Dostane autopilot od policie pokutu že řídil neoprávněně?
Jeste by me zajimalo, jestli toho autopilota vypnou za jizdy.
Ne.
To chceš. Splněný sen každého neo-bolševika.
Pokud to prošlo servisem, a ten shledal vůz v této konfiguraci v pořádku, tak to zaplatí servis a může se pak s Teslou soudit, kdo podělal zákazníka. Zákazník autopilota zaplatil při nákupu s vozem.
Tak ale právo nefunguje ani v Americe. Chybu udělala Tesla při zpětném odkupu, kdy nějaký budižkničemu co měl zrovna po pařbě, nepřekontroloval pořádně všechny papíry, zapnul systém, naskočil autopilot, borec odškrtl "přítomen" a už se to vezlo.Ještě se tady můžeme pobavit o zainteresovanosti prvního zákazníka. Jestli mu Tesla skutečně prodala vůz s omylem aktivovaným autopilotem, nebo si ho borec heknul sám a pak Teslu podvodně prodal za vyšší cenu do odkupu. Takových vejmrdků je ...K tomu ale nyní nejsou známy žádné relevantní informace.
Jo, kdyby tak existoval nejaky stroj - ja nevim, treba na elektriku, mozna se neco takoveho prodava - ktery by ty papiry po tom budizknicemovi zkontroloval sam, tak by k takovemu omylu nedoslo. A nebo to bylo uplne jinak....
V životě bych si Teslu nekoupil, ale až tu budou jezdit její autonomní taxíky, pojedu s nadšením.
No za tohle zodpovědný lidi Elon určitě nepochválí...namísto toho aby tam nechali funkci (za kterou u ojetýho auta asi nikdo připlácet nebude a která je nestojí ani $1 když ji tam nechají), tak mají negativní reklamu jako prase. Navíc si myslím že právě Tesla má fanoušky co jsou hodně citliví tady na to "korporátní chování".No k případu: prostě reklamovat u prodejce že tam není funkce co inzeroval a buď odstoupení od smlouvy nebo ať tam funkci doplní
“ která je nestojí ani $1”Nato si ako prišiel? SW sa sám vyvíja?
Ten SW je vyvinutý naprosto bez ohledu na to jedno auto kde to je/není nainstalováno. Navíc jak jsem říkal - pochybuju že by to někdo dokupoval (za takový prachy) do bazarovýho auta. Kdyby to bylo za $500 tak OK ale za plnou cenu pochybuju
Nedokupuju to hlavne kvôli tomu, že sa aj HW neustále vyvíja. Neviem, prečo by mala dávať Tesla niekomu niečo zadarmo. Jednému to dáš bez platenia a dalších “desať” ti utrhne ruky.
Ano, miluji tyhle zákazníky... Dejte mi váš software zadarmo, vždyť vás to nestojí nic navíc... :-/
Učebnicový prípad “čierneho pasažiera”. Naco si kupovať lístky na MHD, jazdilo by tak či tak.Väčšina ľudí tu za svoju prácu asi nedostáva zaplatené. Keď chcú od firiem SW zadarmo.
Jediný o co tady jde, tak že nezvládli marketing - namísto aby nečeřili vodu a raději to tam nechali (když už to tam nějakým způsobem předtím bylo), tak si udělají krásnou "reklamu". Nikdo se tady nebaví o tom že by si člověk koupil auto a pak chodil žebrat k Tesle aby mu to tam dali jen tak...
Proč by to tam měli nechávat zdarma? Jako inspiraci pro další hekry?Vždyť těch 8 tis. USD co to stojí vydělá třeba Česká Škodovka prodejem nejméně 8-mi Škodovek.
Kapitalismus v praxi. Brzy bude i Windows 10 služba 😝
Jen pro nešťastníky, kteří včas nenainstalují wub.
Jo takhle. Takže krabicová verze "nafurt" je socialismus?Kde se tohle bere?
