Teda nic proti ale říkat že " Tesle se dlouho dobu nedařilo navyšovat výrobní kapacity..!" co to je za nesmyl - jak dlouho myslíte že to trvá u wolksvagnu nebo TPCA - je to asi tak 2x rychlejší. Počkejte až oni začnou vyrábět svúj ID cnocept seriově vyděl bych to tak na 5.000 za první rok, a to jen jestli se jim podaří do té doby zajistit dodávku dostatečného množství byterií
V roce 2020 chce VW vyrábět dva elektrické modely: I.D. a I.D. Crozz, produkce má činit asi 100 tisíc vozů za rok 2020. Ale s těmi bateriemi mohou mít skutečně problém, pokud se nerozhoupou postavit továrnu na způsob Gigafactory. Nejsem si zcela jist, jestli by se jim vyplatilo spoléhání na třetí stranu, např. LG, Samsung, Panasonic,...
Počkat. Vždyť baterie v Gigafactory vyrábí právě Panasonic na svých linkách. Tesle pouze patří ta budova.
Neznám přesný majetkový podíl obou firem, ale z dřívějších prohlášení bych tipoval, že většina patří Tesle. Tesla měla do Gigafactory investovat 5 miliard USD, Panasonic zhruba 1,5 miliard USD.Panasonic vyrábí články, ale vlastnit by je měla Tesla.Ale jinak jsem měl spíše na mysli třeba případ Chevroletu, kdy do jejich Boltu dodává LG prakticky vše spojené s elektronikou (elektromotor, invertor, palubní nabíječku, kompresor klimatizace, baterii, ohřívač baterie, distribuci napětí, komunikační modul, panel nástrojů, infotainment a modul napájení příslušenství).Sice je pravda, že Samsung i LG staví nebo již postavili nějaké své továrny v Evropě, otázkou ovšem je, jestli to pro všechny automobilky bude stačit vzhledem k jejim gigantickým vizím, kolik aut do zásuvky chtějí do 7 let vyrábět.Daimler má v polovině tohoto roku dokončit stavbu své druhé továrny na baterie, ovšem stále bude výrazně menší než Gigafactory.
V první řadě vyrábí Panasonic uvnitř Gigafactory, jako druhý v pořadí je Samsung, který dodává. Tesla opravdu svoje baterie nevyrábí. Ovšem Panasonic jim tam klidně bouchne logo Tesly, dělá se to běžně s výrobky pro zákazníka.http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-t... ... Panasonic také vlastní výroby článků v Gigafactory s tím, že se Tesla zavázala odebírat minimální množství článků (logicky, chrání investice). Takže z tohoto hlediska je Panasonic vysmátý, protože má odbyt pro svoje články, i kdyby si je Tesla měla ukládat do skladu. To může být problém pokud vlivem nasycení trhu poklesne zájem o EV.To že 3. strana dodává celky do vozidel je naprosto běžné. Pro Chevrolet je to LG, pro VAG je to Bosch/Continental/ZFNa Daimleru se mi líbí to, že možná si někdo sedl a zkusil si udělal realistický forecast na vyráběné kusy a dle toho dimenzoval továrnu. Tesla sice chce vyrábět tisíce aut za měsíc během několika let, ale bude i za těch několik let pořád poptávka? Já jenom, že Model 3 sice má 0,5 milionu předobjednávek, ale neslyšel jsem, že by se to číslo dále zvětšovalo a s tímto číslem se operuje poslední rok.
A máš nějaké nové zprávy ohledně Samsungu , že by dodával pro Tesla Energy své články? I ve článku je psáno, že by k tomu mohlo dojít, ale neviděl jsem zprávy, že by k tomu skutečně došlo.Jasně, je to běžné. Spíše jsem to myslel tak, jestli budou mít zajištěny dostatečné dodávky baterií, pokud sami (nebo v partnerství s jinou firmou) nebudou stavět továrny na baterie. Např. VW si snaží domluvit dlouhodobý kontrakt na dodávky kobaltu. Vzhledem k jejich nedávnému prohlášení jsem fakt zvědav, jestli ty kapacity někde seženou ( https://auto.idnes.cz/baterie-akumulatory-tesla... ... ) Co se předobjednávek týče, nejnovější informace jsem nikde nenašel, ale před pár měsíci se Elon vyjadřoval, že každý týden stále stoupají.Myslím, že nějaká rezerva pro navýše prodejů tam stále bude, např. začít vysílat reklamy na jejich vozy v TV apod.Navíc, ti potenciální "zabijáci Tesly" se mají vyrábět pouze v nízkých desítkách tisíc kusů ročně, viz. Chevy Bolt. Takže by k tomu nasycení trhu jen tak dojít nemuselo. Uvidíme.
