Pár citátov.:Väčšina ľudí minie oveľa viac času rozprávaním o problémoch než ich riešením.(Henry Ford)Svet patrí optimistom. Pesimisti sú len diváci.Veľa dobrých a užitočných vecí vzniklo len preto, že ich autor "nevedel", že podľa rôznych expertov sa niečo také vyrobiť jednoducho nedá.
Profesionalna zurnalistika dokaze pisat oslavne clanky aj na niekoho, kto robi vsetko zle.Na druhej strane potrebujeme opustit spalovacie motory a prejst na nieco ine. Skoda ze je v tom Musk sam. Veterne - ropne mlyny je tazke zastavit
Americký šaškec s Muskem.
Teda ze včerejšího konferenčního hovoru s investory to spíše vypadá, že mu je úplně jedno, jestli Tesla přežije nebo ne. 1) Odmítl odpovědět na dost zásadní otázku a to kolik procent z proklamovaných 500k rezervací se mění v objednávky. Očividně to není moc, pár desítek procent.2) Tesla Semi a Model Y je odstaven na druhé koleji, dokud se nedořeší Model 3. navíc na oba modely by potřebovali postavit novou továrnu, protože do současné t nenarvou + ani nemají peníze na stavbu továrny. 2A) Na konferenci to sice nezaznělo, ale chtějí expandovat do Číny a tam postavit továrnu. Opět, kde na to chce vzít peníze?3) Pěkná byla i otázka (kterou taky smetl ze stolu) za jakých podmínek bude Tesla navyšovat kapitál. Pokud nenavýší, Tesla přestane v tomto roce existovat, protože dojdou peníze.
vsetky vytky sa vyriesia plnym nabehnutim vyroby modelu 3
Doufám, že co píšeš si archivuješ, já jen, aby jsi se za pár let, mohl smát své naivitě.
Z finančního přehledu to spíše vypadá, že čím více vyrobí, tím více prodělají, navíc odmítnutí odpovědi na otázku jaký je poměr převodu rezervací na objednávky spíše naznačuje malou poptávku po Modelu 3, protože kdyby to bylo 80-90%, Musk by se tím chlubil, kudy by chodil, ale o rezervacích nebylo od Tesly/Muska slyšet od prosince 2017.
je to mozne. asi malokomu sa chce cakat 5 rokov na auto. ak sa mu konecne podari rozbehnut vyrobu, tak to problem nebude
Pošle to Teslu do hrobu mnohem dříve.Pokud na každém autě prodělává, Tesla bude pořád potřebovat investorský cecek, tím více čím více aut budou vyrábět, cž je udržitelné jenom chvíli.Pokud po Modelu 3 je poptávka v řádu cca 100-200k ročně, tak výroba plánovaných 10k/týden je 520k ročně. Komu ty nadbytečný auta prodá?
Ne,pokud ve 2Q začnou vyrábět dostatečný počet vozů, aby měla pozitivní cash flow. Pokud se výrobní problémy o pár měsíců opět protáhnou, může to být dost problematické.A víme vůbec reálnou poptávku po Modelu 3? A po jakém Modelu 3? Tomu,co se aktuálně prodává, nebo celkově po všech verzích (standard battery, All-Wheel Drive, Performence verze)?A navíc, lze teď tak od boku trefit vůbec reálnou poptávku vzhledem k tomu, že Tesla Model 3 nijak aktivně nepropaguje formou reklamy? Tesla ani zdaleka nevyčerpala všechny propagační kanály, aby zvýšily své prodeje. Teď to ani nemá smysl, když je poptávka větší než nabídka.
