Tady jsou nějaké reálnější odkazyhttps://www.teslarati.com/tesla-model-3-tops-chevy-... ... https://cleantechnica.com/2018/05/07/huge-gap-tesla... ... https://cleantechnica.com/2018/04/16/tesla-model-3-... ... Je to vždycky pouze hra s čísly. Nicméně srovnávat Teslu která několik let přijímala objednávky a nyní je horko těžko plní (a to jsou silně pod plánem) je debilní. U ostatních automobilek jsou to spontánní nákupy.
Pane Javůrku, jaký má smysl srovnávat vozy střední třídy s Teslou, která je kvalitativně na úrovni Číny před deseti lety?
Nooo trochu to pak vypadá zvláštně. Teprve nedávno překročili výrobu 2000ks za týden a v kalifornii, tedy ukořistily hned dvoutýdenní produkci. Na zbylých 50států USA pak zbylo 20k cca 400-500ks na stát. Osobně nevím jaká je poptávka. Ale při počtu lidí... To je ohromně malé číslo. Tesla 3 za mě byl jeden z nejhorších tahů. Měli zůstat u drahých aut, poptávka i po nich by musela být ve státech nepokrytá. Nebo je něco špatně.
"Tesla 3 za mě byl jeden z nejhorších tahů. Měli zůstat u drahých aut"jenze Muskovy nejde o vydelek, on chce posunout lidstvo kupredu a uz jen proto stoji za to ho podporit
Osobně si myslím, že e-mobilita změní způsob dopravy. Ale určitě nepůjde o klasickou náhradu za spalovací motory, spíš o jiný koncept dopravy. Už dneska jsou vidět různé prskolety, segway, jednokolky, e-kola atd. Pokut se začne omezovat doprava ve městech, tak to neskončí jen u zákazu vjezdu spalovacích motorů.Prodejem elektro aut lidstvo moc dopředu neposune, ještě pokut jich vyrobí nevim 300k ročně a čeká se na něj roky. Nové normy nakonec nutí všechny automobilky začít prodávat e-auta. Posunout ho může pouze vývoj a snažit se zlevnit výrobu baterií objemem, už taky přestává fungovat. A kapitál potřebuje, jen snaha účty nezaplatí a nebojím se, že by to nevěděl.
Už překročili 3500 kusů týdně.
Hyundai poslední s propadem prodejů o 30% 😀😀😀
Pokud se tam víc Tesla prodává, znamená to, že díky tomu i víc vydělává anebo spíš prodělává (v porovnání s těmi ostatními značkami)? 😉
na vyrobe samozrejme vydelava, ale vsetko vraza naspat ako investiciu
Na samotné výrobě sice za první čtvrtletí vydělali asi 450 milionů USD, ovšem to je jen do chvíle, kdy auto stojí před fabrikou. Potom ta auta ještě musí prodat, dopravit zákazníkovi, zajistit servis a všechno související papírování. No a to stojí Teslu dalších asi 680 milionů USD. Mě vychází ztráta i když vynechám jakékoliv náklady investičního charakteru, ať už to je stavba budov, nákup strojů nebo vývoj těch aut. Respektive odpočty těchto investičních nákladů.
Protože vývoj, rozšiřování továrny, návrh nových modelů a výstavba celosvětové sítě je podle tebe asi zadarmo.
Ale tohle fakt není vývoj. Těch 680 milionů je v kolonce "Service" a jsou to záruční opravy (Tesly jsou v servisu častěji než na silnici), náklady za Superchargery majitelům S/X a všechno ostatní co předřečník vyjmenoval.
V kolonce Service je 380 miliónů.
To že záruční opravy něco stojí uctívači Muska ovšem nevidí. 😀
ine automobilky nemaju pozarucny servis?