Dobře mu tak, neměl si kupovat šmejd. Ne, vážně... určitě to půjde vrátit. To bych se divil, kdyby ho takhle podfoukli. To by snad vysoudil i student druhého semestru práv.
Zvlášť v USA, kde se soudí kvůli každé volovině.
Když nezaplatíte za elektřinu, taky vám ji odpojí.
Když si koupím použitý notebook tak mi z něho Microsoft Windows na dálku nesmaže 😀
ale pouzivas ho nelegalne
Tesla nezmazala cely operačný systém, iba deaktivovala jednu funkciu, ktorá nemala byt aktívna. Napr. u Apple sa to tiež už stalo. Mal som zaplatený základný balík Apple Music a prvý rok išlo zároveň počúvať hudbu na homepode aj na iPhone. Potom to deaktivovali, lebo to bola vraj chyba. Keďže v základnom balíku bol zahrnute prehrávanie iba na jednom zariadení.
To jsi na velkém omylu.Samozřejmě pakliže je tam jiná licence než původní tak ti dojde při reaktivaci k nahrazení na původní verzi Windows.Dám příklad. Firmy nakoupí notebooky s Pro verzí které vzápětí povýší na Enterprise edici. Po jejich vyřazení z firmy, se dostanou do bazaru, který ji nahradí verzí Pro. Ovšem kdyby z nějakého důvodu tam zůstala verze Enterprise, tak do cca. 30 dnů, kdy by se měla reaktivovat proti MAK/KMS serveru, dojde k odlicencování. A máš opět Pro verzi. A to v lepším případě, jinak si dáš reinstalaci OS na Pro verzi.
Může to být tak 15-20 co co byla ta kauza s tím, že m$ na dálku deaktivoval windows uživatelům, u kterých si myslel, že ho ukradli. Problém byl, že to postihlo spoustu lidí, kteří ho normálně zaplatili, naopak piráti si s tím nějak poradili. Takže i windows něčím takovým dříve trpěl.Spolužák tehdy dosáhl aktivace až poté, co paní na drátě pohrozil, že tady použije crack (však bylo jich tehdy spousty), ale že je to poslední věc, kterou od m$ koupil, protože aby musel krekovat něco co má zaplacené to mu za to nestojí.
Tato informace bude stát Teslu více peněz než těch 8K USD. Proč si kupovat auto od značky, která má uvnitř pěknej bordel.
To už dávno všetci vedia.Ďalšia reklama “zadarmo”.
Maju v tom bordel. Každopádne predajca vykúpil tu Teslu s FSD. A následne s FSD predal. Čiže ak bola potom spätne potom odobratá Teslou treba sa obrátiť na predajcu. Pretože predával niečo čo nemal.
Na internetu jsou také věrohodná videa a zprávy z autoklubů (Německo, Norsko, Česko určitě také další), že při nové aktualizaci SW byla také snížena kapacita baterie (dobíjecí limit) a aby se vše zakamuflovalo, byla jako ponížena spotřeba, takže zkrácení dojezdu pak nebylo tuším 30 km, ale jevilo se pod 20, což byl nesmysl, protože auto, na kterém se jinak nic nezměnilo bere za běžného provozu stále stejně. Důvodem bylo jako u všech ostatních výrobců prodloužení životnosti baterie a zamezení občasným samovznícením, čímž se i Tesla přiznala, že má jen obyčejné články, které při pomalém a především při rychlém nabíjení mají také jen omezený počet cyklů než se začnou propadat do rapidního snižování kapacity (kdo si koupí vůz v bazaru, který už ujede třeba o 150 km méně při dalším poklesu?). Třeba:Model 3 lost 6 % battery after software updatehttps://www.youtube.com/watchneboTesla na dálku potají zmenšila kapacitu baterií aut zákazníků, teď je ignorujehttps://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-na-dalk... Nikdo nepopírá, že zatím tovární vozy z Německa nedosahují takového dojezdu, na druhou stranu nejsou výbavou tak osekané jako poměrně jednoduchá