Z výsledků je jasně vidět, že čím více toho vyrábí, tím větší mají ztrátu. Nyní to je 1,2mld USD za 3 měsíce, 2018.Q2 se očekává ještě horší.Poptávka je největší po verzi Modelu 3 za 35k USD, ale marže je tam logicky nejmenší, dle mnohých analytiků (třeba UBS) záporná. Prozatím vyrábí tu nejdražší verzi (cca 55k USD) a Tesla chce primárně vyrábět a prodávat zatím ty nejdražší varianty a 35k varianta má přijít na řadu až někdy v roce 2019. Možná. Tudíž produkt po kterém by mohla být největší poptávka, se Tesla úzkostlivě vyhýbá. Tesla minulý měsíc začala první Modely 3 distribuovat do Kanady. To se tím seznamem propálila hodně rychle.Navíc otázka kterou Musk smetl ze stolu zněla, jaká je přeměna rezervací na prodeje. Prozatím se konsenzus točí okolo méně než 40%. Pokud ovšem vlastníci 35k varianty budou muset čekat ještě další rok (či roky) může se Tesla dostat klidně i na 10%Navíc do marže Modelu 3 se vůbec neuvažuje jeho vysoká poruchovost - Phantom touch, vampire drain, MCU umírající v okamžiku, kdy teplota ve vozidle přesáhne určitý limit + zmetkovitost výroby - špatné lakování, popraskaná skla, poškrábaný lak, .... což Tesla řeší v záruce, občas i opakovaně když se nepodaří problémy vyřešit hned, ale tím pádem se na tom autu těžko dá vydělat.
Jen popisuješ aktuální stav, z něhož vycházejí v daném čase známé údaje. Ale nic víc.Zítra už bude mnohé jinak, protože Tesla je ve fázi budování a rozvoje. To vždycky a obzvláště u takové od základu jiné technologie stojí majlant. Nikdy nebuduj byznys na poučkách a nehodnoť jej jen tím, co zrovna vidíš vlastním omezeným pohledem.Musk nebuduje Teslu na prastarých dogmatech. Nedělal to ani Apple a další.Tím jak Tesla neustále zvyšuje výrobu, zvyšuje také tržby. A tržby jsou peníze, které vrací do systému výroby, vývoje, rozvoje i pro bankProstě se podívej na to video pro ZŠ.
Přesně takové potřebuje.😀
Byznys, pokud má být úspěšný, musí respektovat jeden důležitý faktor. DOJEM.Takže se nevypouští do éteru nic, co by dojem mohlo narušit, poškodit. Proto Musk nikomu nebude vyprávět, kolik rezervací se mění v objednávky. V principu je to totiž jedno, protože se jedná o proměnnou měnící se v čase. Čísla dnes už zítra neplatí.Ptát se kde chce Musk vzít peníze je ukázkovým důkazem jak neinformovaný vlastně tazatel je. Tesle peníze nedojdou. V podstatě ani nemohou.https://www.youtube.com/watch...
Dojem může dělat na zákazníky, při prezentaci svého produktu. Toto byl konferenční hovor s investory (Earnings call), který je požadován zákonem. V tomto hovoru mají být všechny zúčastněné strany informovány o dalším směřovaní společnosti a odmítnout odpovědět na otázky, jen potvrzuje, že by se odpověď nemusela investorům líbit a utvrzuje medvědy, že mají pravdu a Tesla klidně může narazit na problém s poptávkou. Navíc si zadělává na problémy, protože investoři by se mohli obrátit na soud, že nebyli správně a pravdivě informováni o stavu společnosti.To video jsem viděl v průběhu března. Člověk co ho tvořil správně zmínil, že dokud banky budou půjčovat, Tesla bude fungovat, avšak:1) První půjčky, které Tesla má z předešlých let mají splatnost tento rok. Těch půjček je za cca 2mld USD za 2018.2) Tesla pálí 1mld USD/Q, když se podívate na trend z Q1.2017 ~ Q1.2018, zhoršuje se to a každý další kvartál bude větší masakr, protože bude přicházet splatnost dalších a dalších půjček.3) Tesla má dle přehledu Q1.2018 k dispozici 2,6mld USD, z toho 1mld USD jsou zálohy na nová auta.4) Příjem Tesly je záporný, protože obrat je menší než pasiva, proto musí navýšit kapitál5) Musk vylučuje navýšení kapitálu (nebude si půjčovat od bank, ani emitovat dluhopisy) takže banky nepřestaly platit, Musk si chce přestat půjčovat.Třeba tady https://www.reuters.com/article/us-tesla-musk/mus... ... , zdroj přímo na jeho TwitteruOtázka nad kterou si zatím medvědi lámou hlavu, je proč si přestal půjčovat, když prozatím nic nenapovídá tomu, že by měl začít vydělávat?Takže pro Teslu platí běžná ekonomie, jako pro jakoukoliv jinou společnost.