Otestují auta, aby byla v servise co nejméně, pokud možno vůbec. To se s Teslou neděje. Úplně běžné jsou výměny battery packů, motorů, či MCU jednotek.
a ako to robia ine automobilky? predpokladam ze aj oni maju dopravu k zakaznikovi, servis, papierovanie
to nieje mozne. podla mnoho diskuterov pod clankami uz tesla davno skrachovala 😁😁
Dokud se k tomu nevyjadri dolph, tak to stejne neni smeroplatny.
dolph sa nejako stiahol alebo zmenil nick alebo sa odtrolil do večných lovíšť
dokud bude dostavat dotace kolem 5-6mld usd rocne, tak se auta prodaji, ve chvili kdy bude zakaznik nucen platit plnou cenu auta jako u bmw a mb tak prodaji min kusu nez egg. viz tusim dansko, kde po zruseni dotaci na ev spadla z 2,5k rocne na nejakych 20 kousku.
dansko nie je uplne najlepsi priklad. totiz v dansku su velmi vysoke dane na auta a napriek bohatstvu obyvatelstva je lepsi vozovy park aj niekde v banskej bystrici. takze zrusenie dotacii mohlo (neviem nestudoval som detaily) znamenat pridanie beznych dani a potom sa cena toho auta vysplhala niekam do nebies (moj odhad 2x standardna cena). nie je zrusenie dotacii ako zrusenie dotacii.
a co tie brzdy, udajne model 3 spatne brzdi, hlavne pri opatovnom brzdeni je dlzka brzdnej drahy skoro 50 metrov. tak brzdila v 80. rokoch embecka 120
uz to spravili
dik, ja som to cital v autobilde tak len preto.. a co stacilo aktualizovat android na oreo?! 😀
Něco takového. Udělali softwarovou úpravu řídící jednotky, takže teď brzdí důrazněji. Navíc to číslo s brzdnou dráhou bylo dost mimo. Model 3 byl v některých případech horší oproti průměru o 10 stop. Updatem to zkrátili o 20.
Uz tam brzdy nejsou.
Zase Javůrek. Model 3 se neprodává lépe, ten už je ve většině případů dávno prodaný a lidi ho jen registrují jak ho dostávají. Kdyby Mercedes vzal objednávky za rok a pak dodal všechny auta najednou během měsíce, tak si taky může udělat graf, jak je 5x lepší než ostatní.
Jako vy si myslíte, že Mercedes vyrábí auta na sklad a nedodává je zákazníkům jenom proto aby neutekli ostatním? Mercedes i Tesla dodávají co vyrobí. Nevím jak Mercedes, ale Tesla má rezervace na roky dopředu.
Ano ale vtip je právě v tom, že Tesla nedodávala. Tzn. ten Mercedes průběžně prodával, kdežto Tesla jen hromadila objednávky a teď dodává všechno co vyrobí převážně do jednoho místa, v kterém pak není problém vyrobit takovou vlnu na grafu.
Nedodávala dostatečně rychle protože najížděla výrobu. Očividně nyní ty auta vyrábí rychleji než konkurence, když je nejprodávanější v kategorii.
Pobavilo.
Co přesně jsi nepochopil? Když jich více než konkurence prodá, tak jich musí logicky více i vyrobit.
je to presny efekt ako so srotovnym :) ludia zosrotovali stare auta, kupili nove za dotovane peniaze a potom sa z toho priemysel dva roky spamataval, lebo kazdy uz nove auto mal a dopyt bol po vlne srotovneho takmer nulovy. Tak uvidime ci to je aj pripad tesly, ci ten dopyt bude aj po vyprazdneni cakaciek.
Já píšu o tom kolik jich prodá. Ten kdo klikal na nesouhlas asi nepochopil, že nelze zákazníkům dodat auta, která jste nevyrobil 😃
Skús sa ešte raz zamyslieť a možno na to prídeš.
Ty budeš asi jednodušší, co? 😃
Urcite, hlavne ked vsetci to chapu len ty nie.
Co je to to tvoje všeci? To že sis naklikal nějaké souhlasy a nesouhlasy, nebo to za tebe udělal někdo jiný, to nic nemění na tvoji jednoduchosti. Kdyby jsi to totiž dokázal vysvětlit, tak už jsi to i udělal. Točíš se v kruhu a šlapeš vodu.
Že by Mercedes a BMW bylo dražší a nebyla na něj dotace ?
Cenově jde o stejná auta.
Cenove ano, ale fakt je tesla premiove auto? Me to teda prislo docela jako holobyt.
To ať už rozhodne zákazník. Ten si vybere jestli chce BMW nebo Teslu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.