Nejsem fanoušek Tesly, ale vůz Teslu S jsem už několikrát viděl zblízka naživo a musím uznat, že to je opravdu technologicky zajímavé auto a určitě se zapíše do historie automobilismu, má úžasné zrychlení a také autonomní systém řízení je už na obstojné úrovni (pro dálniční jízdu), bohužel je to auto cenově pro velmi bohaté lidi a náklady na provoz z dlouhodobého hlediska pro normálního člověka neúnosné - drahý servis jen v Rakousku nebo v SRN a cena nové baterie vyšší něž nová Škoda Octavia nebo Ford Focus. Ani nová Tesla 3 není žádné spasení - stále velmi drahý vůz i pro Američana, místo Tesly 3 si můžete koupit nové pohodlnější BMW nebo Mercedes C v plné výbavě, oba s dojezdem 4x delším. Osobně fandím spíše vodíkovým vozům - dojezd přes 1000 km, není nutné řešit budoucí nákup astronomicky drahé baterie jako u elektromobilů. Eletromobily jsou slepá cesta, zvítězí vodík a jiné budoucí pohony (fúzní pohon na deuterium, kdy pár gramů této látky by stačilo na více jak 100 let provozu)
dojazd vodikoveho auta 1000km?? jedine ak za sebou tahaju vlakovy vozen s vodikom. vodik ma velmi nizku hustotu energie na objem. vid porovnanie velkosti nadrzi na vodik a petrolej u rakiet. a to je tam ten vodik kvapalny, pri -260 stupnoch ci kolko.
Geniusovia a vizionari boli vzdy nepochopeni, nakolko predbehli dobu. To iste plati aj na Muska.B-]
muska nechapu len idioti
Nevím proč má někdo stále potřebu srovnávat hodnotu společnosti s jejími finančními výsledky. Zvlášť pokud jde o začínající firmu, je naprosto běžné že je v mínusu až po uši protože se rozvíjí a vše do toho rozvoje investuje.Hodnota (burzovní) se vždy odvíjí od potenciálu firmy a nevyjadřuje ani hodnotu majetku (aktiv+pasiv) ani finanční výsledky
Jo, ale tohle zdejší profi ekonomové nikdy nepochopí... Však podle nich, za Teslou stojí takovej lůzr co nikdy nic nedokázal a ani netuší, jak řídit úspěšný podnik...
No, uvidíme, stačí pár let počkat. Až bublina splaskne. 😀
uz nesplaskne... do elektroaut uz idu vsetci. spalovacie vlady chystaju zakazat do 15-20 rokov
Ale právě to, že do elektroaut uz idu vsetci je to největší nebezpečí pro Teslu. Tesla nemůže konkurovat takovým zavedeným automobilkám jako je VW, Toyota, BMW a další. Tesla akorát ukazuje ostatním cestu způsobem pokus omyl.
To si nemyslím, žádná velká automobilka není ani omylem připravená dělat elektromobily. Leaf, Bolt je to nejlepší s čim přišli...Dlouho budou muset dohánět.
Nikdo není připraven dělat elektromobily, protože jednoduše a prostě NEFUNGUJÍ! A až se na to přijde, tak bublina splaskne. 😀
Pane Langere, mohl byste prosím to vaše "prostě NEFUNGUJÍ!" poněkud šířeji popsat?Proč to tedy někdo kupuje?S čím jsem to několikrát brázdil okolí Brna?Nebo je to auto–placebo?
Nefungují.Teslu bych přirovnal k pacientovi na JIPce, za kterého dýchá mašinka a trčí z něj spousta hadiček. Když ho odpojí, umře. (Bez dotací a subvencí)Já žiji ve světě, kde platí přírodní zákony a slabé kusy nemají šanci na přežití a rozmnožování. Elektromobily jsou silně o politice, dotacích, pokrytectví atd. Až, nebo pokud se rozšíří, zapomeňte na levné ježdění. Vše se zdaní, nasadí se nesmyslné poplatky...Politici jen nyní musí vytvořit prostředí pro vznik nového zdroje příjmů. Až bude dostatečně silné, přijde brutální zdanění. Příjmy do státních pokladen z fosilních paliv jsou natolik významné, že v případě jejich výpadku, by došlo ke kolapsu celého systému. Jak jistě někteří tuší, daňové dopady na člověka se v průběhu času neustále zvyšují. Je silně najivní si myslet, že by v tomto případě došlo k tak výraznému "pozitivnímu" obratu. Nedojde. Peníze, o které jde až v první řadě, musí být podloženy prací a výsledky, pokud tomu tak není, jde o pyramidu resp. letadlo.