Tesla, stačí se podívat na interiér a zpracování (materiály) - chudý vůz. Zde se také ukazuje, že baterie nemusí být správnou volbou, jestli rychle nepřijdou nové ať už grafenové nebo na bázi síry. Potíž u nich pokud se vyřeší problém se zanášením (malý počet nabíjecích cyklů do znehodnocení), že budou umožňovat až 500 kW nabíjení (u těch kapacit v podstatě nutnost a stejně půjde o hodiny - dojezd + 1 000 km na nabití), což je dnes už technický problém. Jen ultranabíječky na 350 kW stojí kolem 3M (Kč) každá a vyžadují dostatečné chlazení i infrastrukturu schopnou unést takový odběr (dokonce se uvažuje, že by každá měla svoji obří baterii, takže by postupně při nečinnosti ukládala energii, což mi přijde brutálně neekologické vzhledem k výrobě baterie a ztrátám síť > baterie > baterie (vozu)). Také jsem čekal, kdy vyrazí do ostrého provozu první E-Trucky, které Elon sliboval, tuším dojezd 800 km a nabíjení až 1 200 kW jen nevím, kde se nachází takové chargery.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 2. 2020 19:04
to mi pripomina moj telefon. kazdym vacsim updatom vydrzi o den menej 😀
Správný postřeh.
Tak tady se vyloženě těším na to, co vyplodí anonas 😀Zaplať pánbůh za mou starou Toyotu s atmosférickým motorem, pro kterou je vrchol technologie bluetooth handsfree 😀
No čo by vypotil - len to, že nový majiteľ to chcel Tesle určite ukradnúť a dobre mu tak. A že keď niečo chceš, máš si to kúpiť. Aj keď si to už raz kúpil. A že sa na to nevzťahuje, čo zaplatil za SSD.Myslím, že som nezabudl na nič 😀PS: S tou Toyotou súhlasím 🙂
Nějak nechápu nad čím se tak hluboce podivujete, vy dva vocasové.Časově limitované služby jsou u aut i se spalovacím motorem dnes běžnou realitou.Akorát vy dva jste na něco takového doposud nenarazili, protože je to mimo vaši finanční výseč.
Tak určite, Alienko 😀
Vlastnost výrobku je časově omezená služba? To by šlo ještě vylepšit. Koupíš si od výrobce ojetinu, ale pak zjistíš, že pětistupňová (plně funkční) převodovka byla v inzerátu omylem, tak ti výrobce po měsíci deaktivuje nejvyšší rychlostní stupeň.
No, nevím jak jinde, ale třeba u BMW mi před několika měsíci vypršela služba aktualizace mapových podkladů, za pár dnů mi vyprší BMW Connected Drive... Takže ano, i časově omezené služby mohou být vlastnostmi výrobku.
To máš tak, majitelé 20 let starých Oktávek v dízlu nemají o takových službách ani tušení.
Vypršení služby aktualizací jaksi nemá za následek vymazání všech mapových podkladů. Necítíš ten rozdíl?
Cítím. Ale Vy mluvíte naprosto o něčem jiném. Protože mám předplacenu službu "Update navigačních map" a ne "Používání navigačnícg map".Taktéž mi vyprší Concierge Services, které mi přestanou fungovat v infotaimentu a před rokem mi z navigace zmizela služba Real Time Traffic Information, protože jsem si ji také neprodloužil.Prostě časově omezené služby jsou už dneska běžnou součástí moderních aut. Nicméně nikdo vás nenutí je používat.
Ano, každý mluvíme o něčem jiném. Já píši o deaktivaci funkce nezávisející na jakémkoli poskytovateli, nikoli o ukončení poskytování (!) služby.
Je to funkce PLNĚ závisející na Tesle. Autopilot shromažďuje data, odesílá do Tesly, tam zpracovávány a opětovně jsou další data a updaty zasíláný do auta pro vylepšení Autopilota, takže je to kontinuální služba. Bez Tesly by Autopilot byl prakticky k ničemu.Si totiž Autopilota plete s obyčejným tempomatem...