Dojem musí firma dělat do éteru. Zákazníci pramálo rozhodují o přílivu kapitálu. Investoři musí mít dojem, že z toho nakonec bude špičková automobilka, vyrábějící milion aut ročně v nejvyšší cenové kategorii. Musk umí dělat byznys, je léty a praxí ověřený byznysmen, to stačí (pro ty, co tomu rozumějí).A nic nenasvědčuje tomu, že to tak nebude. Vůbec nic. Tesla do deseti let bude špičkovou automobilkou, která bude vyrábět milion vozů Tesla ročně. Na to vsaď klidně vše co máš.Nebo ty vidíš něco, co by tomu mohlo zabránit?A co?Tvé body 1-5 jsou čítankové závěry ekonomie střední školy na základě z internetu dostupných informací, vyučované zaměstnancem. Sorry. Nejen u Muska bys za takový rozbor a závěry dostal kouli jako Brno. I u mě ji máš.
Mňa by len veľmi zaujímalo, čo by si poradil E.Muskovi, keby ťa o to náhodou požiadal. Predpokladám, že aby to celé skončil, pretože nemá a) peniaze, b) výrobné priestory, c) zákazníkov, d) perspektívu. 😀A nech si za posledné prachy kúpi silný a pevný provaz...
Musk se dostal za bod zlomu na jaře 2017 když odpískal beta testování Modelu 3 a pustil neotestované auto rovnou do výroby na neotestovanou linku. A beta testování není, že rozdáte 100 aut zaměstnancům a ti s nimi budou jezdit 2 měsíce do práce. Beta testování je systematická práce desítek testovacích řidičů, kde se každý soustředí na určitou funkcionalitu vozidla a cíleně se snaží najít chyby.Kdyby měl k dispozici peníze alespoň na rok (cca 6md USD na přežití 2018), tak nejrozumnější by bylo 1) zastavení výroby Modelu 3, provést jeho optimalizaci pro výrobu, ideálně se třetí stranou. Provést správné beta testování, aby se snížily náklady na výrobu a našly se ty nejhorší problémy - následné opravy nedojily servisní centra (ztráta 118mil USD za Q1 2018)Paradoxně třeba servis je pro běžné výrobce těžce ziskový.2) Během beta testování provést rekonfiguraci linky tak, aby byla semi-automatická a nikoliv absurdní "alien dreadnought". Na pomoc si může zavolat třeba tým z Magny, kteří auta vyrábějí (něco jako Foxconn co vyrábí elektroniku)3) Provést reálnou revizi marží na Modelu 3 a zrušit nebo přecenit verze, které nebudou vydělávat, to platí především pro 35k verzi, která byla jejich největší tahák, ale k čemu to je, když jenom materiálem vychází na 38k (Viz analýza UBS)4) Nechat výrobu postupně nabíhat až do potřebných 10k/týden. Žádné tlačení. Žádná směšná "Burst production rate"Tohle všechno je ovšem tak na 12-18 měsíců, a do té doby by ho konkurence bez problému dohnala.
Tvé předchozí body Musk jeden po druhém naplňuje. Ano, za pochodu, ledasco podcenil, jiné přecenil. Ale to je úplně jedno. Na to nezáleží, jsou to běžné výrobní překážky nezkušeného výrobce. Nic víc."Tohle všechno je ovšem tak na 12-18 měsíců, a do té doby by ho konkurence bez problému dohnala."Tak to ani omylem. Konkurence je za Teslou tak cca 5 let a to i po uvolnění patentového materiálu Tesly pro kohokoliv.Ten rozdíl je v tom, že tohle všechno, co popisuješ výše, musí udělat každý potencionální výrobce. Konkurovat Tesle nemůžeš tím, že dáš do Golfa, nebo do Passata elektromotor, což je zatím jediné, na co se skutečná konkurence zmohla.Musíš udělat od základu úplně nové auto. Tak jak to udělala a už je i vyrábí (byť s potížemi) Tesla.
