pivo Budweiser či Bud Light.

Za rezervaci zaplatila 800 000 dolarů (původní částka 5 tisíc za rezervaci byla zvýšena na 20 tisíc). Při nákupu potom zaplatí celkem 6 milionů (150 tisíc dolarů za jeden). Jde tedy o základní model s dojezdem asi 480 km na jedno nabití. Tesla bude mít v nabídce ještě pokročilejší modely s dojezdem 800 km za 180 tisíc dolarů.

Od představení v půlce listopadu se Tesla pravidelně chlubí společnostmi, které projevily o nový kamion zájem rezervací. Mezi nimi najdeme třeba největší nákupní řetězec Walmart, který předobjednal patnáct aut, ale i dopravce DHL.

Anheuser-Busch přitom spolupracuje i se společností Nikola Motor, která vyvíjí hybridní trucky a také kamion Nikola Two, který by měl pohánět vodík.

Určitě si přečtěte

Články odjinud