Tak tohle auto nechci ani omylem. B-]
To je luxus, dať za softwarovu funkciu toľko čo by stalo celé auto.
Tak koukám, že OTA má same výhody. Vypínání funkcí, které předešlý majitel zakoupil, ale Tesla je chce mít zakoupené speciálně každým majitelem. Redukce kapacity vadných baterií místo jejich opravy. Mazání logů po nehodách, …Ale máte prdící aplikaci místo klaksonu 😀
Mozna jsi necetl clanek... majitel sice zakoupil, ale NEZAPLATIL. Proto deaktivovano,
Já jsem to četl. Předchozí majitel zaplatil tento to kupoval již s Autopilotem. Snad když si koupíte počítač z druhé ruky tak také Microsoftu pošlete znovu peníze za již nainstalovná Windows? 😀
My četli něco jiného, první majitel za funkci nezaplatil, měl ji aktivovanou omylem.Jak je možné, že dva lidé u stejného zdroje čtou každý něco jiného?Voodoo?
Truhlíku, toto není voodoo, Vy jenom máte katastrofální problém s chápáním psaného textu. Předchozí majitel toho auta zakoupil funkci Autopilota. Prodal toto auto dalšímu majiteli s tím, že funkce Autopilota je aktivní, tím pádem mohl žádat o více peněz při prodeji, protože auto má něco navíc a tudíž vyšší hodnotu. Nicméně poté do hry vstoupila Tesla a tuto funkci vypla, protože prý za ní majitel nezplatil, ale on za ní ve skutečnosti zaplatil předchozí majitel. Jak prosté 😀
Nic takového nikde napsáno není 🙂Naopak je všude včetně zdrojů napsáno, že funkce autopilota byla v původně novém zakoupeném autě zapnuta omylem, zaplacena nebyla. Tento omyl se nesl i do odkupu do “bazaru”.Aneb podobně jako v případě obyčejného pirátství, první zákazník prodával auto s něčím, co sice bylo omylem aktivováno, ale sám za to nikdy nezaplatil. Kupujícího tím vlastně podvedl.Jak prosté, že? 🙂
Nikoliv truhlíku, první zákazník měl zaplaceného Autopilota, druhý kupující ho dostával jako součást auta po předchozím zákazníkovi a Tesla mu ho prostě neoprávněně vzala. Chápu, že to vaše hlavička s IQ 50 není schopná pojmout, ale je to tak prosté 😀
Opět špatně, první zákazník autopilota neměl objednaného ani zaplaceného, což potvrdily záznamy z objednávky. Měl ho jen údajně omylem aktivován, Tesla však tvrdí, že také mohl být aktivován nelegálně pomocí hacku samotným zákazníkem. Tesla totiž nemá ani záznam o jeho aktivaci. U Tesel je tam totiž autopilot automaticky přítomen vždy ve všech modelech a je jen standardně deaktivován.Co se dělo potom je pochopitelně menší šlendrián, že při dalších prodejích si kupující a prodávající neověřili skutečně zaplacenou výbavu.Tesla nemá žádný důvod brát autopilota z aut, kde byl autopilot skutečně zakoupen. Tesla v outletu otočí ročně tisíce vozů s autopilotem a žádné takové případy nejsou známy ve větším, než zlomkovém případě.Je to jako když vyšetřuješ vraždu, jako první hledáš motiv. A Tesla žádný motiv vypínat lidem zakoupené autopiloty nemá.Toliko k úvaze kdo z nás dvou má jak vysoké IQ.
Truhlíku, první zákazník Autopilota zakoupil. Žádné hacky na Teslu nejsou, to je jenom Vaše fabulace. Tesla prostě a jednoduše chtěla vybírat peníze dvakrát za stejnou věc a byla chycena při krádeži. To je všechno 😀
Odkiaľ máš take info?
No ne, anonas přiznal, že Teslu jde běžně hacknout. No vida, alespoň nějaký pokrok... 😀
Které auto nejde heknout? Navíc nejde o přiznání ty hlavo skopová, protože já nikdy netvrdil opak.