"Příjmy do státních pokladen z fosilních paliv jsou natolik významné, že v případě jejich výpadku, by došlo ke kolapsu celého systému. " A to je přesně důvod, proč se fosilní palivy dotují daleko více než elektromobily. :)Mimochodem, je naprosto ukradený, v jakým světě podle Vás žijete, podstatný je, jaký svět tu skutečně je. A ve světě jsou prostě dotace téměř všude. :)
Cvičně sem můžeš napsat, jak velkou sumu v procentech tvoří v rozpočtu ČR právě příjem z PHM. Za druhé, pokud na to máš, můžeš sem zkusit napsat, čím bys tento výpadek příjmu sanoval. Děkuji!
ty si uplne uleteny
Asi tím, že tak nějak vím, o čem to je...
Pane Topere, každý píšeme o něčem naprosto jiném.Můj předřečník Langer psal "Nikdo není připraven dělat elektromobily, protože jednoduše a prostě NEFUNGUJÍ!"Na toto jsem reagoval, protože fungují, sám jsem s tím jezdil.Vy píšete o "politice, dotacích, pokrytectví, brutálním zdanění, kolapsu systému atd." což s (ne)fungováním konkrétních vozů nemá naprosto nic společného.
Vlády se nechystají zakázat spalovací motory. Jen auta s výhradně spalovacím motorem. To neznamená, že nebude existovat nic než elektromobily, ale spíš hybridní auta s kombinací obojího.
je úplně jedno, co by vlády chtěly, vždycky nakonec narazí na realitu.
Tenhle “argument” čtu takovejch let...
Jakejch let? Ono Muskovi už něco začalo fungovat a vydělává mu to?
No kde začít... Je to jeden z mála lidí, co se ke svejm miliardám dopracoval svou prací, nic víc říkat nemusím, abych vyvrátil to vaše “ono už něco začalo fungovat a vydělávat”.
No, spíš kšeftováním. Prací se ještě nikdy nikdo k miliardám nedostal. 😀
Zip2, X.com (Paypal), SpaceX.
😀😀😀😀
Hmm, 14 let stará firma je "začínající"? Po 14 letech už dokáže firma vyrábět auta jen s 20% ztrátou z každého? Tak to je fakt rozjezd.
No, a podle někoho je to dokonce úžasný úspěch. 😀
spachas verejnu sebevrazdu, ak bude tesla o 10r vysoko v pluse?
V automobilovém průmyslu ano.Nebo mi ukažte mladší automobilku, která vydělává?
A co takhle opačně. Ukažte mi nějakou mladší automobilku, která prodělává. 🙂
Caparo, Eternity Motors, Roding, Rossion,...S tim, ze nikdo nema ambice konkurovat velkym automobilkam...