Se Samsungem to byla ukázka, že ho je možné použít jako sekundárního dodavatele, a primárním je Panasonic.U VW je opravdu otázkou, jestli kobalt sežene, nicméně tlak který VAG i ostatní výrobci budou na trh vyvíjet požene cenu kobaltu do nebeských výšin. Potom už je pouze otázkou lidské chamtivosti (vlastníků dolů) jestli existující smlouvy na dodávky kobaltu pro baterie Tesly budou chtít dodržet nebo se je pokusí vypovědět, aby dostali lepší cenu.Výrobci "zabijáků Tesly" se snaží vyrobit jen tolik aut, o kolika si myslí, že najdou majitele, aby jim nehnila na skladech, toto se nazývá forecast. Buďto standardní výrobci velice podceňují hloubku trhu nebo ho Tesla naopak velice přeceňuje.
O ziskovosti (které Tesla nikdy nedosáhla nevidím nic), takže prodeje stále nestačí. Dále " Přesná čísla ohledně prodejů elektromobilů Tesla nejsou k dispozici, ale dle odhadů by se mělo jednat o přibližně 20 tisíc kusů." a to je zajímavé, vším možným se nám Elonek chlubí, ale tato čísla "záhadně" nejsou přesná (pochybuji, že je nemá, premiant). Hnus takhle lhát lidem. A mimochodem, eAut nikdy nebude dost a vždy bude problém rozjet novou továrno, protože ani nejmodernější způsoby těžby lithia / kobaltu (do výkonných aku kobalt nutný je - kapacita / stabilizace), až dojdou lehce vytěžitelná ložiska (solanka) nebudou ziskové. Od určité hranice se prostě těžba / zpracování jakéhokoliv prvku nevyplatí, kdy se stačí podívat kolik let uplynulo a stále není nic lepšího než lithium (limit je x2 současné kapacity, pro auta, lodě i letadla stále zoufale málo), vše ostatní vč. síry je v testovacích fázích, kdy má mizernou životnost i vymazlený laboratorní vzorek. Kdy potíže jsou také se stabilitou / bezpečností.
Lithia je samozřejmě ve skutečnosti ví než dost - viz: https://byznys.ihned.cz/c1-66061550-cena-lithia-b... ...
Samozřejmě, že prodeje stále nestačí, když investují více než vydělají. :)https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla/fina... ... Čína je celkově specifický trh, ty cla pro dovezené automobily jsou prostě šílené. Proč nejsou k dispozici přesná čísla, netuším.Bojíš se zbytečně, ropa se těží už něco přes století a taky stále zdražuje a přitom se využívá čím dál více. Jen konkrétně lithia je naprostý dostatek pro nahrazení všech osobních vozů na elektromobily. Vzhledem k tomu, že se baterie dají recyklovat a znovupoužít, není to ani taková katastrofa jako je vytěžit a pak zahodit na skládku.Konkrétně pro osobní automobily jsou již dnes současné baterie naprosto vyhovující - až během 5 let klesne ještě více cena baterií, nebude problém nahradit i auta nižších tříd elektromobily.Každopádně baterie se postupně zlepšují, stačí se podívat jen na posledních 10 let ( baterie v Tesla Roadster měla hustotu 117 Wh/kg a Tesla Model 3, která ji má dvojnásobnou). Je to v podstatě stále technologie v plenkách, nikdo do elektromobilů výrazněji až do nedávna neinvestoval. Uvidíme, jak bude situace vypadat za dalších 10 let.