Zase spatne...Tesla auto odkoupila, "repasovala" a dala na prodej s inzerovanou funkci autopilota. Zakaznika nemusi zajimat co tam bylo co nebylo predtim. To tam taky mohli v Tesle pri repasovani vymenit sedacky za nove s ventilaci a po meici by mu mohl manik prijit a vyrvat sedacky ze si to puvidni majitel nezaplatil. Nezajem. Pokud koupim jakykoliv produkt s njakou inzerovanou funkci tak je PODVOD pokud danou funci neobdrzim. Suma sumarum - nevim kde je tento pripad ted ale jsem si na 100% jisty ze pan bud dostane funkci zpet a nebo dodatecnou slevu za chybejici inzerovanou funkci. Tohle je jeste civilizovany svet, ne nejakej komunistickej evropskej bordel.
Podle článku to bylo ještě trochu jinak. Původní majitel prodal auto Tesle a Tesla to pak prodávala s tím, že tam ten autopilot je a tedy pravděpodobně za cenu včetně autopilota. A pak si Tesla vzpomněla, že předchozí majitel za autopilota údajně nezaplatil.
Tudíž za Autopilota zaplatil v ceně vozu a Tesla mu ho neoprávněně vypla, protože platil a věděl, že součástí auta je Autopilot.
Rozhodující je, že auto inzerovali s autopilotem. Zákazník proto koupil auto s autopilotem. Jenže pak si Tesla vzpomněla, že by v podobných případech mohla chtít zaplatit dvakrát. Je to obyčejný podvod.
Ty si cely podvod. Predávajúcim nebola Tesla.
Pre minuskarov:“ Alec (I’ll withhold his last name for privacy reasons) bought a 2017 Tesla Model S on December 20 of last year, from a third-party dealer ”
Hmm, asi tady hodne lidi nerozumi anglickemu textu 😃
Ano, ale ten third-party dealer koupil auto od Tesly, ktera mu inzerovala danou funkci. Nicmene jak jsem psal jinde, ze se to vyresi, ze Tesla jednala "illegally" tak jsem mel pravdu - ted jsem si zjistoval neco vic a nasel jsem update:"MS-Alec said: ↑All, once again - Thank you all for your support and sympathy!A couple of hours ago I have got a call from Elon! Just joking! It was a customer experience rep, she apologized for my troubles, told me that Tesla has restored all missed options cited a miscommunication and it was not intentionally!I am out of town and away from my car till tomorrow and once back will confirm if at least EAP was restored. I will report back."Pro ty co neumi anglicky - Tesla panu Alecovi zavolala, omluvila se a funkce obnovila.
Jenze tomu third-party dealerovi to prodala Tesla s tom ze tam FSD je.Nakonec se to vyresilo, Tesla se omluvila a vse reaktivovala. Kdo chc emuze si precist diskusi pana Aleca zde:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-yanked-... ...
Tesla neprodává svého autopilota v ceně vozu a to ani u nejdražšího modelu, ale pouze za doplatek. Při objednávce jej zadáváš v bodě 4. objednávky.Od počátku je celá kauza naprosto jasná, ale debílek agent si bude pořád mlét svoje sratchky.
Autopilot je v cene. FSD nie.
Nevím co je myšleno pod FSD, ale Autopilot vždy u jakéhokoliv modelu Tesly, kde je možné jej aktivovat, vybíráš a platíš jako doplňkovou výbavu. Vždy.Žádná verze s Autopilotem v základní ceně odpovídající výbavy neexistuje.https://www.tesla.com/cs_cz/models/design...
Ale áno. Máš to aj priamo v tom odkaze:“ Autopilot ZahrnutoUmožňuje vašemu vozu automaticky udržovat směr, zrychlovat a brzdit s ohledem na další vozidla a chodce ve vašem pruhu.”
Ale ty mluvíš o základní výbavě, která je součástí každé Tesly 🙂 Tedy obdoba obyčejného asistena.Celé téma i kauza je o plné verzi Autopilota - automatické řízení bez zásahu řidiče 🙂A ten je výhradně jako doplňková výbava za příplatek 🙂
O tom samozrejme viem.Ja len aby si ty používal správne pojmy.