Další díl komediálního seriálu. 😀
O tom dost pochybuji, nejenže to říkal již mnohokrát, ale dílenské zpracování jeho aut nedosahuje ani průměru již zavedených automobilek. Dále se smál postupům známých značek a pak se mu zhroutil "robosen". Příjem mě vcelku nezajímá, chtěl bych vědět, jaký je čistý zisk? Ohledně přijmu, jsou v něm započteny dotované ceny vozu a dále později nutná recyklace, ale spíše likvidace baterií? Protože nikde zatím nečtu, že by se projekty (snad jakési kanadské firmy), na účinnou masivní recyklaci baterií dostaly dál, než do mokrých snů majitelů - snílků. Když neumí z baterie zachránit 70 - 90% původních surovin ani Panasonic, který o nich ví prakticky všechno, jsou jakékoliv představy o 50% a více, jen ještě dlouhou dobu neuskutečnitelným snem.> Jednou bude znát pana Muska každý, jako člověka, kvůli kterému se rodí nejvíce poškozených dětí v historii, a jako někoho, díky komu je nádorů jako nikdy předtím.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 5. 2018 18:34
Vzhledem k tomu, že píšeš "hejt" pod každý článek o něm, tak bych s vážně nedivil, kdyby ti tvoje zahořklost vůči němu způsobila žaludeční vředy nebo nádor 😀 Psychosomatiku není radno podceňovat... bacha na to 😉
Nevím proč, máš problém s tím, když se dozvíš jiný názor? Nevidím důvod, proč bych měl informace o Tesle / Muskovi až tak prožívat, ty to děláš? Ano, opakuji svůj nesouhlas s některými jeho myšlenkami např. HyperLoopem (viděl jsi někdy render toho monstra, které má "levně" vozit lidi?) či právě bateriový pohon aut (kde není technologie v celku připravena, a zátěž pro přírodu je větší, než u čistě fosilních řešení - bez kterých se ani ta jeho "bateriovize" neobejde, ne že ano), nicméně v posunu u raketových nosičů je každý přínos plus. Mimochodem, nejsem to já, kdo neustále vydává nové "novinky", nepřipadá ti divné, že Elon stále něco hlásí, ať už sám či přes ekonomický sektor, ale samé nedokončené věci - sliby. Mě nezajímá co říká o HL v takové či makové fázi, ať ukáže jak to chodí, klidně test, ale za plně provozních parametrů, řeknu co si myslím. Nebo auta, ať je prodává jako ostatní automobilky se ziskem, bez nutnosti, aby stát musel dotovat. Neřeknu nic, pak bude vše čistě na kupujícím a trh spravedlivě rozhodne.
Však v pořádku, už jsi svůj hejt napsal 1690× tak nám ty stejné názory můžeš odprezentovat znovu ještě 1000× https://www.google.cz/searchDneska ohlásil jakou má reálnou výrobu. Vyrábí auta. Vyjíždějící auta z továrny. Chápeš, že výrábí něco co slíbil, že bude vyrábět? Ale vzhledem k tvojí potřebě "hejtovat" to odignoruješ najdeš jiné důvody k "hejtu". 😀 Nejsi náhodou troll placený ropnými společnostmi? 😀
přesně tak..Když Musk tvrdil že budou stavět rakety nosiče sami přistanou zpátky na zem tak se našlo po diskuzích spostu chytráků a pochybovačů (včetně mě - přiznávám) který uplně jasně věděli že je to totální nesmysl a že to popírá fyzikální zákony... no a co na to říct teď ... 😀S těma autama bych byl tedy opatrnej s nějakým hejtováním.. člověk by mohl být za pár let za blbce, protože tahle diskuze tu pořád ještě bude..
No já jsem si všiml jakési nekonzistence u dolpha co se týče kryptoměn. Nejdříve to bylo letadlo, podvod a "kryptozledějina" a před pár týdny psal, jak na tom zbohatl a jak si nahrabal... něco se mi na tom nezdá 🙂 Ano, pořád to v těch diskuzích je a asi i bude.