Ovšem oni by byli ve ztrátě i kdyby přestali investovat a zastavili jakýkoliv vývoj. Sice mají tržby větší než náklady na výrobu, ovšem další nezbytné náklady spojené s provozem firmy jsou vyšší, než tento rozdíl. A byly by vyšší dokonce i kdyby zcela přestali investovat a naprosto zastavili vývoj. Navíc když se podíváte na gross income (rozdíl mezi příjmy z prodeje aut a nákladů na jejich výrobu), meziroční nárůst byl 40%. Ovšem náklady na provoz firmy, řádek SG&A Expense (náklady na prodej, administrativu, vývoj atp., prostě provoz firmy nesouvisející s výrobou samotnou), vzrostly o 70%. Když bychom vynechali v rámci této položky výzkum a vývoj, provozní náklady celé firmy se zvýšily o 75%. V absolutních hodnotách to znamená, že za rok Tesla dokázala vydělat na samotné výrobě aut o 0.65 miliardy USD víc, ovšem firma samotná vyžadovala pro svůj provoz o 1.61 miliardy USD víc (bez vývoje a výzkumu o 1.07 miliardy USD víc). Prakticky to znamená, že to, aby vydělali na výrobě aut o 0.65 miliardy USD víc je stálo skoro dvakrát tolik v administrativních a prodejních nákladech. Buď firma není schopna fungovat ani trošku efektivně, nebo je to hra s čísly, kdy se snaží výrobní náklady přesunout do jiných položek tak, aby to vypadalo, že jsou výrobní náklady nižší než prodejní cena.
To samozřejmě není pravda, že? Tesla je velmi získová co se svých produktů týče. Loňský rok byl však enormně zatížen výstavbou linky pro masovou výrobu, rozjetí výroby baterií a powertrainu v gigafactory, rychlé rozšiřování sítě nabíječek a servisních center právě s ohledem na příchod Modelu 3.
Od roku 2012 byly tři roky, kdy byla čistá ztráta vyšší než investice v rámci Research & Development : roky 2012,2015 a 2017, tj. vše roky, kdy se investovalo do nových výrobních linek pro nové modely, jejichž výroba se ty dotyčné roky rozjížděla jen velmi pomalu.Minulý rok výroba Modelu 3 dost stála kvůli nedostatečné produkci baterí v Gigafactory, což bylo dáno jako nedostatečnou kvalitou personálu, tak prostě tím, že některé úseky výrobní linky nebyly zautomatizovány.K tomu si připočti rozšiřování servisních a obchodních center, Superchargerů (a elektřina do nich) a Destination chargerů. Vzhledem k tomu, že současné modely Tesly již za elektřinu v Superchargerech musí platit (výjimku má tuším jen Model S a X, pokud využiješ referral code od jiného majitele), tahle položka už pro ně nebude tak nákladná. Plus k tomu všemu příprava výrobní linky na výrobu solárních tašek v Buffalo, která se rozjela teprve na začátku tohoto roku.Uvidíme, jaké budou finanční výsledky za rok 2018, ale tipuju, že Tesla na tom bude daleko lépe.
Ale vždyť těžba ropy je taktéž dekádu od dekády dražší a náročnější.Před 50ti lety stál barel 5 USD. V roce 2008 rekordních 140 USD.
Hmm a dnes? 67USD
No právě. Ceny komodit nelze efektivně předpovědět. Takže předpovídat katastrofu kvůli růstu cen komodit potřebných na výrobu baterií je hloupé.
"Ale vždyť těžba ropy je taktéž dekádu od dekády dražší a náročnější."Na to si ako prisiel? google: Fracking
Trochu si pletete mnou zmiňovanou cenu nákladů na těžbu a samotnou tržní cenu na trhu, která je velice proměnlivá a víceméně účelově řízená.Nejjednodušší formy těžby ubývají, protože snadno dostupná naleziště se vyčerpávající. Nová ložiska jsou stále hlouběji, častěji pak v moři než na souši.Technologie na takovou těžbu je násobě drahá, je to náročné, má to menší efektivitu, je mnohem více nebezpečná.Taktéž hledání nových ložisek je složitější, náročnější, dražší.A td. To vše trvale zvyšuje náklady na vytěžení jednotky.Předpokládá se, že letos bude cena za barel zvýšena až na 80-90 USD.Můžeme si o tom povyprávět v létě a na podzim. Uvidíte, že budu mít pravdu.
Alien, keby som neobchodoval uz niekolko rokov kazdy den s ropou tak by som ti aj veril. NTakto sa len pousmejem a idem dalej.
A kolik vrtů jsi letos narazil?
Momentálny rast len ropy nemá nič spoločne s nákladmi na ťažbu ale so snahou OPECu o stabilizáciu cien prostrednícvom obmedzenia dodávok ropy predovšetkým do USA.Alien, nie je hanba sa do všetkého nerozumieť, skôr opačne.
*rast cien ropy
..... těch vrtů......
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.