Jak se tedy u Tesly jmenuje to co řídí samo?
Písal som to už hore. Anglicky FSD - Full Self driving.Nejaký ten rok dozadu to zmenili.
Takhle to ale u Tesly nefunguje.Teslu lze objednat pouze jedním způsobem a autopilot se vždy u jakékoliv verze (včetně té úplně nejdražší) objednává jako příplatková verze a pak se sčítá koncová cena. Je to stejné, jako když si konfiguruješ sám objednávku třeba u Škodovky. Není možné, abys objednal příplatkovou výbavu, auto ti s ní dodali, ale ty za příplatkovou výbavu nezaplatil. To nejsou dvě faktury, ale jenom jedna.Vždycky platíš jen jednu cenu, konečnou částku včetně veškerého příslušenství.Tady autopilot jednoznačně vůbec objednán nebyl. Nicméně tam byl aktivován. To může běžný ouřada při odkupu brát jako variantu, kdy byl autopilot objednán a zaplacen, pokud si pořádně nepřekontroluje všechny papíry.A přesně tohle se stalo, normální menší šlendrián při zpětném odkupu, flákači s dredama jsou všude, nejen v ČR. 🙂Můžeme se tu bavit o tom jak to měla Tesla vyřešit po té, co se na to přišlo. Zákazník měl být předem upozorněn na nové zjištění a dostat slevu, popř. možnost auto vrátit.
Ale tady je uplne irelevantni co kdysi nekdo koupil ci nekoupil. Tesla prodala auto podejci s tim ze tam autopilot je. Ten ho pak prodal kupujicimu s tim ze tam autopilot je. Jednani Tesly je "illegal" (at jsme presni) a jsem na 100% presvedcen ze dojde k naprave a funkce bude re-aktivovana a nebo zakaznik odstoupi od smlouvy pro "product not as advertised".
velmi nebezpecny trend, kupovat auta, kde ma vyrobca priamy bezprostredny pristup do auta, ktory nejde vypnut a moze si s nim robit co chce.
Lze vytáhnout SIM z MCU a nepřipojit do žádné WiFi a modlit se, že to nikdy nenajde nějakou Free WiFi po cestě 😀
ale potom ti zas kopa veci nebude fungovat. chcelo by to moznost konfiguracie, kedy co moze robit automaticky a kedy co iba manualne a kedy co nikdy
My, co mame auto, kterymu neni co aktualizovat jenom kroutime hlavou s nechapavym vyrazem na tvari.
To je snad pochopitelné ne?
Ano, pro levičácké parchanty je neoprávněná manipulace s cizím majetkem samozřejmě zcela pochopitelná. 😝
A eSIM vytáhnete z SoC jak? B-]
Za ty prachy už by bylo možná lepší najmout si na každou trochu delší trasu řidiče. 😃
No, může být rád, že to nebylo v situaci, kdy autopilot byl zrovna v akci...
tak urcite toto nemaji osetrene
Možno tam pridali zvuk, ako keď odpojíte nejaké USB zariadenie. 🙂
Auto ako služba. Ďakujem - neprosím.
Pro me by to byl naopak splneny sen. Snad se brzy se samoridicimi auty splni. Nechci servisovat, myt, STKckovat, menit pneu, resit parkovani a pojisteni. Nechci vlastnit vec, ktera ztrati za prvni rok 25 % hodnoty a pritom stoji ~98 % casu na miste a jen prekazi na ulici. A hlavne nechci ridit, riskovat vezeni (ani pri maximalni opatrnosti nelze zcela vyloucit), dohadovat se s policajtama. Az nebude v taxiku ta nejdrazsi a nejdrzejsi soucastka - taxikar, tak by se ta sluzba myslim mohla dostat na 10kc/km. To je tolik, kolik me moje auto se vsim vsudy stoji dnes.
