Budeme světoví, protože o hodnotě akcií se rozhodne v CZ, jakmile někdo v elektroautě v zimě prostojí den a noc na D1a in memorian se dostane na titulku zpráv Novy... Ono totiž to topení v autě chce nějakých 4-6 kW 😀😁Jinak na blbnutí kolem baráku do 50km bych ho bral, ale to by nesmělo stát ranec grošů... Na delší cesty jedině DIESEL B-]
jo a zajímavý bude jak se ty plechovky po probdělé noci rozjedou...😀 To nebude stačit policejní “pane řidiči vstávejte a jeďte...”
Sleduju Marka B Speigela na twitteru. Jednoho z největších shorterů Tesly, který už mnoho let předpovídá Muskovi krach a nalil do toho opravdu obrovské peníze.V posledních měsících je poněkud... nervózní. Zvláště posledních pár dní to vypadá na mentální zhroucení :)
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 12. 2018 11:04
Ved hovorim, ked cely trh pada a Tesla je na maxime tak by to mna ako Shortera tiez dost znervoznovalo.
A to nás ještě čekají výsledky prodejů za Q4 a za další měsíc finanční výsledky. Pokud ty čísla budou aspoň trochu dobrá, tak Tesla vyletí bezpečně přes 400 dolarů za akcii. A to asi donutí shortery uzavírat pozice. A těch mají za 27 miliard dolarů. A čím více jich zavře pozice, tím více cena vyletí a donutí další zavřít pozice. Co se asi tak stane, když když nakoupíte akcie Tesly za 27 miliard dolarů? :)
Budoucnost bude určitě zajímavá. Tesla byla stále ve ztrátě hlavně proto, že budovala infrastrukturu, kterou "tradiční" automobilky nemají (viz Gigafactory). Když se teď Daimler po dosti dlouhé době, kdy tento segment ignoroval, snaží naskočit na vlnu EV, tak prostě nemá kde brát akumulátory. Za chvíli se objeví podobné nářky jako v případě SpaceX, že zavedené firmy brečí, že jim SpaceX bere práci...
Rozdíl je v tom, že za Daimler AG stojí hodně znalostí, zkušeností a zisku, zatímco za Teslou stojí pouze dluhy a nebýt různých státních subvencí, tak už o ní dnes nic neslyšíme.
https://www.youtube.com/watch...
To bude asi tim, ze cena elektriny roste o 10%, kvuli cene emisnich povolenek. Holt "cista" energie ...U nas je to o to smutnejsi, ze co skopcak s frantikem zlikvidovali nas prumysl, mame (i diky Babiccine repce olejne == bionafte, za kterou stat dostane dalsi emisni povolenky gratis) celkove emisnich povolenek hrube nazbyt, procez je prodavame statum, ktere je zdrazily a maji se lip, protoze jejich prumysl jeste funguje (a znecistuje), treba tem germanum.Cili skopcak zdrazi neco, ceho mame zdarma nadbytek, my mu to prodame, ale nemci vlastnene firmy nam za to zdrazi cenu energie (kterou my na rozdil od hunu vyrabime i z jadra), kterou my pak zase prodavame jim.Z tohoto pohledu je elektricke auto bussiness, na kterem se proste neda prodelat. Spotreba elektricke energie jen poroste, a kolonie na tom budou stale hur.
Zaujimave je, ze momentalne vsetko ide do kytek a Tesla je skoro na maxime. Cakal som, ze prave taka precenena firma pojde ako prva dole. Ocividne nie.
Hrozne vesela zprava, obzvlast kdyz do 1. dubna chybi jeste hezkych par mesicu.
Tím máte na mysli že 1. dubence skočí Musk s vítězným pokřikem Apríííl do rakety smět Mars a všechny akcie si vezme sebou?
Jo. Ale jenom než to praskne. 😀
To uz tak na burzach vseho druhu byva.. Viz shitcoin.
Co by tak mohlo prasknout?Vyrábí a prodává produkty, na které má předobjednávky na dva roky dopředu.
ale nevydelava, staci aby staty odriznuly dotace ev a tenhle domecek z karet se sesype jako bitcoin. a to mam elona rad :)))
Ale vydělává. K tomu Tesla roste 41x rychleji než je průměr v automobilovém průmyslu. Poptávka po elektromobilech roste a jedině Tesla dokáže dodávat elektromobily v potřebném množstvím.
Ale na tom vůbec nezáleží ty chytrej, pokud má peníze. A ty má. Skutečně málokterá firma vydělává v prvních 10-ti letech, pokud roste na zelené louce od nuly.A TESLA je globální megafirma, která od základu buduje nový automobilový průmysl, takže vydělávat nebude ještě hooodně dlouho. Nemusí.Protože každý dolar vráží zpět do nových investic, nových továren, nového vývoje, rozšiřování portfolia, vlastní servisní sítě a pod.Abys tomu rozuměl, pokud něco vyrábíš a je o to zájem, tak už z principu nemůže jít o "domeček z karet". Domeček z karet je například důchodové pojištění, nebo finanční hry typu "letadlo", nebo bitcoin.Ale v žádném případě výroba elektromobilů.
Důchodové pojištění, pokud máte na mysli to z berní, je výsledek loupeží, a to, že to lid vzdělaný státní propagandou chápe jinak, je naprosto logické. Stačí vystrčit hlavu ven a rozhlédnout se. A není to podnikání.Bitcoin je oběživo, ne firma 😀 pokud ho tak používáte, jeho cenové výkyvy vás až tak nezajímají.Stejně tak Tesla měla probudit automobilový průmysl, a v tomto uspěla, byť samozřejmě její zákonnou povinností je starat se o vlastní zisk. Dá se říct, že s vašimi závěry souhlasím, ale to zdůvodnění je vadné.
Asi si nerozumíme.Důchodové pojištění tak jak je dnes v provozu je "domeček z karet" bez ohledu na to, kam se koukáte, kam cestujete, nebo o kolika loupežnících píšete.Bitcoin je stejné oběživo, jako například "blbé kecy". To je taky oběživo. Někdo jim věří, někdo ne. Ale taky je to domeček z karet.Oproti tomu TESLA už automobilovým průmyslem zatřásla, neboť každá automobilka horečně zbrojí na poli elektromobilů (např. jen Škoda chce do roku 2025 vyrábět 5 úplně nových plnohodnotných elektromobilů). Masivní expanzi do Evropy co se týče výroby elektromobilů tady už několik let připravuje Čína.Aktuálně TESLA prodává elektromobily za 2 miliardy USD měsíčně a stále to stoupá a především stoupat bude. Za rok touto dobou to budou 3 miliardy, pak 4, 5 a td. (za měsíc).Staví nové továrny po celém světě, buduje vlastní servisní síť, expaduje rychleji, než většina automobilek dohromady.
Spousta lidí si myslí, že Tesla je ještě stále ta malá garážová firmička, kde pohíhají 2 lidi kolem Muska. Faktem je, že letos Tesla v tržbách předstihla Škodovku a příští rok očekávám, že její tržby budou dělat asi polovinu toho co má VW.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.