Ale o tom to právě je 😀😀. Automobilový průmysl je prostě takový - velké vstupní bariéry, vysoká konkurence, pro drtivou většinu lidí šumák, co je to za auto (pokud je to laciný a nerozpadne se to hned). A do tohoto vstoupí Tesla a tupci jsou ochotni si z ní sednout na zadek a žasnout. 😀
Jakože díky tomu, že Tesla investuje více než vydělá, tak ve výsledku prodělává na každým voze, to se tím snažíš říct? Páni, jsi studoval pouliční ekonomickou, ne? :)Jaká je jiná nejmladší automobilka, která tak raketově stoupá a přitom je pořád v zisku?Na to, že Tesla začala v roce 2008 prodávat prakticky po kusech první model Roadster, se do dneška vypracovala neskutečným způsobem. Můžeš na elektromobily mít jakýkoliv názor, ale před tímhle nesmeknout, to může jen ignorant. :)
Ještě bych rád podotknul. Evidentně máš v hlavě všechnu moudrost světa, tak nám prosím prozraď, jakým způsobem by jsi chtěl za současné situace založit automobilku, vyrábět elektromobily (spalováky dnes dělá prakticky každý, takže takovou situaci neberu), 14 let od založení firmy se dostat na úrovni Tesly (prodávat tři modely se srovnatelným dojezdem a prodávat jich stejné množství, autonomní řízení, automatické dobíjení,nabíjecí stanice, baterie a fotovoltaika) a zároveň být v zisku? :) Poradím ti ještě něco. Zvládnul by jsi to lépe než Musk? Prosím, jdi a předveď nám to. :)
Je vážně zábava, když dnes, kdy šéfové automobilek přiznávají,jak je Tesla napřed a jak udělala všechno správně, se vždy najde nějaký lojza, který má pocit, že by to zvládnul líp.:)
U člověka je taky normální, že po narození je "ve ztrátě" klidně 25 let 😀Stejně tak u vývojové technologické firmy není hlavní kolik okamžitě vydělává, ale jaké technologie a potenciál má.
To říkali v Enronu taky 😀😀
A jaké má technologie? Umí vyrobit auto? Hmm, celosvětově jsou takových firem desítky. Nebo umí vyrobit solární panel? Ó, to je opravdu převratné.Jediné, co pravděpodobně nikdo jiný nemá, je ta jejich gigafactory na baterky, ale tu (ó jaké překvapení) vybavuje technologií Panasonic.
Tesla je lídrem v bateriích a výkonové elektronice, elektromobilech. Což o sobě může říct každá firma, ne? Přestaňte tu ze sebe dělat ještě většího blbce.
Baterie (které pro Teslu dělá Panasonic, vč. té zatím nefunkční Gigafactory) vyrábí opravdu desítky firem. A Panasonic je sice dobrý, ale není nejlepší. A hlavně Panasonic != Tesla.Elektromobily vyrábí už spousty let kdekdo. Jen některé z těch firem mají zkušenosti s konstrukcí aut a umí je vyrobit kvalitně (Tesla se celkem stabilně drží mezi kvalitativně nejhoršími auty, navíc s tragickým servisem "když to dobře vyjde tak za měsíc").
Baterie, ktere vyrabi Panasonic v tovarne, ktera patri jak Tesle tak panasonicu, avsak dle vyrobek pochazi z R&D Tesly, co se tyce 2170.Gigafactory jiz davno vyrabi tyto baterie.Ano, Tesla nema zakladnu jako jine automobilky, ale pracuje na tom. To se zas muzem bavit o tom, jak jsou na tom automobilky s nabijeci siti...
A co si představujete pod pojmem "lídr"?Baterie, jak je v článku uvedené, pro ně vymýšlí Panasonic, pod pojmem výkonová elektronika si nějak nedokážu nic představit a elektromobil je auto s elektromotorem. Auta vyrábí kde kdo, elektromotor je jeden z nejjednodušších strojů a měl by ho dokázat vyrobit každý středoškolák.Jediný důvod, proč elektromobily už více jak sto let nedělají výrobci aut se spalovacími motory je v tom, že to prostě není výhodné. Pokud cena baterií klesle natolik, aby to výhodné bylo, nic nebrání všem těm ostatním se na elektromobily vrhnout, protože žádné know how tam vážně není potřeba. Elektromobil je jen větší autíčko na baterky, které si můžete koupit za stovku v tržnici.
Baterie pro ne nevymsli Panasonic, ale vyrabi. Pod pojmem vykonova elektronika se rozumi AC-DC prevodniky, frekvecni menice atp. s vysokym vykonem, soucast kazdeho auto, nabijecky nebo baterii pro domacnosti a firmy. Ano, elektromotor je principem jednoduchy, ale baterie a elektronika nutna pro to zas tak jednoducha neni.Elektroauto vyrobci nedelali protoze k tomu nemeli zadny duvod a lidi maj stale predsudky o bateriich z roku 1990.Tesla prodava auto, ktere stoji stejne jako stejne velke BMW 3, tak co tu melete o tom az klesne? Jsou cenove na stejne urovni jak konkurence, ktera do aut nemusi striat baterie, argument o cene baterii tedy padl.