Zkuste MHD 😀
oni tieto sluzby ale nebudu lacnejsie ako dnes taxi. pozri sa kolko dnes stoji pozicanie auta a to je bez vodica/systemu riadenia.vacsina ludi potrebuje auto 2x denne, do prace a naspat. ak kazdy co ma dnes auto a mnoho z tych co dnes pouzivaju hromadnu dopravu prejde na autonomne taxiky, bude ich musiet byt velmi vela, ale tym padom vacsinu dna budu lezat ladom, takze sa nezaplatia, takze ich budu musiet zaplatit ti co ich pouziju 2x denne na hodinku.ak pijes kavu obcas, je lepsie ist do kaviarne. ak ju pijes 3x denne, je omnoho lacnejsie si kupit kavovar. tak to bolo a vzdy bude.
"vacsina ludi potrebuje auto 2x denne, do prace a naspat"A presne pre väčšinu tejto väčšiny existuje a je ekonomickejšia MHD (a v lepšom počasí bicykel, kolobežka, nohy...). Jediné, čo im reálne bráni ich použiť je ego / pohodlnosť / predsudky."bude ich musiet byt velmi vela, ale tym padom vacsinu dna budu lezat ladom, takze sa nezaplatia, takze ich budu musiet zaplatit ti co ich pouziju 2x denne na hodinku"Absolútne nezmysel. Ak sa 100 ľudí, čo auto použijú 2 hodiny denne, rozhodne mať vlastné auto a nezdieľat ho, bude to 100 nezdieľaných áut. Ak sa 100 ľudí rozhodne auto zdielať, je nenulová pravdepodobnosť, že u časti áut dôjde k využitiu viac než 2 hodiny denne, pretože sa potreba využitia nebude u všetkých ľudí prekrývať v čase. Takže bude potreba menej než 100 áut."ak ju pijes 3x denne, je omnoho lacnejsie si kupit kavovar"Vami uvažovaný kávovar je ekonomickým ekvivalentom kolobežky či bicyklu. Kávovar porovnateľný s kávovarmi v slušnej kaviarni stojí desiatky tisíc.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2020 14:44
Problém, že hodně těch aut je potřeba ve stejnou hodinu, by se dal vyřešit tak, že by předjížděla na západ se sluncem.
Jestli si myslite, ze autonomni vozy vas budou vozit za 10 kc / km, tak k tomu snad mohu jen dodat, at se probere, protoze nebudou.
A já věřím, že autonomní taxíky budou jezdit i za míň jak 10 kč/km. Proč? Teď v taxíku tvoří práce taxikáře 90% ceny. Výroba elektromobilů bez řízení bude mnohem lacinější než současných aut a budou se vyrábět v obřích jednotných sériích. Nemusí mít spoustu věcí, vystačí si třeba jen s jedněmi dveřmi pro nástup. A cena cerepetiček pro autonomní řízení, které dnes cenu vozu zdvojnásobí, bude za 10 let pár dolarů. A Tesla těchto aut bude vyrábět 10 milionů ročně
A pak budes prekvapen stejne nako bmw s tim jejich carsharingem. Auta ponicena, pospinena (pisu to takhle hezky) a tak dale. Co neni pod dozorem a neni vlastni, to jako by nebylo...
Pro hodně lidí, možná většinu, to bude nepřijatelné z hygienických důvodů, stejně jako hromadná doprava.
Fiiiha. 10kc/km - asi mate pekne drahe auto nebo klasickej "vikendak" (podle tech 98% casu stani to bude asi ten druhy pripad). Ja najedu tak 40 tisic rocne (plus minus), to bych podle vas musel utratit 400 000 Kc rocne, a to neutratim i kdyz mam drahe auto. V aute mam vsechno - takovej malej dum na koleckach. Muzu do auta skocit kdykoli a vyrazit kamkoliv klidne na nekolik dni bez jakychkoliv priprav. Ale chapu a souhlasim ze kdo auto vyuzije 3 hodiny tydne pro toho je lepsi si vzit taxika.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.