Žádná nekonzistence, nikdy jsem jim (kryptomněnám) nedůvěřoval, od začátku a vždy jsem na to upozorňoval, za svůj názor se nestydím. Je pravda, že v rámci sázky, protože jsou lidé různí, jsem si jako pár ostatních v začátcích pořídil nějaké BTC, nebyla to velká investice uváděl jsem a dal vše k ledu. Vůbec jsem na to nemyslel, protože se zdálo, že sázku vyhraji já (naše skupina), mýlil jsem se. Ne v tom, zda kryptoměnám věřím či ne, ale v tom, jak se min. BTC zhodnotí. Vyplatil jsem sázku a zbytek BTC využil pro osobní potřebu, je na tom něco k nepochopení? Mimochodem prací jsem si "nahrabal" mnohem více než BTC, ale je fakt, že se jednalo o částku, která mě mile potěšila. Reakci jsem psal a budu psát jen proto, co tu bylo lidí, kteří říkali, že nemám pravdu, že BTC je terno, tak se tě zeptám, proč si je cíleně (ne v rámci sázky apod.), tehdy také za těch $ ~ 30,- kus hromadu nezakoupili, proč nyní řeší nějaké nesmyslné nákupní ceny (v rámci investičního použití)? Prosím povídej._> K Muskovi, je mi naprosto jedno jak jeho byznys ohledně aut dopadne, co mi jedno není, že děti v Africe umírají při těžbě kobaltu pro něj, a další lidé pracuji v jedovatém a nebezpečném prostředí u výroby baterií. Žádnou ekologii ani progres do budoucna v tom nevidím. Elektřinu neumíme skladovat na úrovni fosilního paliva, stačí se podívat na velká dopravní letadla, jaké výkony potřebují pro vzlet. Nicméně jsem rád, že mě tolik sleduješ a dokonce počítáš kolikrát co řeknu 🙂 , skoro je mi tě líto, k čemu se snižuješ, já bych něco takového nedělal, tak moc to zde neřeším.
Jestliže někdo nevěřil že se dá přistát s nosičem, je to problém jen v jeho zabedněnosti (proč by to proboha mělo popírat fyzikální zákony?) Tento argument příznivců Muska je dost zoufalý a objevuje se u každé diskuze, vždy s vývodem, že stačí věřit i ostatním jeho "vizím" a ono to nějak dopadne.
Fašoun sice často žvaní .. ale tentokrát se trefil. kvalita těch aut (jejich dílenského zpracování) je opravdu smutná.Když nejsou schopni slícovat ani jednotlivé díly karoserie, jak asi musí vypadat vnitřek?
tak o tom se tam snad píše ne ? Kvalita je špatná a že s novou továrnou to chtějí změnit.. tedy jen omýláte fakta uvedená v článku ?
Rodi se nejvice poskozenych deti a podobne perly. U Dolpha pujde s nejvetsi pravdepodobnosti o poruchu osobnosti nebo o kombinaci s Mesiasskym komplexem. Odhaduji ze byt u nas dostupnejsi zbrane, tak by nam Dolph mel nepochybne sanci "dospet" do faze strelce na univerzite.
I nyní v tom máš poněkud hokej.Ano, Musk několikrát oznámil záměr, který se mu nakonec nepovedl, ale systém se nezastavil, jen řeší nově nabyté komplikace. To znamená, že se jedná jen o dočasné problémy. Všechno je o lidech a jen lidé selhávají.Dílenské zpracování je u Tesly v pořádku, obzvláště podvozek a elektro technologie je na špičkové úrovni. Má své mouchy, jako každé takto mladé auto. Na tom tolik nezáleží, pokud se pokračuje dál. Podívej se na značky KIA, Hyundai, Seat, Mitsubishi, Suzuki .... kdysi strašné plečky, dnes vysoce konkurenční auta. To čeká i Teslu.Zisk zajímá jen investory, pokud na něj čekají, pak už nikoho. Klasická firma prakticky zisk nepotřebuje, stačí, když veškerou marži zpětně promění do investic a přesně to Tesla dělá. Na co zisk? K čemu to je u společnosti typu Tesla?Dotace nevytváří navýšení příjmu pro Teslu, cena vozu zůstává stejná, jen její část neplatí zákazník, ale stát.Kecy okolo baterií nemají smysl. Celý technologický svět už na tom dávno dělá a je to jen otázka času. Haleluja. Konečně totiž někdo vytvořil tak masivní poptávku, že začalo být lukrativní se tím vůbec zabývat.Poškozené děti se nebudou rodit kvůli Muskovi. Evidentně ti kape na maják. To je bohapustá demagogie jednoho blázna.Poškozené děti se občas rodí už léta kvůli průmyslové výrobě dotovaných potravin, sociálnímu systému zdravotnictví založeném na konzumaci "léků" na všechno, obecnému nadbytku, globalizaci a td.Jednou budeme znát Muska jako toho člověka, co rozhýbal nové směry a technologie v zajetých neprůstřelných konzervách. Nic víc. Jako Steve Jobs.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.