Tak od konce. Tesla prodává auto za peníze, za které ho nedokáže ani vyrobit. Takže pokud stojí současné BMW stejně jako Tesla a Tesla na každém autě 20 % prodělává, zatímco BMW na každém 10 % vydělává, znamená to, že cena Tesly je asi o 30 % jinde, než by být měla.Jaké předsudky máte na mysli o bateriích? Že jejich nabíjení je záležitostí hodin v porovnání s minutama na tankování u spalovacího pohonu? Že samotná baterie v Tesle váží půl tuny? Že cena samotné baterie přesahuje cenu paliva, které průměrný člověk do auta nakoupí za celou dobu jeho životnosti?S tou elektronikou vás vážně nechápu. Všechno, co jste popsal, se vyrábí v obrovských sériích desítky let a to i s výkony, které jsou o několik řádů větší, než má nějaký elektromobil. Prostě nic převratného.A co se týče toho Panasonicu, jste vedle jak ta jedle. Víte proč ty baterie vyrábí Panasonic? Protože jim je vymyslela Tesla? Ale houby. Protože je vyrábí dávno pro spoustu jiných účelů. Jediné, co Tesla řeší, je, jak ty články poskládat a jak je proložit něčím nehořlavým, aby jim to neblaflo, když dají půl tuny článků k sobě.
"Tesla prodává auto za peníze, za které ho nedokáže ani vyrobit. " To je ten největší kec,co jsi mohl napsat. :)Nezaměňuj investice za ztráty. Tesla má na Modelu S 25% marži.Nabití baterie v Tesle na 80% kapacity trvá půl hodiny. Případně i delší dobu,což není problém, pokud nabíjím přes noc.Jsem rád, že je tady tolik expertů na to, čím vším se Tesla zabývá. :) Já myslel, že to je know-how každé firmy, a on to přitom ví každý Radek.
Tak o ekonomice se bavit nebudeme, proč to je podle vaše příspěvku španělská vesnice. Ve ztrátě jsou kvůli investicím, ale to očividně nechápete.Výdrž, nabíjení, váha, cena, o všem máte informace jak před 20 lety. Jsem vám jasně napsal, že Model 3 stojí stejně jak ekvivalentní BMW 3, tak přestaňtě s tím, jak jsou baterií drahé, očividně ne.Je vidět, že nechápete. Vše se dávno vyrábí sériově 😃 To je argument, to je super a s jakou efektivitou a životností té elektroniky prosímvás? Vyrábí je Panasonic, protože má know-how, chemické složení si volá Tesla sama a má na to celé R&D, stačí si o tom něco zjistit. Jen tak mimochodem, vyrábí si tam 2 různí typy již několik měsíců. Články se ničím nehořlavým neprokládají.
Není žádným lídrem v ničem a nic převratného nevytvořila. Ale umí to prodat tak, že ti, co tomu nerozumí si to sveřepě myslí, i když je to naprostá hloupost. 😝
to uz tak byva, kdyz vam stat prihodi nejaky milion za kazdou prodanou karu. holt slusnej statni penezovod je dnes zaklad uspesnyho byznysu.
Myslíš Hnůjdaj Nošovice co z našich kapes dostalo 5,5 miliardy aby si tu mohlo postavit továrničku? Nebo chudáka Škodofku co Sobotka vobkládá miliardama? B-😈😉
Schválně si spočítejte, kolik těch 3400 zaměstnanců odvede na daních a pojištění každý rok, pak se podívejte, jaká je sazba daně ze zisku, který automobilka jen za minulý rok vykázala ve výši 8,5 miliardy. Pak do výpočtu zahrňte i všechny jejich místní dodavatele. A pak tu teprve pindejte o tom, jak dostali z našich kapes 5,5 miliardy. Vyjde vám totiž, že každá "pobídková" koruna se vrátila mnohonásobně a ještě se mnohonásobně vrátí v budoucnu.
Abyste dokázal spočítat návratnost, tak byste nejdřív musel vědět, kde a za kolik by těch 3400 zaměstnanců dělalo jinde. Ale to jste předpokládám takticky pominul.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.